.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 23:01:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wydech V8
PostNapisane: 03.sie.2022 15:01:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2021 23:39:14
Posty: 10
Auto: Audi A6 c5
Witam wszystkich, ostatnio naszła mnie chęć wydobycia bulgotu V ósemki z mojej A6 c5 4.2 ARS . Z czystej ciekawości chciałem sprawdzić jak to będzie chodzić po usunięciu końcowych tłumików. Usunąłem tlumiki i wstawiłem w ich miejsce zwykłe tłumiki przelotowe z ładnymi końcówkami zakupione na znanym portalu internetowym . Dźwięk po takiej operacji wyszedł na prawdę zacny bardzo ładnie i z kulturą bulgocze. Lecz niestety w kabinie w zakresie 1500-2000 obr strasznie dudni , dzwiek jestdośćmocnyi nie przyjemny (tylko i wyłącznie w tym zakresie) . Na zewnątrz jest to nie słyszalne- brzmi pięknie. Ogolnie poza tym caly wydech seria za wyjątkiem katów- w ich miejscu tlumiki przelotowe w obudowie katalizatorow . Czy jest ktoś kto mógłby doradzić jak się pozbyć takiego dudnienia w wyżej wymienionym zakresie obrotów? Może ktoś majstrował z wydechami w tym silniku i też miał taki problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wydech V8
PostNapisane: 03.sie.2022 17:54:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Po pierwsze pytanie czy pozbyłeś się również prekatów? Jeśli tak to pozbyłeś się około 50-60KM.

Ale do meritum - rezonans wpada bo końcowymi tłumikami rozluźniłeś końcowy układ wydechowy. Konieczne będzie lekie ich zmodyfikowanie poprzez poprawę ciśnienia w środku (albo silencery albo otwarcie puszek i nieco zaciśnięcie przelotu spalin). To tak w skrócie.

Innymi słowy źle dobrane końcowe tłumiki. Poniżej wrzucam Ci dźwięk mojego byłego AQJta (S6) na 4 tłumikach przelotowych z kwasu - xpipe i katy seryjne.


_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wydech V8
PostNapisane: 03.sie.2022 20:19:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2021 23:39:14
Posty: 10
Auto: Audi A6 c5
Dzięki za szybką odpowiedź. Jeśli chodzi o pre katy to ciężko powiedzieć czy są, ogólnie furę kupiłem już bez katów, lecz były wstawione proste rury , ja wymieniłem na tłumiki w obudowie katów i patrząc po tym jak było to wykonane wcześniej to raczej wydaję mi się że pre katów nikt by nie ruszał bo za ciężki dostęp. Chociaż głowy nie dam, jakoś nie zwracałem uwagi czy są czy też nie. Jak będę pod autem to sprawdzę. Nie jestem też pewien na 100 % czy przedlifty były wyposażone w pre katy ? A jeśli chodzi o silencery to też już na to wpadłem I wstawiłem takie w formie wkładek do środka rur około 20 cm przed końcowymi tłumikami na łączeniu. https://allegro.pl/oferta/db-killer-wyd ... 2405708741

A w linku filmik jak to brzmi

https://youtu.be/0hh5hJwhGXk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wydech V8
PostNapisane: 04.sie.2022 06:06:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10289
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Najlepiej było by wstawić z powrotem oryginalne tłumiki. Atutem starego kombi jest chyba to że chodzi cicho, a nie pierdzi na całą wieś a w środku we łbie dzwoni :577:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wydech V8
PostNapisane: 04.sie.2022 08:45:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2021 23:39:14
Posty: 10
Auto: Audi A6 c5
Zależy co kto lubi, jak by mi na dźwięku nie zależało to nie jeździłbym V8 :d . Nie zależy mi też żeby darło się to na pół miasta. Chciałbym aby sobie ładnie bulgotało . Powrót do seryjnych tłumików też już rozważałem jeśli nie uda mi się pozbyć tego rezonansu :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wydech V8
PostNapisane: 04.sie.2022 12:29:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Nie wiem jak w ARS ale np AQJ mógł być z lub bez. ANK już komplet gdzie jak wiadomo, że też w przedliftach.

Jeśli silencery nie pomogły to zostaje tylko zmiana puszek. Ewentualnie jeżdżenie na tipie aby nie spadał do obrotów, gdzie masz rezonans.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wydech V8
PostNapisane: 13.wrz.2022 14:59:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2021 23:39:14
Posty: 10
Auto: Audi A6 c5
Witam ponownie odświeżę troszkę temat. Mianowicie grzebalem ostatnio pod autem i zaobserwowalem że pre katów nie ma i to raczej seryjnie bo nie widać żadnych śladów majstrowania. Od kolektora idzie prosta rura,bez żadnego zgrubienia i jest w rurę wkręcona sonda. Zastanawiam się teraz czy brak również katów tych pod autem nie jest przyczyną tego rezonansu a może i nawet jakiegoś spadku mocy, skoro były to jedyne katalizatory? Może warto by wstawić jakieś np. Uniwerslane? Jeśli tak to jest ktoś w stanie coś polecić? Bo prędzej czy później i tak zaczną na każdej stacji badać spaliny więc pewnie będzie to i tak nieuniknione.
Edit:
Po montażu katalizatorow uniwersalnych dźwięk bez zmian, auto delikatnie słabsze- tak informacyjnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: