.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2024 10:44:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: torsen a szerokość felg i opon...
PostNapisane: 24.lut.2009 15:02:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2009 14:55:57
Posty: 1
Witam!
jak zachowa sie torsen (quattro) jezeli założe na przód powiedzmy 8x19 a na tył np. 10x19???
do tego wiadomo opony powiedzmy 225/35 na przód i 255/35 na tył.
chodzi mo o to czy może byc róznica felg/opon pomiędzy przednią a tylną osią???
z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 15:08:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Różnica między rozmiarami opon jest dopuszczalna TYLKO I WYŁĄCZNIE przy zachowaniu IDENTYCZNEGO obwodu koła.
Przykład który podałeś to aż 3% różnica w obwodzie.

Musisz sobie policzyć jakie rozmiary pasują.
Na szybko:
235/35 / 275/30

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 15:31:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Odradzam tego typu zabawy.
Najlepiej jak koła sa identyczne

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 16:04:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4391
Lokalizacja: Wrocław
Dużo się o tym mówi, zleca się stosowanie identycznych średnic kół i jest w tym sporo racji ze względu na możliwe naprężenia w napędzie, ale...

Miałem okazję wykonać pewien test napędu quattro, na przedniej osi zostały założone dwie różne opony z innymi bieżnikami różniące się średnicą o prawie 4%, na tylnej osi znów dwie różne opony, o tej samej średnicy, ale różnej niż przód o ponad 4%. Efekt ? Żaden... auto katowane na torze, na asfalcie, prędkości do 160km/h i nic... także nie ma co demonizować... ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 18:23:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Hmm Myśle że ESP bedzie miało problem

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 18:36:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Sprinter napisał(a):
Dużo się o tym mówi, zleca się stosowanie identycznych średnic kół i jest w tym sporo racji ze względu na możliwe naprężenia w napędzie, ale...

Miałem okazję wykonać pewien test napędu quattro, na przedniej osi zostały założone dwie różne opony z innymi bieżnikami różniące się średnicą o prawie 4%, na tylnej osi znów dwie różne opony, o tej samej średnicy, ale różnej niż przód o ponad 4%. Efekt ? Żaden... auto katowane na torze, na asfalcie, prędkości do 160km/h i nic... także nie ma co demonizować... ;)


Adaś - domyślam się, że testowałeś to w B2'ce. Nie wiem technicznie jak tam to jest rozwiązane, ale gdy kiedyś złapałem kapcia założyłem zapas od A8. Trzeszczące napędy uniemożliwiły jazdę. Każde dotknięcie pedału gazu objawiało się zgrzytaniem i przeskakiwaniem zębów. Skończyło się na holowaniu auta na biegu jałowym i odpalonym zapłonie (żeby były wspoma i hamulce oraz obiegi olejów) przez 60km do domu. Nie dało się jechać...

Także proponuję założyć taki sam rozmiar, ale przy różnicy 2" na szerokości musisz założyć kombinację taką, jak podał Simpson, czyli 235/35 oraz 275/30. Będzie dobrze to wyglądać i nie będzie trzeszczeć na 100%.
Pytanie tylko do jakiego auta chcesz to wcisnąć, bo jeśli do mniejszego niż A8 to będziesz miał spore problemy z dopasowaniem tego w nadkola z tyłu..

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 19:03:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4391
Lokalizacja: Wrocław
Tak to było B2, zresztą było upalane w ten sposób długo przed tym jak miałek okazję to sprawdzić. Poza tym w wielu quattrówkach występują dojazdówki typu 135/70/15 i są wyraźnie mniejsze niż seria.

To oczywiście wszystko przykłady, jeździć należy na takich samych średnicach.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 19:08:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
W B2 masz otwarte dyfry i one tak nie cierpią z powodu różnych średnic.
Gorzej jak zepniesz napędy, to będą cierpiały :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 19:18:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4391
Lokalizacja: Wrocław
Simpson napisał(a):
W B2 masz otwarte dyfry i one tak nie cierpią z powodu różnych średnic.
Gorzej jak zepniesz napędy, to będą cierpiały :peace:


Łojezu w każdym quattro masz otwarte napędy dopóki nie zaczniesz szperować, to żaden argument. ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 20:14:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5210
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A propos dojazdówki - musiałem na takiej przejechać kilkanaście kilometrów, a była od pozostałych kół dobre 3-4 cm niższa. Auto szło normalnie, bez żadnych dziwnych objawów (Audi 200, dojazdówka z przodu).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 21:22:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Ja w swojej qupecie przy kupnie miałęm kazda inna opone z innym rozmiarem i tez jechało bez problemow.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 10:49:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4391
Lokalizacja: Wrocław
*Robi* napisał(a):
Ja w swojej qupecie przy kupnie miałęm kazda inna opone z innym rozmiarem i tez jechało bez problemow.


Taa a jak znam pająka i jego opisy co wyprawiał z tym coupe i z obecną eSką, to katował tak napędy od dłuższego czasu.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 10:53:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Sprinter napisał(a):
Miałem okazję wykonać pewien test napędu quattro, na przedniej osi zostały założone dwie różne opony z innymi bieżnikami różniące się średnicą o prawie 4%, na tylnej osi znów dwie różne opony, o tej samej średnicy, ale różnej niż przód o ponad 4%. Efekt ? Żaden... auto katowane na torze, na asfalcie, prędkości do 160km/h i nic... także nie ma co demonizować... ;)

Mały OT, mam nadzieję, że następny właściciel tego auta, nie będzie ponosił konsekwencji tego testu... :D :D ;) ;)

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 11:32:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4391
Lokalizacja: Wrocław
myszon90 napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Miałem okazję wykonać pewien test napędu quattro, na przedniej osi zostały założone dwie różne opony z innymi bieżnikami różniące się średnicą o prawie 4%, na tylnej osi znów dwie różne opony, o tej samej średnicy, ale różnej niż przód o ponad 4%. Efekt ? Żaden... auto katowane na torze, na asfalcie, prędkości do 160km/h i nic... także nie ma co demonizować... ;)

Mały OT, mam nadzieję, że następny właściciel tego auta, nie będzie ponosił konsekwencji tego testu... :D :D ;) ;)


To nie to auto. ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2009 19:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2006 13:38:16
Posty: 165
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Żeby nie zakładać nowego tematu to napisze tu.
Czy można założyć do quattro przód 205/50/17 a na tył 224/45/17? (225 wyższe o 2,5mm czyli 0,4%)

_________________
Audi 100 C3 '87 r. 2.0 SL + gaz - było
Audi Coupe quattro 2.3 20v '89r - było
Audi A6 C5 4.2 ASG quattro - było
Audi A6 C6 3.0 CAJA quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2009 20:15:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12005
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Kolego.... ja bym założył odwrotnie. Tak, szersze na przód. A jeśli zależy Ci na wyglądzie... a nie prowadzeniu... załóż tak jak piszesz. 2.5 mm to nie jest dużo........ ale polecam naprawdę takie same rozmiary.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2009 20:19:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
a jak źle ścierają ci się opony albo założone są takie same ale różnie zużyte to ile mm różnicy ? nie przesadzaj to za mało :P

większa jest różnica jak masz mniej powietrza albo kapcia

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: