.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.kwi.2024 22:36:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C7 3.0 TFSI CREC
PostNapisane: 09.paź.2020 11:13:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2020 10:57:30
Posty: 5
Cześć,
czy ma ktoś na forum doświadczenie przy modyfikacjach 3.0 TFSI?

Zastanawiam się (a w zasadzie już decyzja zapadła) nad dual pulley i teraz pytanie czy ktoś ma jakiś zestaw sprawdzony?

Jak macie jakieś wykresy i listę wymienionych gratów to też chętnie przygarnę.

Sam zastanawiałem się nad zestawem od CTS Turbo.

Na tą chwilę mam już zrobiony większy zimny dolot, wszystkie filrty i oleje powymieniane na nowe. Zalany silnik Motulem 300V.

W planach dodatkowo myślałem nad wycinaniem rezonatora i przeniesieniem tam katów- jakieś sugestie? Katów nie chce się pozbywać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C7 3.0 TFSI CREC
PostNapisane: 09.paź.2020 12:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
ja mam dual puley, górne kółko tuner od sid'a załatwiał, a dolne custom.
CREC ma pewnie już koło na kompressorze przykręcane i co ważniejsze potrafi więcej wypluć niż te starsze 3.0tfsi (ostatnio tuner mi opowiadał jak seria z mniejszym kółkiem wypluła 470KM co jest mega wynikiem).

Przy jednolitym większym kole pasowym (ori to koło pasowe z tłumieniem) trzeba zwrócić uwagę na masę, robią go często z aluminium i odelżają co potrafi być bardzo niebezpieczne dla silnika (kwestia drgań przedstawiona np przez prof chrisa)

W gromo service widziałem że oferują taką nakładkę na ori koło pasowe.

zostawienie kata dobry pomysł, ja wycinałem i jestem średnio zadowolony z tej decyzji. Choć wiadomo bezpieczniej bez kata przy większych modach. Przy wydechu najbezpieczniej same puszki końcowe wrzucić sportowe, nie będzie niebezpieczeństawa wystąpienia dudnienia (drone z ang.) itp.

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C7 3.0 TFSI CREC
PostNapisane: 09.paź.2020 18:52:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2020 10:57:30
Posty: 5
Dzięki za odpowiedź.

Powiem szczerze, że nie pytałem (CTS Turbo) o masę tego większego koła ale faktycznie większość jest o 30 do nawet 40% lżejsza.

Dzięki też za namiar na gromo- zadzwonię i zapytam co tam mają w ofercie. Przyznam, że zależy mi na czymś wydajnym minimum jak komplet APR.

Widziałem, że za wielką wodą już wstawiają o wiele większe koła dolne... może ma ktoś jakąś 190?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C7 3.0 TFSI CREC
PostNapisane: 10.paź.2020 12:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
ja mam 182mm i co z tego, tak naprawdę przy takich modach żywotność kompressora wyraznie spada, bywa że trzeba kupić nowy żeby dmuchał tyle co powinien przy tym przełożeniu, intercoolery wewnątrz kompressora są już nie wydają pomimo rozdzielonego i rozbudowanego układu chłodzenia, a sam kompressor przed odcinką więcej grzeje powietrze niż robi przepływy

ja np obniżałem odcinkę, bo przy dual puley eSka robiła ten sam czas zmieniając biegu przy 7rpm jak przy ok.6,6rpm

i kolejna kwestia: obroty wirników, kiedyś na forach us pisali o max rpm 24tys obr, wówczas na stronie eatona nie było tej informacji przypisanej do tvs r1320 jedynie ogólne info rodziny kompresorów tvs - 24tys obr, aktualnie jest już info do tego kompressora i piszą o max rpm 20tys obr, a...
seria przy odcince robi ok18tys obr,
małe kółko powoduje już ok 20tys obr,
dual puley np u mnie to było ok 23tys obr

więc pierw sobie policz do ilu będzie ci się kręcić, kwestia przelożenia i na ile ustawi ci tuner odcinkę,
masz tipa czy stronica ?

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C7 3.0 TFSI CREC
PostNapisane: 10.paź.2020 20:48:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2020 10:57:30
Posty: 5
Mam tiptronic.

Co do mniejszej żywotności to się z tym liczę w przypadku modyfikacji więc ewentualne wymiany to nie problem.

Zastanawiałem się nad wydajniejszym chłodzeniem, widziałem, że jest tego tyci na rynku. Już seria ma spory problem z grzejnikiem pod maską.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C7 3.0 TFSI CREC
PostNapisane: 11.paź.2020 09:41:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
z chłodzeniem powietrza doładowanego nie ma za bardzo nad czym się zastanawiać,

oddzielenie układów, duża chłodnica/wymiennik, na upartego albo druga pompa cw50 albo cw100 w miejsce oryginału, intercoolerów wewnątrz nikt nie rusza bo nie włożysz większych

a, jeszcze możesz jeszcze wprowadzić pompę cw w tryb awaryjny żeby ciągle pompowała na 100% poprzez przecięcie jednego kabelka, sam wynik tego zabiegu bywa dyskusyjny tj. różnica w dolocie jest rzędu 1-2st C albo żadna, ja tego jeszcze nie próbowałem

z tipem bywa problem że ci bardziej przeciętni tunerzy nie potrafią przesunąć odcinki, a jest to o tyle ważne że w a6 masz odcinkę na 6200obr?, w s4 w serii dla porównania 6900obr

a tak wogóle to najwięcej w 3.0tfis rzeźbi gregor10

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C7 3.0 TFSI CREC
PostNapisane: 11.paź.2020 13:05:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Yuber - w jakie moce celujesz?
Po stage 2 masz niskim kosztem 430-450 KM, a potem każdy kolejny koń zaczyna być irracjonalnie drogi ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C7 3.0 TFSI CREC
PostNapisane: 11.paź.2020 17:36:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2020 10:57:30
Posty: 5
Myślałem nad stabilnymi 480KM. Tak aby kreska też dobrze na wykresie wyglądała a nie leciała na łeb na szyję.

Jak ma ktoś działający set pod stabilne 480 koni to będę wdzięczny.

Ale pierwszy mój post raczej się tyczył alternatywy dla zestawu APR. Zastanawiałem się czy pchać się w APR czy może sprowadzać coś z hamburgerowni. A może ma ktoś w Polsce dobre zestawy tego w sumie też nie wiem.

Fajnie, że jest tyci porad odnośnie chłodzenia- może ktoś jeszcze mi będzie przy okazji w stanie odpowiedzieć czy mocool motula coś daje?
Co do samej pompy wody to jakieś sprawdzone marki?

Wiecie wolę takie rzeczy czasem przemyśleć nim kupię.

Wiem tylko, że nie chce pchać się w przepustnicę od APR. Jak dojdę do tego poziomu to już lepiej zamienić na s6. Więc nie chcę wiele, jak Audi mi się spodoba to może wymienię na s6.

Ale każdemu dziękuję za rady i liczę na więcej cennych uwag.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: