.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 09:03:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B5 po remoncie i nowa większa turbina
PostNapisane: 01.lut.2024 16:40:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2016 21:29:04
Posty: 23
Witajcie ponownie po 5(?) latach,
Aktualnie wyremontowałem cały silnik (tłoki, panewki, uszczelnie, rozrząd pasek, łańcuch wałków itp, dużo czesci) oraz została wsadzona nowa turbina hybrydowa https://ibb.co/Vv8Yg1Z. Łączny kosz przekroczył 11.100 zł . Tylko że nikt mi nie powiedział że niektóre A4B5 2000r 1.8T 150km 125kw mogą się nie nadawać do chip tuningu/mapy, teraz pytanie, jak ugryźć temat, podjechać do mechanika niech zczyta sterownik/model co tam siedzi i dopiero podjechać do tunera/hamowni ? Auto planuję na 200-230 km i więcej momentu obrotowego bo to dalej ma być daily/codzienne auto na dojazd do pracy przez najbliższe jeszcze 5-/6 lat.
Jedna z firm odpisała mi że podejmą się ale musi być nowe: przepływomierz (zrobione), zawór dv (nie wiem), świece i cewki (są nowe), sonda lambda (nowa? w sumie ma 2-3 lata).
Druga firma odpisała że jeśli chcę 220 koni to musi być tylko wtryski (u mnie siedza stare 10 letnie) z wersji 190 BEX i nowa pompa paliwa (aktualnie u mnie siedzi stara ponad 10 letnia).
Co jeszcze zaobserowałem , (bo aktualnie jestem na dotarciu silnika i za jakies 1200 km zlanie oleju) to to że po ponownym programowaniu przepustnicy auto podczas hamowania z np. 80 do 20km.h potrafi zgasnać bo spadaja obroty z 900 na 300/200 i gasnie, moze problem tego ze jeszcze stara mapa i za dużo pcha powietrza turbiina.
Co najlepiej robić po koleji zeby sie nie wcisnac na jakies dodatkowe koszty niepotrzebnie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 po remoncie i nowa większa turbina
PostNapisane: 01.lut.2024 19:31:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
bo robisz sprawę od doopy strony.
Spójrz na projekty z 1,8T , jest sporo tego w necie, nawet na jutubie. Najpierw risercz a potem idź przetartą ścieżką, która Ci odpowiada.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 po remoncie i nowa większa turbina
PostNapisane: 04.lut.2024 12:46:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2016 21:29:04
Posty: 23
super odpowiedź, bardzo rzeczowa i naprowadzająca, tylko że ja nie robię projektu za miliony, tylko w rozsadnej cenie, potrzebuję wiedzy i porady a nie typu " znajdź se"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 po remoncie i nowa większa turbina
PostNapisane: 06.lut.2024 10:12:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:33:43
Posty: 316
Lokalizacja: Piła
Auto: 90
thenat17 napisał(a):
super odpowiedź, bardzo rzeczowa i naprowadzająca, tylko że ja nie robię projektu za miliony, tylko w rozsadnej cenie, potrzebuję wiedzy i porady a nie typu " znajdź se"


Ten silnik juz był tyle razy tuningowany w różnych konfiguracjach (na bogato, ekonomicznie) że wystarczy poświecić troche czasu i poszukać. Jak Ty nie chcesz poświecić swojego czasu na to to nikt za Ciebie tego robić nie będzie.

_________________
Audi 90 2.2 10VT Quattro jest
Audi A6 C5 2.4 Quattro jest
Opel Omega Bfl 2.6 było
Mazda 323f BG 1.6 było
Audi 80 1.8 Comfort edition było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 po remoncie i nowa większa turbina
PostNapisane: 13.lut.2024 11:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2715
Lokalizacja: Kr
co to masz? AEB na starych wtyczkach? Zawsze można przejść na nowszy sterownik + wiązka

Ori w 2000 roku powinno być jakieś anb/apu na wąskiej sondzie, bez problemu się to tuninguje, tyle, że nie po kablu. Mam takie apu w b4q dmuchnięte na 300koni, więc troche dziwi mnie podejście tunerów

Dolot, odma szczelna? Od tego może gasnąć. Jakieś błędy, logi dynamiczne?

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 po remoncie i nowa większa turbina
PostNapisane: 13.lut.2024 16:26:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zgredek27 napisał(a):
co to masz? AEB na starych wtyczkach? Zawsze można przejść na nowszy sterownik + wiązka

Ori w 2000 roku powinno być jakieś anb/apu na wąskiej sondzie, bez problemu się to tuninguje, tyle, że nie po kablu. Mam takie apu w b4q dmuchnięte na 300koni, więc troche dziwi mnie podejście tunerów

Dolot, odma szczelna? Od tego może gasnąć. Jakieś błędy, logi dynamiczne?


ANB i APU po kablu raczej się da, już AGU szło ale teraz po prostu większość nie chce robić niczego na zwykłej sondzie więc tylko AWT zostaje albo szukanie tego co zrobi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 po remoncie i nowa większa turbina
PostNapisane: 13.lut.2024 23:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2016 21:29:04
Posty: 23
silnik AWT , skrzynia 5 biegów , przepustnica/przepływomierz do roboty jeszcze z tego co mi firmy tuningowe piszą i sonda lambda, strojenie 1500 zł + hamownia, tak wiec jesli chce do 200 koni to robie na tych starych wtryskach, jak chce powyzej 200 koni to wtedy mam wsadzać wtryski od wersji bex 190 km

Cytuj:
Dolot, odma szczelna? Od tego może gasnąć. Jakieś błędy, logi dynamiczne?


szczelny, odma nowa. Logi mechanik mówił ze słabo coś ze strojeniem przepustnicy , robił 2 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 po remoncie i nowa większa turbina
PostNapisane: 15.lut.2024 18:29:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2715
Lokalizacja: Kr
hubos21 napisał(a):
zgredek27 napisał(a):
co to masz? AEB na starych wtyczkach? Zawsze można przejść na nowszy sterownik + wiązka

Ori w 2000 roku powinno być jakieś anb/apu na wąskiej sondzie, bez problemu się to tuninguje, tyle, że nie po kablu. Mam takie apu w b4q dmuchnięte na 300koni, więc troche dziwi mnie podejście tunerów

Dolot, odma szczelna? Od tego może gasnąć. Jakieś błędy, logi dynamiczne?


ANB i APU po kablu raczej się da, już AGU szło ale teraz po prostu większość nie chce robić niczego na zwykłej sondzie więc tylko AWT zostaje albo szukanie tego co zrobi


no to tak wlasnie napisałem, to po kablu nie idzie na 100% :)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 po remoncie i nowa większa turbina
PostNapisane: 16.lut.2024 16:00:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zgredek27 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
zgredek27 napisał(a):
co to masz? AEB na starych wtyczkach? Zawsze można przejść na nowszy sterownik + wiązka

Ori w 2000 roku powinno być jakieś anb/apu na wąskiej sondzie, bez problemu się to tuninguje, tyle, że nie po kablu. Mam takie apu w b4q dmuchnięte na 300koni, więc troche dziwi mnie podejście tunerów

Dolot, odma szczelna? Od tego może gasnąć. Jakieś błędy, logi dynamiczne?


ANB i APU po kablu raczej się da, już AGU szło ale teraz po prostu większość nie chce robić niczego na zwykłej sondzie więc tylko AWT zostaje albo szukanie tego co zrobi


no to tak wlasnie napisałem, to po kablu nie idzie na 100% :)


Jak może nie iść po kablu jak to motronic 7.5, już stare AGU poprzeczny AEB idzie, chińskim MPPSem możesz sobie sam tam program z AJLa wgrać ale jak chcesz zgrać to musisz programatorem. W V8 motronic 7.1 wgrywasz, zgrywasz po kablu bo sam robiłem ostatnio bo mi gość SAI w pliku wycinał tak samo jak 7.5.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 po remoncie i nowa większa turbina
PostNapisane: 05.kwi.2024 10:44:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2016 21:29:04
Posty: 23
Mam pytanie o wtryski , rozmawiałem z firmami tuningowymi/ hamownią i jeżeli chcę moc większą niz 200 koni to powinienem wsadzić wtryski od wersji BEX 190 koni. Jedyne wtryski jakie znalazłem nawet uzywane są z wersji 1.8t ale B6 audi, pytanie czy pasują ? i czy oto chodziło , bo nie wiem, nie orientuje się czy są wtryski od wersji b5 bex (?) .

edycja posta:
przepustnica już zrobiona i zaprogramowana

zostało do zrobienia:
-druga sonda lambda
-pompa paliwa ( tylko jaka ?)
-bieg wsteczny od 3 dni nie wchodzić ale podobno to coś drobnego za 100-200 zł
- wtryski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 po remoncie i nowa większa turbina
PostNapisane: 05.kwi.2024 12:12:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Ale rozumiesz, że najpierw dobierasz osprzęt a potem robisz do tego program ?

Jeśli robisz odwrotnie, i masz program, to musisz wiedzieć, na jaki setup był pisany.

A jeśli Twój zamysł jest jakie wsadzić wtryski bez oglądania się na program to musisz wiedzieć pod jakie moce mniej więcej jest przewidziana wydajność wtryskiwaczy, i że lepiej mieć zapas niż za mało.
Wtryskiwacze z wersji 225 KM audi 1.8T miały czynnik n-heptan [g/min]: 269 czyli 380 ccm/min. i mniejszych bym chyba nie wkładał.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 po remoncie i nowa większa turbina
PostNapisane: 05.kwi.2024 16:51:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Wtryskiwacze z BEX są już nowszego typu takie jak ma ANB, APU AWT i BAM w S3 tylko musisz zmienić też samą listwę wtryskową bo one są krótsze i listwa ma krótsze stopki mocujące. Zwróć też uwagę, że są dwa rodzaje regulatorów ciśnienia 3 i 4 bar, listwa musi być koniecznie z A4/B5, A6/C5 albo Passata B5 bo A3, Golf ma inną, z BEX też nie może być bo tam listwa ma tylko zasilanie nie ma powrotu.

Co do pompy to 1.8T AJL 180KM, ma fabrycznie pompę taką samą jak 2.7TT więc z taką byłoby najprościej. Trzeba zobaczyć jakie zamiennie wkładali do S4/B5 bo ta ori z 1000zł kosztuje, możesz spróbować poszukać używanej z S4 bo dużo ludzi wkłada mocniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: