.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 00:09:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL] Rozkładanie vacum pompy, lekcja anatomii DoktoraG:)
PostNapisane: 27.kwi.2009 18:02:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heloł :607:
Ponieważ w podforum "zawiecha i heble" często pojawia się wątek pompy podciśnieniowej wspomagania, postanowiłem zrobić fotostory co i jak wyjąć, rozebrać i przeczyścić
Gdyby ktoś miał wątpliwości, tak wygląda VP po zdjęciu osłony silnika w C4 AEL
Obrazek

Zaczynamy od odkręcenia węża podciśnieniowego oraz luzujemy dwie nakrętki "13", mocujące VP do głowicy. Jedna z nich jest pięknie widoczna na górze (strzałka), druga jest u dołu
Obrazek

W zależności od położenia wałka rozrządu, może się okazać, że krzywka mocno napiera na popychacz i VP będzie silnie odpychana od glowicy. Dlatego obie nakrętki należy luzować naprzemian.

Tak wygląda sytuacja po wykręceniu pompy. Strzałka górna w głowicy to sławny popychacz, który przenosi ruch krzywki wałka rozrządu na tależyk pompy. Popychacz MUSI lekko, ale bez luzów przesuwać sie i obracać w głowicy. Strzałka dolna gowicy to odpływ oleju do miski olejowej. Strzałka na VP pokazuje tłoczek z potężną sprężyną, która odpowiada za cofanie tłoczka (to właśnie ta sprężyna może odpychać pompę od głowicy)

Obrazek

VP od silnika AEL od innej VP z silnika JT (2,2 benzyna R5) różni się innym króćcem ssącym i jeszcze jednym dodatkowym zaworkiem. Pierwsza kontrola pompy - należy zobaczyć, czy da się wdmuchnąć powietrze do środka, ssąc musimy napotkać opór. Zielone strzałki pokazują 6 śrub mocujące pokrywę pompy. Odkręcamy je kluczm Torx T25
Obrazek

od tyłu pompy jeden z zaworków jest widoczny bez rozbierania pompy
Obrazek

po rozebraniu pomy widać uszczelkę i trzy zaworki, które należy przeczyścić. Wszystko pokazują strzałki.
Obrazek

po rozebraniu pompy należy zweryfikować w jakim stanie jest gładź wewnątrz - od tego zależy jakie podciśnienie pompa jest w stanie wytworzyć. Gładź powinna być zwilżona olejem, ale nie może być mokro na tależyku.
U mnie niestety widać, że VP w AELu ma zatarcia na powierzchni bocznej, i nie daje pełnego wspomagania.

Obrazek

Składając pompę należy na styk gładzi i tależyka spuścić kilka kropel oleju, odpowiednio ułożyć zaworki i uszczelkę, po czy skręcamy (nie za mocno!) 6 śrubek Torx, pompa wraca do głowicy i po zabiegu.

Sławne na tym forum "klepanie vacum pompy" to uderzenia popyczacza o tłok, który stoi w miescu z braku smarowania na gładzi....

Może warto to podwiesić gdzieś na górze podforum, dla potomnych?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 27.kwi.2009 21:03:51 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 18:26:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
mozesz doprecyzowac modele, ktorych ww operacja dotyczy? najlepiej w tytule ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 21:01:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
BiLu napisał(a):
mozesz doprecyzowac modele, ktorych ww operacja dotyczy? najlepiej w tytule ;)

O ile mi wiadomo, w silnikach Audi jeździ jeden model pompy, i są to ze znanych mi silników;
diesle: 1Y, AAT, AEL, ABP, AFB i inne 2,5 TDi V6
benzyny JT, KU, NG, AAR
A samo wyjmowanie pompy, rozbiórka, czyszczenie i montaż zawsze przebiegają tak samo...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 21:22:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Czy ułożenie zaworków ma jakieś znaczenie? Bo ja jak rozbierałem swoją to mi powypadały i nie wiem czy dobrze powkładałem.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 21:48:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Biedron napisał(a):
Czy ułożenie zaworków ma jakieś znaczenie? Bo ja jak rozbierałem swoją to mi powypadały i nie wiem czy dobrze powkładałem.

Zdecydowanie ma znaczenie! Jeden z zaworków blokuje cofanie się powietrza do serwa hamulców, drugi zapobiega zasysaniu powietrza z miski olejowej/odmy, trzeci dba o przedostawanie się oparów oleju do talerzyka.
Z tego co pamiętam, te zaworki można włożyć tylko w jedn sposób w korpus pompy....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 00:34:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Fajne fotostory :peace:

cygaro-avant napisał(a):
O ile mi wiadomo, w silnikach Audi jeździ jeden model pompy...


W 1Z-etach jest inna vaccum pompa :594:

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 07:33:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
mam jeszcze jedne pytanko w moim przypadku stukanie vp było spowodowane zużytym trzpieniem który przenosi ruch z wałka do pompy , został on przełożony odwrotnie i było ok .Do dziś znów zaczęło klepać . i tu moje pytanie czy muszę rozebrać VP czy wymienić sam trzpień ? Czy jest taka możliwość że trzpień jest ok ale np został wybity jakiś element w pompie ? Na razie pomijam objaw ze Vp się zaciera bo po przełożeniu trzpienia było ok .

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkładanie vacum pompy, lekcja anatomii Doktora G. :)
PostNapisane: 28.wrz.2012 06:35:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Wczoraj działałem z moją Vacum pompą. Ciągle brakowało jej wydajności. Zaworki już wcześniej wymieniałem, ale pomimo tego drugie naciśnięcie hamulca i już pedał był twardy. Pomogło dodatkowe uszczelnienie tej uszczelki pod pokrywką na torxy silikonem wysokotemperaturowym.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozkładanie vacum pompy, lekcja anatomii Doktora G. :)
PostNapisane: 28.wrz.2012 06:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Szacun, u mnie czyszczenie nic nie pomogło,już kolejny rok jeżdżę na jakimś zamienniku ijest ok.
Pozdro

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] Rozkładanie vacum pompy, lekcja anatomii Doktor
PostNapisane: 04.cze.2014 10:44:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 13:44:54
Posty: 5
Zdjęcia się nie otwierają, a szkoda, bo właśnie jestem na etapie rozbierania pompy. Da radę coś z tym zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] Rozkładanie vacum pompy, lekcja anatomii Doktor
PostNapisane: 19.lut.2020 19:40:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2003 14:30:58
Posty: 94
Lokalizacja: W-wa,A6 ABC,Quattro,sedan-bylo,jest A8 d2
jakim kluczem odkręcacie dola śrubę to jest z nia problem?

_________________
była 200 a teraz A6/C4 i vw lt camper


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: