Z tymi skrzynkami ogolnie jest zamieszanie , ale ... jesli jest w skrzynce miska olejowa w niej korek spustowy oleju - to i musi byc w misce filtr oleju , a skoro jest to wszystko , to producent skrzynki po cos to zrobił ! i ja bym olej wymienił .
Teraz jeżdze MB 2.7 CDI według pierwszych danych MB w skrzynce 722.6 oleju sie tez nie wymienia , ale na wczoraj MB odeszlo od tego załozenia i zaleca wymiane co od 60 do 100 kkm nawet olej zmienili do tej skrzynki i z oleju o specyfikacji 236.10... 236.12 teraz leją serwisy tylko 236.14 .Dostac go to tragedia , ale serwisy go maja i tylko tej wymieniaja , roblem w tym ,robia to statycznie ! a to kupa a nie wymiana .Dobrze , ze na forum MB chłopaki znalezli sposób jak wymienic znacznie wieksza czesc oleju w skrzynce i tak tez sam sobie go wymieniłem .Polecam też stronkę
http://olczak.home.pl/vademecum/index.html
Miałem też swego czasu safranke z 1997 roku , ale w niej jak korka spustowego oleju , a i miski olejowej nie było !
Teraz ! mój MB ma udokumentowane na dzis 107 tys km , to co zobaczylem po sciagnieciu miski utwierdzilo mnie , ze olej nalezy wymieniac i choć opiłków nie było w misce , zaledwie kilkadziesiat ich wypadło z filtra oleju - wiec nie były one stalowe , a aluminiowe i nie wiem skad one sie wzieły , ale skrzynka pracuje perfekcyjnie "na razie "
Kolorem sie nie przejmujcie bo to tylko barwnik , w mojej był zółty , a wlałem czerwony bo w takim kolorze jest olej 236.14 z resztą 236.12 tak samo - wiec wazna jest specyfikacja do ktorej nalezy dotrzeć
Byc moze też , nowe skrzynki faktycznie nie wymagaja wymiany oleju , ale wymienienie go na pewno nie zaszkodzi , a ze przedłuzy bezawaryjnosc , to jestem przekonany .
Nie wiem czy wymyslono lepszy olej niz synetyczny , a w MB taki wlasnie jest i widzialem jak wygladał po 8 latach i 107 kkm przebiegu w moim aucie. Eksploatowanie skrzynki , ze tak napisze katowanie jej zobowiazuje do skrucenia okresów miedzy wymianami - czyli np. ciagniesz lawety ...wymiana co nawet 30 kkm