.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 01:32:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 30.cze.2012 10:07:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2012 12:45:05
Posty: 23
Koledzy, co powiedzielibyście o takiej instalce do V8 4.2 D2?
INSTALACJA STAG-300 Premium
REDUKTORY: 2xZAVOLI ZETA S
WTRYSKIWACZE: Hana niebieskie lub Matrix


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 30.cze.2012 12:42:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2012 12:45:05
Posty: 23
Napisałem do jednego gazownika z Wrocławia, i dostałem taką odpowiedź na tą instalację. Czy ma rację?
"Witam, dwa lata temu wycofaliśmy z oferty instalację STAG ze względu na zbyt częste awarie i bardzo nietrwałe komponenty. Zastąpiliśmy ją instalacją Lovato, która jest praktycznie bezawaryjna , a porównywalna cenowo. "


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 02.lip.2012 10:12:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
gzw.pl - tam szukaj Sebastiana.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 09.lip.2012 19:22:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Do V8 4,2 ABH mam taki zestaw:

- 2x Magic Jet III
- wtryski Magic jet
- Stag 300

Dysze 2,7 mm.

Auto pali ładnie, jeździ normalnie (no dobra, może ma jakieś małe bolączki ;) ), nie ma problemów z instalacją. Ostatnio jednak nie dawało mi spokoju spalanie gazu. kiedyś, przy spokojnej, takiej niemal o kropelce, jeździe palił 13-14 ltr. Teraz poniżej 15 ltr nie schodzi, z ostatnich pomiarów wyszło:
- 15,9 - Zakopane - spokojna, płynna niedzielna jazda bocznymi drogami przez Słowację, powrót ze szczeniakiem - jeszcze płynniej. Całość na klimie - 316 km.
- 16,0 - na pusto dwupasmówką do Częstochowy, bez klimy. 242 km.
- 16,7 - z Częstochowy na Łódź i A2 do Warszawy, w miastach raczej małe korki, ale dużo świateł, na trasie 160-180 km/h. Z klimą, 286 km.
- 15,6 - z Grójca przez Opoczno do Piotrkowa, spokojnie i płynnie raczej, potem gierkówką 100 - 120 (160 sporadycznie). Z klimą, 340 km.

Czy to normalne, żeby różnica między ekodrivingiem, a korkami i jazdą z większymi prędkościami, zrywami z butem w podłodze mogła wynosić ok 1 ltr przy tym silniku?
Ważne, że każdy z tych odcinków starałem się jechać możliwie płynnie i spokojnie (nie lubię hamować :D ). Ale obstawiam, że trasa z małymi prędkościami powinna wyjść na jakieś 13 ltr...

Co wy na to, co zmienić?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Ostatnio edytowano 09.lip.2012 21:00:43 przez rodzynek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 09.lip.2012 19:29:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Mądrze ludzie mówią że wtryski dobre to Keihin/Matrix/Hana - podobno są bardziej precyzyjne i wtedy róznica w traktowaniu pedału jest widoczna, ponoć na Valtekach to zawsze tyle samo pali ;)
Ale MagicJet'y nie są najgorsze, ale jak wyżej są lepsze, najlepszy stosunek cena/jakość - HANA.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 22.mar.2013 20:41:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 17:23:22
Posty: 72
Lokalizacja: Olsztyn
Się podłączę pod temat, gdyż od niedawna i mnie on dotyczy :-)

Pacjent: świeżo zakupione S6 C4 V8 4,2 AEC

Instalacja: sterownik to stary KME AKME 1.3 + wtryskiwacze KEIHIN żółte + jeden KME gold.

Wtryskiwacze mam ustawione w sterowniku na MATRIX (KEIHIN nie wystepuje w liscie wyboru), autokalibrację przechodzą bez problemu, nachylenie początkowe ustawiłem na 0% przesuniecie na 0 ms, po autokalibracji nachylenie skorygowało sie do 16%.
Czasy pracy wtryskiwaczy PB widoczne w programie są jednakowe (bardzo zblizone do siebie) niezależnie od tego czy silnik pracuje na PB czy LPG, z czego wnioskuję, że na LPG nie jest zbyt ubogo ani zbyt bogato bo sterownik silnika nie próbuje korygowac w sposób widoczny składu mieszanki.
To wszystko bez obciążenia (na luzie) w całym zakresie obrotów.

Ciśnienie jest w okolicach 1,2 bar, awaryjne przelączenie na PB w przypadku spadku cisnienia jest ustawione na 0,6 przez 0,1 s (to jest maksymalnie bezpieczne ustawienie w tym sterowniku).

Moja dupochamownia mówi ze jeździ to poprawnie, VAG nie pokazuje błędów adaptacji lambda, konfiguracja jest jednak bez mapy (brak drugiego czujnika PCC-1 kalibracyjnego) i tu mam pytanie do kolegów kumatych w temacie: mogę tak jeździć, czy bezwzględnie muszę zakupić ten czujnik i zrobić mapę ?

Proszę również o wszelkie uwagi i sugestie dotyczace w/w konfiguracji sprzętowej i programowej.

EDIT:
Własnie wróciłem z testów i już wiem, że nie mogę jeździć na takich ustawieniach inaczej niż emerycko - przy lekko ostrzejszej jeździe rejestrują się błedy adaptacji składu mieszanki w ECU silnika :/ Póki co profilaktycznie zrobiłem wydłużenie czasu wtrysku na LPG o 10% przy 10 ms, o 20% przy 15ms i o30% przy 20ms, przy 5ms zostawiłen tak jak czas PB. Najwyrażniej bez mapy się nie obejdzie, jesli chcę pojeździć na LPG choć trochę bardziej dynamicznie.

_________________
100 C3 quattro Avant (R5 - NF) było
100 C4 quattro Avant (R4 - ACE) było
S6 C4 quattro Avant (V8 - AEC) było
A6 C5 quattro Avant (V8 - ARS) jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 23.mar.2013 20:12:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Witam.

Za pewnie niedługi czas zabiorę się za zagazowanie mojej czarnuli. Już kilkanaście lat śmigam gazówkami i co nie co mam pojęcia na ten temat ale zdecydowanie chciałbym usłyszeć opinie kolegów co do komponentów ewentualnie doświadczenia i triki jakie trzeba by zastosować żeby to była naprawdę dobra instalacji.

Pacjent: RS6 4.2 BiTurbo 450PS zakładamy 500PS do instalcji.

Klocki: Stag 300 Premium
wtryski Hana lub (i tu pytanie czy warto inwestować w keihiny????)
Reduktory 2x (i tu nie mam na razie propozycji muszą być naprawdę wydajne)
Zbiornik jakiś walec, w koło będzie nie wystarczająca pojemność na taką niunie.

Troszkę mnie zastanawia kwestia reduktorów jak damy duże mocne to przy spokojnym pykaniu będzie przegrzany gaz jak znowu damy słabsze aby nie przegrzewać gazu to przy bucie będzie DUPA a nie jazda. Znacie jakieś pośrednie sposoby.????? jakiś termostat włączający pompkę wodną?????? jakieś inne wnioski racjonalizatorskie.??????

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 23.mar.2013 20:38:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Powiem Ci że równolegle jak gazowałem moje S8 Sebastian kończył właśnie instalację w modzonym Cayenne Turbo. Nie pamiętam już szczegółów ale opowiadał że trzeba się dobrze zastanowić nad skompletowaniem odpowiednich gratów instalacji, w kilku newralgicznych punktach rozsądnie podejść do tematu i wszystko powinno grać.
I chyba grało, bo po jakimś czasie znów widziałem to auto które przyjechało do strojenia po kolejnych modach.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 23.mar.2013 22:17:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A co panowie zaproponujecie do A8 3,7 V8 ? Czy wystarczy jeden reduktor czy trzeba zamontować dwie sztuki ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 23.mar.2013 22:46:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Na 2 reduktorach będzie wydajniej.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 24.mar.2013 11:43:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ale nie jest to przesadą ? to tylko 230 KM . Co będzie wydajniejsze ? U mnie w mecenasie jeden reduktor dobrze radzi sobie z taką mocą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 24.mar.2013 12:16:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
ADAM 12 napisał(a):
Ale nie jest to przesadą ? to tylko 230 KM . Co będzie wydajniejsze ? U mnie w mecenasie jeden reduktor dobrze radzi sobie z taką mocą.


Niby tylko 230km a jednak to V8 bliźniacze z 4,2 i pali podobnie a do 4,2 już jeden reduktor nie wystarczy.
W sumie nie rozumie polityki Audi Robi praktycznie identyczne silniki a taka przepaść mocowa.

Chyba lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie dwóch małych reduktorów niż jednego dużego cenowo też nie powinno być różnicy.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 24.mar.2013 12:39:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Jeżeli wybierzesz porządny reduktor, ktoś z głową go podepnie (przyłoży się do rozsądnego wpięcia w układ chłodzenia tak, żeby nie przymarzał pod obciążeniem) to wystarczy jeden. Jaki to porządny- niech podpowiedzą siedzący w temacie LPG ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 25.mar.2013 20:29:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Esperak napisał(a):
Witam.

Za pewnie niedługi czas zabiorę się za zagazowanie mojej czarnuli. Już kilkanaście lat śmigam gazówkami i co nie co mam pojęcia na ten temat ale zdecydowanie chciałbym usłyszeć opinie kolegów co do komponentów ewentualnie doświadczenia i triki jakie trzeba by zastosować żeby to była naprawdę dobra instalacji.

Pacjent: RS6 4.2 BiTurbo 450PS zakładamy 500PS do instalcji.

Klocki: Stag 300 Premium
wtryski Hana lub (i tu pytanie czy warto inwestować w keihiny????)
Reduktory 2x (i tu nie mam na razie propozycji muszą być naprawdę wydajne)
Zbiornik jakiś walec, w koło będzie nie wystarczająca pojemność na taką niunie.

Troszkę mnie zastanawia kwestia reduktorów jak damy duże mocne to przy spokojnym pykaniu będzie przegrzany gaz jak znowu damy słabsze aby nie przegrzewać gazu to przy bucie będzie DUPA a nie jazda. Znacie jakieś pośrednie sposoby.????? jakiś termostat włączający pompkę wodną?????? jakieś inne wnioski racjonalizatorskie.??????

Takich wynalazków nie rekomenduję. Natomiast doświadczenie z silnikami tego typu owszem - posiadam - cayenny Turbo i TurboS zajeżdżają z całego kraju od kiedy udało się nam wypracować metodykę gazowania takich mocy - i to w odniesieniu do silników doładowanych (ma to przy takich mocach niebagatelne znaczenie).
W Keihiny inwestować nie warto, bo żaden nie jest wystarczająco wydajny. Kwestie reduktorów i sposobu ich podłączenia zachowam dla siebie - gwarantuję tak czy siak podołanie potrzebom i ciśnieniowym i termicznym i wydajności wtryskiwaczy. Jeśli więc zaistnieje wola - jestem otwarty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 05.sie.2013 20:38:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2452
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Wziął i wysypał mi się wytryskiwacz. Pali benzynę przy jeździe na gazie + popiarduje przy ostrzejszej jeździe.

Zobaczyłem wtryski i jeden wygląda w ten sposób:
http://i976.photobucket.com/albums/ae25 ... 122337.jpg

Pytanie, czy da radę zmienić 1 w tej instalce, czy od razu trzeba wszystkie 4?

Pytanie 2:
Czy to to z aukcji to to samo?
http://allegro.pl/zavoli-typ-pan-wtrysk ... 28606.html

Komp to diego

Pytanie dość pilne bo w piątek w trasę

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 04.wrz.2013 17:09:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2452
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Jaki reduktor do v8 jest teraz na topie? na co warto wymienić stary? Zaczął puszczać płyn chlodniczy

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 04.wrz.2013 19:16:43 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Masz tylko jeden :?: Jaki to reduktor :?: Ja w 4.2 mam 2 x Zavoli Zeta S po modach i śmiga bez problemu od 40kkm...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 05.wrz.2013 09:26:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
gitmar napisał(a):
Masz tylko jeden :?: Jaki to reduktor :?: Ja w 4.2 mam 2 x Zavoli Zeta S po modach i śmiga bez problemu od 40kkm...

jakie to mody? mam teraz w jednym z aut takowego gagatka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 05.wrz.2013 09:31:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Mody dzięki którym stabilnie jest w stanie obsłużyć 4.2, do mniejszych silników, nie trzeba go modyfikować.
Jakieś sprężynki chyba wyciągają - na pewno więcej info znajdziesz na lpg-forum.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 05.wrz.2013 09:33:40 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Wywalenie sprężynek, które lubią zbierać syf (mazut i inne skutki uboczne spalania LPG) a w efekcie "dławić" przepływ LPG, co pewnie przekłada się na słabsze ciśnienie z czasem. Warunek jest taki by je wywalić gdy reduktor jest nowy albo po niewielkim przelocie. Po szczegóły odsyłam na lpg-forum. Osobiście tego nie robiłem, więc nie jestem kompetentny do udzielania takich informacji ;)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: