Dziś chciałbym Wam zaprezentować moją A6 C5 1.9 TDI 110 KM AFN z 1997 roku. Na początek parę fotek zaraz po zakupie:
Pierwsze założenia co do modyfikacji były następujące:
-kamera cofania
-nowe skóry na siedzeniach ciemny granat pasujący do plastików z pozostałymi beżowymi pasami, które miały zlewać się z beżową podsufitką
-patelnie 19", które leżały w garażu już od dłuższego czasu
-chromowane lusterka
-oryginalne bixenony od A6 po FL
-radio 2DIN z Windowsem i AutoMapą
-skrzynia 6 biegowa DQS z 2.5 TDI
-oświetlenie wnętrza full LED
-LEDowe kierunki i pozycje/stop
-LEDowe pozycje przód
-założenie tempomatu
-sprężyny obniżające o 40 mm przód/tył
-hamulce z przodu od S6 (co za tym idzie zmiana zwrotnic na aluminiowe)
Nie planowałem takiej skali przeróbek jaka do tej pory się dokonała. Wszystko zaczęło się od tego, gdy założyłem reflektory od S6 bixenonowe i okazało się, że pomiędzy nimi a maską są szpary (dlaczego nie czytałem wcześniej forum.....
). W związku z tym postanowiłem zamiast zamówić xenonowe reflektory z wersji przed FL, przerobić cały przód na poFL zderzak, grill i maskę, dołożyć oryginalne spryskiwacze reflektorów. A jak już je przerobiłem, stwierdziłem, że nadarza się okazja, by włożyć grill z pionowymi chromami od S6, co też uczyniłem
Tak wygląda A6 dziś:
Z przodu zwrotnice aluminiowe od S6, hamulce i zaciski od S6.
W pewnej A6 C6 podpatrzyłem skórzaną beżową podsufitkę i stwierdziłem że ja też chcę taką mieć:
Ponieważ fotele przednie były niewygodne, bo nie dało się regulować podparcia lędźwiowego, kupiłem granatowe materiałowe od anglika z wypukłymi boczkami i dałem do obszycia:
Po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że analogowy zegar mnie wkurza i chcę białe zegary z cyfrowym zegarkiem i datą. Wszystko udało się ogarnąć, poza temperaturą oleju i SENSOREM, z którym walczę do dziś. Niby zamówiłem emulator zrobiony na procesorze, ale po podczepieniu nic się nie zmieniło, na kanale w VCDSie nadal pokazywało takie wartości jak przed założeniem tego emulatora. Będę walczył dalej.
W planach mam założenie elektrycznie sterowanej kolumny kierowniczej, trójramiennej kiery od A6 C6 z multifunkcjami i przycisku start/stop zamiast stacyjki. Przyciski z kiery oczywiście nie będą działały, bo nie mam CANa, ale zamówiłem taśmę z S6 C5 żeby podczepić prund do przycisków, bo lubię jak mie się w nocy tak ładnie obracają podświetlane na czerwono przyciski razem z kierownicą
Później wpadłem na pomysł podświetlanych klamek, bo widziałem jak ktoś wsiadał kiedyś w Warszawie do wypasionej srebrnej A8 D3 3.0 TDI i klamki mu się podświetliły.
Od tamtej pory stwierdziłem że i ja tak muszę mieć;)
W A8 D2 kierunki są prawie niesłyszalne. W A6 niestety cykają tak że ich głośny i intensywny dźwięk aż wkurza. Wobec tego dokupiłem przekaźnik, włożyłem go do skrzynki bezpieczników pod maską i przeciągnąłem do niego kabelki. Teraz włączony kierunek słychać tylko przy wyłączonym silniku, jest taki cichy. Dołożyłem również moduł coming home/leaving home, po otworzeniu i zamknięciu drzwi z kluczyka pozycje świecą się przez 25 sekund. W oryginale to nie pozycje z przodu a halogeny się zaświecają, ale mi bardziej podobają się LEDy, poza tym zawsze to mniej zużywa akumulator za każdym zamknięciem/otworzeniem. Z przodu są białe zimne LEDy w pozycjach, z tyłu czerwona kukurydza w miejsce stopu/pozycji co daje intensywny czerwony kolor, nie to co białe żarówki, wszystkie kierunki przód/tył/boki są to LEDowe pomarańczowe kukurydze, całe wnętrze jest w LEDach, jedyne żarówki jakie mam w aucie to światła cofania, tylny halogen i przednie halogeny.
Jak widać tunel jest jeszcze nieposkładany na etapie przejściowym, czekam aż mi przyjdzie szerszy Climatronic oraz popielniczka 2DIN.
Ładnie wpasowane wejście na gruchę i głośnik zewnętrzny od CB radia.
LEDy w osłonach przeciwsłonecznych nie zdały egzaminu. Działają prawidłowo tylko jak włączymy wszystkie światła we wnętrzu po przełączeniu na 1, bądź po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, w innym wypadku mrugają. Dlatego powrócę jednak do żarówek w tym miejscu.
Włącznik włożyłem od wersji z xenonami, żeby nie było regulacji poziomu reflektorów.
Do schowka przeciągnąłem przedłużacz USB na pendrajwa, który ładnie da się zamontować w zatrzasku na długopis.
Planuję również demontaż wszystkich listw i polakierowanie ich na black piano jak w poniższym wątku. Dalsze fotorelacje wkrótce.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=131039W końcu udało mi się pokonać SENSOR
Listwy zdemontowane do lakierowania. Teraz jak jadę czuję się jakbym siedział w Kii
Climatronic przerobiony. Ponieważ Climatronic po FL jest tandetny i farba się z niego bardzo szybko zdziera, trzeba było przełożyć przyciski ze starego (na szczęście pasują). Po podczepieniu do pięciu wtyczek w samochodzie, okazało się, że klimatyzacja nie działa i panel cały czas pracuje w trybie econo, nie da się wyłączyć przycisku econo. W związku z tym przełożyłem bebechy ze starego Climatronica do obudowy nowego i śmiga jak należy, a szpar po bokach w tunelu już nie ma