Ciekawa informacja : Jak można osiągać spalanie 2 litry na 100 kilometrów jeżdżąc Toyotą Hybrid ( nie Plug-in ) , wyjaśnia to film :
https://www.youtube.com/watch?v=JxrkVNFaeyY Spełniam moje zobowiązanie : ***** PIĄTA poważna usterka w moim zakupionym w FSO nowym Fiacie 1500 MR to : rozklepywanie się nie zahartowanego trzonka zaworu wydechowego od współpracy z dźwignią zaworu . Na zawór założyłem kapturek ze stali zahartowanej i nie musiałem zdejmować głowicy.
***** Szusta poważna usterka w moim zakupionym w FSO nowym Fiacie 1500 MR to : Urwanie się kierownicy w momencie parkowania samochodu , pękł całkowicie dookoła spaw mocujący podstawę kierownicy do piasty kierownicy z wieloklinem , co skutkowało tym , że kierownicę można było obracać bez końca , ale wałek kierownicy z przegubami nie obracał się i nie napędzał zębatki przekładni kierownicy. Po pięciu latach od nowości mój Fiat MR miał dziury w przednich błotnikach nad kierunkowskazami , miał przebieg 140 tysięcy kilometrów i zużywał litr oleju na każdy bak benzyny . A gdy remontowałem silnik to ledwo załapał się na ostatni trzeci szlif cylindrów. Wyjaśnienie dla Dżejkob : Moje Audi 80 którym ostatnio jeździłem pięć lat, było strasznie zaniedbane w momencie jak go kupiłem . Hamulce tak trzymały że nie mogło go popchnąć 3 ludzi i bagażnik był dziurawy że było widać asfalt . miał dużo usterek a teraz nie ma luzów i nie wymaga wkładu finansowego do dalszej eksploatacji . Podwozie, śruby , nakrętki i elementy zawieszenia są zakonserwowane olejem i smarem , progi i drzwi zalewane są co rok małą ilością oleju. Tak jest najłatwiej i najtaniej zahamować korozję w starym aucie . Mam pytanie do społeczności Audi Klub Polska : Czy mają Państwo ochotę abym czasami ( rzadko ) napisał coś ciekawego na tym wątku ? Zachęcam Państwa do rozwijania dyskusji na tym wątku bez mojego częstego udziału tutaj. Pozdrawiam Bogumił. Mam 70 lat i czuję się młodo. Cieszy mnie oszczędna jazda, może dlatego że mam dużo czasu.