pol-u napisał(a):
Mój ABK na mixerze (podobno dobranym optymalnie) spalał w granicach 10-12 L gazu w jezdzie mieszanej. O ile dobrze pamietam to ABT rozni sie tylko typem zasilania a pojemnosc to tez 2.0. Jesli sie mylę- poprawcie. Mysle ze takie spalanie dla 2.0 jest normą. Jesli przy dobrych osiągach połknie 13 to tez nie jest zle. Zmartwienie to teraz mam ja a nie Ty. Obecnie na BLOSIE trawi 14-17
. Na szczescie jeszcze za blosa nie zaplacilem gaziarzom i chyba go oddam bo obnizenie dawki juz nie jest mozliwe. Juz jestem bliski zapodac sekwent- sam "przód". Mozna tanio wyhaczyc.[/list]
Pol-u ABK ma wyzszy stopien sprezania od ABT, wiec ma wieksza sprawnosc, stad wnioskuje, ze powinien przy takiej samej srednicy miksera i instalacji LPG spalic mniej.
Zeus ! Mikserow do monowtrysku Bosch-a jest kilka. Sa trzy lub cztery rodzaje srednic od 28 do 36 mm .
Jak dales szerszy mikser, to powinienes dac wiekszy - wydajniejszy reduktor, bo jesli nawet jak mieszanka jest optymalna, to ma ona tendencje do zubazania sie wmiare wzrostu obrotow silnika a jak reduktor nie wyrabia, to mu nawet otwarcie krokowca na maksa nie pomoze i tak bedzie ubogo. Jesli mieszanka jest uboga, to wiadomo, silnik jest slabszy i wiecej ciskamy gaz i otwieramy przepustnice, co prowadzi do jeszcze wiekszego spalania i zubazania mieszanki. To tyczy sie rownirz ( a moze przede wszystkim ) Blosa.
Proponuje przesledzic watki o Blosie z forum Forda. Tam tez ktos skarzyl sie na duze spalanie a winny temu okazal sie zbyt malo wydajny reduktor !
Powiem Wam jeszcze na potwierdzenie moich wywodow, ze po zamontowaniu gazu w moim samochodzie, jezdzilem na zbyt ubogiej mieszance - tak mi gaziarze ustawili - partacze jedne ! Teraz gdy mieszanka jest wzbogacona samochod teoretycznie powinien palic wiecej - tak myslalem. Praktyka okazala sie inna : Samochod pali tyle samo, co przed tem, ale za to zrobil sie mocniejszy
Spalanie LPG w trasie ok 10 - 11 L - to wcale nie jest oszczedna jazda,
w miescie ( bez korkow ) ok 13 L