.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 21:34:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak wyczyscic nagrzewnice?problem z cieplym powietrzem
PostNapisane: 24.wrz.2005 11:24:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2005 10:52:21
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: A4 B8 2,0TFSI oraz A4 B6 1,9 TDI
Jak sie czysci nagrzewnice przykladowo woda sa te dwie rurki czy sie je odlacza?czy w nagrzewnicy jest jakis plyn ktory pozniej bedzie trzeba wlac?prosze jak cos o fotki tego jak sie da!PILNE


oczywiscie jak w avatarze audi a4 96' bensin

_________________
Audi A4 96' 1,8 ADR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2005 14:03:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Jeśli regulację temperatury masz za pomocą pokręteł to proponuję sprawdzić czy przypadkiem linki gdzies sie nie poodczepiały. Myślę, że najprościej sprawdzisz to włączając wentylator na max i kręcić pokrętłem od temperatury od zimne do ciepłe i z powrotem. Jeśli będziesz słyszał wyraźna zmiane dzwięku to sterowanie masz w porzadku. Rób to w miare delikatnie aby przez przypadek nie uszkodzić( duże opory powietrza). Ewentualnie sprawdz filtr przeciwpyłkowy ( pod maską na podszybiu z prawej patrząc w kierunku jazdy). A dodawałeś do płynu jakieś proszki uszczelniajace układ chłodzenia?

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2005 14:10:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
No A4 raczej dobrze grzeją chyba że się coś zatkało jak kolega wyżej napisał, albo termostat padł. A wyczyścić łatwo - zdjąć oba węże z nagrzewnicy (zacisnąć uprzednio aby płyn nie wyciekł), potem podłączyć wężem wode z kranu i dawać.... potem zaminić króciec i tak samo.... Jak miałem opla to pomogło (użyłem w tej procedurze także odkamieniacza - po prostu wlałem w nagrzewnicę a potem wypchałem odkamieniacz ciśnieniem wody). Na koniec trochę odpowietrzyc układ.

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2005 14:21:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
@Dampol: napisz czemu musisz ją wyczyscić - nie grzeje? cuchnie? słabo grzeje? czy chcesz wyczyścić ot tak sobie?

Przewody grzejne są na tyle szerokie, że prędzej byś zatkał kanały w silniku i zatarł pompę wodną, niż nagrzewnicę. Może masz np. przytkane śmieciami (jazda bez filtra ppyłkowego) żeberka konwektora (przez które przechodzi 'lufcik' ;) ). Wtedy najlepiej wyjąć nagrzewnicę, przedmuchać np. Cleansy, lub jakimś innym parowym oczyszczaczem, i będzie chuchać aż miło. Robiłem to w mojej poprzedniej niuni, i po wstępnie zamulonym/zaklejonym konwektorze zrobił się czyściutki, prawie jak nowy,nawet zapach 'magi' zniknął.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2005 19:01:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2005 10:52:21
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: A4 B8 2,0TFSI oraz A4 B6 1,9 TDI
i nie grzeje wogole i smierdzi to jest klimatronik,nie na pokretlo

_________________
Audi A4 96' 1,8 ADR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Problem z grzaniem.
PostNapisane: 24.wrz.2005 22:19:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
Jeżeli jeździsz na płynie to nie ma potrzeby czyścić nagrzewnicy bo z płynu nic się w środku nie odkłada. Natomiast proponuję zrobić tak jak "Vanderlei" opisał wyżej.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2005 14:07:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2005 10:52:21
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: A4 B8 2,0TFSI oraz A4 B6 1,9 TDI
no wlasnie a zeby wyjac to trzeba pol auta w kosmos rozkrecac.... caly dzien pewnie schodzi

_________________
Audi A4 96' 1,8 ADR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 17:48:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
Spróbuj też sprawdzić przewody wejściowy i wyjściowy (bez włączonej dmuchawy) czy sa tak samo ciepłe. Jak wyjściowy jest chłodny to może być zabita nagrzewnica lub uszkodzone sterowanie klapami. Nie wiem dokładnie jak w tym modelu ale sterowanie odbywa się poprzez podciśnienie. Mógł się rozszczelnić siłowniczek lub spaść przewodzik podc. Nic nie napisałeś o temperaturze jaką ma silnik. Może jest nie dogrzany bo np. termostacik padł i jest cały czas otwarty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 19:54:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2993
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
jezeli masz na 100% zatkana nagrzwnice - to jej nie wyczyscisz.
tylko wymiana.
wiem, bo przerabialem to u siebie.
zapchana nagrzewnice sprawdzilem po robocioe - przepilowalem ja.
w kanalikach sa wlozone - takie swidry - przez cala dlugosc - czyli jak to sie zakamieni i skoroduje to jest to zabite na amen - nic tego nie ruszy
w a4 niestety jest baaaardzo duzo rozbierania - chyba nawet trzeba deske rozdzielcza zdejmowac.
Ale warto to zrobic.
raz a dobrze i miec cieplo w zimie.
przed dioagnoza proponuje pozamieniac silniczki sterujace przeplywami - aby bylo pewne czy nagrzewnica jest zatkana.
do ewentualnego zdejm,owania i zakladania deski proponuje zaopatrzyc sie w tasme do wiazek elektrycznych - z powloka bawelnbiana - aby tapicerka pozniej nie trzeszczala ;-)
pozdro!!

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:04:47 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
sprawdz filtr przeciwpylkowy :D ... jak bedzie zatkany to nic nie bedziesz mial ... ani grzania ani chlodzenia ... poprtostu nie bedzie wialo a bedzie huczlalo a przy tym bedzie smierdzialo

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 09:34:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:52:09
Posty: 167
Lokalizacja: Święte Miasto
Juz rozebrałeś?
To nie rozbieraj!
Ja stawiam na wady w sterowaniu klapą ciepłego powietrza.
Przecież to klimatronik!!!

Pochl się i wsdź łapę od strony ppasażera pod konsolę centralną.
Tam sa napędy klap sterujących powietrzem.
Prawdopodobnie "flap motor V68" odpowiedzialny za regulację temperatury zablokowany, co ma czerwone ramie i wodzik chyba też.
Lepiej widać jak się wymontyje schowek przed pasażerem.

Przełączaj kierunki nawiewu - będzie chodził V70 - klapa centralna.
Reguluj temperaturę - powinien dodatkowo poruszać się V68.

Zachcam do VAG-owania. Poznasz prawdę bez rozkręcania.
:D

Jak naprawić?
Zadać "ustawienia pierwotne" w VAG-u klimie, czasem pomaga.
Można na nocke odpiąć akumulator, tez czasem pomaga.
Ja dwa razy wyjmowałem V70, czyszczony, mierzony i dupa.
Swobodnie przelączac powietrza góra, dół, kratki nie można.
Ale z tym się da żyć, a w zimnie nie.

_________________
ubogi krewny OOOO - Passat Variant 2003 tdi/AVB
było A4/TDI=1Z+?/1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 13:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2005 10:52:21
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: A4 B8 2,0TFSI oraz A4 B6 1,9 TDI
wymienilem termostat i wszystko gra w AUTOMACHERZE mnie chcieli rozbierac;/ deske wszystko i 50zł za godzine!palanty a znajomy mechanik dotkanl i TERMOSTAT wymien, i wszystko gra..!!ODRADZAM AUTOMACHERA!na marginesie! Teraz sie musze jeszcze tego smierdzacego zapachu pozbyc z wentylacji......

_________________
Audi A4 96' 1,8 ADR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 14:47:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2993
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
cenna uwaga na przyszlosc dla wszystkich - nie zadawajcie pytan typu - "jak wyczyscic nagrzewnice" - lecz - co sprawdzic - gdy nie dziala ogrzewanie

bo ja myslalem, ze masz juz na 100% wszytsko zdiagnozowane - a tymczasem sie okazalo, ze tak nie bylo
pozdro!!

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: