.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2025 09:04:21

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kilka pytań.. m.in. Błąd nr 1237na VAG-u.. Jak to uleczyć ?
PostNapisane: 14.lis.2005 18:08:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2005 20:10:28
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Witam..
Mam mały problemik z moim AUDI 1.9TDI 1Z.. no może kilka.
1. Wczoraj u znajomego skanowałem samochód Vag-iem. Usunął mi błędy jakie były, ale pozostał jeden który sie odnawia. a jest to:
01237 - Zawór odcięcia paliwa – N109 - przerwa lub zwarcie do masy. bład sporadyczny..
Co to jest drodzy koledzy ?? Gdzie tego szukać?? Za co to jest odpowiedzialne i jakie to moga być przez to problemy?? Aha.. i oczywiście jak to naprawić.
2. Sprawdziłem sobie autko na spalanie.. wyszło ze spala mi deczko sporo, tzn. ok 8 litrów. Jeżdzę normalnie - 120-130 km/h Z kim bym nie rozmawiał to mówią ze to sporo.. że powiniem max do 6 litrów palić. I tu moje pytanie .Od czego może tyle palić?? Co nalezy zdiagnozować np. Vag-iem, żeby sprawdzić czy jest wszystko OK a co ewentualnie do wymiany lub naprawy. Od czego w dużej mierze salanie zalezy? i jakie dane musze wydobyć z Vaga zeby wiedzieć co i jak z moim silnikiem.??
3. Temperatura na zegarku stoi mi nawet po przejechaniu 20 km na kresce 80 stopni. Na 90 wskoczyła mi tylko jak stalem w Wa-wie w korku.
czytałem o tym troche już na tym forum. Ale co byście poradzili żeby sprawdzić i ewentualniej jak, zeby było wszystko ok. A może nawet wiecie jak to posprawdzać vag-iem??

Sorry, że tak dużo tego wszystkiego ale sie nazbierało. Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.
Autko mam od kilku miesięcu i z Vagiem nie jestem do końca na "TY" więc w taki prosty sposób jak opiszecie bardziej załapię...
Jeszcze raz Dzięki !!!

_________________
było.. Audi 80 1,6 benz. 1982 r. Sedan
było.. Audi 80 B4 1.9 TDI 1994 r. Sedan
jest.. Audi A4 B7 1.9 TDI 2007 r. Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań.. m.in. Błąd nr 1237na VAG-u.. Jak to uleczy
PostNapisane: 14.lis.2005 19:04:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
SimSS napisał(a):
Witam..
Mam mały problemik z moim AUDI 1.9TDI 1Z.. no może kilka.
1. Wczoraj u znajomego skanowałem samochód Vag-iem. Usunął mi błędy jakie były, ale pozostał jeden który sie odnawia. a jest to:
01237 - Zawór odcięcia paliwa – N109 - przerwa lub zwarcie do masy. bład sporadyczny..
Co to jest drodzy koledzy ?? Gdzie tego szukać?? Za co to jest odpowiedzialne i jakie to moga być przez to problemy?? Aha.. i oczywiście jak to naprawić.
2. Sprawdziłem sobie autko na spalanie.. wyszło ze spala mi deczko sporo, tzn. ok 8 litrów. Jeżdzę normalnie - 120-130 km/h Z kim bym nie rozmawiał to mówią ze to sporo.. że powiniem max do 6 litrów palić. I tu moje pytanie .Od czego może tyle palić?? Co nalezy zdiagnozować np. Vag-iem, żeby sprawdzić czy jest wszystko OK a co ewentualnie do wymiany lub naprawy. Od czego w dużej mierze salanie zalezy? i jakie dane musze wydobyć z Vaga zeby wiedzieć co i jak z moim silnikiem.??
3. Temperatura na zegarku stoi mi nawet po przejechaniu 20 km na kresce 80 stopni. Na 90 wskoczyła mi tylko jak stalem w Wa-wie w korku.
czytałem o tym troche już na tym forum. Ale co byście poradzili żeby sprawdzić i ewentualniej jak, zeby było wszystko ok. A może nawet wiecie jak to posprawdzać vag-iem??

Sorry, że tak dużo tego wszystkiego ale sie nazbierało. Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.
Autko mam od kilku miesięcu i z Vagiem nie jestem do końca na "TY" więc w taki prosty sposób jak opiszecie bardziej załapię...
Jeszcze raz Dzięki !!!

Bład , ktory opisujesz sugeruje że masz kłopoty z zaworem odcinającym paliwo, który jest jednoczesnie jedyną droga do wyłaczenia silnika.
Możliwe że przewód sterujacy zaworkiem jest przetarty i zwiera do amsy w czasie jazdy (co powinno objawiac sie lekkim poszarpywaniem silnika), ewentualanie ma przerwe w obwodzie (zaśniedziałe styki etc) i skutkowac to będzie tym samym. Ja osobiście obstawiam zaśniedziałe styki.
Jaką technika dokonywałeś pomiaru spalania ?
Jełsi chcesz uzyskac dokładne dane odnośnie spalania, to trzeba zalać bak do pełna odpowietrzając go , przejechać ok 300-500 km i zalać znów do pełna , odpowietrzając go.
Jesli pomiaru dokonywales inna techniką to zawsze odczyt bedzie obarczony duzym błedem.
Spalanie 8/l przy jeździe 130 to dośc duzo nawet jak na mnie, moj traktor przy takiej jeździe wciągnie nie więcej niż 7 l/100, 8 spala mi tylko w mieście.
Sprawdź na poczatek zusycie paliwa tak jak opisalem, udaj sie na diagnostyke i odczytaj błedy.
Mozesz jeszcze wydrukowac nam wartosci z bloku zerowego (10 wartosci) i sprobujemy cos ocenic po dawkach wtrysku, cienieniu doladowania etc.

Nie stresuj sie, poniewaz te silniki akurat przysparzaja najmniej streu uzytkownikowi ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 09:30:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2005 20:10:28
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Witam..
Dzięki za sugestie..
Tylko gdzie tego zaworu i okablowania do niego szukać żeby to sprawdzić. Prawda jest taka że własnie ostanio coś mi tak przy 2800-2900 obrotów jakoś tak szarpał (ok 2 razy przez ułamek sekundy). Myślałem ze to może paliwo lipne deczko(woda czy coś takiego).No ale zobaczymy ten zaworek. Może to przez niego
Zużycie paliwa już od kiedy go kupiłem jakoś tak mi sie nie podobało..Zawsze wydawało mi sie, że na tym co zatankowałem powinienem przejechac więcej. Wyjeździłem paliwo do ostatniej czerwonej kreski, zatankowałem (nie do pełna) i gdy znów stanęło na tej kresce spisałem licznik i podzieliłem. No może to nie jest dokładne tak jak mówisz ale pogląd daje deczko. Złapie parę groszy to zrobie tak jak mówisz.
Jeżeli chodzi diagnostykę to do kogo najlepiej sie udać?? Tak żeby nie zjadło portfela a było OK. Mieszkam 60km od Wa-wy.
A może to samemu można zrobić (tylko ze posiadam jak narazie małą wiedzę co do Vag-a) i musiałbym polegać tu na waszych wskazówkach.
Postaram sie jak najszybciej sprawdzić te wartości z bloku zerowego i dać wam do analizy (dzięki za chęć pomocy).
Od Czego jeszcze zależy zużycie paliwa?? Moze ta feralna temperatura albo te czujniki od niej. Dziś wymienię termostat. Zobacze co to da.
Z góry dzieki...

_________________
było.. Audi 80 1,6 benz. 1982 r. Sedan
było.. Audi 80 B4 1.9 TDI 1994 r. Sedan
jest.. Audi A4 B7 1.9 TDI 2007 r. Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 17:17:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
SimSS napisał(a):
Witam..
Dzięki za sugestie..
Tylko gdzie tego zaworu i okablowania do niego szukać żeby to sprawdzić. Prawda jest taka że własnie ostanio coś mi tak przy 2800-2900 obrotów jakoś tak szarpał (ok 2 razy przez ułamek sekundy). Myślałem ze to może paliwo lipne deczko(woda czy coś takiego).No ale zobaczymy ten zaworek. Może to przez niego
Zużycie paliwa już od kiedy go kupiłem jakoś tak mi sie nie podobało..Zawsze wydawało mi sie, że na tym co zatankowałem powinienem przejechac więcej. Wyjeździłem paliwo do ostatniej czerwonej kreski, zatankowałem (nie do pełna) i gdy znów stanęło na tej kresce spisałem licznik i podzieliłem. No może to nie jest dokładne tak jak mówisz ale pogląd daje deczko. Złapie parę groszy to zrobie tak jak mówisz.
Jeżeli chodzi diagnostykę to do kogo najlepiej sie udać?? Tak żeby nie zjadło portfela a było OK. Mieszkam 60km od Wa-wy.
A może to samemu można zrobić (tylko ze posiadam jak narazie małą wiedzę co do Vag-a) i musiałbym polegać tu na waszych wskazówkach.
Postaram sie jak najszybciej sprawdzić te wartości z bloku zerowego i dać wam do analizy (dzięki za chęć pomocy).
Od Czego jeszcze zależy zużycie paliwa?? Moze ta feralna temperatura albo te czujniki od niej. Dziś wymienię termostat. Zobacze co to da.
Z góry dzieki...

Podjedź do Tory albo Mastersa ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: