SimSS napisał(a):
Witam..
Mam mały problemik z moim AUDI 1.9TDI 1Z.. no może kilka.
1. Wczoraj u znajomego skanowałem samochód Vag-iem. Usunął mi błędy jakie były, ale pozostał jeden który sie odnawia. a jest to:
01237 - Zawór odcięcia paliwa – N109 - przerwa lub zwarcie do masy. bład sporadyczny..
Co to jest drodzy koledzy ?? Gdzie tego szukać?? Za co to jest odpowiedzialne i jakie to moga być przez to problemy?? Aha.. i oczywiście jak to naprawić.
2. Sprawdziłem sobie autko na spalanie.. wyszło ze spala mi deczko sporo, tzn. ok 8 litrów. Jeżdzę normalnie - 120-130 km/h Z kim bym nie rozmawiał to mówią ze to sporo.. że powiniem max do 6 litrów palić. I tu moje pytanie .Od czego może tyle palić?? Co nalezy zdiagnozować np. Vag-iem, żeby sprawdzić czy jest wszystko OK a co ewentualnie do wymiany lub naprawy. Od czego w dużej mierze salanie zalezy? i jakie dane musze wydobyć z Vaga zeby wiedzieć co i jak z moim silnikiem.??
3. Temperatura na zegarku stoi mi nawet po przejechaniu 20 km na kresce 80 stopni. Na 90 wskoczyła mi tylko jak stalem w Wa-wie w korku.
czytałem o tym troche już na tym forum. Ale co byście poradzili żeby sprawdzić i ewentualniej jak, zeby było wszystko ok. A może nawet wiecie jak to posprawdzać vag-iem??
Sorry, że tak dużo tego wszystkiego ale sie nazbierało. Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.
Autko mam od kilku miesięcu i z Vagiem nie jestem do końca na "TY" więc w taki prosty sposób jak opiszecie bardziej załapię...
Jeszcze raz Dzięki !!!
Bład , ktory opisujesz sugeruje że masz kłopoty z zaworem odcinającym paliwo, który jest jednoczesnie jedyną droga do wyłaczenia silnika.
Możliwe że przewód sterujacy zaworkiem jest przetarty i zwiera do amsy w czasie jazdy (co powinno objawiac sie lekkim poszarpywaniem silnika), ewentualanie ma przerwe w obwodzie (zaśniedziałe styki etc) i skutkowac to będzie tym samym. Ja osobiście obstawiam zaśniedziałe styki.
Jaką technika dokonywałeś pomiaru spalania ?
Jełsi chcesz uzyskac dokładne dane odnośnie spalania, to trzeba zalać bak do pełna odpowietrzając go , przejechać ok 300-500 km i zalać znów do pełna , odpowietrzając go.
Jesli pomiaru dokonywales inna techniką to zawsze odczyt bedzie obarczony duzym błedem.
Spalanie 8/l przy jeździe 130 to dośc duzo nawet jak na mnie, moj traktor przy takiej jeździe wciągnie nie więcej niż 7 l/100, 8 spala mi tylko w mieście.
Sprawdź na poczatek zusycie paliwa tak jak opisalem, udaj sie na diagnostyke i odczytaj błedy.
Mozesz jeszcze wydrukowac nam wartosci z bloku zerowego (10 wartosci) i sprobujemy cos ocenic po dawkach wtrysku, cienieniu doladowania etc.
Nie stresuj sie, poniewaz te silniki akurat przysparzaja najmniej streu uzytkownikowi
