.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 10:40:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co ile lat wymiana rozrządu 2.5 TDI BAU 2004r?
PostNapisane: 25.lut.2009 20:27:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2008 21:24:24
Posty: 19
Witam

W dniu dzisiejszym pewien mechanik wyraził pogląd, iz wymiana rozrządu ( oryginalnego ) winna nastąpić po 120 tys km, naturalnie lepiej wcześniej, ale także jego zdaniem taka wymiana musi nastąpić po 4 latach o ile nie przejechano tego dystansu. Ciekaw jestem waszych spostrzeżeń na ten temat. Na forum nie znalazłem odpowiedzi.

Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 21:02:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Cztery lata to mocna przesada , ale już o 6 do 8 lat można rozważać wymianę . Tyle że jeśli 2.5 TDI nie przejechało 120 000 km w w trzy lata to już dziwna sprawa ;) Bo nie opłaca się kupować auta z takim silnikiem żeby stało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 23:07:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Lotus napisał(a):
.. ale już o 6 do 8 lat można rozważać wymianę . Tyle że jeśli 2.5 TDI nie przejechało 120 000 km w w trzy lata to już dziwna sprawa ;) Bo nie opłaca się kupować auta z takim silnikiem żeby stało.


to nie temat na dyskusje przy piwie ale to okreslil producent i trzeba dotrzec do tych danych
dla przykladu honda w benzynowym 1.4 > 95r okreslila to jako 5lat lub 120tys (co pierwsze wystapi)
Oczywiscie, ze pasek jest bardzoej czuly na "wiek" niz elementy niegumowe wiec taka wymiane po np. 70tys w 5 lat raczej ograniczylbym do minimum
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co ile lat wymiana rozrządu 2.5 TDI BAU 2004r?
PostNapisane: 26.lut.2009 19:53:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
darmal napisał(a):
Witam

W dniu dzisiejszym pewien mechanik wyraził pogląd, iz wymiana rozrządu ( oryginalnego ) winna nastąpić po 120 tys km, naturalnie lepiej wcześniej, ale także jego zdaniem taka wymiana musi nastąpić po 4 latach o ile nie przejechano tego dystansu. Ciekaw jestem waszych spostrzeżeń na ten temat. Na forum nie znalazłem odpowiedzi.

Pozdrawiam
Darek

1. Pasek rozrządu po 90 tys km posiada wyczuwalne zgrubienia na stronie zewnętrznej - istnieje wysokie ryzyko jego zerwania w czasie rozruchu, gdzie występują największe obciążenia. To maksymalna górna granica , której nie powinieneś przekraczać.
2. Jeśli pasek nie zostanie zmoczony olejem silnikowym , nic mu nie grozi nawet po kilku latach, niemniej - coroczna kontrola organoleptyczna powinna ci wejść w krew - to najpewniejszy sposób uniknięcia ew kłopotów. Pamiętaj że mimo iż paski rozrządu wykonywane są nadzwyczaj solidnie - nie ma rzeczy idealnych. Należy sprawdzać czy pasek nie zużywa się po stronie zewnętrznej po szerokości oraz czy napinacze i rolki nie wyglądają podejrzanie. Wspomniane (po wysokości paska) zgrubienie świadczy o tym iż pasek został wytarty od góry i ślady zębów wyczuwalne są pod palcami - wtedy wymiana musi nastąpić obligatoryjnie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co ile lat wymiana rozrządu 2.5 TDI BAU 2004r?
PostNapisane: 26.lut.2009 20:36:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Baskecior napisał(a):
1. Pasek rozrządu po 90 tys km posiada wyczuwalne zgrubienia na stronie zewnętrznej - istnieje wysokie ryzyko jego zerwania w czasie rozruchu, gdzie występują największe obciążenia. To maksymalna górna granica , której nie powinieneś przekraczać.


Zgodzę się z opinią, że regularnie prowadzona obsługa serwisowa wymaga systematycznej oceny stanu "niekontrolowanego" zużycia elementów napędowych rozrządu. Zgozdzę się również z tym, że wszelkie "nieplanowane" zgrubienia czy inne anomalia zasadniczo wymagaja natychmiastowej reakcji zmierzającej do wymiany dziwnie zużytych części (a nade wszystko ustalenie powodów zaistniałego stanu !!!) .

Jednak ... w przypadku BAU ... o ile nie zachodzą jakieś "dziwne"/niepokojące zjawiska, to wcześniejsza wymiana pasa zębatego (z resztą kramu) niż "przepisowe" 120000 km - nie znajduje (IMO) racjonalnego uzasadnienia.
Po co zmieniac co 90 kkm coś, co moze popracować o 1/3 przebiegu więcej ?
Jak dotąd wszystkie (absolutnie wszystkie) paski rozrządu jakie demontowałem z silników na "B..." nie nosiły widocznych śladów zużycia ... oprócz lekkiego przybrudzenia napisów na "stronie zewnętrznej".
Pamiętajmy, że rozrzad w "B..." (oprócz zwyrodniałego BFC ale to wszyscy wiemy) "kręci się" o połowę lżej niż w silnikach na "A..", w których napęd też winien wytrzymać (i wytrzymuje) przepisane mu 120000 km. .

Basket - sam jestem (a przynajmniej staram się) być przezornym/roztropnym/nazimnedmuchającym lecz doradzanie komuś, żeby pakował się w koszty o 30000 km wcześniej niż trzeba ... to trochę przesada (IMHO) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 20:37:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Dla przypomnienia:)

Audi A2
Benzinmotoren
4-Zyl 1,4L 4V seit Einsatz kein Wechselintervall
4-Zyl 1,6L FSI seit Einsatz ab 90.000 km prüfen
Dieselmotoren
3 Zyl TDI Pumpe Düse seit Einsatz alle 90.000 km + Spannrolle
3 Zyl 1,4L TDI Pumpe Düse ab MJ 2004 alle 120.000 km + Spannrolle
Audi A3 (8L) ab 1997 bis 2003
Benzinmotoren
1,6 L 2V seit Einsatz kein Wechselintervall
1.8l 5V / 1.8l 5V Turbo bis MJ 2000 ausser S3 alle 180.000 km/ 5 Jahre
1.8l 5V / 1.8l 5V Turbo ab MJ 2001 ausser S3 alle 180.000 km
S3 1,8l 5V Turbo bis MJ 2000 alle 180.000 km
S3 1,8l 5V Turbo ab MJ 2001 alle 120.000 km
Dieselmotoren
4 Zyl TDI bis MJ 1999 alle 60.000 km + Spannrolle
4 Zyl TDI MJ 2000 & MJ 2001 alle 90.000 km + Spannrolle
4 Zyl TDI ab MJ 2002 alle 120.000 km + Spannrolle
4 Zyl TDI ab MJ 2003 alle 150.000 km + Spannrolle
4 Zyl TDI Pumpe Düse seit Einsatz alle 90.000 km + Spannrolle
Audi A3 (8P) ab 2004
Benzinmotoren
1,6 MPI seit Einsatz kein Wechselintervall
1,6 FSI seit Einsatz Kette - lifetime
2,0L FSI seit Einsatz alle 180.000 km
3,2 V6 seit Einsatz Kette - lifetime
Dieselmotoren
2,0L TDI seit Einsatz alle 120.000 km + Spannrolle
1,9L TDI seit Einsatz alle 120.000 km + Spannrolle
Audi TT ab 1999
Benzinmotoren
1,8L Turbo, 110 KW kein Wechselintervall
1,8L Turbo, 132 KW bis MJ 2000 alle 180.000 km/ 5 Jahre
1,8L Turbo, 132 KW ab MJ 2001 alle 180.000 km
1,8L Turbo, 165 KW bis MJ 2000 alle 180.000 km
1,8L Turbo, 165 KW ab MJ 2001 alle 120.000 km
3,2L V6 seit Einsatz Kette - lifetime
Audi 80 / Audi 90 ab 1987 – 1995
Benzinmotoren
4 Zyl 2V seit Einsatz alle 120.000 km
5 Zyl. (2.2l Turbo / 2.3l) seit Einsatz alle 120.000 km
V6 2V (2.6L / 2.8L) seit Einsatz kein Wechselintervall
Dieselmotoren
alle TDI seit Einsatz alle 90.000 km Spannrolle
Audi Cabriolet (B3) bis 2000
Benzinmotoren
4 Zyl. 2V seit Einsatz kein Wechselintervall
4 Zyl. 5V (1.8L) seit Einsatz alle 120.000 km
V6 2V (2.6L) seit Einsatz kein Wechselintervall
V6 2V (2.8L) seit Einsatz kein Wechselintervall
Dieselmotoren
1.9l TDI seit Einsatz bis MJ 1999 alle 90.000 km + Spannrolle
1.9l TDI ab MJ 2000 alle 90.000 km
Audi A4 (B5) ab 1995 bis 2001
Benzinmotoren
4 Zyl 2V (1,6L) seit Einsatz kein Wechselintervall
4 Zyl 5V (1.8L) bis MJ 1997 alle 120.000 km/ 5 Jahre Reparatursatz benutzen !!!
4 Zyl 5V (1.8L) MJ 98/ 99 alle 120.000 km/ 5 Jahre
4 Zyl 5V (1.8L) ab MJ 2000 alle 180.000 km
4 Zyl. 5V (1,8l Turbo) bis MJ 99 alle 120.000 km Reparatursatz benutzen !!!
4 Zyl. 5V (1,8l Turbo) ab MJ 2000 alle 120.000 km
V6 2V (2.6l / 2.8l) seit Einsatz kein Wechselintervall


V6 5V (2.4L) bis MJ 2000 alle 120.000 km/ 5 Jahre + Spannrolle
V6 5V (2.4L) ab MJ 2001 alle 120.000 km Spannrolle
V6 5V (2.8L) bis MJ 2000 alle 120.000 km/ 5 Jahre
V6 5V (2.8L) ab MJ 2001 alle 120.000 km Spannrolle
V6 5V (2.7L Turbo) bis MJ 2000 ausser RS4 alle 120.000 km/ 5 Jahre
V6 5V (2.7L Turbo) ab MJ 2001 ausser RS4 alle 120.000 km
V6 5V (2.7L Turbo) seit Einsatz nur RS4 alle 60.000 km
Dieselmotoren
1.9L TDI bis MJ 1999 nur AHH-Motor alle 60.000 km + Spannrolle
1.9L TDI bis MJ 1999 ausser AHH-Motor alle 90.000 km + Spannrolle
1.9L TDI ab MJ 2000 alle 90.000 km + Spannrolle
1.9L TDI-Pumpe Düse seit Einsatz alle 90.000 km + Spannrolle
2.5L V6 TDI seit Einsatz alle 120.000 km
Audi A4 (B6) ab 2001 und
Audi A4 Cabriolet (B6) ab 2003
Benzinmotoren
4 Zyl. 5V (1.8l Turbo) seit Einsatz alle 180.000 km
4 Zyl. 5V (2.0l) seit Einsatz alle 180.000 km
V6 5V 2.4l seit Einsatz kein Wechselintervall
V6 5V (3.0l) seit Einsatz alle 120.000 km
Dieselmotoren
1.9l TDI Pumpe Düse seit Einsatz bis MJ 2003 alle 90.000 km + Spannrolle
1,9L TDI Pumpe Düse ab MJ 2004 alle 120.000 km + Spannrolle
2.5l V6 TDI seit Einsatz alle 120.000 km
Audi 100 / A6 (C4) 1991 – 1997
Benzinmotoren
4 Zyl 2V seit Einsatz alle 120.000 km
4 Zyl 5V (1.8L) seit Einsatz alle 120.000 km/ 5 Jahre
5 Zyl (2.2l Turbo, 2.3l) ab MJ 2000 alle 120.000 km
V6 2V (2.6L / 2.8L) seit Einsatz kein Wechselintervall
V6 5V (2.8L) seit Einsatz alle 120.000 km + Spannrolle
4.2l V8 seit Einsatz alle 120.000 km
Dieselmotoren
4 Zyl. 1.9l TDI seit Einsatz alle 90.000 km + Spannrolle
5 Zyl. TDI 2.4L seit Einsatz alle 120.000 km
5 Zyl. TDI 2.5L seit Einsatz alle 120.000 Km
Audi A6 (C5) ab 1998 und Allroad
Benzinmotoren
4 Zyl. 5V (1.8l) seit Einsatz alle 180.000 km
4 Zyl. 5V (1,8l Turbo) bis MJ 99 alle 120.000 km/ 5 Jahre
4 Zyl. 5V (1.8l Turbo) ab MJ 2000 alle 120.000 km
4 Zyl. 5V (2.0l) ab MJ 2000 alle 180.000 km
V6 5V (2.4l) bis MJ 2000 ausser 124 KW alle 120.000 km/ 5 Jahre
V6 5V (2.4l) ab MJ 2001 ausser 124 KW alle 120.000 km + Spannrolle
V6 5V (2.4l) 124 kW seit Einsatz nur 124 KW alle 180.000 km
V6 5V 2.7L Turbo bis MJ 2000 alle 120.000 km/ 5 Jahre
V6 5V 2.7L Turbo ab MJ 2001 alle 120.000 km
V6 5V (2.8L) bis MJ 2000 alle 120.000 km/ 5 Jahre
V6 5V (2.8L) ab MJ 2001 alle 120.000 km + Spannrolle
V6 5V (3.0L) seit Einsatz alle 120.000 km
V8 seit Einsatz ausser RS6 alle 120.000 km
V8 Turbo seit Einsatz nur RS6 alle 60.000 km
Dieselmotoren
1.9l TDI seit Einsatz alle 90.000 km + Spannrolle
1.9l TDI Pumpe Düse seit Einsatz bis MJ 2003 alle 90.000 km + Spannrolle
1.9l TDI Pumpe Düse ab MJ 2004 alle 120.000 km + Spannrolle
2.5l V6 TDI 110 kW seit Einsatz alle 120.000 km
2.5l V6 TDI 114/ 120/ 132 kW seit Einsatz alle 120.000 km
Audi A6 (Typ 4F) ab Modeljahr 2005
Ottomotoren
2.4 V6, 130 kW seit Einsatz Kette - kein Wechsel
3.0 V6, 160 kW seit Einsatz alle 120.000 Km
3.2 V6, 188 kW seit Einsatz Kette - kein Wechsel
Dieselmotoren
2.0 TDI, 100 kW seit Einsatz alle 120.000 Km + Spannrolle
3.0 V6 TDI, 165 kW seit Einsatz Kette
Audi V8 (D1) von 1989 bis 1994


Benzinmotoren
3.6l V8 Benzinmotor seit Einsatz alle 90.000 km
4.2l V8 Benzinmotor seit Einsatz alle 120.000 km
Audi A8 (D2) ab 1994 bis 2002
Benzinmotoren
V6 2V (2.8L) seit Einsatz kein Wechselintervall
V6 5V (2.8L) bis MJ 2000 alle 120.000 km/ 5 Jahre
V6 5V (2.8L) ab MJ 2001 alle 120.000 km + Spannrolle
V8 seit Einsatz alle 120.000 km
W12 (6.0l) seit Einsatz Kette - lifetime
Dieselmotoren
2.5l V6 TDI 110 kW seit Einsatz alle 120.000 km
2.5l V6 TDI 132 kW seit Einsatz alle 120.000 km
3.3L V8 TDI seit Einsatz alle 120.000 km
Audi A8 (D3) ab 2003
Benzinmotoren
V6 3,0 seit Einsatz alle 120.000 km
V8 3,7 seit Einsatz alle 120.000 km
V8 4,2 seit Einsatz alle 120.000 km
Dieselmotoren
V6 3,0 seit Einsatz Kette - lifetime
V8 4,0 seit Einsatz Kette – lifetime

V8 4,2 seit Einsatz Kette - lifetime


_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 20:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Pablo 200

Przynajmniej Ty jeden wiesz o co chodzi :)


Jedynie z tymi łańcuchami i z life time trzeba uważać bo life time w rozumieniu fabryki może oznaczać 200 000 km może 300 000 km

To jest taki life time całego samochodu według producenta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co ile lat wymiana rozrządu 2.5 TDI BAU 2004r?
PostNapisane: 26.lut.2009 20:45:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Baskecior napisał(a):
1. Pasek rozrządu po 90 tys km posiada wyczuwalne zgrubienia na stronie zewnętrznej - istnieje wysokie ryzyko jego zerwania w czasie rozruchu, gdzie występują największe obciążenia. To maksymalna górna granica , której nie powinieneś przekraczać.


Zgodzę się z opinią, że regularnie prowadzona obsługa serwisowa wymaga systematycznej oceny stanu "niekontrolowanego" zużycia elementów napędowych rozrządu. Zgozdzę się również z tym, że wszelkie "nieplanowane" zgrubienia czy inne anomalia zasadniczo wymagaja natychmiastowej reakcji zmierzającej do wymiany dziwnie zużytych części (a nade wszystko ustalenie powodów zaistniałego stanu !!!) .

Jednak ... w przypadku BAU ... o ile nie zachodzą jakieś "dziwne"/niepokojące zjawiska, to wcześniejsza wymiana pasa zębatego (z resztą kramu) niż "przepisowe" 120000 km - nie znajduje (IMO) racjonalnego uzasadnienia.
Po co zmieniac co 90 kkm coś, co moze popracować o 1/3 przebiegu więcej ?
Jak dotąd wszystkie (absolutnie wszystkie) paski rozrządu jakie demontowałem z silników na "B..." nie nosiły widocznych śladów zużycia ... oprócz lekkiego przybrudzenia napisów na "stronie zewnętrznej".
Pamiętajmy, że rozrzad w "B..." (oprócz zwyrodniałego BFC ale to wszyscy wiemy) "kręci się" o połowę lżej niż w silnikach na "A..", w których napęd też winien wytrzymać (i wytrzymuje) przepisane mu 120000 km. .

Basket - sam jestem (a przynajmniej staram się) być przezornym/roztropnym/nazimnedmuchającym lecz doradzanie komuś, żeby pakował się w koszty o 30000 km wcześniej niż trzeba ... to trochę przesada (IMHO) ... .

Piotruś: mój wbudowany mechanizm obronno-zapobiegawczy nakazuje wzmożoną kontrole tak istotnego elementu jakim jest układ rozrządu.
Jeśli klient po kontroli organoleptycznej uzna, że jego pasek/elementy rozrządu wytrzymają więcej - czyni to na swoją odpowiedzialność.

Sam wymieniam i zalecam wymianę elementów rozrządu po 60 kkm - co dla niektórych wydaje się śmieszne, ale inwestycja rzędu 320 zł (R4 TDI) do 1000 zł (V6 TDI) wydaje się adekwatna do sielankowego spokoju ducha w czasie użytkowania pojazdu miedzy wymianami.

Ocenę pozostawiam użytkownikom.

pozdrawiam

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 21:00:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Bascecior nic do Ciebie nie mam naprawdę , ale daj spokój z tymi herezjami proszę odnośnie tych 60 000 km..

Są ludzie którzy strzelają w dwa trzy miesiące taki przebieg , według Twoich obliczeń taki ktoś miałby rozbierany przód auta trzy razy w roku. Nie wiem czy opłacało by się jeździć dieslem z takim podejściem.

Nie rozumiem tym bardziej Ciebie jako odbiorcy , użytkownika i osobę która co nieco wie na ten temat a przynajmniej tego bym się spodziewał.

A co do tych zgrubień to przyjmij proszę do wiadomości że prawidłowo napięty pasek nie będzie miał żadnych zgrubień i te 90 000 km przejedzie bez żadnych problemów. I jest to bite 90 000 km czyli gwarantowane w przypadku cztero cylindrowych TDI. A skoro gwarantowane to znaczy że nawet jak przejdzie te magiczne 90 000 km to zdarzyć się nic nie może.


A teraz jak zużywa się pasek. Paski rozrządu rozciągają się , więc okresowo
mierzy się ich szerokość , mierzy się je zwyklą suwmiarką. I to wszystko.


W całej historii mojej przygody z motoryzajcą nie zerwał sie ani jeden pasek przy zachwoaniu takich intrwałów przeglądowych jakie wystawił Pablo powyżej.

Jeśli dochodzi do awarii to tylko od tego że paski są źle napięte , źle są skręcane napinacze ( zbyt silnie lub zbyt słabo) , od tego że koło z tłumikiem drgań jest zbyt lużne i wybija następnie frez na wale korbowym.

Ostatnia przyczyna awarii to brak wymiany napinaczy pasków wielo rowkowych , samych pasków a także sprzęgieł jednokierunkowych na altrnatorach.

Proszę więc bez herezji , powtarzam jeszcze raz . Nigdy nie zerwał się nasz pasek rozrządu i nigdy się nie zerwie przy zachowaniu interwału fabrycznego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 21:29:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zniszczenie paska rozrządu , jak zapewne wiesz nie wynika z jego rozciągania, ale zużycia od strony zewnętrznej patrząc po szerokości, tudzież wytarcia patrząc po grubośc. Winne temu stanowi rzeczy mogą być: zły posuw rolek na skutek utraty łożyskowania i osiowości. Tego nie jesteś przewidzieć ani Ty ani fabryka.
Jak zapewne również wiesz pradwidłowe ustawienie napinaczy nie ma prawa spowodować szybszego zużycia paska, ale ... osłona rozrządu nie gwarantuje pełnej czystości , wystarczy ją zdjąć po określonym czasie użytkowania aby zobaczyć jaki syf tam się znajduje.
Wyraźnie napisałem że należy kontrolować stan rozrządu , ponieważ ślepe zaufanie do wytycznych zawartych w instrukcjach prowadzi do otępienia zmysłów użytkownika co w konsekwencji zaprowadzi go do warsztatu ... lub na cmentarz - jego samochód.
60 kkm jest wartością absolutnie bezpieczną, co nie oznacza aby przedłużyć żywot układu rozrządu po oględzinach o kolejne xxx km.
Dla przykładu: rozrząd po 90 kkm w moim AFN`ku wyglądał pięknie, w moim AHU - fatalnie (oba zmieniane wcześniej w autoryzowanych serwisach Audi / VW).
Co powyższe oznacza ?: w/g góralskiego powiedzenia "g..."

Ps: po raz enty przekręcasz mojego nicka , co uważam za elementarny brak szacunku do adwersarza.

Uszkodzenie sprzęgła alternatora jest powszechnie słabo diagnozowalnym zjawiskiem i zgięcie osi napinacza paska wielorowkowego w konsekwencji powyższego również.
To skutek tego o czym pisałem - braku profilaktyki , a jedynie doraźnego leczenia - czego jestem zawziętym wrogiem.
Czakanie magiczne 120 /90 kkm do zmiany rozrządu bez kontroli jest - bezpośrednio rzecz ujmując - naiwnością graniczącą z frajerstwem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co ile lat wymiana rozrządu 2.5 TDI BAU 2004r?
PostNapisane: 26.lut.2009 21:42:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Basket - Sam wymieniam i zalecam wymianę elementów rozrządu po 60 kkm - co dla niektórych wydaje się śmieszne, ale inwestycja rzędu 320 zł (R4 TDI) do 1000 zł (V6 TDI) wydaje się adekwatna do sielankowego spokoju ducha w czasie użytkowania pojazdu miedzy wymianami.[/quote]


Nic nie przekręcam , wymieniaj co ile chcesz i jak chcesz :) jest mi to bez różnicy tylko potem jak pojawi się nowy klient u mnie będę musiał wysłuchać

"A ja proszę pana czytałem na forum że paski rozrządu to się wymienia ... "

powaga panowie piszcie tak:

"ja sobie wymieniam sam co 60 000 dla świętego spokoju bo nie jestem pewien."

A nie że "zalecam" bo to jest tylko kłopot potem ludzie rozszerzają takie dziwadła i trzeba poświecić godzinę na dyskusję przy czym sama wymiana rozrządu trwa trzy godziny wraz z demontażem pokrywy głowicy i trybem serwisowym :) a tu gadania o tym więcej niż to warte..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co ile lat wymiana rozrządu 2.5 TDI BAU 2004r?
PostNapisane: 26.lut.2009 21:45:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4386
Lokalizacja: Wrocław
Baskecior napisał(a):
Sam wymieniam i zalecam wymianę elementów rozrządu po 60 kkm - co dla niektórych wydaje się śmieszne, ale inwestycja rzędu 320 zł (R4 TDI) do 1000 zł (V6 TDI) wydaje się adekwatna do sielankowego spokoju ducha w czasie użytkowania pojazdu miedzy wymianami.


60kkm to lekka przesada ;) A te 1000zł w V6 TDI też podajesz jakieś mocno hurtowe albo na padliniarskich częściach. Poza tym dolicz tutaj jeszcze kwoty rzędu 250-500zł za samą robociznę. Nie ma uzasadnienia dla takich kosztów w połowie możliwości rozrządu.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co ile lat wymiana rozrządu 2.5 TDI BAU 2004r?
PostNapisane: 26.lut.2009 21:54:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lotus napisał(a):
Basket - Sam wymieniam i zalecam wymianę elementów rozrządu po 60 kkm - co dla niektórych wydaje się śmieszne, ale inwestycja rzędu 320 zł (R4 TDI) do 1000 zł (V6 TDI) wydaje się adekwatna do sielankowego spokoju ducha w czasie użytkowania pojazdu miedzy wymianami.



Nic nie przekręcam , wymieniaj co ile chcesz i jak chcesz :) jest mi to bez różnicy tylko potem jak pojawi się nowy klient u mnie będę musiał wysłuchać

"A ja proszę pana czytałem na forum że paski rozrządu to się wymienia ... "

powaga panowie piszcie tak:

"ja sobie wymieniam sam co 60 000 dla świętego spokoju bo nie jestem pewien."

A nie że "zalecam" bo to jest tylko kłopot potem ludzie rozszerzają takie dziwadła i trzeba poświecić godzinę na dyskusję przy czym sama wymiana rozrządu trwa trzy godziny wraz z demontażem pokrywy głowicy i trybem serwisowym :) a tu gadania o tym więcej niż to warte..[/quote]
Rozwiń o czym klient słyszał ? Paski wymienia się co ... ? 60/90/120 czy może 150 kkm ? Znów niedomówienia ...
Przedostatnie zdanie jest jedynym mądrym jakie padło w tej dyskusji z twoich ust.
Polska to dziwny kraj ... z jednej strony "rób Pan tanio" z drugiej "chciałabym dobrze , ale boję się wydatków"
Coraz więcej osób jednak rozumie,że profilaktyka jest kluczem do sukcesu ... reszta niech czeka z niepokojem ...

Sprinter: te ceny które podałem nie są wyssane z palca, ale branża moto żyje z kilkusetprocentowych marż, stąd nadymane koszty napraw.

Miłej nocy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co ile lat wymiana rozrządu 2.5 TDI BAU 2004r?
PostNapisane: 26.lut.2009 21:59:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Baskecior napisał(a):
Sprinter: te ceny które podałem nie są wyssane z palca, ale branża moto żyje z kilkusetprocentowych marż, stąd nadymane koszty napraw.

Miłej nocy.


Przy obecnym kursie Ojro są wyssane.

Sprinter: Nawet nie wiesz w jak dobrym czasie kupiłeś ze starych zapasów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co ile lat wymiana rozrządu 2.5 TDI BAU 2004r?
PostNapisane: 26.lut.2009 22:08:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4386
Lokalizacja: Wrocław
Baskecior napisał(a):
Sprinter: te ceny które podałem nie są wyssane z palca, ale branża moto żyje z kilkusetprocentowych marż, stąd nadymane koszty napraw.


Jakby nie były wyssane z palca, to bym się nie odzywał ;)

ADAM 12 napisał(a):
Przy obecnym kursie Ojro są wyssane.

Sprinter: Nawet nie wiesz w jak dobrym czasie kupiłeś ze starych zapasów :D


Szczęściarz ze mnie co. :D

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 22:11:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Basket to nie tak naprawdę. Polska to nie jest dziwmy kraj przeżywa to co każde inne Państwo zachodnie nawet.

Ludzie uczą się wielu rzeczy . Na dzień dzisiejszy szczytem głupoty jest to że nie pytają o cenę tylko pojadą za siódmą rzekę i dziesiątą górę do Pacanowa żeby wymienić rozrząd w szałasie. Zapłacą finalne więcej bez faktury bez profesjonalizmu i bez gwarancji. Ale poczucie będą mieli że powinno być tanio.

Profilaktyka o której piszesz to też coś co trzeba wyważyć w jakiś sposób. Ja myślę że długi czas było mnóstwo warsztatów mechaników którzy zniszczyli jakikolwiek dobre zdanie o tej branży.

Z drugiej zaś strony użytkownicy często nie rozumieją że samochody z przebiegiem 200 000 km do tego zaniedbane i obsługiwane przez rzeźimieszków wymagają nie serwisu i nie warsztatu a raczej konserwatora który na emeryturze będzie miał czas siedzieć i dłubać całe dnie. :)

Myślę że jak połączysz niekompetencje naprawdę wielu którzy postanowili zająć się samochodami bo widzą w tym kasę a zero pasji z masowo sprowadzanymi autami które technicznie są skarbonką bez dna to po znaku równości pojawi się cały ten samchodowy bałagan.

Dobra wiadomość to że ta sytuacja się zmienia. Ludzie kupują dużo nowych aut i jeżdżą do punktów zaufanych a nie do kogoś kto wczoraj pracował w ASO a następnego dnia kręci śrubki w swoim garażu. A nie raz przekonasz się że ASO bywa tańsze od wolnych strzelców :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 22:19:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nigdy nie byłem fanem ślepego wydawania gotówki w imię wyższych celów, ale rzetelnego podejścia do sprawy.

Tanie jest wrogiem dobrego, ale przepłacone jest wbrew zdrowemu rozsądkowi.

Co do reszty - zgoda. Dlatego też moim zwyczajem jest patrzenie na ręce mechanikowi i zruganie go za niedbalstwo, niechlujstwo czy dotknięcie auta brudnymi łapkami.

Co do ASO - wybacz, ale nie znam takiego w naszej okolicy, wyjeżdzając z którego mógłbym być w 100% zadowolony ... zresztą sam pewnie znasz łódzkie realia.

Wspomniałeś o 200-tysięcznikach ... wszystko jest kwestią egzemplarza i poprzednika, jeśli egzemplarz był zadbany i uprawiano na nim profilaktykę , kupię go bez względu na cenę.
Bo spokój nie ma ceny ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 22:25:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Dobra już mniejsza o te egzemplarze :)

Rozrząd dla TDI cztero cylindrowego co 90 000 km a jak ktoś chce to co 60 000.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 22:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
OT: w RS6 wymiana rozrządu co 60tkm?? troche to śmieszne :/

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 22:34:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ale to dotyczy 2.7 bi turbo z tym że wymieniasz pasek przy 60 000 km później wszystko przy 120 000 km i przy 180 000 km tylko pasek a przy 240 000 km znów wszystko. i tak dalej i dalej i dalej :)

Silniki V8 równo jadą 120 000 km bez względu czy S czy nie ..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: