.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.maja.2024 19:14:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 b5 / jaki silnik wybrac
PostNapisane: 18.sty.2010 18:35:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 02:54:13
Posty: 14
Lokalizacja: Płock
na wiosne mam zamiar zakupic sobie audi a4 , mam problem z wyborem jednostki napedowej, przejrzalem stos postow, poczytalem artykuly, i sam nie wiem, najbardziej by mi chyba odpowiadal 1.8turbo, choc poczatkowo myslalem nad 2.8, sekunda roznicy w przyspieszeniu do 100, i do tego spalanie o 5litrow wiecej ;| ...
jednakze chcialbym zasiegnac rady specjalistow , ktora jednostka bylaby najbardziej trafna, jesli chodzi o spalanie i dynamike.
nie zamierzam instalowac gazu. Slyszalem rozne opinie, rowniez takie ze w tym silniku najwiekszym klopotem jest wlasnie turbo.... myslalem glownie nad tym 150 koni, i napedzie na jedną oś.
Nigdy tez nie jezdzilem z turbo, ponoc nie ma czegos takiego np podczas wyprzedzania, ze redukuje naciskam i jade, tylko redukuje naciskam ... i czekam az sie bujnie.... jak to jest, jesli w chwili ryzyka nie bede mial pod nogą mocy, to zrezyguje z turbo.
Pozdrawiam i oczekuje odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 19:19:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Ja bym Ci polecał 1.9 PD i go zaczipować dynamika jak najbardziej OK spalanie też takie że lepszego nie znajdziesz. Co do benzyny turbo też można fajnie zaczipować i fajna dynamika ale spalanie już trochę gorsze. 2.8 są dwa rodzaje 174 i 193 ten 174 jak ktoś o niego wcześniej dbał to jest prawie że nie do zajechania ten 193 też jest dobry ale nie wiem czy tak samo niezniszczalny jak AAH.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 b5 / jaki silnik wybrac
PostNapisane: 18.sty.2010 20:22:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Sebastian1983 napisał(a):
ponoc nie ma czegos takiego np podczas wyprzedzania, ze redukuje naciskam i jade, tylko redukuje naciskam ... i czekam az sie bujnie.... jak to jest, jesli w chwili ryzyka nie bede mial pod nogą mocy, to zrezyguje z turbo


Ktos Ci ładnych bajek naopowiadal :): :): - taki efekt jest owszem ale moim Goferku 1.6 TD po 410 tysiach przebiegu :)

Co do tematu sprawy w A4 B5 najlepiej sprawdzają sie:

1.9 TDI - 110 KM, zasilane pompą VP silniki mocne i trwałe podatne na podnoszenie mocy, dostepne z quattro - oznaczenia silników AFN/AVG

1.9 TDI PD - 115/116 KM, zasilane pompowtrykami silniki juz nie tak mocne i trwałe jak powyzsze ale tez bardzo dobre, jeszcze bardziej podatne na podnoszenie mocy, dostepne w wersji quattro - oznaczenia silników AJM/ATJ

1.8 T - 150 KM ale mozna dorwac tez wersje fabryczną 180 KM (AJL) - mocne i dobre silniki dobrze znoszace tuning i fajnie poruszajace budę B5 - rowniez dostepne w wersji quattro - zonaczenia AEB, AWT.

IMO - V6 sobie odpusc - paliwozerne nierozwojowe jednostki, ale charakteryzujące sie dobra kultura pracy.

Najlepiej bedzie jak wybierzesz auto w najlepszym stanie.

Reszta w szukajce.

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 23:16:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 02:54:13
Posty: 14
Lokalizacja: Płock
no no .. widze ze kolega zna sie troszke na rzeczy...
wersja 1.8T 180km odpada ze wzgledu na spalanie... masakra poprostu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 23:19:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Sebastian1983 napisał(a):
wersja 1.8T 180km odpada ze wzgledu na spalanie... masakra poprostu

rozumiem, że ma palić 4,5 w trasie i około 6 litrów w mieście :):

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 23:42:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
i mieć 200 koni ;)

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 01:12:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 02:54:13
Posty: 14
Lokalizacja: Płock
jak to jest ... ze silnik 1.8T 180KM w avancie pali 12 w miescie, a ten sam silnik w sedanie pali 21 litrow w miescie ? moze mi ktos wyjasnic ? po miescie 13/14l i w trasie do 9 zniose bo tyle pali aktualnie moj opel 2.0 8v 116km, ale wiecej to juz chyba przegiecie ... no a 21w miescie przy 1.8 to jakies nieporozumienie, to nawet 2.8 tyle nie pali ....

oto linki do 1.8t w sedanie
http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_1 ... attro.html
i ten sam w avancie
http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_a ... attro.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 01:18:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2005 16:56:34
Posty: 239
Lokalizacja: Tyczyn
Sebastian1983 napisał(a):
no no .. widze ze kolega zna sie troszke na rzeczy...
wersja 1.8T 180km odpada ze wzgledu na spalanie... masakra poprostu

To ta masakra w porownaniu do 1.8 to ile ?
W 1.8 zeby normalnie jechac trzeba miec ceglowke ;)

Co do tych 4.5 i 6 l to w 1.9 mozna by probowac sie zblizyc :D

pozdr.

_________________
-=Audi A4 Avant 1.9 TDI=-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 01:21:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Sebastian1983 napisał(a):
jak to jest ... ze silnik 1.8T 180KM w avancie pali 12 w miescie, a ten sam silnik w sedanie pali 21 litrow w miescie ? moze mi ktos wyjasnic ? po miescie 13/14l i w trasie do 9 zniose bo tyle pali aktualnie moj opel 2.0 8v 116km, ale wiecej to juz chyba przegiecie ... no a 21w miescie przy 1.8 to jakies nieporozumienie, to nawet 2.8 tyle nie pali ....

oto linki do 1.8t w sedanie
http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_1 ... attro.html
i ten sam w avancie
http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_a ... attro.html

a nie przyszło Ci do głowy, że to zwykły błąd?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 01:30:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 02:54:13
Posty: 14
Lokalizacja: Płock
Metroid napisał(a):
Sebastian1983 napisał(a):
no no .. widze ze kolega zna sie troszke na rzeczy...
wersja 1.8T 180km odpada ze wzgledu na spalanie... masakra poprostu

To ta masakra w porownaniu do 1.8 to ile ?
W 1.8 zeby normalnie jechac trzeba miec ceglowke ;)

Co do tych 4.5 i 6 l to w 1.9 mozna by probowac sie zblizyc :D

pozdr.


glownie chodzilo mi o te 21 litrow w 1.8t 180km.
ale jesli tam spalanie w miescie jest kolo 13 a w trasie srednia wyjdzie do 9 przy wyprzedzaniu i jezdzie w miare dynamicznej, to jest ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 01:37:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2005 16:56:34
Posty: 239
Lokalizacja: Tyczyn
No to teraz trzeba poszukac ladnej zadbanej 1.8t
Przemysl jeszcze klekota 1.9 naprawde zacny silnik.

_________________
-=Audi A4 Avant 1.9 TDI=-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 02:44:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 02:54:13
Posty: 14
Lokalizacja: Płock
to dla sprostowania jeszcze, lepiej brac ten 150 czy 180kucy ?
to ten sam silnik tylko po fabrycznym tuningu ? czy jak bardziej wyzylowany, czy zupelnie inna turbina i tak jak 150 mozna pociagnac bezpiecznie dla skrzyni do 185, tak samo 180 da rade do 200+ bez ryzyka dla skrzyni ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 07:52:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
To ten sam silnik. Turbina jest minimalnie inna, ale reszta osprzętu praktycznie bez zmian. Wersje 180 KM wychodziły chyba tylko na rynek włoski.

Sebastian1983 napisał(a):
150 mozna pociagnac bezpiecznie dla skrzyni do 185


Nie wiem kto Ci takich bzdur naopowiadał. Co ma skrzynia do chipa?

Ogarnij się trochę i poczytaj forum, bo pytasz o rzeczy mielone 100 razy i to nawet w ostatnich tygodniach.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 09:15:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Metroid napisał(a):
Przemysl jeszcze klekota 1.9 naprawde zacny silnik.



Polecam, PD są na prawdę fajne, ale zastanów się jeszcze do czego ma Ci zaporożec służyć.

Jeżeli od czasu do czasu to tylko 1.8T a jeżeli trochu tych kilometrów robisz to tylko dieselek. I w takim przypadku nawet droższa obsługa zwróci Ci się paliwem.

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 19:04:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 19:05:02
Posty: 95
Lokalizacja: Polska
Polecam 1.8T :peace: Jest to zrywna i elastyczna jednostka (moja 150 KM i wystarczy) . Dwa razy mierzylem zuzycie paliwa w miescie : czyli pelny zbiornik ,przejazd 100 km , dolewka na full i wychodzil dokladnie ten sam wynik 9.6 litra .Okazalo sie z komputer pokladowy :D zawyza bo pokazywal srednie zuzycie 11.5 litra.

_________________
80 B3 1.9E
A4 B5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 01:16:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 02:54:13
Posty: 14
Lokalizacja: Płock
sebolec napisał(a):
To ten sam silnik. Turbina jest minimalnie inna, ale reszta osprzętu praktycznie bez zmian. Wersje 180 KM wychodziły chyba tylko na rynek włoski.

Sebastian1983 napisał(a):
150 mozna pociagnac bezpiecznie dla skrzyni do 185


Nie wiem kto Ci takich bzdur naopowiadał. Co ma skrzynia do chipa?

Ogarnij się trochę i poczytaj forum, bo pytasz o rzeczy mielone 100 razy i to nawet w ostatnich tygodniach.


Kolego nie bzdur, ytlko chodzi o to ze podciagajac ten silnik do 200+ kucy, skrzynia sobie nie poradzi z taka moca i przez tylny most wypluje garsc zębatek. I tego sie obawiam. To ma chip do skrzyni.

betrzy napisał(a):
Polecam 1.8T :peace: Jest to zrywna i elastyczna jednostka (moja 150 KM i wystarczy) . Dwa razy mierzylem zuzycie paliwa w miescie : czyli pelny zbiornik ,przejazd 100 km , dolewka na full i wychodzil dokladnie ten sam wynik 9.6 litra .Okazalo sie z komputer pokladowy :D zawyza bo pokazywal srednie zuzycie 11.5 litra.


albo na cpn walą przekręty w litrach :)

---------------
super ze mam tu z kim pogadac, na konkurencyjnym forum poprostu przeniesiono moj post do kosza :) ... "bo juz o tym bylo"

powiedzcie mi jeszcze, jak to jest z tym napedem 4x4, jezdzilem kia sportage 150kucy, i wiem ze tam tylna oś jest rozlaczana przy 40km/h ..... jak jest w audi ? rozklad mocy zapewne jest 4/96 % i rozlaczany po jakims czasie? i co tam siedzi ? bo na moje oko jest tam Haldex ...
Torsen o ile mi wiadomo to staly naped z podzialem 40 / 60%.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 07:40:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Sebastian1983 napisał(a):
Kolego nie bzdur, ytlko chodzi o to ze podciagajac ten silnik do 200+ kucy, skrzynia sobie nie poradzi z taka moca i przez tylny most wypluje garsc zębatek. I tego sie obawiam. To ma chip do skrzyni.


Wciąż uważam, że piszesz bzdury. Skrzynia sobie spokojnie poradzi z dużo większą mocą niż 185 czy 200 KM.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 07:52:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Skrzynia spoko, ale sprzęgło już niekoniecznie.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 12:06:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Dobry kolega ma B5 Avant 1.9 tdi PD (AJM) podchipsowane na 170ps/368N/m i objezdza B5 2.8 V6 ACK zmierzone na hamowni na 202ps (oba bardzo zdrowe motorki) -> do ok. 180km/h... bo pozniej V szóstka wrzuca 6 bieg :):
Jezeli nie chcesz diesla (polecam w/w) to wybralbym 1.8T. Ostatnio ze szwagrem przyprowadzilismy dla niego B6 1.8T (AVJ) 150ps w sedanie to troszke sie zdziwilem poniewaz po diagnozie na VAGu (wszystko bdb-turbawka, etc) moj stary AFN po sofcie jest nadal ciut szybszy. Jak dla mnie 1.8T późno wstają a jak wstaną to zbiornik paliwa pustoszeje dość szybko. Co innego pewnie po programie, ale takowym nie mialem przyjemnosci jezdzic. Poza tym bardzo przyjemny, cichy silniczek, który uchodzi za trwałą jednostkę.
Co do gazu to duzo ludzi na A4 klub Polska ujezdza wlasnie 1.8T w gazie (koszt podobno bdb instalacji 2900+wycięcie kata i wspawanie rurki zeby sie turbina nie grzała do czerwoności - pewnie ok. 300-400zł)
Ponizej turbina 1.8t zagrzana do realnej czerwoności
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6dd ... dd4cb.html

Jezeli chodzi o quattro w B5 to jest ono nierozłączalne i podział jest 50/50. Jest to oczywiscie Torsen. Haldexy siedzą w A3, Golfach, etc

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 17:29:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 01:00:16
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
dejf napisał(a):
Dobry kolega ma B5 Avant 1.9 tdi PD (AJM) podchipsowane na 170ps/368N/m i objezdza B5 2.8 V6 ACK zmierzone na hamowni na 202ps (oba bardzo zdrowe motorki) -> do ok. 180km/h... bo pozniej V szóstka wrzuca 6 bieg :):

Obydwa w Q? Coś bardzo dziwnego w tym jest.

dejf napisał(a):
moj stary AFN po sofcie jest nadal ciut szybszy. Jak dla mnie 1.8T późno wstają a jak wstaną to zbiornik paliwa pustoszeje dość szybko.

Wstaje od 1950 RPM to późno? Na ile masz podciągniętego AFN, że objeżdzaż 150 konną lekką benzynę, która w katalogu ma 8.3 do 100km/h, gdzie dla przykładu 150konne 2.5tdi przyspiesza w 9.1.

_________________
RS6 C5 ABT
VB V6
FZ6 S2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: