.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
Wybor zapadl bedzie audi ale jest kilka pytan https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=13425 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | (A)rturo [ 12.lut.2005 12:49:47 ] |
Tytuł: | Wybor zapadl bedzie audi ale jest kilka pytan |
Wybor zapadl bedzie audi A3 1.8 125KM z lat 96-97 czekam tylko na znak i jade do sasiadow w poszukiwaniu samochodu. Ale odrazu kilka pytan ![]() 1. GAZ (przez niektorych tak nielubiany ![]() instalke za 1500-2000zl. ktora bedzie spisywac sie znakomicie - tak mowia Ci co na takich instalacji jezdza jak i warsztaty monterskie w ktorych pytalem. Ale czy to prawda? Sekwencyjny gaz odpada. Mysle ze to nie jest az tak skomplikowany silnik i z dobrze dobrana i zamontowana instalacja powinien dac sobie rade - dobrze mowie? ![]() Chetnie wyslucham waszych wypowiedzi. A na forum jest jakis uzytkownik A3 1.8 z instalka gazowa? 2. Felgi. Dziwne ze troche o tym mysle ale chcialbym odrazu je kupic u naszych sasiadow jesli sie trafia. 17` http://allegro.pl/show_item.php?item=40205162 http://allegro.pl/show_item.php?item=41374868 cos takiego mniej wiecej. Widzialem kilka A3 na 17` i wygladaly niezle. Z jednym uzytkonikiem wymienilem kilka maili.. twierdzi ze spalanie wzroslo o ok 0.5 - 1 litr. Chcialbym to posadzic na 205/50 - da rade? Czy jednak 17` za duzo - bedzie slabszy o wiele na takich kolach? Jak bedzie z przeklamywaniem licznika? Wyczytalem ze stanardowo A3 wychodzily na 15` i 16`. 3. Patrzac na ogloszenia na A3 pojawia sie dwie rodzaje kierownicy taka z 4 ramionami i taka z 3 jak od s3. Czy to zalezalo od wersji czy po prostu ta z 3 ramionami byla montowana w swoim zakresie przez uzytkonikow danego audi? 4. I jeszcze technicznych pytan: Jaka pojemnosc ma zbiornik paliwa i zbiornik na olej? Jakie oznaczenie ma ten silnik? [te 3 magiczne literki:] Narazie tyle... Przyszly uzytkownik Audi A3 ? ![]() |
Autor: | hans [ 12.lut.2005 13:07:09 ] |
Tytuł: | |
wszystko OK , ale dlaczego akurat A3 , dlaczego 1.8 i dlaczego koniecznie zwykly gaz ? jest cala masa innych aut , o wiele lepiej sprawujacych sie i o wiele lepiej wyposazoinych niz gole A3 z prawie ze podstawowa wersja silnikowa |
Autor: | (A)rturo [ 12.lut.2005 13:12:09 ] |
Tytuł: | |
Dlaczego? Dlatego ze A3 jest piekne ![]() Dlatego 1.8 bo 1.8 T to juz wyzsza cena i wyzsze koszty ekspl. Widzisz konkurenta dla A3? Bo ja nie.. sa golfy 4 ale do takiej ceny tylko z 75KM noi A4 ktore odpadaja w przed biegach jak dla mnie ![]() |
Autor: | spanky [ 12.lut.2005 13:13:43 ] |
Tytuł: | |
jak dla mnie wybrales to co najgorsze..... oczywiscie jesli chodzi o silnik i inst. gazowa.... jesli chodzi o A3 to mi sie tyz podoba i jak dobrze pojdzie to moze bede takim jezdzil... ale do rzeczy ... dlaczego silnik 1.8 ...??? słaby silnik który dużo pali... (moze lepiej 1.8T podobne spalanie a osiagi o wiele lepsze,a najlepiej 1.9TDi ![]() ![]() i co do gazu nie oszczedzaj na gazie ,gaz za 1500 zeta nadaje sie ale do Poloneza a nie do Audi.. przemysl jeszcze raz sprawe i nawet jak zostaniesz przy 1.8 to doloz troszke kaski na gaz ... ![]() ![]() |
Autor: | (A)rturo [ 12.lut.2005 13:18:25 ] |
Tytuł: | |
no ale 1.8 T to juz sama instalacja gazowa ok 5tys zl. no cene podalem orjentacyjna chodzi o instalke II genracji - dobra instalacje. 1.8 duzo pali? Ile? Moj poprzedni samochod golf III 1.8 palil w miescie 13 gazu ![]() 1.9 tdi fajne.. ale drogie. Jechalem A4 z silnikiem takim 90KM ale zeby to rewalacja byla to bym nie powiedzial. Ale spalanie na poziomie 5-6 litrow ... to jest cos ![]() Mysle ze 125Km dla Audika to chyba nie az tak malo? Nie mam zapedow na sciganta ![]() Chce cos bardziej szybszego niz mialem no i bardziej komfortowego.. |
Autor: | Megster [ 12.lut.2005 13:18:40 ] |
Tytuł: | |
1) Może lepiej zwykły wtrysk gazu. Instalka za 1,5 - 2 tysi zmuli Ci ten samochód. 2) Na zużycie i osiągi ma wpły szerokośc opony a nie średnica feli. Na 17tkach ten samochodzik wygląda bardzo ładnie i nie będzie to przesadą. Golf IV na 15tkach w standardzie wyglądał jakby jeździł na balonach, więc 17tki tu b ędą w sam raz. Jeśli nie chcesz jednak bardzo tracjć komfortu to kup 16tki. Co do szerokości, to 205 wejdą spokojnie, zerknij sobie na przelicznik opon na http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp i zobaczysz jaki profil powinien się znaleźć u Ciebie. Co do zużycia, to ja w swojej Astrze I mam 195/50/15 a to jest samochód 100 lat za A3. Zwiększenia zużycia jakoś nie zanotowałem. 3) to raczej zależało od wersji wyposażenia 4) zbiornik paliwa 55 litrów. Reszty nie wiem ![]() PS chłopaki, a może lepiej S3 co? Jakby gość miał więcej kasy to by nie kupował 1.8. Strasznie denerwuje mnie takie myślenie. |
Autor: | (A)rturo [ 12.lut.2005 13:22:27 ] |
Tytuł: | |
magster: dzieki.. No wlasnie to bedzie moj 2 samochod w zyciu za wlasne utulane pieniadze.. a lat mam malo wiec mysle ze sporo przedemna ![]() A o gazie pomysle.. zrobie rundke po Lodzi w tygodniu i zoabczmy co majstry powiedza A co do fel: to w golfie mialem wlasnie 205/50 ale na 15` .. nie wiem czy to duza roznica co do komfortu? |
Autor: | spanky [ 12.lut.2005 13:32:07 ] |
Tytuł: | |
Megster napisał(a): 1) Może lepiej zwykły wtrysk gazu. Instalka za 1,5 - 2 tysi zmuli Ci ten samochód.
2) Na zużycie i osiągi ma wpły szerokośc opony a nie średnica feli. Na 17tkach ten samochodzik wygląda bardzo ładnie i nie będzie to przesadą. Golf IV na 15tkach w standardzie wyglądał jakby jeździł na balonach, więc 17tki tu b ędą w sam raz. Jeśli nie chcesz jednak bardzo tracjć komfortu to kup 16tki. Co do szerokości, to 205 wejdą spokojnie, zerknij sobie na przelicznik opon na http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp i zobaczysz jaki profil powinien się znaleźć u Ciebie. Co do zużycia, to ja w swojej Astrze I mam 195/50/15 a to jest samochód 100 lat za A3. Zwiększenia zużycia jakoś nie zanotowałem. 3) to raczej zależało od wersji wyposażenia 4) zbiornik paliwa 55 litrów. Reszty nie wiem ![]() PS chłopaki, a może lepiej S3 co? Jakby gość miał więcej kasy to by nie kupował 1.8. Strasznie denerwuje mnie takie myślenie. Megster nie denerwuj sie tak bo to nie zdrowo ![]() Poprostu namawiamy kolege co czegos lepszego i odradzamy mu gorszy wybór... no ale jak nie ma kaski to ok .... 1.8 da sie jezdzic tylko niech na gaz dozbiera... ![]() |
Autor: | (A)rturo [ 12.lut.2005 13:36:18 ] |
Tytuł: | |
No to slucham co lepszego moze bcy do 5tys euro? Chetnie wyslucham was bo napewno macie wieksze pojecie o audi niz ja. Pierw bylo bmw e36 coupe 325.. ale przeszlo mi na audi. Moja 2 polowa tez zakceptowala audi. ![]() |
Autor: | hans [ 12.lut.2005 13:45:05 ] |
Tytuł: | |
jezeli juz koniecznie musi byc A3 a nie na przyklad Coupe to od biedy niech bedzie ten 1.8 ... kicha straszna bo wbrew pozorom koszty utrzymania sa takie same jak w .18T a nawet wyzsze bo spalanie wieksze. co do gazu to cokolwiek bys instalowal za 2000 czy nawet 2500 to mozesz pozegnac sie z osiagami ... poza tym przeplywki lubia padac w tych silnikach a na zwyklym gazie to juz odrazu mozesz ich kupic ile dsie da , napinacz lancyszka bedziesz mial do wymiany na bank , predzej czy pozniej ale bedziesz go musial wymienic .. reasumujac , jezeli nie stac Cie na cos naprawde dobrego to nie pachaj sie w auto tylko dlatego ze ladnie wyglada ... proponuje Ci poszukac Audi Coupe quattro z silnikiem 2.0 16V lub 2.3 albo jakies B4 z takimi samymi silnikami. bedziesz rownie zadowolony a napewno koszty utrzymania beda nizsze . niemniej jednak jakiego bys auta nie kupil to zapomnij o instalce 2 generacji to jest tylko pozostna oszczednosc , jak padnie Ci przeplywomierz , rozwali jakies rury czy plastiki to koszta szybko przewyzsza koszt instalacji wtrysku ktory nie wiadomo czemu ubzdurales sobie na poziomie 5000 pln gdzie tyle to kosztuje jedna z drozszych iunstalacji do 6cio cylindrowego ... do 4 cylindrowego koszt takiej instalki moze zamknac sie juz ponizej 4000 pln |
Autor: | (A)rturo [ 12.lut.2005 13:52:49 ] |
Tytuł: | |
b4? to takie bylo wiekowe jak moj byly golf.. wiec raczej sie nie zdecyduje Hans: a ty jezdziles takim audi - a3? Takie same silniki maja a4 1.8 co nie? tylko tam inna buda itd. |
Autor: | hans [ 12.lut.2005 14:01:29 ] |
Tytuł: | |
no coz ... kierujac sie wiekiem auta bedzie Ci bardzo ciezko kupic cos dobrego w dobrej cenie poza tym A3 bylo robione dopiero od 97 roku tak silniki sa te same co w A4 ale umieszczone poprzecznie takze nie pasuja w przypadku przekladki a dolegliwosci o ktorych pisze zaobserwowalem w A4kach . jedyne A3 z jakimi sie spotkalem to byly 1.9 TDI i te byly bardzo chwalone przez wlascicieli wlasnei ze wzgledu na silniki ktore w tym aucie zarowno 90 konne jak i mocniejsze , sa bardzo dynamiczne i ekonomiczne to czym jezdze masz w podpisie |
Autor: | BiLu [ 12.lut.2005 14:09:21 ] |
Tytuł: | |
hans napisał(a): to czym jezdze masz w podpisie
zlomem ![]() |
Autor: | hans [ 12.lut.2005 14:12:54 ] |
Tytuł: | |
Ty nie badz taki wygadany tylko szukaj zegarow z FISem z obrotka do 8 krpm io redline do 7 krpm ![]() ![]() |
Autor: | (A)rturo [ 12.lut.2005 14:29:49 ] |
Tytuł: | |
od ktorego? W 95 roku rozpoczeto produkcji a pierwsze modele trafily na rynek w 96r. W 2000r. przeszly lifting.. |
Autor: | DTM [ 12.lut.2005 14:49:18 ] |
Tytuł: | |
hans napisał(a): poza tym A3 bylo robione dopiero od 97 roku
wybacz mi ale z tym sie nie zgodze - z tego co wiem to A3 zaczeli produkowac od 96 (chyba od wrzesnia) a napewno z takim silnikiem o jaki kolega pyta co do oznaczen silnika to na 99% jest to AGN - w miedzy czasie (okolo 99r) wsadzali takze APG czym sie roznil to nie wiem ale szybko zaprzestali ![]() co do gazu to po innych samochodach (lanos,vento) nie mam zbyt dobrych opini - chyba ze zamontujesz wtrysk za jakies 3.5 tys to juz calekiem co innego odnosnie samego silnika to jak poprzednicy mowili lepiej by bylo kupic 1.8T bo spalanie naprawde na porownywalnym poziomie o ile nie zaczniesz wykozystywac ciagle pelnych osiagow - koszt instalacji gazowej 4 gneneracji nie wiele drozszy w stosunku do "zwyklego" 1.8 co do kol to nie wiem ale jak widze A3 i S3 jezdzace na 17 po lubelskich drogach to widocznie nie jest tak zle z komfortem ![]() osobiescie posiadam 1.9TDi 110KM i powiem Ci ze diesel to jest to ![]() ale zdaje sobie sprawe ze koszt zakupu jest sporo wiekszy i sprawdz dokladnie auto przed zakupem - ja troszke wtopilem ale mysle ze w tym roku wyjde na prosta pozdrawiam posiadacz A3 ![]() |
Autor: | hans [ 12.lut.2005 14:49:21 ] |
Tytuł: | |
A4 tak ale nie A3 ![]() a dokladnie pierwsze A3 zjechaly z tasmy 1 wrzesnia 96 roku co daje nam rok modelowy 97 |
Autor: | spanky [ 12.lut.2005 15:09:24 ] |
Tytuł: | |
DTM napisał(a): hans napisał(a): poza tym A3 bylo robione dopiero od 97 roku wybacz mi ale z tym sie nie zgodze - z tego co wiem to A3 zaczeli produkowac od 96 (chyba od wrzesnia) a napewno z takim silnikiem o jaki kolega pyta co do oznaczen silnika to na 99% jest to AGN - w miedzy czasie (okolo 99r) wsadzali takze APG czym sie roznil to nie wiem ale szybko zaprzestali ![]() co do gazu to po innych samochodach (lanos,vento) nie mam zbyt dobrych opini - chyba ze zamontujesz wtrysk za jakies 3.5 tys to juz calekiem co innego odnosnie samego silnika to jak poprzednicy mowili lepiej by bylo kupic 1.8T bo spalanie naprawde na porownywalnym poziomie o ile nie zaczniesz wykozystywac ciagle pelnych osiagow - koszt instalacji gazowej 4 gneneracji nie wiele drozszy w stosunku do "zwyklego" 1.8 co do kol to nie wiem ale jak widze A3 i S3 jezdzace na 17 po lubelskich drogach to widocznie nie jest tak zle z komfortem ![]() osobiescie posiadam 1.9TDi 110KM i powiem Ci ze diesel to jest to ![]() ale zdaje sobie sprawe ze koszt zakupu jest sporo wiekszy i sprawdz dokladnie auto przed zakupem - ja troszke wtopilem ale mysle ze w tym roku wyjde na prosta pozdrawiam posiadacz A3 ![]() DTM który rocznik to twoje A3 i jaki silnik ( ! oznaczenie ! ) bo ze 1.9 TDi to wiem.. ![]() |
Autor: | DTM [ 12.lut.2005 15:18:37 ] |
Tytuł: | |
spanky napisał(a): DTM który rocznik to twoje A3 i jaki silnik ( ! oznaczenie ! ) bo ze 1.9 TDi to wiem..
![]() rok 99 a silnik to AHF - obecnie poszukuje silnika ASZ a najlepiej ARL ![]() |
Autor: | spanky [ 12.lut.2005 15:26:24 ] |
Tytuł: | |
DTM napisał(a): spanky napisał(a): DTM który rocznik to twoje A3 i jaki silnik ( ! oznaczenie ! ) bo ze 1.9 TDi to wiem.. ![]() rok 99 a silnik to AHF - obecnie poszukuje silnika ASZ a najlepiej ARL ![]() a to szykuje sie jakis swapik ... ??? czy zmieniasz autko ??? |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |