.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/forum/

A6 C4 2,0 ABK 115 KM 95r. B+LPG
https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=150488
Strona 1 z 1

Autor:  Pawel_1991 [ 22.lut.2021 18:04:59 ]
Tytuł:  A6 C4 2,0 ABK 115 KM 95r. B+LPG

Witam,
od dłuższego czasu mam problem z moim Audi. Mianowicie trochę żyje własnym życiem. Odpala pięknie od dotyku i jest wszystko OK, po jakimś czasie jak dodaję gazu (na Pb i LPG) zaczyna się cyrk, dławi ją muli i zaczyna szarpać jak by silnik chciał wyskoczyć spod maski. Przeważnie takie okoliczności się zdarzają zanim silnik osiągnie 90 stopni i przy obrotach od 2800 w górę, poniżej jest spoko. Co zaobserwowałem, to się zdarza jak jest duża wilgotność na zewnątrz, pada deszcz czy teraz roztopy, jak jest sucho, albo mróz to nic takiego się nie dzieje. Wymieniłem czujnik hala, świece, kopułkę z palcem, przepływomierz. Chwilę był spokój ale znów się pojawiają te objawy. W lecie 2020 robiłem głowicę w moim audi. Przed głowicą było ok i po zrobienie przez 3-4 miesiące też było ok do jesieni. Panowie poradźcie i ratujcie w czym może być problem.

Autor:  audi_cygaro [ 25.lut.2021 16:32:07 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 2,0 ABK 115 KM 95r. B+LPG

kable WN

Autor:  Pawel_1991 [ 01.mar.2021 22:30:45 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 2,0 ABK 115 KM 95r. B+LPG

Były wymieniane miesiąc temu.

Autor:  wordeck [ 07.mar.2021 17:43:55 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 2,0 ABK 115 KM 95r. B+LPG

Sprawdź, czy nie skrapla Ci się para wodna pod kopułką rozdzielacza zapłonu.

Pozdrawiam

Autor:  Pawel_1991 [ 06.cze.2021 15:31:11 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 2,0 ABK 115 KM 95r. B+LPG

Panowie wracam z tematem duszenia/dławienia się silnika i szarpania. Jak rano odpalę auto po nocnym postoju jest wszystko ok na benzynie i po przełączeniu na gaz. w okolicach 70-80 zaczyna podduszać auto i szarpać (choć nie zawsze). W momencie kiedy dostaje świra dostaje wibracji , które wyraźnie czuć i falują też obroty między 1200 a 600. Jak nie ma świra obroty idealnie trzymają się nieco ponad 800. Problem jest też z odpalenie po krótkim postoju (jeżeli między zgaszeniem i odpaleniem silnika minie 10-15 min) wtedy z trudem załapuje odpalenie i zawsze dostaje szaleństwa. Po dłuższym postoju (od 40 min w górę) nie ma żadnego problemu.
Wymieniłem do tej pory:
- przepływkę
- sondę
- czujnik przepustnicy
- czujnik halla
- niebieski czujnik od wody
- sterownik silnika
- kable
- świece
- kopułkę i palec
- cewka zapłonowa
Ciekawostka jest taka, że jeździłem przez tydzień z całkowicie odpiętym gazem i na samej benzynie o wiele częściej i o wiele intensywniejsze są objawy, na gazie rzadziej się zdarzają i nie są aż tak dramatycznie silne, lecz nie zmienia to faktu, że w znaczący sposób psuje to komfort jazdy. Ostatnio wymieniony był sterownik silnika i czujnik sterowania przepustnicą. Objawy znacznie się zmniejszyły, ale potrafi dalej świrować. Nie mam już pomysłu z mechanikiem co może być przyczyną. Zastanawiam się czy A6 C4 ABK ma przekaźnik nr 30 jak Audi 80 ABK. Czy coś przeoczyliśmy, czy jest szansa że już popsuło się coś co było wymienione? Poradźcie coś bo jazda przestał być przyjemnością.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/