.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
Przyczepka własnej produkcji.Jakie wymogi? https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=47028 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | *Robi* [ 02.paź.2006 21:29:31 ] |
Tytuł: | Przyczepka własnej produkcji.Jakie wymogi? |
Coraz czesciej potrzebuje uzywac przyczepke.Lecąc T4 nie oddczuwam ze ja ciągne nawet jak jest zaplandekowana.Wiec nic mi to praktycznie nie obciaza autka. Wypożyczenie dobrej kosztuje około 35-40zł na dobe.Niby nie duzo ale sie uzbiera,a czasmi jest problem zeby sie zmiesci w 24godz z oddaniem.I tak po kalkukacjach doszedłem do wniosku zeby samemu wyrazec taka jak mi odpowiada. Jak to wyglada prawnie?Jaka proponujecie oś z czego.Tak zeby było najtaniej. Bo dobra przyczepka zaczyna sie od 3tys w góre a tyle nie dam bo wiem ze moge zrobi to za połowe. Mieliscie z czymś takim do czynienia? Aha i czy moge targac dwuośiówke na "B"? |
Autor: | hans [ 02.paź.2006 21:44:36 ] |
Tytuł: | |
rejestracja przyczepy typu SAM to koszt 700 pln a jak chcesz robic przyzepe z tego co na zlomie dostaniesz to zapewniam Cie ze taka przyczepe bedziesz czul. kup uzywana markowa przyczepe. osie skretne AL-KO lub KNOTT , zaczep w zaleznosci od masy przyczepki z hamulcem lub bez rowniez firma jak wyzej i nie kombinuj inaczej bo pozniej bedziesz klal jak trzeba bedzie cos wymienic |
Autor: | bartos [ 02.paź.2006 21:44:47 ] |
Tytuł: | |
A taka przyczepka , nie wiem o jaką wage ci chodzi , nie musi mieć hamulca ? Jak będziesz tam rezał tą przyczepke ,i jak ci fajnie wyjdzie , to Ja zamawiam u ciebie abyś sklepał Mi przyczepe kampingową z full wypasem. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | szewek [ 02.paź.2006 21:51:38 ] |
Tytuł: | |
ja tez jestem przed takim projektem i moj plan przewiduje wykorzystania osi i koł z b2 choc i sa gotowe juz do kupienia. To co trzeba dokupić do obawiazkowo hak koszt od 50 to 150 zł w zaleznosci od wersji. Chlapacze plastikowe na koła szt. 50zł, dwie estetyczne zmyczki sa po 20zł co by skobli chamskich nie zakałdac ![]() ![]() ![]() ![]() Te przyczepki za 3 tys. sa nic nie warte znitowane sa z katowników i nawet nie maja wsporników wzmacniajacych pod sklejaka jak dla mnie padaka. Nie warte sa tych pieniedzy co za nie prosza ![]() |
Autor: | *Robi* [ 02.paź.2006 21:53:44 ] |
Tytuł: | |
bartos napisał(a): A taka przyczepka , nie wiem o jaką wage ci chodzi , nie musi mieć hamulca ?
powyzej 750kg musi a do nie. Tylko ciezko trafic fajna uzywaną i tanio .Niekiedy nowe sa tansze od uzywek. Spasiła by mi taka jest idealna jak dla mnie.Wiem ze samemu ciezko takie cudo zrobic i nawet nie mysle o rezaniu takiej. Taka to bym za połowe ceny kupił.Musi miec conajmniej 3metry długosci. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=130954892 Bartos jak chcesz to moge ci przeklepac sete na avanta long ![]() |
Autor: | Maroo [ 03.paź.2006 07:34:49 ] |
Tytuł: | |
Mój ojciec zrobił przyczepkę w domowym garażu. Składniki: oś wleczona od VW Jetta wraz z amortyzatorami kątowniki, płaskowniki blacha trapezowa na boczki blacha (chyba 2-ka) na podłogę rura na dyszel rurki na konstrukcje paki. zaczep z atestem. oświetlenie Przyczepka jest zabudowana "na kołach" wieć jest dość szeroka. Posiada hamulec postojowy (bębny zostały więc jest dołożona linka + dźwignia i jest hamulec). Jest zarejestrowna na 500kg. Facet który dokonywał rejestracji dopytywał się gdzie kupiona bo nie widzi żadnej tabliczki o producencie ![]() Powiem Wam, że nie czuje się jej zupełnie. Po prostu płynie za samochodem. Jeśli ciągnę ją pustą to tak jakby jej nie było ![]() ![]() Wszystko kwesia porządnego wymierzenia i skonstruowania ramy, a mój staruszek jest bardzo dokładny ![]() |
Autor: | mały v8 [ 03.paź.2006 09:11:26 ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem szkoda roboty.Na allegro wystawia się kilku producentów przyczep, ich wyroby są dobrze obliczone wywazone , ocynkowane i mają homologacje. Ceny wachaja się w granicach 2 -3 tys , jezeli zsumujesz ceny wszystkich potrzebnych części, stali, kosztów wyrobienia homologacji (rysynki techniczne , rachunki na niektóre podzespoły itd),plandeki, robocizny, to sam zobaczysz ze nie warto. Do tego efekt końcowy może byc żałosny ....jak ładne ospojlerowane T4 nedzie ciagneło "zgrabiare" ![]() |
Autor: | flavios [ 03.paź.2006 16:35:27 ] |
Tytuł: | |
Przyczepa tylko z amortyzatorami. ja mam taką robioną przez mojego wujka. Ma amorki i koła od 125P. Nie ma problemu z oponami. Targałem nią 1100L kwasu siarkowego i dałą radę bez problemu. Na amorach poniżej 110km/h nie schodzę a na zakrętach prowadzi się pięknie. Te blaszane gówna co mają na wypożyczalniach to ostatni syf i na sztywnej oqsi potrafi przy większej prędkości przeskoczyć na inny pas an zakręcie. Jeżeli masz o tym pojęcie to zrób sobie sam ale z głową. |
Autor: | *Robi* [ 03.paź.2006 16:41:44 ] |
Tytuł: | |
A macie moze jakis schemat jak to najlepiej zrobić?Wszelkie rady mi sie przydadzą zeby nie popełnic jakiego błedu. Na jakim zawieszeniu ja najlepiej osadzic.Jakie wzmocnienia dac.Czy boki zrobic z blachy czy jakiejs płyty. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Maroo [ 05.paź.2006 00:08:30 ] |
Tytuł: | |
Napisałem do mojego taty i tak mi wypisał (dotyczy głównie tej przyczepki, którą on zrobił czyli jak pisałem wyżej-na osi od VW Jetta, zabudowana na kołach, zarejestrowana na 500kg): "Na dyszel rura gruboscienna (obowiazkowo) i najlepiej zeby siegala co najmniej do polowy przyczepki-srednica rury zaleznie od typu zaczepu(trzeba kupic; nalepiej nowy). Rama z ceownika 50x50 lub grubszy dla duzej ladownosci. Moze tez byc kątownik 50x50 , walcowany! dla mniejszych ladownosci. Kątownik, lub ceownik na wzmocnienia i jako konstrukcja do polozenia podlogi. Jezeli oś wleczona to amortyzacja na sprezynach i nowe amorki-super trzyma sie drogi,nie skacze. Przy osi prostej moga byc resory-im dluzsze tym lepsze-mniej skacze na nierownosciach + sprawne amorki. Boki- burty,proponuje z kątownika 40x25 (czy 50x25) i wypelnienie blacha trapezową - wyglada estetycznie i jest lekka. Podloga wedlug mozliwosci. Proponuje obwód podlogi (nawet jesli jest to jednoczesnie rama wykonana z kątownika) wykonać profilem do dolu-nie zatrzymuje sie woda i smieci. Co do swiatel to "tradycyjne" lampy + lampa przeciwmgielna+dwa trojkaty odblaskowe. Lampa cofania niekonieczna - chociaz sie przydaje. Przy szerokosci (w ktorymkolwiek miejscu) ponad 1600mm- z przodu obowiazkowo biale lampy pozycyjne. Z bokow pomaranczowe "swiatelka" odblaskowe (nie obowiazkowe). Plandeka w zaleznosci od powierzchni (m2)- ja zaplacilem ok.300z-wym przyczepki:2300x1600mmx 800mm wys "budy". Rejestracja-wszystkie koszty ok 500zl Przeglad bezterminowy. Ubezpieczenie-w PZU 23z na rok." W razie co pisz na priv, jak będziesz miał jakieś pytania - w miarę wolnego czasu odpowiem(y) ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |