.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
Dlaczego audi wycofało się z rajdów? https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=51345 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mAr$zx [ 14.gru.2006 04:29:48 ] |
Tytuł: | Dlaczego audi wycofało się z rajdów? |
Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego audi po wielu latach sukcesów swoich Audiczek quattro nie kontynuuje rywalizacji w klasyfikacji producentów ( nie ma teamu fabrycznego) na trasach MŚ? PS Wiecie jak bym chciał zobaczyć obok Imprez Lancerów i innych przecinaczków jakąś np. A3 WRC albo coś innego z czterema kółeczkami na grillu. |
Autor: | hans [ 14.gru.2006 09:14:02 ] |
Tytuł: | |
bo tak sie bawia firmy ktore tluka sie o klienta w segmencie aut klasy sredniej nizszej i kompaktach. Audi wyroslo z tego i robi dym w konkurencjach przynoszacych slawe autom klasy wyszej i luksusowej czyli wyscigi torowe typu DTM, LeMans a kto wie czy w niedlugiej przyszlosci nie zobaczymy teamu Audi w F1 |
Autor: | *Robi* [ 14.gru.2006 13:13:41 ] |
Tytuł: | |
Ilez to mozna wygrywac??Dali szanse innym ![]() |
Autor: | mAr$zx [ 14.gru.2006 16:24:26 ] |
Tytuł: | |
ależ jak miło było by zobaczyć audi quattro wrc ![]() |
Autor: | meszrum [ 14.gru.2006 16:29:32 ] |
Tytuł: | |
z tego, co wiem, to Audi Q, obok P205 T16, L Delta'y i inn., bralo udzial w klasie B [tzw. killer B] w latach 80ych. to z WRC nie mialo nic wspolnego. klasa B pozbawiona byla zdroworozsadkowych ograniczen, ktore WRC naklada. moim ulubiencem bylo R5 Turbo, ktore z 1527cc uzyskiwalo 350ps... heh, ciekawe jak poradziloby sobie w sss. |
Autor: | hans [ 14.gru.2006 16:43:44 ] |
Tytuł: | |
b grupa byla prekursorem obecnej klasy wrc w 86 roku po tragicznym wypadku w rajdzie portugalii gdzie Henri Toivonen wypadl z trasy i jego auto splonelo wraz z nim a wyscigu nie przerwano, miedzy innymi Audi oprotestowalo rajd i zaprzestalo startow do konca sezonu. tak postapily tez i inne teamy. koniec sezonu '86 byl koncem grupy b ktora w swym celu miala porownanie aut fabrycznych ale posiadajacych najnowsze rozwiazania firm dlatego koncerny wypuszczaly krotkie serie aut ktore bylo mozna shomologowac jako auto produkcyjne a w wersji b-grupowej nie mialo zbyt wiele wspolnego z podstawowa wersja poza wygladem zewnatrznym i wymiarami co pozwalalo dopuscic to auto jako produkcyjne ta czesc historii ktora zostala zapisana jako era Audi , pokazala swiatu prymat aut 4napedowych w rajdach i od tamtego czasu wszystkie auta w najwyzszych klasach tworzone do rajdow byly wyposazone w taki naped. aktualne maszyny wrc ktore sa traktowane jako hi-end wsrod aut rajdowych i w wiekszosci krajow zakazano startow autom wrc poza rajdami z klasyfikacja mistrostw swiata sa porownywane do aut gruby B jako grzeczne zabawki dla grzecznych dzieci i nijak ma sie porownanie prowadzenie 300konnego subaru czy evo do prowadzenia 600 konnego S1 czy P205 T16 . po sieci krazy wywiad z Walterem Rohlem ktory jako wieloletni kierowca rajdowy odnoszacy najwiecej sukcesow w rajdach b-grupy, obecnie kierowca testowy porsche , ktory porownuje wlasnie mozliwosci i roznice miedzy autami wrc a b-grupa ![]() |
Autor: | mAr$zx [ 14.gru.2006 16:46:31 ] |
Tytuł: | |
no no no cos tam było innaczej ze auta miały ponad 400 albo cos koło 500 koni ale trasy były podobne do wrc a nie np. jazda w kółko po torze. |
Autor: | hans [ 14.gru.2006 16:50:49 ] |
Tytuł: | |
moce rosly wraz z ewolucja aut. pierwsze Audi quattro z 81 roku mialy 303 KM a w 83 roku Audi quattro A2 mialo juz tych koni 450 bo mialo silnik 20V a w tym czasie pojawilo sie Sport quattro ktore mialo 450 i do 86 roku moce ksztaltowaly sie w zaleznosci od setupu i rajdu od 550-650 KM ale to tylko dane szacunkowe bo niewykluczone byly i ustawienia ktorych nitk nie rejestrowal majace i ponad 700 KM |
Autor: | mAr$zx [ 14.gru.2006 17:10:11 ] |
Tytuł: | |
Ależ to były czasy ![]() ![]() |
Autor: | Leo [ 14.gru.2006 18:06:00 ] |
Tytuł: | |
oficjalna moc z 20vT to 720 KM w specyfikacji IMSA GTO, nieoficjalna to chyba wersje pikes peak , coś koło 760 KM chyba. Może i więcej bo jak hans mówił, nikt tego w trakcie rajdu nie mierzył, a wystarczyło tylko śrubkę przekręcić :] |
Autor: | foxbat [ 14.gru.2006 18:57:35 ] |
Tytuł: | |
BMW startowało z silnikiem 1.5T który miał ok.500KM... A tak w ogóle, zna któś może jakieś stronki gdzie można by czegoś się dowiedziec na temat tych wyścigów i autek sprzed 20 lat? No dobra, sam coś znalazłem: http://weteranszos.pl/index.php?s=read_news&nwsid=123 |
Autor: | hans [ 14.gru.2006 21:21:57 ] |
Tytuł: | |
tutaj sporo znalazlem http://rallybase.motorsportforum.com/forums/ |
Autor: | mAr$zx [ 14.gru.2006 23:35:25 ] |
Tytuł: | |
Czyli co że jakby nie audi quattro to może nadal w samochodowych mistrzostwach świata ścigały by się ośki heheh bo rozumiem ze takie np. lancie delty czy fordy rs nie miały wcześniej od audi aut awd w sporcie. |
Autor: | hans [ 14.gru.2006 23:44:04 ] |
Tytuł: | |
audi jako pierwsze zastosowalo naped na 4 kola w samochodach osobowych produkowanych na masowa skale. dopiero w roku 82 pojawil sie peugot 205 z napedem na 4 kola ale bylo to tak nieprzewidywalne auto ze w tym sezonie nie ukonczylo prawie zadnego rajdu. niemniej jednak peugot nie byl autem sprzedawanym tak jak audi quattro. ktore to zaprezentowane na salonie w genewie w roku 80 weszlo do sprzedazy |
Autor: | mAr$zx [ 15.gru.2006 03:31:27 ] |
Tytuł: | |
to a ja powiem tylko jeszcze że KOCHAM quattro a ludzie co je konstruowali są mistrzami ![]() Leo napisał(a): oficjalna moc z 20vT to 720 KM w specyfikacji IMSA GTO, nieoficjalna to chyba wersje pikes peak , coś koło 760 KM chyba. Może i więcej bo jak hans mówił, nikt tego w trakcie rajdu nie mierzył, a wystarczyło tylko śrubkę przekręcić :]
nie rozumiem o co chodzi z tą śrubką ? |
Autor: | Vanderlei [ 15.gru.2006 05:44:41 ] |
Tytuł: | |
mAr$zx napisał(a): nie rozumiem o co chodzi z tą śrubką ?
Nie bierz tego zbyt dosłownie ![]() |
Autor: | Leo [ 15.gru.2006 08:44:20 ] |
Tytuł: | |
dosłownie - też, wystarczy pokręcić jedną śrubką w WG przy turbinie i już doładowania jest więcej. |
Autor: | hans [ 15.gru.2006 09:08:24 ] |
Tytuł: | |
niekoniecznie doladowania ![]() |
Autor: | mAr$zx [ 16.gru.2006 06:48:34 ] |
Tytuł: | |
ależ fajniutkie to były wynalazki ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A tak z innej beczki to audi mogło by chociaż jakieś A3 WRC wystawić chociaż oni nie robią nic na pół gwizdka to zrobić byle było nie zrobią ![]() |
Autor: | scob [ 20.gru.2006 01:06:37 ] |
Tytuł: | |
gadasz? a ja mialem B2 Q.. i z glupoty oddałem za jakieś psiuty bo bylem na nie zły. I teraz se wyobraź jak ja sie czuje, jak lukam filmik typu "25 years of quattro" (zaraz 30 bedzie ![]() Były, były kiedys Samochody, teraz sa tylko samochody - niczym nie jeździło mi się tak, jak 90-ką, i nie sądzę żebym trafil kiedykolwiek później auto z takim duchem. Pozostaje kupić B2-ke albo jakies C3 w q (na zlocie w wolsztynie zakochałem sie z bubowej c3), wyrezać, uturbić, dlubać i jeździć - co zamierzam pod 40-ke zrobic, czego i tobie życze jak już wyrośniesz z mordowania torsena zablokowaną szperą ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |