.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 03:39:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 23:36:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2993
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
mik napisał(a):
Ataman70 napisał(a):
... a co ciekawe - automatem tez mozna recznie redukowac biegi - jakby ktos nie wiedzial - wtedy to juz kierowca ma 100% kontroli nad pojazdem.


To tylko w tych nowych bo jak miałem 3 biegówke to takiej opcji nie miał. D do przodu stop R do tyłu stop D itd. zawsze STOP w czasie jazdy nie można było zmieniać biegu.

O czym piszesz????????????????
:galy:
chyba nie wiesz co mowisz - ja mam stare automaty i średnie automaty. Nowego zadnego nie mam - a recznie w kazdej chwili moge sie powyzywac - choc ja to potrafie sterowac nogą :D

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 09:02:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
To i ja dorzuce swoje trzy grosze. Sporo pojezdzilem automatem, ale nie Audi - Mercem mojego staruszka.
Rewelacyjne rozwiazanie dla "dojrzalego" czlowieka - takiego, co nie chce mu sie "bawic" samochodem i duzo jezdzi n miescie.. w korku - bomba.. Automat robi DOKLADNIE to, czego sobie zyczysz jesli sie z nim juz zaznajomisz. Redukcja o bieg, o 2 biegi - wszystko jest kwestia wyczucia. Zdarzylo mi sie w tatowym mercu zredukowac z 5-go biegu do drugiego - przy 50 km/h. I pomimo mojego dobrego zdania o automatach, zrobil mi kiedys przyklra niespodziewajke: zima, mna mocno wyslizganej nawierzchni ruszalem ze skrzyzowania skrecajac w lewo. Ruszylem jak swoim quattro - z lekkim poslizgiem tylnich kol... po ladnej kontrze, kiedy juz bylem pewny ze prostuje, automat stwierdzil, ze skoro tak slabo jest obciazony, to zmieni sei na dwojke - efekt? szarpniecie tylem i objezdzajaca mnei na okolo dupa wozu :P (Widzialem w Hondach "zimowe" programy - te bardzo glugo i delikatnie zmieniaja biegi.

Automat jest fajny - w bardzo mocnym mercu turbodizlu dla starszego pana :-)

A sam jezdze na MANUALU! i tak zostanie, az sie zestarzeje :-)

Podziwiam tutaj znawstwo tematu kolegów, ktorzy twierdza ze "D" to normalna jazda, "3" sportowa etc... <rotfl>

No to kolejno: "P" - postoj, blokada kol. R - wstek, N - luz - raczej do przepchniecia wozu niz do wyrzucenia w czasie jazdy (skrzynia i sprzeglo hydrokinetyczne sa wtedy niedosmarowane) (niektore automaty da sie uruchomic na zaciag- tez rozpedzasz na N i przy scisle okreslonej predkosci wrzucasz "D"). A nizsze oznaczenia (4, 3, 2 L) to okreslenie najwyzszego biegu jaki moze wlaczyc skrzynia.

Niektore skrzynie maja bardziej rozbudowana elektronike, i dodatkowe przelaczniki, typu suwaczek "Economic/Normal/Sport" okreslajace, w jakich zakresach obrotow i przy jakim obciazeniu skrzynia zmienia biegi, niektore wozy maja wczesniej wspomniany przelacznik "zimowy", niektore duze auta - przelacznik do przyczepy (zazwyczaj automatem sie nie holuje! do dostaje w dupsko.

I to juz koniec mojego wyklady dla automatowych ksenofobów :-)
A że automatem sie da jezdzic, dowodzi tez moaj mamuska z DaewooTico Automatem :-) Juz widze jak sie nabijacie, wiec porobcie to, a pozniej wkleje zdjecia :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 09:09:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
Ataman70 napisał(a):
O czym piszesz????????????????
:galy:
chyba nie wiesz co mowisz - ja mam stare automaty i średnie automaty. Nowego zadnego nie mam - a recznie w kazdej chwili moge sie powyzywac - choc ja to potrafie sterowac nogą :D


O! Zawsze mozesz wrzucic nizsze/wyzsze ustawienie. Najwyzej jesli jedziesz za szybko na reczne wlaczenie "dwojki" to skrzynia "poczeka" z redukcją az zwolnisz do bezpiecznej dla silnika przedkosci. Jedynie wsteka i P "w biegu" nie wrzyucisz - bo mechaniczna albo elektroniczna blokada ci na to nie pozwoli :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 09:16:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2993
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
scob napisał(a):
To i ja dorzuce swoje trzy grosze. Sporo pojezdzilem automatem, ale nie Audi - Mercem mojego staruszka.
Rewelacyjne rozwiazanie dla "dojrzalego" czlowieka - takiego, co nie chce mu sie "bawic" samochodem i duzo jezdzi n miescie.. w korku - bomba.. Automat robi DOKLADNIE to, czego sobie zyczysz jesli sie z nim juz zaznajomisz. Redukcja o bieg, o 2 biegi - wszystko jest kwestia wyczucia. Zdarzylo mi sie w tatowym mercu zredukowac z 5-go biegu do drugiego - przy 50 km/h. I pomimo mojego dobrego zdania o automatach, zrobil mi kiedys przyklra niespodziewajke: zima, mna mocno wyslizganej nawierzchni ruszalem ze skrzyzowania skrecajac w lewo. Ruszylem jak swoim quattro - z lekkim poslizgiem tylnich kol... po ladnej kontrze, kiedy juz bylem pewny ze prostuje, automat stwierdzil, ze skoro tak slabo jest obciazony, to zmieni sei na dwojke - efekt? szarpniecie tylem i objezdzajaca mnei na okolo dupa wozu :P (Widzialem w Hondach "zimowe" programy - te bardzo glugo i delikatnie zmieniaja biegi.

Automat jest fajny - w bardzo mocnym mercu turbodizlu dla starszego pana :-)

A sam jezdze na MANUALU! i tak zostanie, az sie zestarzeje :-)

Podziwiam tutaj znawstwo tematu kolegów, ktorzy twierdza ze "D" to normalna jazda, "3" sportowa etc... <rotfl>

No to kolejno: "P" - postoj, blokada kol. R - wstek, N - luz - raczej do przepchniecia wozu niz do wyrzucenia w czasie jazdy (skrzynia i sprzeglo hydrokinetyczne sa wtedy niedosmarowane) (niektore automaty da sie uruchomic na zaciag- tez rozpedzasz na N i przy scisle okreslonej predkosci wrzucasz "D"). A nizsze oznaczenia (4, 3, 2 L) to okreslenie najwyzszego biegu jaki moze wlaczyc skrzynia.

Niektore skrzynie maja bardziej rozbudowana elektronike, i dodatkowe przelaczniki, typu suwaczek "Economic/Normal/Sport" okreslajace, w jakich zakresach obrotow i przy jakim obciazeniu skrzynia zmienia biegi, niektore wozy maja wczesniej wspomniany przelacznik "zimowy", niektore duze auta - przelacznik do przyczepy (zazwyczaj automatem sie nie holuje! do dostaje w dupsko.

I to juz koniec mojego wyklady dla automatowych ksenofobów :-)
A że automatem sie da jezdzic, dowodzi tez moaj mamuska z DaewooTico Automatem :-) Juz widze jak sie nabijacie, wiec porobcie to, a pozniej wkleje zdjecia :P


No wreszcie ktoś mówi ludzkim głosem - już nie wierzyłem, ze spotkam tu kogoś, kto czuje temat.
Z małym zastrzeżeniem - z tym wyprzedzeniem przez tył zimą - to przecież ty popełniłeś błąd dając za dużo gazu - bo sie zapomniałes, wiem, bo ja kiedys coś takiego samego zrobiłem w mercu (pożyczonym) - na mokrej kostce latem - więc skrzynia niekoniecznie tu gra rolę.
Pozatem audi nie ma napędu na tył - zasadniczo ;-)

p.s. kolejną zaletą automatów jest to, ze silnik oraz podzespoły przenoszące obciązenia z silnika dostają w dupę średnio o 1/3 mniej podczas exploatacji - czyli wzrasta zywotnosc tychze elementow - co przy starszych autkach ma niebagatelne znaczenie.

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 09:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 21:44:16
Posty: 67
Lokalizacja: Kraków
scob napisał(a):
Ataman70 napisał(a):
O czym piszesz????????????????
:galy:
chyba nie wiesz co mowisz - ja mam stare automaty i średnie automaty. Nowego zadnego nie mam - a recznie w kazdej chwili moge sie powyzywac - choc ja to potrafie sterowac nogą :D


O! Zawsze mozesz wrzucic nizsze/wyzsze ustawienie. Najwyzej jesli jedziesz za szybko na reczne wlaczenie "dwojki" to skrzynia "poczeka" z redukcją az zwolnisz do bezpiecznej dla silnika przedkosci. Jedynie wsteka i P "w biegu" nie wrzyucisz - bo mechaniczna albo elektroniczna blokada ci na to nie pozwoli :-)


Myślę że zmierzamy tutaj nawet podświadomie do faktu że manualna skrzynia biegów to jest to.
Jak automat to po co tyle zmieniać biegi.Przecież założeniem tej konstrukcji jest automatyczność.I tak ma służyć.
A kupić auto z automatyczną skrzynią i zmieniać biegi, przyznacie że brzmi dziwnie?

_________________
Sebastian
www.sserafin.za.pl
ogłoszenia sprzedaży
ZAPRASZAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 09:26:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2993
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
sebi2 napisał(a):
scob napisał(a):
Ataman70 napisał(a):
O czym piszesz????????????????
:galy:
chyba nie wiesz co mowisz - ja mam stare automaty i średnie automaty. Nowego zadnego nie mam - a recznie w kazdej chwili moge sie powyzywac - choc ja to potrafie sterowac nogą :D


O! Zawsze mozesz wrzucic nizsze/wyzsze ustawienie. Najwyzej jesli jedziesz za szybko na reczne wlaczenie "dwojki" to skrzynia "poczeka" z redukcją az zwolnisz do bezpiecznej dla silnika przedkosci. Jedynie wsteka i P "w biegu" nie wrzyucisz - bo mechaniczna albo elektroniczna blokada ci na to nie pozwoli :-)


Myślę że zmierzamy tutaj nawet podświadomie do faktu że manualna skrzynia biegów to jest to.
Jak automat to po co tyle zmieniać biegi.Przecież założeniem tej konstrukcji jest automatyczność.I tak ma służyć.
A kupić auto z automatyczną skrzynią i zmieniać biegi, przyznacie że brzmi dziwnie?

no jakto - chyba sie nie dogadalismy.
problem w tym, ze jak nie masz ochoty czekac na standardowe tryby poracy automata, albo tez nie wyczułes jeszce tej skrzynki - to masz dodatkowa mozliwosc sterowania recznego - czyli jak biore sie za wyprzedzanie i nie chce lub nie potrafie zredukowac ladnie bez butowania - to moge to zrobic RÓWNIEŻ recznie ( podkreslam - opcja dodatkowa to jet !!!!!)

p.s. - kolejny plus automata - nie wymienia sie sprzegła ani docisku :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 11:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
to i ja dorzuce sobie swoje dwa grosze na temat automatów, jezdze juz od ponad roku A4 z automatem 5 - biegowym, i musze przyznac, ze jazda z taką skrzynią jest naprawdę bardzo przyjemna, tylko jest jeden warunek tak jak niektorzy tu piszą, trzeba nauczyc sie korzystac z jego dobrodziejstw.

jezeli ktos ceni sobie wygodę,komfort podrozowania,lubi plynna i bezslyszalną zmiane biegow, duzo jedzi po miescie,nie jezdzi wyczynowo i w miare spokojnie ;) , choc i automatem da sie dobrze zabawic i poszalec to zdecydowanie polecam

ps. a mam takie pytanie bo obilo mi sie cos o uszy, ze przy recznej zmianie biegow +, - , samochod zbiera sie gorzej,ma mniejszą moc, niz przy trybie przelozenia na D, czy to prawda ??

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 12:24:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
BladyRS napisał(a):
ps. a mam takie pytanie bo obilo mi sie cos o uszy, ze przy recznej zmianie biegow +, - , samochod zbiera sie gorzej,ma mniejszą moc, niz przy trybie przelozenia na D, czy to prawda ??

Nie. Przynajmniej ja nie zauważyłem takiej różnicy.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 16:00:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2993
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
BladyRS napisał(a):
... a mam takie pytanie bo obilo mi sie cos o uszy, ze przy recznej zmianie biegow +, - , samochod zbiera sie gorzej,ma mniejszą moc, niz przy trybie przelozenia na D, czy to prawda ??


nieprawda :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 22:26:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wiec i ja sie wypowiem. W mojej srebrnej Niuni A90 2,3 E) siedzi automacisko i jest to idealnie zgrana kombinacja lekkiego wozu, mocnego silnika (133 KM i 189 Nm) i wspaniale dzialającej automatycznej skrzyni biegów. Mam porównanie do manuala i jeździłem juz automatami, więc przedstawiam moje opinie na ten temat:

Zalety
1. Wygodnie, komfortowo i płynnie zmieniane biegi - wysoki komfort jazdy
2. Dla silnika - przedluzenie zywotnosci - idealnie dobierane momenty zmiany biegow.
3. Wysoka trwałość mechanizmu skrzyni (zadbana jeździ 2 razy tyle co manual)
4. Przy opcji "sport" bardzo przyjemne wyprzedzanie (bezpieczne bo nie trzeba wajhowac drążkiem i szukać odpowiednich przełożeń)

Wady:

1. Nalezy pilnować wymiany ATF`u oraz filterków w skrzyni
2. Drogie koszty ew. napraw
3. (Poza techniczne) Rozsiewanie mitów o awaryjności tych skrzyń powoduje niechęć do zakupu aut z takimi skrzyniami biegow przez potencjalnych uzytrkowników. NIe nalezy wierzyc takim opiniom !

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 22:58:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
BladyRS napisał(a):
... a mam takie pytanie bo obilo mi sie cos o uszy, ze przy recznej zmianie biegow +, - , samochod zbiera sie gorzej,ma mniejszą moc, niz przy trybie przelozenia na D, czy to prawda ??


nie ma mozliwosci zmiany biegow na "+" ....

Cytuj:
Jedynie wsteka i P "w biegu" nie wrzyucisz - bo mechaniczna albo elektroniczna blokada ci na to nie pozwoli


jedyneczki tez nie wrzucisz :) ... no chyba ze masz hebel wcisniety (ale w ten sam sposob i wsteka zapodasz - sprawdzone)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 23:35:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
Konkluzja topika: Automaty są fajne, ale sie ich boimy, nie znamy ich ( w wiekszosci) i i tak wolimy wajchować! Bp ja osobscie wole przejechac cale miasto na 3cim biegu (15-100 km/h :-)) niz dac sie wyreczyc jakiemus tam automatowi....
Baby mają wibratory... jak jeszcze za keirownicą damy sie zasapiś, to do czego bedziemy potrzebni?>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 08:19:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2993
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Wuja napisał(a):
jedyneczki tez nie wrzucisz :) ... no chyba ze masz hebel wcisniety (ale w ten sam sposob i wsteka zapodasz - sprawdzone)


zalezy od typu skrzyni - jezdziles przeciez moimi autkami - wiec zapomniales, ze w dizlu nie ma tego ograniczenia - bylo ono w starszych jednostkach jedynie. pozatem jak poznasz prace skrzynki to i jedynke wrzucisz - wystarczy lewa noga dotknac hamulec - i juz wystarczy - bez hamowania rzucic jedynke da sie wtedy

a co do wysokich kosztow napraw automatow - to ja poprosze o koszta wymiany sprzegla z dociskiem w manualu - chyba tez nie jest tanio??
pozatem jakos nie slyszalem o automacie, w ktorym cos w mechanice skrzyni by sie wysypalo. Moim zdaniem - koszta porownywalne - w sensie napraw, a nawet raczej taniej jest w automacie jak ktos czegos nie zawali po drodze :D

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 13:05:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ja bylem bardzo zadowolony z mojego wiekowego automatu w 100-ce. Za byly: wygoda jazdy, swietne spisywanie w naszych ulubionych korkach i wolna reka do trzymania dziewczyny za noge ;). Mam klopoty z kolanem po dawnym wypadku i tutaj bezapelacyjnie brak sprzegla byl wybawieniem. Mialem skrzynie 3-jke w wersji z biegiem Economic czyli dla niewtajemniczonych takie wolne kolo jak w Wartburgu. Stojac na swiatlach nie trzeba bylo trzymac na hamulcu. Oczywiscie jak wspominali poprzednicy trzeba o nia dbac tzn. pilnowac wymian oleju (ja co 60.000 + oczyszczenie filtra). Zmiany biegow byly praktycznie nie do wyczucia. Wszystko gladziudko :). Przeciw: problemoy z czasem przy startach na 1/4 mili :D.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Automaty w Audi
PostNapisane: 20.sie.2004 10:36:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 23:03:13
Posty: 138
Lokalizacja: Nowy Sącz
major napisał(a):
Zaczne od stwierdzenia, ze nigdy nie mialem samochodu z automatyczna skrzynia biegow i moje nastawienie do nich jest na zasadzie 'jak pies do jeza' - nie wiem dlaczego i nie pytajcie ale tak jest.. chyba dlatego, ze ich nie znam, nie jezdzilem na nich itd...

Widzac duzy procent oferowanych wozow (rozgladam sie za C4) jest wlasnie z automatyczna skrzynia biegow i chcialbym sie Was zapytac czy automat jest OK i czy sceptyczne nastawienie, z tego co wiem, dosc duzej grupy kierowcow do nich jest tylko na zasadzie nieznajomosci tematu tak jak to jest w moim przypadku czy jest jakies rozsadne uzasadnienie ze automat jest 'be' a manual jest 'git'.

No i w szczegolnosci jak juz szukam 100 C4 / A6 to jak w nich maja sie skrzynie automatyczne?

pozdrawiam,
mjr

Automat jest dla leniwych. Sam mam do nich sceptyczne nastawienie. Jak masz coś brać to tylko z manualem. Ale to jest tylko moja opinia.
Pozdrawiam Gand(alf)

_________________
http://homepage.mac.com/krousen/Bush%20site/index.html
http://www.wagenschenke.ch/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Automaty w Audi
PostNapisane: 20.sie.2004 10:52:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gand napisał(a):
Automat jest dla lenióchów. Sam mam do nich sceptyczne nastawienie.
Pozdrawiam Gand(alf)


Cycki opadają. Drodzy Adminowie, wymyślcie jakichś skrypt coby orty poprawiał bo nie zniese tego dłużej. :612:

Co do tego lenistwa to zamieniłbym to słowo na "bezpieczeństwo". Pamiętajcie że jedna ręka więcej w czasie jazdy moze się przydać, zwłąszcza zimą (bez świńskich myśli proszę :P )
Co do tej sportowej jazdy to nie będę pisał po raz 100-tny że to bzdura. Jak wiesz jak cisnąć automatem to i da się pojeździć szybko. Właczasz tryb SPORT i w odpowiednim momencie pedał w podłogę. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2004 17:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2003 15:03:17
Posty: 1803
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
ja dzisiaj jechalem po raz pierwszy automatem z trybem triptonic i jestem mile zaskoczony. Na poczatku (pare km) czulem sie niepewnie . Teraz mi sie to bardzo podoba. Niestety nie przelacza z automata na tryb reczny :/ Nie wiem co to moze byc. Gosciu mowil , ze to autko po kradziezy bylo i jakis tam maly plastik byl wyjety w celu zdjecia odciskow palcow czy cos takiego...pewnie mega sciema no ale na serwisie zobacza bede mogl sie wypowiedziec...

Mam pytanie. Po przelozeniu z trybu D na ''bok'' automatycznie powinno nie przelaczac?? U mnie sie poprostu nic nie dzieje...dalej jade na D :|

_________________
Obrazek

S6 C5 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Automaty w Audi
PostNapisane: 20.sie.2004 19:45:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2993
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Gand napisał(a):
major napisał(a):
Zaczne od stwierdzenia, ze nigdy nie mialem samochodu z automatyczna skrzynia biegow i moje nastawienie do nich jest na zasadzie 'jak pies do jeza' - nie wiem dlaczego i nie pytajcie ale tak jest.. chyba dlatego, ze ich nie znam, nie jezdzilem na nich itd...

Widzac duzy procent oferowanych wozow (rozgladam sie za C4) jest wlasnie z automatyczna skrzynia biegow i chcialbym sie Was zapytac czy automat jest OK i czy sceptyczne nastawienie, z tego co wiem, dosc duzej grupy kierowcow do nich jest tylko na zasadzie nieznajomosci tematu tak jak to jest w moim przypadku czy jest jakies rozsadne uzasadnienie ze automat jest 'be' a manual jest 'git'.

No i w szczegolnosci jak juz szukam 100 C4 / A6 to jak w nich maja sie skrzynie automatyczne?

pozdrawiam,
mjr

Automat jest dla leniwych. Sam mam do nich sceptyczne nastawienie. Jak masz coś brać to tylko z manualem. Ale to jest tylko moja opinia.
Pozdrawiam Gand(alf)

Nazywasz mnie leniwym?
Wiesz wogóle o czym piszesz syneczku?
Masz jakieś doświadczenia własne co do automatów?

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2004 20:19:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ataman nie nerwujsa, albowiem on nie wie co pisze. Niechaj grzech bluźnierstwa przeciw automatom zostanie mu odpuszczony. Amen.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Automaty w Audi
PostNapisane: 22.sie.2004 14:24:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 23:03:13
Posty: 138
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ataman70 napisał(a):
Gand napisał(a):
major napisał(a):
Zaczne od stwierdzenia, ze nigdy nie mialem samochodu z automatyczna skrzynia biegow i moje nastawienie do nich jest na zasadzie 'jak pies do jeza' - nie wiem dlaczego i nie pytajcie ale tak jest.. chyba dlatego, ze ich nie znam, nie jezdzilem na nich itd...

Widzac duzy procent oferowanych wozow (rozgladam sie za C4) jest wlasnie z automatyczna skrzynia biegow i chcialbym sie Was zapytac czy automat jest OK i czy sceptyczne nastawienie, z tego co wiem, dosc duzej grupy kierowcow do nich jest tylko na zasadzie nieznajomosci tematu tak jak to jest w moim przypadku czy jest jakies rozsadne uzasadnienie ze automat jest 'be' a manual jest 'git'.

No i w szczegolnosci jak juz szukam 100 C4 / A6 to jak w nich maja sie skrzynie automatyczne?

pozdrawiam,
mjr

Automat jest dla leniwych. Sam mam do nich sceptyczne nastawienie. Jak masz coś brać to tylko z manualem. Ale to jest tylko moja opinia.
Pozdrawiam Gand(alf)

Nazywasz mnie leniwym?
Wiesz wogóle o czym piszesz syneczku?
Masz jakieś doświadczenia własne co do automatów?

Ja? Ciebie? Nigdy. Tylko tak żartowałem. Spokojnie Ataman
Pozdr

_________________
http://homepage.mac.com/krousen/Bush%20site/index.html
http://www.wagenschenke.ch/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: