.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 17:50:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Automaty w Audi
PostNapisane: 24.cze.2004 10:34:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2004 15:17:57
Posty: 33
Zaczne od stwierdzenia, ze nigdy nie mialem samochodu z automatyczna skrzynia biegow i moje nastawienie do nich jest na zasadzie 'jak pies do jeza' - nie wiem dlaczego i nie pytajcie ale tak jest.. chyba dlatego, ze ich nie znam, nie jezdzilem na nich itd...

Widzac duzy procent oferowanych wozow (rozgladam sie za C4) jest wlasnie z automatyczna skrzynia biegow i chcialbym sie Was zapytac czy automat jest OK i czy sceptyczne nastawienie, z tego co wiem, dosc duzej grupy kierowcow do nich jest tylko na zasadzie nieznajomosci tematu tak jak to jest w moim przypadku czy jest jakies rozsadne uzasadnienie ze automat jest 'be' a manual jest 'git'.

No i w szczegolnosci jak juz szukam 100 C4 / A6 to jak w nich maja sie skrzynie automatyczne?

pozdrawiam,
mjr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 10:53:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
automat jak to automat, wolniej przełącza biegi i czasem nie wie co zrobić, szczególnie przy ściganiu na ulicach ;) ale jeżeli lubisz spokojną jazdę bez myślenia o biegach, polecam automat. Zdarzają się z nimi problemy - niestety, ale idzie to przeboleć. Ja wolę manuala, z tego względu, że lubię wiedzieć że jak depnę to mi auto pojedzie, a nie najpierw zrobi Kickdown a dopiero potem jeeeeeeeeeedziemy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 10:56:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
To ja mam takie pytanie.
Ile jest zachodu przy zmianie skrzyni z automatu na manual ?
Czy wystarczy zmienić samą skrzynie czy może coś jeszcze ?
Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 12:17:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Miałem kiedyś automat, co prawda nie Audi tylko Honda Accord EX V6, i podsumuję go słowami: "nigdy więcej". Wytrzymałem z nią tylko rok. Automat odbierał mi przyjemność z jazdy. Po prostu brakowało mi tej dodatkowej kontroli, którą daje manual. Czułem się jak bez nogi (która siedziała sobie po lewej stronie i nie miała co robić). Może na starość, jak mi będzie strzykać w kolanie wrócę do automatu, szczególnie jak będzie w wydaniu SMG, ale w innym wypadku nie.

Testowałem też A4 1.8TQ w wersji z automatem, i w porównaniu z manualem był bardzo zamulony.

No ale nie wszyscy cierpią na taką manię bezwzględnej kontroli. Najlepszym wyjściem byłoby pojeżdżenie trochę automatem, by się zorientować czy Tobie to odpowiada.

Oczywiście z tym co napisał Leo również się zgadzam.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 14:03:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:13:03
Posty: 439
Lokalizacja: Katowice
Simpson napisał(a):
To ja mam takie pytanie.
Ile jest zachodu przy zmianie skrzyni z automatu na manual ?
Czy wystarczy zmienić samą skrzynie czy może coś jeszcze ?
Pozdro


co do przerobki to pytaj sie Kefira200 on przerabial swoja A200 na manuala, z tego co wiem to jest z tym troche problemow

_________________
pozdrawiam cBr - Grzesiek
Audi 100 C3 (1990) 1,8 (PH) + LPG (2003 - 2014)
Audi 100 C3 (1989) 2,0 (RT) (2000 - 2003)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 16:39:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2004 21:13:21
Posty: 97
Lokalizacja: z Łodzi
Nie zgadzam się z LEO. Automat potrafi bardzo szybko zmienić bieg, trzeba jedynie ustawić sposób jazdy (D-normalna 2-sportowa 1-chyba do przyczepy ale też można jeżdzić bez). Moim zdaniem automat jest bardzo dobry i bardzo ułatwia jazdę , ale ma też swoje minusy. Przedewszystkim zwiększona ilość zużytego paliwa i o automat trzeba dbać aby pracował prawidłowo tzn wymieniać olej razem z silnikowym sprawdzać stanoleju (jeśli czuć od niego spalenizną to trzeba ustawić sprzęgło). Swoje auto kupiłem z automatem i spalanie najniższe jakie miałem to 18.5l teraz na manualnej mam 14-14.5l przy normalnej jeżdzie a nie oszczędnej. :diabel: I to tyle jeśli chodzi o automat.
(BUDOWA AUTA ZE SKRZYNIĄ AUTOMATYCZNĄ RÓŻNI SIĘ TROCHE OD AUTA Z NORMALNĄ SKRZYNKĄ JEŚLI CHODZI O AUDI) :):

_________________
AUDI 100 2,3 LPG 88r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 16:43:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2004 21:13:21
Posty: 97
Lokalizacja: z Łodzi
cBr napisał(a):
co do przerobki to pytaj sie Kefira200 on przerabial swoja A200 na manuala, z tego co wiem to jest z tym troche problemow

Chociażby niepasujące uchwyty na poduszki od skrzyni do belki.

_________________
AUDI 100 2,3 LPG 88r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 18:19:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Miałem jeden egzemplaż A6 C4 w automacie. 2.5 Turbognojowica.
Jak dla mnie to automat działą wspaniale ale musż abyć spełnione dwa podstawowe warunki:
1. Samochód musi posiadać napęd na tylną oś (lub Quattro)
2. Co najmniej 140 KM
moja miała 115 i przeżutka obsługiwała tylko przednią oś. To była masakra. Może na autostradzie jakiś naoczny świadek klęski swojej ukochanej III Rzeszy zauważa jakieś jej plusy, ale jeżeli mówimy o jeździe po mieście to to jest straszna KICHA. strasznie miesza biegami i nie wie za bardzo po co są kolejne przełożenia, a guzik sport daje nam tyllko to, że auto kęci się na obroty, a awszyscy w koło myślą, że jedzie MB Sprinter z przyczepą. A zresztą
TDik 115 Km w automacie pali w mieście z 11 litrów a przyspiesza do setki coś ponad 13s. To wolniej niż POLONEZ CARO ATU SUPER PLUS MULTIPOINT INJECTION ROVER ENGINE GAZ MONO 1,4 E :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 18:52:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Cytuj:
Automat potrafi bardzo szybko zmienić bieg, trzeba jedynie ustawić sposób jazdy (D-normalna 2-sportowa 1-chyba do przyczepy ale też można jeżdzić bez).


A w tych cyferkach to aby nie chodzi o to, że "narzuca" się skrzynce na jakim najwyższym biegu ma trzymać autko? Np. wyprzedzać z "3" a potem zrzucić na "D" A co do sportowego programu to powinien być przycisk "sport". przynajmniej tak jest w B3 2.3 mojego braciaka.

Generalnie to jeździ się po prostu inaczej, ale żeby twierdzic że to tragedia? Nie, raczej nie :) Zwłaszcza jak ktoś snuje się w korku :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 21:17:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2993
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
To moze teraz ja sie wypowiem.
troszke tu poczytałem herezji, ale co mi tam, do takich opinii jestem przyzwyczajony juz od dawna.
Automatem trzeba umiec jezdzic.
jak ktos mysli, ze automat go wyreczy we wszystkim, to sie myli.
moje automaty robia grzecznie to co ja chce, nie zmieniaja biegow kiedy chca, sa po prostu baaardzo ulegle i posluszne. Trzeba tylko wyczuc o co w nich chodzi :)
jak ktos tego nie poznal to po co zabierac glos?

ale do rzeczy!
Plusy automata:
KOMFORT
Minusy automata:
pogorszenie osiagow oraz spalania rzedu 10-20%

odnosnie serwisowania automatow - jest juz wiele warsztatow tym sie zajmujacych, olej w automacie wymienia sie co 100 000 km.
jesli nie zaniedbasz audikowskiego automata to bedzie Ci wiernie sluzyl.
trzeba tylko pilnowac, aby oleju bylo w sam raz - nie za duzo, nie za malo.
ale to aqrat jest proste - bo go nie ubywa przeciez :)

poczytaj więcej tu ->http://automat.pl/vademecum/index.html

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 22:12:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
dam Ci taka rade, sprobuj pojezdzic automatem, moze ktos z klubu Ci to udostepni, czy znajomy czy ktokolwiek i... jak sie zakochasz to bierz automat, a jesli bedziesz mial watpliwosci to sobie daruj

jezdzilem mercedesem 124 300d z automatem, po ok 100kkm automat zaczal sie slizgac i sprzedalem samochod, to co zaobserwowalem to norma (wieksze spalanie, gorsze osiagi), mozna ta skrzynie zmusic do pewnych zachowan, ale... nieprzyjemnym jest fakt ze automat nie pali na tzw. pych, kiedys zawiesily mi sie szczotki w rozruszniku i trzeba fure ciagnac (z mocno ograniczona predkoscia wlasnie przez automat) a jak Ci sie to zdarzy 500 km od domu? w automacie trzeba rozrusznik profilaktycznie kontrolowac i naprawiac
co do samej skrzyni to przy kupnie nie wejdziesz do niej do srodka i nie sprawdzisz czy jest ok, moze ktos o nia nie dbal wczesnij byla naprawiona tylko po to zeby sprzedac auto i padnie po miesiacu? a moze nie... loteria

jak dla mnie to wiecej w tym wynalazku minusow niz plusow...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 22:18:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 21:44:16
Posty: 67
Lokalizacja: Kraków
Miałem AUDI B3 2.0E z roku 1991 z automatyczną skrzynią 3 stopniowa skrzynią biegów:

-zwiększone spalanie
pokusiłbym się o stwierdzenie że spala o 30% więcej i to jego największy minus

-dynamika
automat dodaje Ci czas który w manualu potrzebujesz na zmianę biegu.Efekt dobry start i passat 2.8 VR6 pozostał z tyłu!
ale tenże passat szybko mnie wyminął.

-efekty
niezbyt miłe uczucie nieświadomości co zrobi automat gdy właśnie w danej chwili potrzebujesz mocy- automat zagubiony
czekasz az wrzuci ten niższy bieg.

-doznania
Nie wszyscy sobie radzą z automatem,noga podryguje i czasami gwałtownie hamujesz zapominając że ten pedał to nie sprzęgło.
A jak Ci wpadnie do głowy zmienić bieg w zimie przy ponad 100 km na godzinę???? Podobnie z lewarkiem, niektórzy musza go trzymać

-komfort
zero polemiki, przynajmniej dla mnie to przemiłe rozwiązanie zwłaszcza w ruchu ulicznym.

Jak Ci się podoba to kupuj ,ja wybiorę jednak manuala !koszty!paliwa czy nawet gazu !

_________________
Sebastian
www.sserafin.za.pl
ogłoszenia sprzedaży
ZAPRASZAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 09:48:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2004 15:17:57
Posty: 33
Dzięki wszystkim za wypowiedzi!!!

Sądząc po podzielonych opiniach są wady i zalety takiego rozwiązania.
Najbardziej jednak przemawiają do mnie fakty związane z ekonomią - 30% większe spalanie to już jest jednak duuuuży minus.

Będę więc szukal wozu z manualem, tym ktorego znam i w sumie lubię za to, że wiem czego oczekiwać w danej chwili od danego biegu - bo czynnik zaskoczenia też niezbyt mi się podoba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 13:05:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 21:44:16
Posty: 67
Lokalizacja: Kraków
Zapomniałem dodać jedną rzecz.
Koszty naprawy automatu to grube ,przynajmniej jak dla mnie pieniądze.
Sprowadziłem auto z uszkodzonym automatem.Mechanik z serwisu na Gromady Grudziąc w Krakowie naprawił mi to na fuchę.
Zapłaciłem 3 lata temu 1800 zł.

Jest też jeden poważny plus,silnik po automacie nie może być zniszczony bo automat jednak przełąćża biegi czasami trochę rozsądniej niż my.

Generalnie na polskie warunki automat to rozwiązanie dla tych co myślą bardziej o komforcie niż rachunkach.

_________________
Sebastian
www.sserafin.za.pl
ogłoszenia sprzedaży
ZAPRASZAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 13:08:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2993
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
major napisał(a):
Dzięki wszystkim za wypowiedzi!!!

Sądząc po podzielonych opiniach są wady i zalety takiego rozwiązania.
Najbardziej jednak przemawiają do mnie fakty związane z ekonomią - 30% większe spalanie to już jest jednak duuuuży minus.

Będę więc szukal wozu z manualem, tym ktorego znam i w sumie lubię za to, że wiem czego oczekiwać w danej chwili od danego biegu - bo czynnik zaskoczenia też niezbyt mi się podoba.

30 % to przesada - 15 % to fakt.
U kolegow, ktorym spalal automat 30% wiecej zapewne byly tez i inne niedomagania wplywajace na te spalanie.
czynnik zaskoczenia - tez nie jest argumentem - bo jak bedziesz znal autko i je wyczujesz - nie bedziesz nigdy zaskakiwany jego zagraniami, a co ciekawe - automatem tez mozna recznie redukowac biegi - jakby ktos nie wiedzial - wtedy to juz kierowca ma 100% kontroli nad pojazdem.

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 18:38:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Ja też przez rok jeździłem automatem i prawie się przyzwyczaiłem. W mieście po prostu super ale jednak na górskich trasach gdzie jest mnóstwo maruderów z automatem nie mogłem się dogadać (mimo ze blokowałem go na trójce).
W następnej niuni wolałbym mauala ale jak będzie automat też nie pogardzę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 18:43:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2004 21:13:21
Posty: 97
Lokalizacja: z Łodzi
Ataman70 napisał(a):
... a co ciekawe - automatem tez mozna recznie redukowac biegi - jakby ktos nie wiedzial - wtedy to juz kierowca ma 100% kontroli nad pojazdem.


To tylko w tych nowych bo jak miałem 3 biegówke to takiej opcji nie miał. D do przodu stop R do tyłu stop D itd. zawsze STOP w czasie jazdy nie można było zmieniać biegu.

_________________
AUDI 100 2,3 LPG 88r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 19:28:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
xxlobo napisał(a):

jezdzilem mercedesem 124 300d z automatem, po ok 100kkm automat zaczal sie slizgac i sprzedalem samochod, to co zaobserwowalem to norma (wieksze spalanie, gorsze osiagi)


Jezeli w mercu zaczela sie slizgac skrzynia to przebieg nie byl 100kkm a min.500-600tys.km :D
w mocnym autku (pow.200KM) chcialbym automata,ale od kogos kto wczesniej wiedzial jak obslugiwac skrzynie

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 21:43:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
necro napisał(a):
xxlobo napisał(a):

jezdzilem mercedesem 124 300d z automatem, po ok 100kkm automat zaczal sie slizgac i sprzedalem samochod, to co zaobserwowalem to norma (wieksze spalanie, gorsze osiagi)


Jezeli w mercu zaczela sie slizgac skrzynia to przebieg nie byl 100kkm a min.500-600tys.km :D
w mocnym autku (pow.200KM) chcialbym automata,ale od kogos kto wczesniej wiedzial jak obslugiwac skrzynie



troche niejasno sie wyraznilm, 100kkm to ja zrobilem tym autem, a na liczniku bylo cos ok 350 kkm ale kto wie ile bylo na prawde...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 22:30:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2004 11:55:56
Posty: 369
Lokalizacja: Romanów/k Łodzi
Ja jezdze automatem i nie narzekam bardzo cenie sobie komfort i wyciszenie w samochodzie tym bardziej jezeli jeżdze z panienka u boku :D zawsze dodatkowa wolna reka sie przydaje :) a spalanie troche wieksze w moim przypadku 2 - 3 litry i nastepne autko mysle ze tez bedzie w automacie tylko z wiekszym silnikiem
A co do chamowania lewa nogą - ten nawyk ginie po krótkim czasie :peace:

_________________
Audi A4
Audi 100... 2.6 zacyklonowane
Audi 100 wozidełko.... - niestety roztrzaskane :(
Golf III też wozidełko ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: