.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/forum/

C4 2.6 vs 2.8
https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=5653
Strona 1 z 2

Autor:  Megster [ 24.cze.2004 21:57:41 ]
Tytuł:  C4 2.6 vs 2.8

Witam.

Chciałbym poznać opinię, jeśli ktoś miał okazję sprawdzić, jak w rzeczywistości mają się osiągi 2.6 (150 km) do 2.8 (174 km). W katalogach są różne dane więc ciekawi mnie czy faktycznie da się odczuć tą róznicę w mocy czy jest ona nieznaczna?

Autor:  Zoltar [ 24.cze.2004 22:18:26 ]
Tytuł: 

Jeżeli jest różnica to napewno ktoś ją odczuje, czytają to forum można dojść do wniosku że 2.6 są do bani i tyle, każdy pisze jaki to "bee" silnik, moim zdaniem żeby poczuć różnice powyżej 150 KM musi ona wynosić ponad 50 KM a nawet i więcej, 2.8 jest mocniejszy od 2.6 o całego fiata126p, więc coś w tym musi być .... ciekawe po co niemcy robili 2.6 skoro jest taki "bee" :?:

Pozdrawiam

Autor:  Leo [ 24.cze.2004 22:35:46 ]
Tytuł: 

Niemcy robili 2.6 z powodów progów podatkowych w związku z mocą silnika. Osobiście miałem 2.6 i szczerze wolałbym mieć 2.8 bo różnicy w eksploatacji ŻADNEJ .

Autor:  Zoltar [ 24.cze.2004 22:56:03 ]
Tytuł: 

A może ktoś wie jakie są różnice w budowie i działaniu, bo ja wiem tylko że kolektor jest w 2.6 plastikowy, nie ma "siłowników-cięgien do otwierania przepustnicy" takich jak w 2.8, u mnie np nie ma wogóle przepływomierza zaraz za filtrem tylko jest rurka podciśnienia (przed kolektorem), która idzie do kompa ......

A może da się w jakiś magiczny sposób wyzwolić ukrytą moc :P swoją drogą 2.8 też ma mało kucy w porówaniu do silników innych producentów
o tej samej pojemności :diabel:

Pozdrawiam

Autor:  Megster [ 24.cze.2004 23:07:31 ]
Tytuł: 

Może problem małej mocy tkwi w 2ch zaworach na cylinder? Ale przez to moment jest znacznie niżej.

Autor:  xxlobo [ 24.cze.2004 23:19:59 ]
Tytuł: 

myslalem ze 2.6 jest rzeczywiscie taki cienki, ale...
znajomy ma 2.6 na wtrysku gazu i w automacie a ja 2.8 na zwyklym mikserku (oba auta to C4, jego A6 moja 100)
kiedys sie troche poganialismy po miescie i mushe przyznac ze myslalem ze nie bede mial co robic a tu szok, musialem te biegi mieszac jak szalony zeby nie bylo siary
co prawda bylem szybszy, ale nie duzo...

Autor:  Leo [ 24.cze.2004 23:36:41 ]
Tytuł: 

xxlobo, zmień w profilu proszę pozycję skąd

2.6 różni się tym, że ma bardziej ekonomicnie ustawioną elektronikę, do tego mniejsza pojemność, i jest to co jest. Widzieliście wykresy 2.6 i 2.8 ? widać różnicę w momencie obr. , w 2.8 jest wyżej i więcej.

Autor:  Zoltar [ 24.cze.2004 23:52:51 ]
Tytuł: 

tu można sobie zobaczyć wykresiki http://www.12v.org/engine/index.php?section=fe czy 25 Nm to duża różnica, pomijając fakt że w 2.8 maksymalny moment trwa dłużej ....

Autor:  Zoltar [ 24.cze.2004 23:56:27 ]
Tytuł: 

Z tego co pamiętam ty Leo miałeś chyba 165 KM w swoim 2.6 wiem że "gra jest nie warta świeczki", ale intersuje mnie jak podniosłeś moc silnika i jakim momentem wtedy dysponowałeś ?

Pozdrawiam

Autor:  Leo [ 25.cze.2004 00:20:01 ]
Tytuł: 

Zoltar napisał(a):
tu można sobie zobaczyć wykresiki http://www.12v.org/engine/index.php?section=fe czy 25 Nm to duża różnica, pomijając fakt że w 2.8 maksymalny moment trwa dłużej ....


Widać wyraźnie na tych wykresach, że 2.8 ma zmienne długości kolektorów a 2.6 nie ma. Elektronika daje też dość dużo.

Co do mojego 2.6 rzeczywiście, poddane było tuningowi, na zwykłym analogowym chipie za 1000 zł. plus wydech. Ale jednak przyrosty były, ale żeby powiedzieć ile miał wtedy mocy nie wiem, nigdy nie był shamowany, wiem, że napewno przybyło mu Nm, bo czas do setki skrócił się o 0.6-0.8 sekundy, a elastyczność na 5 biegu między 80-120 polepszyła się o 2 sekundy.

Autor:  wowo [ 25.cze.2004 08:52:55 ]
Tytuł: 

xxlobo napisał
Cytuj:
myslalem ze 2.6 jest rzeczywiscie taki cienki, ale...
znajomy ma 2.6 na wtrysku gazu i w automacie a ja 2.8 na zwyklym mikserku (oba auta to C4, jego A6 moja 100)
kiedys sie troche poganialismy po miescie i mushe przyznac ze myslalem ze nie bede mial co robic a tu szok, musialem te biegi mieszac jak szalony zeby nie bylo siary
co prawda bylem szybszy, ale nie duzo


A to dlatego że masz gazik na mikserze, tak jak i ja :/ a to sporo odbiera na mocy, ze względu na dużą zwężkę w dolocie.
Mimo, że 2.6 ma 150PS to przy jego masie sprint 0-100km/h jest porównywalny z 2.3 10V. Nadrabia za to elastycznością.

Autor:  Zoltar [ 25.cze.2004 09:05:31 ]
Tytuł: 

Trzeba sprawdzić tą różnicę na pasie :D

Autor:  zuru [ 25.cze.2004 09:37:44 ]
Tytuł: 

Uhahaha
Zoltar :-)
Scigniemy sie ??

Autor:  adamgt [ 25.cze.2004 10:45:33 ]
Tytuł: 

Mnie też interesuje ten temat. Chciałbym zobaczyć jak to wygląda w praktyce bo różnice w mocy i w momencie nie są zabijające. CHociaż więcej mocy przy tych samych kosztach eksploatacji rodzi pytanie po co? Poczytałem i mi wyszło, że 2.6 była konkurentem BMW 520, miała zbliżoną cenę, za to większy silnik (co akurat u Niemiaszków nie wpływa na ubezpieczenie) i przez to większy moment obrotowy, 2.8 celowała w 525. W ramach tego podziału różnica cen była odpowiednia tzn około 6 tys marek. Czyli całkiem sporo jak za trochę więcej mocy i Niemiaszki dlatego chętniej kupowali 2.6.
2.8 chyba była słabym konkurentem 525, przynajmniej tyle widać po ilości 525 dostęnych na mobile.

Leo a możesz napisać ile sekund miałeś na 80-120 przed i po modyfikacji i w jakiej budzie. U mnie wychodzi około 11,7. Chętnie bym sobie usprawnił dół.

Autor:  wowo [ 25.cze.2004 10:57:50 ]
Tytuł: 

Mi w 2.8 80-120km/h na V biegu oscyluje w graniach 9sek na LPG. Instalka z mieszalnikiem :/

Autor:  Zoltar [ 25.cze.2004 11:49:15 ]
Tytuł: 

Moje rozbudowane 2.0 nie jest do wyścigów, jeszcze sobie coś uszkodzę :P poza tym mam zwężkę w dolocie, no chyba że Zuru swoim 2.0 stanie to wtedy może dam mu radę ;)

Pozdrawiam

Autor:  Zoltar [ 25.cze.2004 11:51:55 ]
Tytuł: 

Zresztą wstyd będzie na pas wyjeżdżać, chłopaki w bejach będą nas robić jak tylko będą chcieć :D

Autor:  Leo [ 25.cze.2004 12:18:25 ]
Tytuł: 

adamgt napisał(a):
Leo a możesz napisać ile sekund miałeś na 80-120 przed i po modyfikacji i w jakiej budzie. U mnie wychodzi około 11,7. Chętnie bym sobie usprawnił dół.


jak odkopię z archiwum kartkę z pomiarami to wyszystko podam

Autor:  Zoltar [ 25.cze.2004 12:46:30 ]
Tytuł: 

Znalazłem takie coś na necie http://www.sofort-bieten.com/cat-40182/ ... i_2_6L_V6/ czy to coś może dać te 19 KM i 24 Nm czy to kolejny "pic na wode" :D i jeszcze jeden http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... gory=40182 tym razem 21 KM i 26 niutków

Autor:  Leo [ 25.cze.2004 12:56:22 ]
Tytuł: 

spróbuj, to w końcu nieduże pieniądze :) Ktoś musi być pierwszy :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/