.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.cze.2024 06:55:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Które auto i dlaczego? Kolejność przypadkowa
Ankieta wygasła 31.gru.2014 01:19:54
Audi A4 2.0TFSI 8%  8%  [ 5 ]
BMW 525xi 10%  10%  [ 6 ]
BMW 530xd 38%  38%  [ 24 ]
Volvo S60/V70 2.5T 17%  17%  [ 11 ]
Skoda Octavia 1.8FSI 3%  3%  [ 2 ]
Mitsubishi Outlander 2.2 did (silnik PSA) 5%  5%  [ 3 ]
Passat B5 1.9TDI 19%  19%  [ 12 ]
Liczba głosów : 63
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ankieta co za 40000, skoro prawdziwe auta się skończyły?
PostNapisane: 01.lis.2014 19:15:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10306
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Samochód dla rozrywki,hobby , pasji można mieś stary, użytkowy musi być nowy żeby jeździć na nim a nie ciągle coś dłubać,aktualnie na co dzień poruszam się clio z 14r ma 4000 przelotu i jeszcze dłuuugo się nic nie popsuje :D . Ale jak zauważyłeś temat jest o aucie dla przyjemności i za 40 tyś więc trzeba to wypośrodkować.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankieta co za 40000, skoro prawdziwe auta się skończyły?
PostNapisane: 01.lis.2014 20:14:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2009 11:16:13
Posty: 37
Lokalizacja: Mazowieckie
Jasne, wcale nie zaprzeczam i sam w przyszłości zechcę kupić klasyka. Odniosłem się tylko do postu powyżej, gdzie kolega sugeruje że wszystkie nowe auta to złomy. Wyłącznie to miałem na myśli, bo często spotykam się z taką, moim zdaniem dziwną, opinią.

_________________
Peugeot 307 1.6HDi 110KM FAP - był
Lexus GS 300 II 2002r - był
Renault Megane III 1.6 16V - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankieta co za 40000, skoro prawdziwe auta się skończyły?
PostNapisane: 01.lis.2014 20:30:28 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Złomy jak złomy, bezduszne plastikowe wozidła ot tyle... Coraz większa awaryjność, coraz droższe serwisy, coraz trudniejszy dostęp do prostych czynności typu wymiana żarówki. Brak kola zapasowego, brak bagnetu oleju, wszystko sterowane elektroniką, tryliony czujniczków, podciśnień, wymiana klocków hamulcowych ale wcześniej komp i odblokowanie tłoczka, DPFy, FSI.... Itd itd....uważasz, że to samo dobro :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankieta co za 40000, skoro prawdziwe auta się skończyły?
PostNapisane: 01.lis.2014 20:36:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
akurat wymiana filtra paliwa w B8 jest mądrze rozwiązana, hamulce to samo

Wiadomo, że jak coś dupnie to drogo ale Panowie no nie oszukujmy się, zajebiście się jeździ tymi autami

Ostatnio wracałem Mercem S clasą na automacie i w porównaniu z B8 dupy nie urwało

Wiadomo, że starsze dłuższe pojeździ i więcej wybaczy ale nowsze prawie pod każdym względem są lepsze

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankieta co za 40000, skoro prawdziwe auta się skończyły?
PostNapisane: 01.lis.2014 22:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2009 11:16:13
Posty: 37
Lokalizacja: Mazowieckie
Cytuj:
bezduszne plastikowe wozidła ot tyle

To czas pokaże co ma duszę, a co nie :) Dla mnie jednym z najlepszych aut z jakimi miałem do czynienia- najbardziej "uduchowionym" była Mazda 626 GD- dla wielu ludzi "japoński plastik"

Cytuj:
Coraz większa awaryjność


Czy ja wiem. Pracowałem chwilę w ASO. Nowe auta, kupione w salonie, a nie "okazje" ciągnięte z całego świata, przyjeżdżały praktycznie tylko na przeglądy. Nie demonizowałbym. Te po gwarancji, zazwyczaj na przegląd (coroczny) lub zmianę opon. Warunek- jak pisałem- pewny stan. Jak mój Pug ma na liczniku 225 tys km, przy wymianie dwumasy (w 1.6 HDI jest to bardzo wytrzymały element), okazało się, że to najprawdopodobniej nie pierwsza, to co mam powiedzieć? Auto nie ma nawet 10 lat, więc ile ono tej Belgii nawalało km?

Cytuj:
coraz trudniejszy dostęp do prostych czynności typu wymiana żarówki


To już indywidualna kwestia auta. Nie zawsze. W nowych, które mieliśmy w ASO zawracałem na to uwagę i nie przypominam sobie auta w którym były jakieś problemy. Może to specyfika niektórych marek. Któryś tam Renault miał wymianę przez nadkole wiele lat temu.
Cytuj:
Brak kola zapasowego

Zajmuje kupę miejsca, komplikuje kształt podłogi, a tak z ręką na sercu ile razy w życiu Ci walnęło koło? Ile w ostatnich latach? Opony są dziś nieco inne. A i serwis na każdym kroku. Poza tym, każdy chciałby 18", 19"...gdzie to wsadzić?

Cytuj:
brak bagnetu oleju

Są inne rozwiązania. U mnie np. jest bagnet, ale z drugiej strony siedzi "elektroniczny". Rurka z kostką na dwa kable. Jak odpalam to pokazuje mi stan oleju. Tyle razy ile uruchamiam silnik, a nie jak sobie przypomnę raz na 2 miesiące :)

Cytuj:
wszystko sterowane elektroniką, tryliony czujniczków, podciśnień,

Z mojego doświadczenia wynika, że samo się nie psuje- dopiero ingerencja niedouczonych "fahofców" np.po dzwonie.

Cytuj:
DPFy

Nie takie straszne, jak się mówi. A wolę jechać za TiRem z Euro 4, 5, czy 6, jak za starym Liazem...

Cytuj:
FSI


Wiek dziecięcy. Tak jak Dreamliner jest samolotem wymyślonym na nowo, tak bezpośredni wtrysk benzyny to etap przejściowy w drodze do zapłonu mieszanki jednorodnej, ale jak by nie było- jest silnikiem wymyślonym na nowo.

Czy samo dobro, nie wiem, ale zwróć uwagę, że wszystko co nowe i nie znane a) straszy ; b) kosztuje. Straszyli ludzi Common Raillem. Dziś regeneracja wtrysku Boscha to 150- 300 zł.

_________________
Peugeot 307 1.6HDi 110KM FAP - był
Lexus GS 300 II 2002r - był
Renault Megane III 1.6 16V - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankieta co za 40000, skoro prawdziwe auta się skończyły?
PostNapisane: 01.lis.2014 22:21:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2011 19:05:02
Posty: 404
Auto: a8 d2 i 80
626 GD to jedno z najbardziej wytrzymałych aut świat, plastik to jest w nowej 6, sama nazwa mówi Generacja Doskonała GD :)

_________________
Maluch - był
Audi 80 - zezłomowana
Audi A8 D2 - jest
Mercedes W140 - jest
Mazda 626 GE -jest
następne będzie Audi A8 D3 lub W221


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankieta co za 40000, skoro prawdziwe auta się skończyły?
PostNapisane: 01.lis.2014 23:01:05 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Mateusz L napisał(a):
Cytuj:
bezduszne plastikowe wozidła ot tyle

To czas pokaże co ma duszę, a co nie :) Dla mnie jednym z najlepszych aut z jakimi miałem do czynienia- najbardziej "uduchowionym" była Mazda 626 GD- dla wielu ludzi "japoński plastik"

Cytuj:
Coraz większa awaryjność


Czy ja wiem. Pracowałem chwilę w ASO. Nowe auta, kupione w salonie, a nie "okazje" ciągnięte z całego świata, przyjeżdżały praktycznie tylko na przeglądy. Nie demonizowałbym. Te po gwarancji, zazwyczaj na przegląd (coroczny) lub zmianę opon. Warunek- jak pisałem- pewny stan. Jak mój Pug ma na liczniku 225 tys km, przy wymianie dwumasy (w 1.6 HDI jest to bardzo wytrzymały element), okazało się, że to najprawdopodobniej nie pierwsza, to co mam powiedzieć? Auto nie ma nawet 10 lat, więc ile ono tej Belgii nawalało km?

Cytuj:
coraz trudniejszy dostęp do prostych czynności typu wymiana żarówki


To już indywidualna kwestia auta. Nie zawsze. W nowych, które mieliśmy w ASO zawracałem na to uwagę i nie przypominam sobie auta w którym były jakieś problemy. Może to specyfika niektórych marek. Któryś tam Renault miał wymianę przez nadkole wiele lat temu.
Cytuj:
Brak kola zapasowego

Zajmuje kupę miejsca, komplikuje kształt podłogi, a tak z ręką na sercu ile razy w życiu Ci walnęło koło? Ile w ostatnich latach? Opony są dziś nieco inne. A i serwis na każdym kroku. Poza tym, każdy chciałby 18", 19"...gdzie to wsadzić?

Cytuj:
brak bagnetu oleju

Są inne rozwiązania. U mnie np. jest bagnet, ale z drugiej strony siedzi "elektroniczny". Rurka z kostką na dwa kable. Jak odpalam to pokazuje mi stan oleju. Tyle razy ile uruchamiam silnik, a nie jak sobie przypomnę raz na 2 miesiące :)

Cytuj:
wszystko sterowane elektroniką, tryliony czujniczków, podciśnień,

Z mojego doświadczenia wynika, że samo się nie psuje- dopiero ingerencja niedouczonych "fahofców" np.po dzwonie.

Cytuj:
DPFy

Nie takie straszne, jak się mówi. A wolę jechać za TiRem z Euro 4, 5, czy 6, jak za starym Liazem...

Cytuj:
FSI


Wiek dziecięcy. Tak jak Dreamliner jest samolotem wymyślonym na nowo, tak bezpośredni wtrysk benzyny to etap przejściowy w drodze do zapłonu mieszanki jednorodnej, ale jak by nie było- jest silnikiem wymyślonym na nowo.

Czy samo dobro, nie wiem, ale zwróć uwagę, że wszystko co nowe i nie znane a) straszy ; b) kosztuje. Straszyli ludzi Common Raillem. Dziś regeneracja wtrysku Boscha to 150- 300 zł.


Jesteś przedstawicielem jakiegoś lobby czy tak po prostu tutaj wpadłeś zachęcać do francuskiej motoryzacji (tą akurat znam i w ostatnich latach miałem z nią bardzo dużo do czynienia) :?:
Ty masz swoje racje, ja mam swoje.
W tej chwili mam 2 auta (owszem stare), jedno ma 187kkm ori przelotu, drugie 18-letnie 256kkm też raczej nie skręcone. W jednym i w drugim jakoś problemu (odpukać) z ciągłymi naprawami nie mam. W A6 C5 nawet jeszcze oleju nie zmieniałem bo nie musiałem :D Kwestia zakupu odpowiedniego egzemplarza. Do starszej mam większy sentyment i owszem przywiązałem się do tej kupy złomu jak to napisaleś. Dopóki mnie będzie stać żeby ją opłacać, trzymać pod dachem, zimą nie jeździć, chuchać i dmuchać, jeździć z przyjemnością i bananem na twarzy, serwisować gdy zajdzie potrzeba to będę ją trzymał. Gdy dorobię się wielostanowiskowego garażu to będzie zajmować honorowe miejsce i wyjeżdżać od wielkiego dzwona albo na niedzielną przejażdżkę by z nostalgią powspominać jakie to kiedyś były fajne auta :): poza tym uważam, że gdyby nie było takich pie.....tych ludzi jak ja to te fora nie byłyby potrzebne. Bo ktoś je kiedyś wymyślił by pasjonaci i fani marki mogli wymieniać się doświadczeniami, spostrzeżeniami i nawzajem sobie pomagać.
....A Ty wpadasz tutaj agitować na rzecz kilkuletnich francuzów i myślisz że do mnie to trafi....

P.S. żeby nie było...miałem Megane II 1.9dCi, Clio 1.5 dCi x 3, 1.2 16V, 1.4 16V x 3, Xsara Picasso 1.6 HDi, a jeździłem wieloma innymi nie będącymi moją własnością. Każde auto było max kilkuletnie, żadne nie miało 10 lat i więcej w momencie zakupu. Każde spełniało swoje zadanie jak należy, żadne nie było jakoś specjalnie awaryjne.... Ale co z tego jak żadne nie wzbudzało we mnie emocji (a tego też oczekuje i szukam w aucie) i było/jest tylko przedmiotem codziennego użytku jak pralka, zmywarka, telewizor czy inne żelazko (nie obrażając Megane II :D ), co znajduje akurat auto starym poczciwym S6 C4 :)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankieta co za 40000, skoro prawdziwe auta się skończyły?
PostNapisane: 02.lis.2014 09:39:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Panowie skończcie ten temat. Jeden woli nowe drugi woli zlomy. Jego wybór. Jak bym sprzedal swoje parchy z podpisu, ktore zatrzymuja sie po ilu metrach ze 100kmh? 60-100m (tu czekam na potwierdzenie specjalisty od nowych aut) - i ruszyl troche kasy na waciki to moge zaraz założyć temat - moje pikne a4 b8. Ale po co skoro nie widac różnicy? Uprzedzam pytanie, tak jezdze tez nowymi autami roznych klas. Owszem maja pewne zalety, których nie mozna podważyć. Ale patrzac obiektywnie czy miedzy autem z 2000 a 2014 jest jakas olbrzymia przepasc pod względem uzytkowym i jakosciowym, wyposazenia itp? Nie. Co innego starsze auta. Lata 80 a 90 to juz przepaść. A jak porownac z 2014 to w sumie tylko w zalozeniach sa zbieżne. Dlatego właśnie część osob nie widzi sensu w jezdzeniu rocznikiem. Rozbawil mnie kiedyś moj szef, ktory sie spuszczal nad bajerami w swoim nowiutkim q5. Wszystkie te bajery a nawet więcej ma moje c5.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankieta co za 40000, skoro prawdziwe auta się skończyły?
PostNapisane: 03.kwi.2015 21:46:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Dla zamknięcia tematu.
Bardzo ciężko upolować fajne V70/XC70 z rozsądnym nalotem. BMW też nie jest wiele na rynku.
Po długich poszukiwaniach zakupiony za daleką Odrą Passat 3.2 4Motion z grudnia 2007 Highline, po pierwszym właścicielu, ze sprawdzoną pełną historią i nalotem 130tkm. Może jeszcze pojeździ. Nigdzie się stąd nie wybieram :) Passat w tej wersji jest fajny i nie pisać mi tu, że nie jedzie... Budżet ankiety przekroczony, kosztował więcej niż wszystkie (odpowiedniki) bezwypadki i szwajcary jakie widziałem na ogłodszeniach krajowych. Na razie wystarczy, a docelowo będzie pewnego dnia A6 3.0 TFSI, ale; "someday but this day may never come", więc zobaczymy.
Dziękuję za głosy.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankieta co za 40000, skoro prawdziwe auta się skończyły?
PostNapisane: 04.kwi.2015 16:04:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Kolejny zwrócił się w stronę obsobaczonej ploretariackiej marki :mikolaj:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankieta co za 40000, skoro prawdziwe auta się skończyły?
PostNapisane: 04.kwi.2015 18:57:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
adiaudi napisał(a):
Dla zamknięcia tematu.
Bardzo ciężko upolować fajne V70/XC70 z rozsądnym nalotem. BMW też nie jest wiele na rynku.
Po długich poszukiwaniach zakupiony za daleką Odrą Passat 3.2 4Motion z grudnia 2007 Highline, po pierwszym właścicielu, ze sprawdzoną pełną historią i nalotem 130tkm. Może jeszcze pojeździ. Nigdzie się stąd nie wybieram :) Passat w tej wersji jest fajny i nie pisać mi tu, że nie jedzie... Budżet ankiety przekroczony, kosztował więcej niż wszystkie (odpowiedniki) bezwypadki i szwajcary jakie widziałem na ogłodszeniach krajowych. Na razie wystarczy, a docelowo będzie pewnego dnia A6 3.0 TFSI, ale; "someday but this day may never come", więc zobaczymy.
Dziękuję za głosy.


czyli jednak .... :-)

wpadnij w wolnej chwili pokazać nową brykę ... :D

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: