.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 18:48:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 17.gru.2016 17:22:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2016 17:19:36
Posty: 11
Witam wszystkich serdecznie,

Bardzo prosze o pomoc w analizie i wytypowaniu mozliwej usterki (usterek) w moim samochodzie.

Samochod: Seat Cordoba 2001r

Silnik: 1.9 TDI ASV 110KM

Log dynamiczny (11 grupa):

http://vaglog.pl/log-011_XCvY6.html

Log statyczny (1 grupa):

http://vaglog.pl/log-001_b4hDR0.html


Kody bledow przy wystapieniu notlaufa:

Kod:
2 Faults Found:

17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation

        P1248 - 35-00 - -

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

        P1550 - 35-00 - -


W samochodzie byla wymieniana turbina na uzywana, z demontazu. Byl robiony test sztangi w BS w grupie 11 - sztanga pracuje, plynnie sie porusza gora i dol. Kat wtrysku sprawdzony (okolo 55-60 stopni na rozgrzanym silniku), byl problem z dawka paliwa na wolnych obrotach (falowanie), po drobnej korekcie na nastawniku pompy unormowalo sie. Z innych problemow ciezko pali jak jest cieply, ale z tego co wyczytalem to dosc znany problem.

Pozdrawiam
Kamil


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 18.gru.2016 16:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1) Wymieniona turbina ma zapieczone żaluzje lub uwalony N75 - stąd błąd regulacji ciśnienia doładowania. Widać że pompuje 1,5 bara non-stop.Uważaj przy wyprzedzaniu ...
Zacznij o wymiany zaworu N75 na nowy - a jeśli to nie pomoże - wyrywaj turbo i każ zamontować nowy mechanizm VNT.
2) Drugi błąd związany jest z regulacją kąta wtrysku - ale tutaj poproszę o logi z 004dyn 004bs oraz 007 stat. Być może masz uszkodzenie zaworu N108 czy czujnika temp paliwa lub jakichś inny problem. Być może też źle ustawiono kąt wtrysku - przydałby się wykres z TDI timingu.
Usterki typowe i raczej proste do wyleczenia - jak to w TDI na pompie ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 10.cze.2017 17:47:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2016 17:19:36
Posty: 11
Witam ponownie,

Dziekuje serdecznie za odpowiedz. Podmienilem N75 na inny (a dokladnie zamienilem z tym od EGR na test) i zrobilem nowe logi. Sytuacja wyglada tak, ze przeladowania juz nie ma, ale samochod dalej lapie blad i wpada w tryb awaryjny przy ok. 3k RPM.

Kod:
Bledy w VAG-gu po przejsciu w tryb awaryjny:

1 Fault Found:

17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation

        P1248 - 35-00 - -


Log dynamiczny grupa 11:

http://vaglog.pl/log-011_K322p2M.html

Log dynamiczny grupa 8:

http://vaglog.pl/log-008_ZMExbF0.html

Log dynamiczny grupa 3:

http://vaglog.pl/log-003_y51W9zS.html

Blad wskazuje na problem z katem wtrysku/dawka paliwa. Nie wiem czy dobrze analizuje ale przeplywka jest chyba uje... bo turbo dmucha a wskazania z MAF-u spadaja a wraz z nimi dawka paliwa..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 11.cze.2017 14:34:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2016 17:19:36
Posty: 11
Witam ponownie,

Dzisiaj podjalem dalsze proby diagnostyczne i zrobilem "test diody" Zaslepilem na probe EGR oraz wstawilem diode polprzewodnikowa zamiast przeplywomierza. Zdziwilem sie nieco po przejazdzce bo nie przypuszczalem ze 110KM moze tak fajnie chodzic, poprawila sie elastycznosc, moc i wgl nie ten samochod, wiec mozna chyba smialo uznac, ze zarowno N75 jak i przeplywomierz mam na pewno do wymiany. Wykonalem rowniez nowe logi dynamiczne i wyglada to tak:

Grupa 3:
http://vaglog.pl/log-003_0A309g.html

Grupa 8:
http://vaglog.pl/log-008_xXtm1w.html

Grupa 11:
http://vaglog.pl/log-011_2qr1A.html

Naotmiast nie zmienia to faktu, ze przy okolicach 3k RPM dalej nastepuje przechodzenie samochodu tryb awaryjny i w dalszym ciagu pojawia sie ten sam blad co wczesniej, zwiazany z dawka paliwa/katem wtrysku. Podpialem spworotem przeplywke i EGR oraz za rada kolegi @Baskecior zaczalem od zaworu N108 i zlogowalem grupe 4. Oto wyniki:

Grupa 4 (BS):
http://vaglog.pl/log-004_16Wt0.html

Grupa 4 (dyn):
http://vaglog.pl/log-004_ZykFD.html

Zrobilem tez test zaworu w VAG i przy samym zaplonie slychac cykanie zaworu, natomiast przy odpalonym silniku nie ma absolutnie zadnej zmianej pracy silnika przy tescie, rowniez na logach widac, jesli dobrze rozumuje, ze sterowanie katem dynamicznym kompletnie lezy pomimo, ze wysterowanie zaworu jest na ponad 96%. Kat statyczny w grupie 0000 pozycja druga wynosi 51-54 stopnie. Prosze o informacje, jakie kroki podjac..

EDIT:
Wykrecilem z pompy celem ogledzin regulator cisnienia wewnetrznego, ale nie widac aby bylo z nim cos nie tak, oringi w porzadku, nic nie wyglada na zapieczone wytarte itp. Sprawdzilem rowniez przewody od N108, rezystancja 16Ohm widocznych przetarc na przewodzie brak, wtyczka rowniez ok. Czy to oznacza, ze pompa juz sie konczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 12.cze.2017 10:15:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Regulacja dynamicznego kąta wtrysku lezy.... z opisu wynika ze może być zatarty tłoczek przestawiacza w samej pompie...
Do weryfikacji.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 12.cze.2017 14:27:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2016 17:19:36
Posty: 11
Dziekuje, po konsultacji z inna osoba rowniez padlo takie podejrzenie.

Mam natomiast pytanie bo rozumiem, ze tlok przestawiacza to osobny element niz N108? Tzn, jesli bym chcial sprawdzic ten tloczek to czy ktos moze podpowiedziec jak sie do tego zabrac i czy konieczny jest demontaz pompy z pojazdu.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 12.cze.2017 16:43:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
szefu19 napisał(a):
Witam ponownie,

Dzisiaj podjalem dalsze proby diagnostyczne i zrobilem "test diody" Zaslepilem na probe EGR oraz wstawilem diode polprzewodnikowa zamiast przeplywomierza. Zdziwilem sie nieco po przejazdzce bo nie przypuszczalem ze 110KM moze tak fajnie chodzic, poprawila sie elastycznosc, moc i wgl nie ten samochod, wiec mozna chyba smialo uznac, ze zarowno N75 jak i przeplywomierz mam na pewno do wymiany. Wykonalem rowniez nowe logi dynamiczne i wyglada to tak:

Grupa 3:
http://vaglog.pl/log-003_0A309g.html

Grupa 8:
http://vaglog.pl/log-008_xXtm1w.html

Grupa 11:
http://vaglog.pl/log-011_2qr1A.html

Naotmiast nie zmienia to faktu, ze przy okolicach 3k RPM dalej nastepuje przechodzenie samochodu tryb awaryjny i w dalszym ciagu pojawia sie ten sam blad co wczesniej, zwiazany z dawka paliwa/katem wtrysku. Podpialem spworotem przeplywke i EGR oraz za rada kolegi @Baskecior zaczalem od zaworu N108 i zlogowalem grupe 4. Oto wyniki:

Grupa 4 (BS):
http://vaglog.pl/log-004_16Wt0.html

Grupa 4 (dyn):
http://vaglog.pl/log-004_ZykFD.html

Zrobilem tez test zaworu w VAG i przy samym zaplonie slychac cykanie zaworu, natomiast przy odpalonym silniku nie ma absolutnie zadnej zmianej pracy silnika przy tescie, rowniez na logach widac, jesli dobrze rozumuje, ze sterowanie katem dynamicznym kompletnie lezy pomimo, ze wysterowanie zaworu jest na ponad 96%. Kat statyczny w grupie 0000 pozycja druga wynosi 51-54 stopnie. Prosze o informacje, jakie kroki podjac..

EDIT:
Wykrecilem z pompy celem ogledzin regulator cisnienia wewnetrznego, ale nie widac aby bylo z nim cos nie tak, oringi w porzadku, nic nie wyglada na zapieczone wytarte itp. Sprawdzilem rowniez przewody od N108, rezystancja 16Ohm widocznych przetarc na przewodzie brak, wtyczka rowniez ok. Czy to oznacza, ze pompa juz sie konczy?

Przeładowanie rzędu 0,2 Bara - regulacja ciśnienia doładowania nadal nie działa jak należy. Zawór lezy lub żaluzje trzymają)
Przepływomierz mierzy bardzo słabo. (Albo przepływka do umycia albo do wymiany.)
Leży regulacja dynamicznego kąta wtrysku. (Prawdopodobnie zawór N108).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 13.cze.2017 13:53:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ej Wodzu.... to "przeladowanie" to jest 0.1 bara... w zakresie powiedzmy akceptowalnym....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 13.cze.2017 16:50:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2016 17:19:36
Posty: 11
Przeplywomierz przy odpietym EGR pokazuje 380-400mg na wolnych, znajomy tuner rowniez stwierdzil, ze to troche malo. Na logach widac, ze gdzies od 2,6k RPM wskazania z przeplywki sa zanizone o ponad 150mg w stosunku do wartosci zadanej, wiec na moje laickie w tym temacie oko, chyba faktycznie niedomaga ;) Ponadto jak zapialem diode zamiast przeplywke to nie moglem poznac auta, ale wtedy to wiadomo, ze idzie dawka paliwa max od samego dolu...

Co do rzekomego przeladowania ja podmienilem zawor z tym EGR, gdzies wyczytalem, ze niby to sa takie same zawory, ale ten od EGR jest nieco "wolniejszy" i moze dlatego zbija turbo z lekkim opznieniem bo na logach widac, ze co prawda turbo bije troche powyzej, ale wysterowanie zaworu jeszcze nie ejst na max. Byc moze jutro uda mi sie dostac wlasciwy N75 to wtedy to pozamieniam tak jak ma byc i sprawdze na logach.

Dzisiaj nabylem tez nowy filtr paliwa i powietrza, wymienic nie zaskzodzi, a nie wiem kiedy poprzedni wlasciciel cokolwiek robil przy samochodzie. Poza tym zauwazylem w wezu od zasilania pompy, ze raz za czas idzie banka powietrza, wiec chcialbym to rowniez wyeliminowac.

Z zaworem w pompie sprawa wyglada tak, ze ponoc da sie go wyjac na samochodzie, ale z tego co sobie ogladalem to tam jest taka blacha (ucho), ktora prawdpodbnie uniemozliwia, albo bardzo mocno utrudnia wyjecie go na samochodzie. Nie wiem czy da sie te blache sama odkrecic a pozniej wyjac zawor, czy jak to wyglada w praktyce, bede sie musial przyjrzec jak znajde wiecej czasu. Generalnie jestem przygotowany na ten gorszy scenariusz (zatarty tlok w pompie), dlatego zalatwilem cala uzywana pompe na podmianke. O postepach poinformuje, a tymczasem dziekuje za odzew i fachowe porady. Pierwszy raz mam diesla i troche trwa zanim sobie poogarniam co i jak.

Edit:
Zawor przelewowy na gorze pompy "przepuszcza", tez z uzywanej pompy tez jest chyba wadliwy bo w oba da sie dmuchac..

Edit2:
Zawor w pompie wymieniony na inny ale bez zmian wiec padla decyzja o wymianie pompy. Po demontazu w starej pompie byl zatarty tlok i stad przyczyna braku sterowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 22.wrz.2021 19:39:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2016 17:19:36
Posty: 11
Witam
Wracam z problemami. To samo auto, znowu problem z moca, tym razem problem z niedoladowaniem. Ogolnie od ostatniego razu bylo w miare ok, pozniej padla przeplywka (wyminiona na ori uzywke), mialem tez problemy z ciagle zapiekacja sie geometria, dopiero po wymianie wtryskow na inne sie w miare uspokoilo, wczesniej srednio co 3 miesiace geometria "stala deba". Teraz znowu cos niedomaga, auto nie lapie notlauf ale po podpieciu VAGa byl blad nieprawidlowego cisnienia turbiny i ogolnie Seat nie jezdzi tak jak powinien, jest "zamulony". Podapialem VAGa, w tescie sztangi na grupie 11 w BS sztanga chodzi ale slabo, tak jakby nie do konca sie podnosila. Zrobilem logi, nie wiem dlaczego ale nie moge ich wrzucic na zadna strone (albo jest jakis blad pliku, albo ze niby plik jest pusty co nie jest prawda), dlatego otorzylem recznie w Excel i zrobilem screeny.

Obrazek
Obrazek

Pierwszy log 3 bieg od okolo 1500 do 4k RPM. Drugi log zrobiony tez tak samo (tylko do 3k RPM bo sam logowalem i krotki odcinek drogi) ale widac, ze turbo nieco lepiej wstaje. Jesli dobrze kminie to problem znowu jest z turbina a konretnie geometria. Zaworek N75 pomimo niskiego wysterowania (wysokie podciśnienie), nie moze maxymalnie podniesc sztangi. Rozumiem zeby zaczac od wyczyszczenia geometrii, co o tym myslicie? I jeszcze pytanie o przeplywke, czy wskazania sa w miare ok? Auto ma virusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 28.wrz.2021 19:55:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Zapodaj loga 008 dynamicznie i 010.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 28.wrz.2021 22:09:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2016 17:19:36
Posty: 11
Dzieki za odzew, ale problem na razie rozwiazany. Dostalem sie do gruszki od turba i tak jak przypszuczalem geometria pracowala w bardzo ograniczonym zakresie. Po wyczyszczeniu samochod ponownie odzyl i teraz sztanga turbiny pracuje tak jak powinna. Jazda na drodze potwierdzila, ze jest wszystko w porzadku, turbina prawidlowo wstaje i samochod od razu zywo sie zbiera. Co prawda czyscilem turbo na aucie bez jego wyciagania, wiec calkiem mozliwe, ze niedlugo problem wroci, ale wtedy to juz sobie na spokojnie zorganizuje jakies miejsce do demontazu i zrobie to jak nalezy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie
PostNapisane: 29.wrz.2021 09:17:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
szefu19 napisał(a):
Co prawda czyscilem turbo na aucie bez jego wyciagania, wiec calkiem mozliwe, ze niedlugo problem wroci, ale wtedy to juz sobie na spokojnie zorganizuje jakies miejsce do demontazu i zrobie to jak nalezy.


Możesz to jakoś rozwinąć ?? Az jestem ciekaw...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: