.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/forum/

[wydzielony] Sierra Cosworth
https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=25&t=114442
Strona 2 z 3

Autor:  *Robi* [ 01.gru.2011 18:06:24 ]
Tytuł: 

Puk puk a gdzie druga strona :?:

Autor:  martab99 [ 01.gru.2011 18:28:36 ]
Tytuł: 

Panowie, wątek jest o Cosworth i niech tak zostanie.

Jeśli macie chęć pogadać o czym innym, coś zaproponować czy pogawędzić o czymkolwiek- otwórzcie sobie inny wątek a temu pozwólmy być o tym, o czym być miał.

Autor:  Gustav [ 01.gru.2011 19:42:36 ]
Tytuł: 

Classic :!!:

To jest to.

Wolę oglądać to niż temat - " Jakie żarówki wstawić itp... "

Autor:  marcino8 [ 01.gru.2011 19:46:35 ]
Tytuł: 

Też miałem chęć,kiedyś śniłem po nocach, taki escort lub ściera od cosworth'a to było to:!:
A fascynacja błekitnym owalem i jego 4x4 odeszła wraz z odkryciem QUATTRO :P

Autor:  emcior [ 01.gru.2011 19:49:42 ]
Tytuł: 

no tym fordem to mi zaimponowales, ford nie ford ale jakby nie patrzeć z rodowodem historycznym , daj wiecej fotek :)

Autor:  martab99 [ 01.gru.2011 19:54:22 ]
Tytuł: 

Ostatnio Wheeler Dealers'i na Discovery doprowadzali Sierrę Cosworth do stany "zbywalnego" :)
Mieli naprawdę ładną bazę ze spyconym motorem. Pod koniec programu wzięli to na tor, i w deszczu zrobili 5.9s/100 km- całkiem sprawnie jak na pełnoletnią lodówkę :peace:

Może się podobać lub nie, ale to jeden z pierwszych "wilków w owczej skórze"- kawał motoryzacyjnej i rajdowej historii...

Autor:  audik [ 01.gru.2011 20:16:58 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):
Może się podobać lub nie, ale to jeden z pierwszych "wilków w owczej skórze"- kawał motoryzacyjnej i rajdowej historii...


e tam można sie kitrać nad wieloma jeszcze Ja lubię też: PEUGEOT 205 GTI, LANCIA DELTA, RENAULT 5 GTE - ale dla tego, że udało i się nimi jeździć, a potem................ w rodzinie pokazał się fiat 126p ( po znajomościach :D ) :peace:

Autor:  emge [ 01.gru.2011 20:23:23 ]
Tytuł: 

*Robi* napisał(a):
Puk puk a gdzie druga strona :?:

Mało kto ją widział pewnie.
martab99 prawie codziennie oglądam ten program, czasem jeden odcinek kilka razy. Ścierkę już dwa razy oglądałem :)

Autor:  *Robi* [ 01.gru.2011 21:24:50 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):
Panowie, wątek jest o Cosworth i niech tak zostanie.



I o Cosworth-cie się wypowiedziałem a tu echooo..

Post #16 wogole tu nie pasuje bo nic nie wnosi i wogole jest anty na inne marki i to w dziale Hyde Park... sory Panowie.
Cosworth jest dla mnie bardziej kultowy i z większą historia na plecach niz B2 sedan quattro. B2 q.. zwykłe auto z napedem na 4 koła a wy sie nad nim trzepiecie..

Drupi masz koncówke wydechu z tyłu pod zderzakiem czy przy progu z prawej strony :?: :diabel:

Dopiszę bo wykasowali wczesniej. Jesli cosworth to tylko w twojej budzie bo w nowszej juz mi nie lezał :/

Autor:  Papel [ 01.gru.2011 22:30:46 ]
Tytuł: 

Piękna sierra:) Pamiętam kiedyś jak podobna po Gdańsku wymiatała. Nikt się nie chciał z gościem ścigać:)

Chciałbym kiedyś taką polatać.

Jak przeczytałem kilka osób się wypowiadało też o Escortach. Z ciekawostek mogę powiedzieć, że Escort Cosworth był zbudowany na płycie podłogowej sierry cosworth i jak się siadało za fajerą to tułów był lekko skręcony do środka, ze względu na różnicę w szerokości sierry i escorta:)

Autor:  emge [ 01.gru.2011 22:32:36 ]
Tytuł: 

Pamiętamy to samo auto :)

Autor:  Papel [ 01.gru.2011 22:34:53 ]
Tytuł: 

emge napisał(a):
Pamiętamy to samo auto :)


wielu takich nie było:)

Autor:  zioolko [ 01.gru.2011 23:01:16 ]
Tytuł: 

*Robi* napisał(a):
martab99 napisał(a):
Panowie, wątek jest o Cosworth i niech tak zostanie.



I o Cosworth-cie się wypowiedziałem a tu echooo..

Post #16 wogole tu nie pasuje bo nic nie wnosi i wogole jest anty na inne marki i to w dziale Hyde Park... sory Panowie.
Cosworth jest dla mnie bardziej kultowy i z większą historia na plecach niz B2 sedan quattro. B2 q.. zwykłe auto z napedem na 4 koła a wy sie nad nim trzepiecie..

Drupi masz koncówke wydechu z tyłu pod zderzakiem czy przy progu z prawej strony :?: :diabel:

Dopiszę bo wykasowali wczesniej. Jesli cosworth to tylko w twojej budzie bo w nowszej juz mi nie lezał :/


A ja dodam od siebie, że w MB 190 2.3 16V był silnik Coswortha, a że MB był przez pewien czas właścicielem Audi więc nie widzę problemu w temacie o marce Coswortha na forum Audi.

Notabene Cosworth z Fordem ma tyle wspólnego co AMG z taksówkarzem z mietka 124 spod dworca.
Taki essi cossi to fajna alternatywa dla youngtimerskich audi - silnik 5 cylindrów, 4x4. Ściera cossi też miażdży, ale ja bym się nie odważył na takie auto w specyfikacji RWD.

Autor:  Drupi [ 01.gru.2011 23:12:16 ]
Tytuł: 

Dzięki za miłe słowa Panowie.

Kilka zdań.

W (około) 2005 roku przyjechało to auto do PL z Niemiec i wyglądało tak:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Ja kupiłem gołą karoserię w 2009 roku ponieważ właściciel potrzebował pilnie gotówki. Ja wziąłem karoserię. A drugi znajomy silnik, zawias, napęd.

U mnie w 2009 roku samochód już zaczął jeździć. Z racji organizowania silnika i całej reszty buda na początku musiała zadowolić się 2.9 24V 195KM (tyle ma seria. Auta nie hamowałem. Na ogólnopolskim zlocie miałem najlepszy czas z wszystkich 2.9 ET 13.7).

Wiosną 2010 kupiłem całą Cosę jako dawcę. Niestety silnik miał problemy z dołem - zajechane panewki. Ciśnienie. Generalnie do remontu. Trafił się fartem na Allegro silnik. I to na miejscu. Kupiłem. Jeździ do dziś. 283KM. 1bar. Auto było trochę zdrutowane. Technicznie jak najbardziej OK. Ale brakowało akcentu estetycznego pod maską itp.

Obrazek Obrazek

Aktualnie we wrześniu wyjąłem i wsadziłem silnik jeszcze raz. Ale z racji braku czasu (firma) nie zrobiłem tego tak jak bym chciał. Osprzęt już częściowo rozebrany. Jak skończę garaż to biorę się za podmianę silnika.

Robi wydech jest 2.5" przelot. Bez końcowego tłumika :D

Nowy silnik
- blok 200 (taki jak by mocniejszy)
- szpilki arp
- grubsza uszczelka cometic
- tłoki od 4x4 7.8:1 z podcięciami pod zawory
- korby YB
- wał odchudzony
- zamach odchudzony
- aluminiowe koła
- korby/tłoki wyważone
- zamach/wał/koło wyważone
- głowica po obróbce, zawory, szklanki,
- wypolerowane kanały w głowicy
- wałek ssący BD10 - 1'wszy po seryjnym (BD8)
- wałek wydechowy ostatni BD16
- pompa oleju hugh-press

Auto miało deskę od Sierry mk2 z 92 roku. Aktualnie mam wnętrze z MK1 paradoksalnie kupione w UK.

Pytanie jak to teraz jeździ ? Auto waży 1100kg. Opony sliki micheliny odpowiednik 205/50/16 tył, 195/50/16 przód. M20/M40. Setkę z groszem kończę na 2'ce i zajmuje to na prawdę nie wiele. Nie robiłem pomiarów. Auto daje ogromną frajdę z jazdy. Z racji zawieszenia na poliuretanach, amortyzatory KONI, hamulce na tarczach nacinanych i nawiercanych ... prowadzi się pewnie.

Chciałem zrobić auto do sportu ale szkoda mi go. A i trochę ochłonęły moje ambicje "rajdowe". Będzie to auto do weekendowych wypadów i do mordowania po nocach na mieście :D

---

Co do Audi i dlaczego tu się znalazłem to szukałem od dłuższego czasu A6. Pojechałem oglądać tą setkę którą kupiłem bo miałem po drodze jak jechałem z Lublina do Warszawy. Wiem że nie kupiłem za specjalnie zadbanego modelu. Ale to była krótka piłka. Biorę auto. I w końcu będę miał normalne auto do jazdy. Jeżdżę dużo po Polsce. Jazda Sierrą (nie tą. zwykłym 2.0 albo 2.9 ze scorpio w Sierce) może i jest przyjemna, ale nie aż tak komfortowa jak Audi. Tu jadę 140 i w aucie jest cicho. Zdziwiłem się że seta z wytłuczonym zawiasem i na kołach 195/65 prowadzi się porównywalnie (albo lepiej) jak mój sedan na B6 i eibachu. Z tej sety chcę zrobić konkretne auto. Ale bez Waszej pomocy będę się z tym męczył i wywalał kasę na coś, czego po prostu nie wiem a dla Was jest to oczywiste.

Pozdrawiam
D.

Autor:  Zagor [ 01.gru.2011 23:21:08 ]
Tytuł: 

zioolko napisał(a):
*Robi* napisał(a):
martab99 napisał(a):
Panowie, wątek jest o Cosworth i niech tak zostanie.



I o Cosworth-cie się wypowiedziałem a tu echooo..

Post #16 wogole tu nie pasuje bo nic nie wnosi i wogole jest anty na inne marki i to w dziale Hyde Park... sory Panowie.
Cosworth jest dla mnie bardziej kultowy i z większą historia na plecach niz B2 sedan quattro. B2 q.. zwykłe auto z napedem na 4 koła a wy sie nad nim trzepiecie..

Drupi masz koncówke wydechu z tyłu pod zderzakiem czy przy progu z prawej strony :?: :diabel:

Dopiszę bo wykasowali wczesniej. Jesli cosworth to tylko w twojej budzie bo w nowszej juz mi nie lezał :/


A ja dodam od siebie, że w MB 190 2.3 16V był silnik Coswortha, a że MB był przez pewien czas właścicielem Audi więc nie widzę problemu w temacie o marce Coswortha na forum Audi.

Notabene Cosworth z Fordem ma tyle wspólnego co AMG z taksówkarzem z mietka 124 spod dworca.
Taki essi cossi to fajna alternatywa dla youngtimerskich audi - silnik 5 cylindrów, 4x4. Ściera cossi też miażdży, ale ja bym się nie odważył na takie auto w specyfikacji RWD.


Ja wspomnę tylko, że Cossie zrobił coś dla CCCO - 2.7BT dla RS4 B5 i 4.2 BT dla RS6 C5, więc troche się zasłuzyli i mozna tej marce te kilka stron poświęcić.
Swego czasu maiłem okazję pojeździć Sierra RS Cossie 4x4 - bardzo fajne to było auto :)

Co do centralnego dyfra w Escorcie Cossie, to niestety nie torsen, a wiskoza z rozkładem 36/64 o ile się nie mylę.

Autor:  Drupi [ 01.gru.2011 23:21:13 ]
Tytuł: 

Papel napisał(a):
Jak przeczytałem kilka osób się wypowiadało też o Escortach. Z ciekawostek mogę powiedzieć, że Escort Cosworth był zbudowany na płycie podłogowej sierry cosworth i jak się siadało za fajerą to tułów był lekko skręcony do środka, ze względu na różnicę w szerokości sierry i escorta:)

Escort jest krótszy od Sierry. Rozstaw osi jest taki sam.

Tylna belka, wahacze, półosie ... przednia belka, przekładnia, drążki, zwrotnice to to samo co Sierra Cosworth 4x4.

Sierrę i Esioka prowadzi się inaczej. Mowa tu i tu o 4x4.

Zagor napisał(a):
Co do centralnego dyfra w Escorcie Cossie, to niestety nie torsen, a wiskoza z rozkładem 36/64 o ile się nie mylę.

Tak dokładnie. Przód dyfer otwarty, tył szpera 25%.

Autor:  emge [ 02.gru.2011 09:02:36 ]
Tytuł: 

No jest maszynka, ale rejestracja GA i ta biała klatka wskazuje, że widywałem to auto (w ruchu) na skwerku czy pasie Zaspa :>

Autor:  Papel [ 02.gru.2011 20:26:43 ]
Tytuł: 

emge napisał(a):
No jest maszynka, ale rejestracja GA i ta biała klatka wskazuje, że widywałem to auto (w ruchu) na skwerku czy pasie Zaspa :>


dokładnie tak:) pamiętam jak tył nosiło przy bucie w podłogę:) zacnie to wyglądało :)

Autor:  Baskecior [ 02.gru.2011 20:33:54 ]
Tytuł: 

Drupi napisał(a):
spanky napisał(a):
Drupi napisał(a):

Np to:
Obrazek


male OT

sliczny ....

kiedys marzylem o takim aucie jak zaczynalem przygode z motoryzacja ... :):
mozesz napisac co tam jest pod maska i czy posiadasz w dalszym ciagu to auto ... ?

Tak posiadam. Raczej to auto ma u mnie dożycie :D

Jest to Sierra RS Cosworth 2.0T YB, turbo T3, 283KM, tył napęd, szpera, zawias Koni + SPAX, poliuretany na całym zawieszeniu. Mam na ukończeniu drugi silnik. Wyważony, odchudzony, złożony od zera. Wyjdzie z tego jakieś 320KM. Bez problemu może i wyjść 400, ale wtedy nie będzie dało się jeździć autem.

Obrazek Obrazek

Trzymam kciuki za powodzenie projektu. :peace:

Autor:  Drupi [ 07.mar.2012 00:41:53 ]
Tytuł:  Re: [wydzielony] Sierra Cosworth

Z ciekawostek. Silnik się dociera.

- porting głowicy dolot/wylot + polerka, docieranie zaworów
- szpilki arp
- uszczelka cometic
- tłoki wossner
- panewki acl racing
- dół wyważony

Już 3000km. Next tydzień szykuję komorę w Niebieskiej i wkładam serducho.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/