adiaudi napisał(a):
Dlaczego w mediach jest cisza na temat procesu i kosztów recyklingu aut elektrycznych, zwłaszcza ich baterii???
Pomijając ten fakt, auto elektryczne ma sens, jeśli ładowane jest czystą energią, a nie z węgla, jak u nas w kraju... Litości!
Co do baterii - nie wiem, czy Wy sobie zdajecie sprawę, bo nie ma czegoś takiego jak recykling baterii aut - w aftermarkecie.
Ma to być zrobione na zasadzie wynajmu, dlatego właśnie nic o tym temacie nie słychać - bo najważniejszą rzeczą z auta elektrycznego jest właśnie bateria. I ona nie ma prawa opuścić rąk producenta, bo właśnie przestaje ich na to stać, kraje 3 i 4 świata przestają dawać się być dojone za psie pieniądze. A bateria nie opuści rąk producenta bo docelowo AUTA NIE MAJĄ BYĆ NIGDY WASZĄ WŁASNOŚCIĄ. To jest końcowy krok przed końcem gospodarki jaką znamy - ma nie być własności prywatnej, i między innymi auta, mają być odpłatnie wynajmowane. Wtedy auto - jako usługa - nie wypada z rąk producenta, i możecie mieć z tego powodu jakieś plusy, bo możecie się nie martwić np, o serwis, baterię, bo producent, za odpowiednią opłatą, Ci ją wymieni, na refabrykowaną, ale to wszystko kosztem tego, że w każdej chwili takie auto , z byle powodu, może być Ci zabrane, bo tak. Za punkty, za jazdę niezgodną z przeznaczeniem, bo zabierzesz za dużo bagażu, bo pojedziesz szybciej niż przepisy... obojętnie, a koniec końców, oddasz rocznie 15 tysięcy, załóżmy, i nawet nie możesz tego jako inwestycję potraktować...
Polecam to, o czym motoprawda gada:
https://www.youtube.com/watch?v=deVp7eC7dII