.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 09:05:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: tuning pod 260km 2,5 TDI AEL w volvo V70
PostNapisane: 12.paź.2015 23:18:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2013 12:31:34
Posty: 9
Auto: volvo v70 TDI AEL
Niestety nie był to nastawnik, zatarłem w miedzyczasie dwie pompy wtryskowe.... i nie było zbyt dużo mocy, tylko paliwo najprawdopodobniej. W nadarzynie zrobili mi tą pompę, nie do końca wszystko si ale nie wnikajmy w szczegóły, jeździ. Mam bardzo późno kąt wtrysku (tak mi wychodzi łagodniejsza praca i więcej mocy, przy wcześniejszym kącie czuje jakbym przyczepę miał zapiętą). Nastawnik ustawili mi na 12mg to twardy klekot, brak mocy i dawka rozruchowa za mała a jeszcze z moim późnym kątem to odpalanie na siwo i jeśli w ogóle. Nastawnik ustawiłem na 7mg na wolnych, mniej już się nie da żeby wolne trzymał, a i tak obroty powoli spadają, chwilę się jakby przywieszają. jeszcze zrobiłem jeden patent z ecu i mocy jest. drgania dwumasu mi się pojawiły przy chyba 2000-3000.... a powyżej 3000 ślizga się sprzegło.... na mokrym na czwórce trakcje tracił jak się wkręci na te 3krpm ale musiałem zejść z mocą.

edit:

Żadne sprzęgło nie pasuje oprócz volvoskiego.
Dwumasę mi wzmocnili, sprzęgło wzmocnił Radzikowski (drugą sprężynę włożył) i chodzi dobrze.

edit2:
Pokręciłem śrubkami i kolejny kłopot jest. Generalnie auto jedzie, nieźle nawet ale odcina dawkę i turbinę z głośnym psst przy 4000obr na wszystkich biegach.

*Zmieniony jest mapsensor 2500mbar -> 3000mbar także doładowanie 1,3-1,4bar "widzi" jako 0,9-1bar (czyli w normie, nie powinien odcinać)
*Przepływomierz włożony jest gorący drut zamiast klapy (mniejsze opory powietrza)
*Założyłem manual boost controler na próbę. Dalej odcina dawkę, turbiny już nie może bo podłączona jest do mbc, ale dawka spada i doładowanie wtedy do 0,5bar.
*Błędów brak, że przeładowanie, że przepływka, że mapsensor, a logowania parametrów nie da się zrobić bo to volvo.....

Powinien być zrobiony program, ale musi jeszcze pojeździć tak jak jest ($$$) dlatego powiedzcie mi z jakich powodów sterownik może tak gwałtownie odcinać dawkę? Zbyt duży przepływ powietrza przez przepływomierz? Wyrzuciłby nieszczelność w dolocie.


Ostatnio edytowano 06.mar.2016 22:44:50 przez tomeczekcbr, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning pod 260km 2,5 TDI AEL w volvo V70
PostNapisane: 18.lut.2019 22:03:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2019 21:50:34
Posty: 3
Witam szukam informacji odnośnie podkręcania mojego s80 2.5 tdi i proszę o kontakt użytkownika arwam ma do sprzedania turbo do 2.5 tdi pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning pod 260km 2,5 TDI AEL w volvo V70
PostNapisane: 06.mar.2020 21:59:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Chłopaki, jakie doładowanie powinien mieć całkowicie seryjny AEL (C4 quattro) przy stałej prędkości i - powiedzmy - 2000 obr/min na 6 biegu? Chcę w najbliższych dniach sprawdzić jak moje K14 ładuje i nie wiem jak wynik pomiaru odnieść do tego, co być powinno.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning pod 260km 2,5 TDI AEL w volvo V70
PostNapisane: 06.mar.2020 22:35:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Zerknij w log 011 podczas jazdy i bedzie wiadomo co i jak.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning pod 260km 2,5 TDI AEL w volvo V70
PostNapisane: 07.mar.2020 11:45:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Gustav, ile razy mam pisać że z całą pewnością nigdy nie ograrnę sam niczego, co wymaga użycia komputera. Manometr sobie na Allegro kupiłem :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning pod 260km 2,5 TDI AEL w volvo V70
PostNapisane: 07.mar.2020 14:38:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Chłopaki, jakie doładowanie powinien mieć całkowicie seryjny AEL (C4 quattro) przy stałej prędkości i - powiedzmy - 2000 obr/min na 6 biegu? Chcę w najbliższych dniach sprawdzić jak moje K14 ładuje i nie wiem jak wynik pomiaru odnieść do tego, co być powinno.

Wartość oczekiwana w 011 dyn = wartości zmierzonej.
Cos o co pytasz nie istnieje.
Poza tym - miarodajnym jest log z 011 dyn wykonanym zgodnie z procedurą. Z wynikami zapraszamy z powrotem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning pod 260km 2,5 TDI AEL w volvo V70
PostNapisane: 09.mar.2020 10:47:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ja tymczasem wrócę z pytaniem - ile bar powinien ładować AEL przy 2000 obr i małym "emeryckim" obciążeniu.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning pod 260km 2,5 TDI AEL w volvo V70
PostNapisane: 09.mar.2020 11:27:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Z pamięci około 0,2 bar'a.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning pod 260km 2,5 TDI AEL w volvo V70
PostNapisane: 09.mar.2020 12:57:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Ja tymczasem wrócę z pytaniem - ile bar powinien ładować AEL przy 2000 obr i małym "emeryckim" obciążeniu.

Z górki - 0, pod górkę 0,9, takeoff power, flaps 20 = 90% max doładowania , landing, flaps 30 - 80% max doładowania, 1 engine cut = max doładowanie, reverser engaged = 100% doładowania.
Należy wziąć poprawki na crosswind, mokry pas, altimeter, opady i błogosławieństwo o. Rydzyka ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning pod 260km 2,5 TDI AEL w volvo V70
PostNapisane: 09.mar.2020 13:07:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
Ja tymczasem wrócę z pytaniem - ile bar powinien ładować AEL przy 2000 obr i małym "emeryckim" obciążeniu.

Z górki - 0, pod górkę 0,9, takeoff power, flaps 20 = 90% max doładowania , landing, flaps 30 - 80% max doładowania, 1 engine cut = max doładowanie, reverser engaged = 100% doładowania.
Należy wziąć poprawki na crosswind, mokry pas, altimeter, opady i błogosławieństwo o. Rydzyka ...

Chcesz falszkę za logi dynamiczne?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning pod 260km 2,5 TDI AEL w volvo V70
PostNapisane: 09.mar.2020 13:42:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Baskecior napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
Ja tymczasem wrócę z pytaniem - ile bar powinien ładować AEL przy 2000 obr i małym "emeryckim" obciążeniu.

Z górki - 0, pod górkę 0,9, takeoff power, flaps 20 = 90% max doładowania , landing, flaps 30 - 80% max doładowania, 1 engine cut = max doładowanie, reverser engaged = 100% doładowania.
Należy wziąć poprawki na crosswind, mokry pas, altimeter, opady i błogosławieństwo o. Rydzyka ...

Chcesz falszkę za logi dynamiczne?

Najpierw muszę ogarnąć przelotkę z OBD2->OBD1, bo takich zabytków dawno nie logowałem ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning pod 260km 2,5 TDI AEL w volvo V70
PostNapisane: 09.mar.2020 20:17:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Najpierw muszę ogarnąć przelotkę z OBD2->OBD1, bo takich zabytków dawno nie logowałem ...

Ja mam, kupione 12 lat temu Viaken KKL, nigdy nie użyte :D

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: