.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 00:52:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaka powinna być temp. za IC?
PostNapisane: 20.maja.2003 14:39:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Jaka powinna być temp powietrza za IC, wpadająca do kolektora? Jest jakieś optimum?
Pozdrówka!

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2003 14:45:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Im nizsza tym lepsza. Widziałem juz takie patenty jak natrysk na IC w domowym wykonaniu. Podłaczony pod zbiorniczek i silniczek od spryskiwaczy przedniej szyby. A uruchamiany jak tak jak spryskiwacz przedniej szyby.

_________________
Audi B4 Avant 1.9 TDi by Master/s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2003 14:48:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 891
Lokalizacja: Lodz/Wa-wa
Gdzies czytalem ze mniej niz 60st


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2003 17:13:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
mquattro napisał(a):
Gdzies czytalem ze mniej niz 60st


zalezy mocno od warunków zewnetrznych - tym sie nie da sterować (oprócz róznego rodzaju wytrysków na IC)

ważniejsza w/g mnie jest pojemnośc IC - za duzy tez nie za dobrze

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2003 18:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2001 00:00:00
Posty: 2065
Lokalizacja: Warszawa
Zależy przy jakim obciązeniu i doładowaniu. Podczas jazdy to pewnie będzie z 40-50'C.

_________________
2002 Audi A4 B6 1.8T VTG - 197KM thanks to Chiptronic Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2003 18:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
hmm ... z tego co pamietam z dyskusji na ktoryms z forum pamietam ze chodzi o to zeby zblizyc temperature za IC jak najbardzej do temeratury zewnatrznej .. im wyzsza tempreatura powietrza tym bardziej nagrzewa sie komora spalania oraz w powietrzu jest mniej tlenu co powoduje gorsze warunki spalania , mniejszy moment a co za tym idzie nizsza moc

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2003 18:34:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
Hansik napisał(a):
hmm ... z tego co pamietam z dyskusji na ktoryms z forum pamietam ze chodzi o to zeby zblizyc temperature za IC jak najbardzej do temeratury zewnatrznej .. im wyzsza tempreatura powietrza tym bardziej nagrzewa sie komora spalania oraz w powietrzu jest mniej tlenu co powoduje gorsze warunki spalania , mniejszy moment a co za tym idzie nizsza moc


po to jest IC - żeby schłodzić - przeciez temperatury zewnetrznej i tak nie
przeskoczysz bez natrysku a i z tym pewnie nie pójdzie - kwestia jest czy
schładzanie poniżej pewnej temperatury ma w ogóle sens - mysle ze
ponizej pewnej nie ale to musiałaby być na prawdę niska - chyba
nierealna do osiagniecia przez IC

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2003 18:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
A jak działa natrysk wody na IC? Ze strony technicznej. Jak odpływa woda, jakie ciśnienie wody, jaka wydajność wody?

W A 200 powietrze jest zasysane z ciepłego punktu i w dodatku puszka z filtrem jest skutecznie podgrzewana przez turbinę. Czy doprowadzenie ciepłego powietrza i odizolowanie puszki ma sens. Czy przyniesie odczuwalny efekt?

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2003 18:55:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
kefir200 napisał(a):
A jak działa natrysk wody na IC? Ze strony technicznej. Jak odpływa woda, jakie ciśnienie wody, jaka wydajność wody?

W A 200 powietrze jest zasysane z ciepłego punktu i w dodatku puszka z filtrem jest skutecznie podgrzewana przez turbinę. Czy doprowadzenie ciepłego powietrza i odizolowanie puszki ma sens. Czy przyniesie odczuwalny efekt?


spray - to ma być niewiele tyle zeby odparowało - o to własnie chodzi
przy odparowaniu są pobierane duże ilości energii z otoczenia - w tym
wypadku również z IC - jak masz wilgotna ręke i pomachasz to jakby
chłodniej nie? :oko:
bardziej wyrafinowana instalacja pewnie ma sterowanie ilościa
natrysku w zalezności od prędkosci...

a jaka temperaturę powietrza zasysanego masz na rozgrzanym? chyba
da sie VAGiem odczytać...

jak jest az tak źle to może power rura?

chyba prostsze/tańsze od IC + natrysk...

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: