.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 22:05:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kłopoty z zapłonem - help !!!
PostNapisane: 27.maja.2003 08:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2001 00:00:00
Posty: 197
Lokalizacja: Koszalin
Panowie - może mi pomożecie ?? Mam problem ( opisywałem go już kiedyś , ale nie zdołałem się z nim uporać , a problem się nasilił ) - mianowicie silnik "gubi" zapłon , tzn. kąt wyprzedzenia waha się w ciągu sekundy pomiędzy 3 a 15 ( !!! ) stopni , co sprawadziłem VAG-iem . Objawy są zaś takie , że oprócz nierównej pracy silnika , po wyłaczeniu na nagrzanym motorze - po ponownym odpaleniu zaczyna strzelać w wydech i szarpać - wręcz nie da się jechać . Po kilkunastu - kilkudziesięciu sekundach takiego strzelania i zmulenia silnik zaczyna pracować równiej , natomiast dalej jest lekko zmulony ( tyle że nie strzela ) . Objawy te nie występują . lub występują w znikomym zakresie na zimnym silniku .Nadmieniam , że VAG nie pokazuje nic poza tym felernym zapłonem - żadnych błędów . Wymieniłem już sondy Lambda , oba czujniki spalania stukowego , kable , świece , filtry , przeczyściłem wszystkie styki do czujników i kasety , rozebrałem całą górę ( musiałem wymienić pompę wody , więc i rozrząd został sprawdzony ) , sprawdziłem podciśnienie - NIC !!! Zaczynam już się zastanawiać nad kasetą , ale wyskoczyłby chyba jakiś komunikat z samodiagnostyki ?? Może ktoś pomoże ??

_________________
B4 2,6 V6 Thiefs will be shot , survivors will be shot again !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2003 08:57:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2002 13:56:36
Posty: 526
Lokalizacja: Katowice
Nie znam się na zapłonie, ale jak się przestawia to sprawdź czujniki, które maja wpływ na ustalenie punktu zapłonu. Może komputer nie potrafi poprawnie ustalić położenia wału korbowego? :zakrecony:

_________________
80 2.6 Quattro Avant LPG
AUDI ...... to zobowiązuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2003 09:25:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Czujnik Halla, sprawdź go oraz połączenia. Może tez sonda Lambda, ale tą ponoć badałeś.

A Wujek nie może pomóc? Coś się zmieniło?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2003 12:48:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2001 00:00:00
Posty: 197
Lokalizacja: Koszalin
Wujek pomaga , ale Koszalin to mała wioska i np. już dowiadywałem się u kumpla z Boscha - też nie mają takiej kasety , a bez niej nie sprawdzę ...
Właśnie wróciłem z warsztatu - wymontowaliśmy wtryski , sprawdziliśmy ( każdy ma 15 kOhm ) i okazuje się , że na wtryski też podawane jest nierównomiernie napięcie otwarcia - czyli najprawdopodobniej jednak kaseta ...:-( Jeszcze żeby w okolicy była taka ...Ma jeden nygus , ale woła za nią 700 zł i pożyczyć do sprawdzenia nie chce , a przecież nie kupię niesprawdzonej !!

_________________
B4 2,6 V6 Thiefs will be shot , survivors will be shot again !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2003 12:53:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2003 11:20:34
Posty: 12
Zrobiłeś reset pamięci autoadapatacji sterownika?

_________________
80 B4 2.0 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2003 13:02:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2001 00:00:00
Posty: 197
Lokalizacja: Koszalin
Tzn. ??? Chodzi Ci o odłączenie klemy "minus" akumulatora , żeby ustawił się na nastawach bazowych ???

_________________
B4 2,6 V6 Thiefs will be shot , survivors will be shot again !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2003 13:03:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
o jaka kasete chodzi?

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2003 13:15:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2001 00:00:00
Posty: 197
Lokalizacja: Koszalin
4A0 907 473 + literka na końcu ( A lub B lub C lub D ...)

_________________
B4 2,6 V6 Thiefs will be shot , survivors will be shot again !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2003 13:32:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
Aaaaaa, sterownik silnika (nie zalapalem)

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2003 05:00:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2003 11:20:34
Posty: 12
Bigfoot napisał(a):
Tzn. ??? Chodzi Ci o odłączenie klemy "minus" akumulatora , żeby ustawił się na nastawach bazowych ???


Tak

_________________
80 B4 2.0 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2003 02:12:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2003 23:41:42
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
Dodam tylko, ze jak się odepnie kleme PLUS, albo obydwie klemy, efekt będzie taki sam. Ale ja bym radził reset VAGiem robic... A co do pływającego zapłonu: Odłącz obydwa czujniki temperatury, odłącz czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu oraz sondę lambda. ECU bedzie chodził w trybie awaryjnym. Sprawdz napięcie zasilania ECU, jak masz dostęp do oscyloskopu na jeden kanał podłącz którąś parę wtryskiwaczy, na drugi przebieg z czujnika położenia wału korbowego (czujnik Halla). obserwuj przesunięcia fazowe. Jak będą duże, to zamiast do wtryskiwaczy podepnij się pod cewkę. Tutaj pomiędzy impulsem z czujnika Halla, a lmpulsem na cewce nie powinno być więcej niż 20 stopni. Jeśli jest. uszkodeniu uległ generator podstawy czasu w ECU i/lub układ różniczkujący. Tak czy inaczej, ECU czy "kaseta" do wymiany/naprawy. Poaztym obawiam się że jak w każdym motroniku pływający zapłon oznacz również pływający skład mieszanki, z tąd prychanie i dławienie...

_________________
----= WolanD, Kraków =-----
-= Audi V8 280PS 400Nm =-
-= Corolla AE95 4afe 4wd =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2003 11:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2001 00:00:00
Posty: 197
Lokalizacja: Koszalin
Właśnie wczoraj sprawdzałem VAG-iem : błąd w układzie Lambda ( niestety nie wskazuje w której sondzie ) , po wykasowaniu błąd wraca . Wszedłem w sprawdzenie działania elementów wykonawczych i okazało się , ze VAG zatrzymuje się na podgrzewaniu sondy !!! Sprawdziłem napięcie - na podgrzewaniu jednej ( na kostce ) jest 12 V , natomiast na drugiej tylklo 4 V !!! Dzisiaj zabieram się do sprawdzenia całego układu podgrzewania sond - o wynikach poinformuję .

_________________
B4 2,6 V6 Thiefs will be shot , survivors will be shot again !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: