.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 08:08:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 c4 2.5tdi ael] Wibracje silnika
PostNapisane: 16.sty.2019 12:07:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2019 11:51:15
Posty: 2
Auto: A6 c4 2.5 tdi Ael
Witam wszystkich. Mam pytanie, co moze byc przyczyna takich wibracji silnika na wolnych obrotach??
Cos z pompa? Wtryski?
https://m.youtube.com/watch?v=ZSCP2n7dmSk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wibracje silnika A6 c4 2.5tdi ael
PostNapisane: 16.sty.2019 13:05:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
W pierwszej kolejności do sprawdzenia:
- kąt wtrysku
- amortyzatorek napinacza
- koło pasowe wału
- poduszki silnika

Po ogarnięciu tego do sprawdzenia log 013 , korekcje wtryskiwaczy

P.S. Amortyzatorek na filmiku widać, że lata jak szalony, pewnie wylał.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c4 2.5tdi ael] Wibracje silnika
PostNapisane: 16.sty.2019 14:11:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Podejrzane:
- rozwarstwione koło pasowe wału - przypadłość tych motorów
- amortyzator napinacza wyzionął ducha

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c4 2.5tdi ael] Wibracje silnika
PostNapisane: 16.sty.2019 21:11:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2019 11:51:15
Posty: 2
Auto: A6 c4 2.5 tdi Ael
Dzieki wielki wam za odp. Jak to ogarne to dam znac czy cos pomoglo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c4 2.5tdi ael] Wibracje silnika
PostNapisane: 19.lut.2021 00:00:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2016 12:09:36
Posty: 13
Witam,
mam identyczny problem. Bagnet oleju lata jak szalony w tej samej pozycji. Czy udało się rozwiązać problem?

Generalnie wibracje silnika i układu wydechowego na biegu jałowym. Podczas jazdy jest ok.

Wymienione:
- poduszki skrzyni Corteco
- poduszki silnika OE (w tym jedna nowa)
- koło pasowe INA
- tłumik napinacza Stabilus
- robiony był kompletny rozrząd
- wtryskiwacze regenerowane WZM 216, ciśnienia ustawione
- ustawiony kąt wtrysku ~68
- dawka paliwa ~4mg/stroke
- nowe gumy wydechu
- założone puste puszki po katalizatorze.

Auto musi ze 2-3 razy zakręcić zanim zapali.
Z góry dzięki za podpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 c4 2.5tdi ael] Wibracje silnika
PostNapisane: 22.lut.2021 00:00:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2016 12:09:36
Posty: 13
Dynamic:
Group 001: http://vaglogi.pl/log-001_js4s2.html
Group 003: http://vaglogi.pl/log-003_Z10XB.html
Group 004: http://vaglogi.pl/log-004_47um117.html
Group 005: http://vaglogi.pl/log-005_kLUM1H.html
Group 007: http://vaglogi.pl/log-007_iw097.html
Group 008: http://vaglogi.pl/log-008_9W0YVA.html
Group 009: http://vaglogi.pl/log-009_4A8cf9.html
Group 010: http://vaglogi.pl/log-010_ZkSuD.html
Group 011: http://vaglogi.pl/log-011_cwII0U4.html
Group 013: http://vaglogi.pl/log-013_s9593Hf.html
Group 015: http://vaglogi.pl/log-015_gIzQl6.html

Static:
Group 003: http://vaglogi.pl/log-003_hrZDXXX.html
Group 004: http://vaglogi.pl/log-004_hvx9T6R.html
Group 005: http://vaglogi.pl/log-005_V5PX012.html
Group 008: http://vaglogi.pl/log-008_3Zp9K.html
Group 010: http://vaglogi.pl/log-010_Ba67iU.html
Group 011: http://vaglogi.pl/log-011_xg3Q6.html
Group 012: http://vaglogi.pl/log-012_2U9F6t.html
Group 013: http://vaglogi.pl/log-013_nL3Zr.html
Group 015: http://vaglogi.pl/log-015_zT2OW.html
Group 001: http://vaglogi.pl/log-001_U6559j.html


Aktualne nagranie wibracji silnika na biegu jałowym, które są mniejsze na zimnym silniku, większe, gdy silnik jest rozgrzany:
https://youtu.be/Fq7KlRXTHpE

Spalanie silnika dość duże ok. 10l/100km, AEL Quattro, Man 6b.

Nie jestem w stanie ustawić kąta zapłony na > 62 jednostki. Nie mogę przesunąć pompy w kierunku silnika, natomiast gdy odciągam pompę, kąt opóżnia się, wartości zmieniają się na VAG. Czy możliwe, ze napęd pompy został źle ustawiony po wymianie rozrządu(komplet 2 paski)?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: