.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.wrz.2021 04:08:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 4.2FSI BAR stuki w silniku
PostNapisane: 24.lip.2021 19:37:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2021 12:57:51
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin
Auto: VW Touareg 4.2FSI BAR
Hej!

Temat poruszalem w innym watku (dot. fazatorow rozrzadu), ale zdaje sie ze to nie to.

Kupujac Touarega z silnikiem jak w temacie zauwazylem w okolicach obrotow 1.7-1.9 tys. stukanie. W ASO w miescie gdzie kupowalem powiedziano mi ze to rozrzad, co z grubsza zgadzalo sie z info w necie. Samochod mial 260k km, wiec i tak byl do wymiany. Rozrzad wymienilem, stuki nasilily sie - od tamtej pory sa na calym zakresie obrotow (jak na filmiku).

Podejrzenie padlo na nastawiniki rozrzadu, ktore nie zostaly wymienione. Na forum dowiedzialem sie, ze regeneracja to ryzyko, wiec kupilem nowe. Po wymianie - zero zmian.

Prawie 20k zainwestowane w silnik i stuka jak stukalo, a raczej gorzej. Wrzucam jeszcze raz ten filmik, moze ktos ma jakis pomysl. Moze ktos ma kogos w okolicach Lublina, kto moze to ogarnac?

Jeszcze co przychodzi mi glowy, co moze miec zwiazek. Po wlaczeniu trybu D i nie puszczaniu hamulca sluchac (bardzo ciche) huczenie i czasem bardzo delikatnie trzesie autem. Po przelaczeniu na N lub P albo puszczeniu hamulca cichnie. Moze to ma jakis zwiazek - znalazlem w miare swiezy watek z podobnym problem (choc tam objawy sa duzo mocniejsze).

Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

Filmik sprzed wymiany fazatorow (chodzi o stukanie pow. obrotow jaliwych).

https://m.youtube.com/watch?v=A0V4X6Dlhqc

Z gory dzieki.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4.2FSI BAR stuki w silniku
PostNapisane: 24.lip.2021 20:25:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 4860
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Czy rozrząd był kompletny wymieniony (wariatory/fazatory, łańcuchy, ślizgi, napinacze) czy tylko częściowo? Bo to brzmi trochę jak uderzający łańcuch o obudowę.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4.2FSI BAR stuki w silniku
PostNapisane: 24.lip.2021 20:43:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2021 12:57:51
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin
Auto: VW Touareg 4.2FSI BAR
W pierwszej fazie wszystko bez wariatorow (kwestia ceny: 4x2.5k). Stuki nie ucichly (a wlasciwie nasilily sie), wiec przy drugim podejsciu wymienilem wariatory. Efektu dalej nie ma.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4.2FSI BAR stuki w silniku
PostNapisane: 24.lip.2021 22:03:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 4860
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zdejmij pokrywy zaworów i zobacz czy nie są poobijane. Potem na sucho przekręć kilka obrotów rozrząd cały. Nie będzie ciśnienia oleju więc powstaną luzy na na łańcuchach. Ale jeśli zauważysz przeskok na fazatorze to według mnie został źle poskładany rozrząd wraz z fazatorami (pytanie czy są OEM czy chinczyki).

Można też sprawdzić kanały zasilające fazatory - byc może jakiś jest przytkany i nie ma zasilania co powoduje brak przestawienia się wałka i łańcuch dostaje luz.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4.2FSI BAR stuki w silniku
PostNapisane: 25.lip.2021 10:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2021 12:57:51
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin
Auto: VW Touareg 4.2FSI BAR
Fazatory sa oryginalne.

Zaczne od zaworow, bo reszta czynnosci, jak rozumiem, wymaga kolejnego wyjecia silnika. Czy tak?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4.2FSI BAR stuki w silniku
PostNapisane: 25.lip.2021 12:46:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 4860
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Najlepiej by było. Ewentualnie sprawdzić kompresje silnika zanim go wyjmiesz.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: