.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.lip.2025 20:30:09

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 AEC] Uszkodzony wieniec na kole zamachowym
PostNapisane: 08.mar.2010 21:20:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 23:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Witam!

W piątek 26.02.2010, koleżanka z pracy, oddała do warsztatu zajmującego się profesjonalnie układami zasilania benzyną - Audi S6 AEC.
Audi miało problem z wkrecaniem się na obroty - szarpało, odcinało przy 4-6 tyś obrotów - więc miejsce "szpitalne" właściwe.

Warsztat polecany - więc byłem spokojny o losy Auta.

Pierwsza diagnoza - przestawiony rozrząd.
Faktycznie był przestawiony o jeden-dwa ząbki.
Warsztat zainkasował za diagnoze 100zł i odesłał do mechanika na korektę.

Auto trafiło do drugiego mechanika - poprawili rozrząd.
Ustawili, pospinali.
Niestety nie dało to żadnych pozytywnych rezultatów - nic w pracy silnika nie uległo zmianie.
Jak się nie wkręcał prawidłowo, tak się nie wkręcał.

Auto wróciło do Pana elektryko-elektornika. Przyjął je jakoś niechętnie.
Rzeźbił, cudował, aż wreszcie znalazł przyczynę (chociaz nie był zanadto pewny swojej diagnozy), o której poinformował przez telefon.

"Czujnik na kole zamachowym - założony za duży dystans i zle czyta impulsy.
Ponadto do wymiany po sąsiedzku czujnik obrotów silnika".


Decyzja Kolezanki: - ok, niech Pan naprawia - ja sie nie znam - Pan jest specjalistą.


Mechanik coś tam pokombinował z czujnikam i tym rzekomo zza grubym dystansem - żadnego z nich nie wymienił - zaczął się wkręcać prawidłowo, więc wybrał się na TEST...
Niestety, coś podczas próby poszło mu nie tak - auto nagle straciło moc i ledwo doczołgało się do warsztatu.

Auto nie pali.

Diagnoza Majstra " Oj, pewnie rozrząd przeskoczył, zle naciągniety musiał być... Dostał obrotów to pewnie uślizgnął".

Troszkę podłamany, ale AUTO na lawete i powrót do warsztatu mechanika, który zajmował się owym rozrządem.
Lekko zdziwiony jak to możliwe, ale z góry wykazał skruchę i obiecał się zająć autem w poniedziałek. itd.

W poniedziałek 1.03 telefon od mechanika, ze rozrząd ustawiony prawidłowo, naciąg tez, silnik cały i nic mu nie jest. Samochód nie pali.
Będzie szukał przyczyny.

Środa-Czwartek - Urwany ząbek na wieńcu kola zamachowego.
Najprawdopodobniej dlatego się nie wkrecał.
Zamowienie czujnika obrotów silnika - wyskakiwał błąd na VAG-u.
Zamontują - moze odpali.

Telefon z dzisiaj :

- w skrócie -
"Niestety trzeba wymienić koło zamachowe. Robota 1000zł."
Do tego kolezanka ma sobie znaleźć i kupić nowy wieniec.
Mechanik głupio tłumaczy, ze to się mogło stać każdemu przeciez...

Dodam, iż mechanik i elektryk ze sobą współpracują - znajomi.

Auto, pomijając te problemy z wkrecaniem się, wjechało do warsztatu sprawne i na własnych kołach. Paliło od strzała, w mrozy, w upały, o każdej porze dnia i nocy.
Teraz nawet nie zamruczy.

Na moje oko to czujnik punktu zapłonu lub obrotów silnika na kole zamachowym został wciśniety za mocno i uyebał ząbek. Możliwe to?


Co polecacie zrobić?
Zabierać auto od mechanika?

Mechanik-elektryk zapewne nie zechce się przyznać do błędu - nie przyznaje się.
Jak mozna pociągnąć go do odpowiedzialności - zamiast naprawić - narobił większej bidy, której kosztami chce obarczyć właścicielkę?

Proszę o poradę.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 21:44:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 23:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Jednego ząbka zawsze nie ma.
CVzujniki są z tworzywa, a ząbki z żeliwa, więc wiadomo co rozwali co. W sporach między ludzkich nie poradzę, osobiście zvagowałbym auto, jeżeli wypluje błąd czujnika położenia wału - wymieniłbym sam (o ile to możliwe samemu), objawy przy uwalonym do brak możliwości odpalenia. Jeżeli wcześniej palił, ale zdarzało mu się parsknąć, oraz jednocześnie występowały błędy czujnika położenia wałka rozrządu (lub chyba wałków, bo to "V"), oraz zwiększona konsumpcja paliwa, oraz być może błędy na lambdach (za bogata mieszanka albo coś), no to jeszcze te czujniczki. Awaria typowa dla BMW.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Ostatnio edytowano 08.mar.2010 21:52:21 przez mroova81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 21:49:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 23:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
mroova81 napisał(a):
Jednego ząbka zawsze nie ma.


:rwij:
Czekaj, czekaj... na pewno?

Tarcza zabierakowa 077105322

Yyyy... bo jeśli tak to chyba, ktoś chce kogoś zrobić...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 21:57:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
nie rozumiem dlaczego nie chcesz napisać wprost o jaki warsztat chodzi...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 21:59:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 23:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
SJake napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Jednego ząbka zawsze nie ma.


:rwij:
Czekaj, czekaj... na pewno?

Tarcza zabierakowa 077105322

Yyyy... bo jeśli tak to chyba, ktoś chce kogoś zrobić...

Komp musi wiedzieć odkąd dokąd liczyć. Stąd brak ząbka. Akurat 4.2 nigdy nie rozbierałem, ale rozbierałem M52 z BMW oraz mojego jarisa, to tam właśnie nie było jednego zęba. Wiedza ogólna w necie n/t czujnika położenia wału również mówi że jednego zęba zawsze brak.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 22:05:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 23:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
SJake napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Jednego ząbka zawsze nie ma.


:rwij:
Czekaj, czekaj... na pewno?

Tarcza zabierakowa 077105322

Yyyy... bo jeśli tak to chyba, ktoś chce kogoś zrobić...


Pytałem znajomego mechanika, który siedzi w AUDI - twierdzi, że spotykał sie z takimi przypadkami braku jednego ząbka... i to nie tylko w AUDI. Można przypuszczać, że zabieg ten jest celowy do odczytu prędkości kątowej - większa przerwa oznacza obrót o 360stopni, gdyby jej nie było sterownik musiałby cztać każdy z x ząbków na kole i mógłby się "pogubić" w odczytach np. zabrudzony smarem ząbek+jakieś metalowe opiłki.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 22:05:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 23:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
BiLu napisał(a):
nie rozumiem dlaczego nie chcesz napisać wprost o jaki warsztat chodzi...


Nie napisałem wprost o jakie warsztaty chodzi, bo nie chcę tak od razu narobić im smrodu... Tymbardziej, iż nie ja z nimi ustalałem cokoolwiek - koleżanka jest w kontakcie - to jej auto.
Ja chce mieć czyste sumienie, bo sam poleciłem jej ten warsztat i czuje się zobowiązany pomóc jej w zaistniałej sytuacji, aby wyszła z tego jak najmniej poszkodowana - bo narazie to chyba chcą ją po prostu wydymać na $$$.

mroova napisał(a):
Komp musi wiedzieć odkąd dokąd liczyć. Stąd brak ząbka.

Ok, dzięki za rozjaśnienie. )


ArtHuro napisał(a):
Pytałem znajomego mechanika, który siedzi w AUDI - twierdzi, że spotykał sie z takimi przypadkami braku jednego ząbka... i to nie tylko w AUDI....


:) i za rozszerzenie...

:peace:


EDIT:

Dzwoniłem do Koleżanki zapytać dokładnie i konkretnie co jej powiedzieli.

Wersja poprawiona jest taka:

"DWA zęby są wyłamane i coś jeszcze co niby jest w tym kole - i że nie ma iskry, a czujniki obydwa są dobre..."

Jeszcze godzinę temu koleżanka mowila, ze "jeden" :): - dzień kobiet!

Nie wiem czy to "coś jeszcze" to nie przypadkiem chodzi o kolek walcowy 077 105 339 A - do czego on słuzy? Jaką spełnia rolę?
Jak można było go uszkodzić?

Trzeba, więc bezsprzecznie wymienić owe koło, bo zmieniła się postać rzeczy - diametralnie.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 23:55:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to jeszcze nie te lata i czujniki są oddzielnie
zęby są do liczenia rpm i mają być wszystkie np:
http://i13.photobucket.com/albums/a258/ ... _57_00.jpg

osobny pin (ten kołeczek) jest do ustalenia położenia referencyjnego
(czujnik połozenia wału) i ma się zgrać odpowiednio z czujnikiem połozenia
wałka z góry motoru

rpm daje paliwko pozostałe iskrę

zaczyna się od sprawdzenia czego brakuje

na ten temat były już całe tomy

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2010 00:24:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 23:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
maciu napisał(a):
to jeszcze nie te lata i czujniki są oddzielnie
zęby są do liczenia rpm i mają być wszystkie np:
http://i13.photobucket.com/albums/a258/ ... _57_00.jpg

osobny pin (ten kołeczek) jest do ustalenia położenia referencyjnego
(czujnik połozenia wału) i ma się zgrać odpowiednio z czujnikiem połozenia
wałka z góry motoru

rpm daje paliwko pozostałe iskrę

zaczyna się od sprawdzenia czego brakuje

na ten temat były już całe tomy


:peace:

Dzięki Maciu.
Tego mi trzeba było.

Całe tomy - ale o ząbkac i kołeczku nie znalazłem ;)

Najprawdopodobnie oprócz wyszczerbienia - koleczek-PIN się poddał.

Czy za wyłamanie ząbków moze być winny rozrusznik?
Kiedy moze dojsc do wyłamania ząbków?

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2010 00:49:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00
Posty: 12014
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dokładnie - rozrusznik.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2010 10:56:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 09:30:29
Posty: 10367
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Przy odkręcaniu koła pasowego nieraz majstry blokują wał wkładając w zęby łyżkę, albo jaiś przycinak, jak ustawiali ci ten rozrząd może wtedy wyszczerbili, jak jest miejsce niech narazie to naspawają i ładnie obrobia, bo kupisz nowe koło i znowu przyczyna będzie inna.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2010 11:29:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 23:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A jeżeli chodzi o wkręcanie, to sprawdził ktokolwiek ciśnienie paliwa?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2010 13:22:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 23:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Ciśnienie paliwa było sprawdzane. Jest w porządku, pompa wydajna, filtr czysty, przewody drożne, wtryskiwacze ok.

Brak wszystkich ząbków rzutuje na prace układu paliwa.
Jesli czujnik rpm poprzez brak ząbków nie jest w stanie czytać impulsów z wieńca prawidłowo przy wysokich obrotach - to odcina dawkę paliwa i auto się krztusi.

Czujnik położenia wału współgra z "uwalonym" kołeczkiem-pinem?
Po wcisnieciu czujnika mogl przyhaczyc o "małego" i urwać, wygiąć dziada... dlatego teraz nie ma iskry.

Dobrze kombinuje?

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2010 13:36:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Jeżeli tak to czujnik (który "czyta" własnie ten kołeczek) byłby w strzępach

tych zębów byc może już wczesniej brakowalo stąd wcześniejsze problemy

kołeczek mozna nawet zakupic nowy i pospawać przez otwór na rozrusznik

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2010 14:10:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 23:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
maciu napisał(a):
Jeżeli tak to czujnik (który "czyta" własnie ten kołeczek) byłby w strzępach


Czujnik chyba jest w strzepach bo został zakupiony nowy.

Auto najprawdopodobniej zostanie przetransferowane do innego mechanika - który wymieni całe koło za normalne pieniądze.

Warsztat-elektronik nie wezmie żadnych pieniędzy, nie robi problemów...
Zachował się uczciwie.

Wszystko wygląda na to, ze zakonczy sie Happy Endem...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2010 19:30:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 00:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
czyli co - brakuje zęba/zębów na wieńcu? - w tym przypadku uszkodzenie nie podlega reklamacji - mogło się uszkodzić każdemu (rozrusznik)

brakuje kołka impulsatora (ew. jest skrzywiony itd)? - naprawić przez okno rozrusznika byle stalowym kołkiem - nawiercić, nagwintować wkręcić.com.pl

- objawy wskazują na uszkodzenie w/w.

za 1000.- moge zrobić z 10 takich operacji :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2010 21:56:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 23:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
To tak.

Auto jest juz w innym warsztacie.
Koło-wieniec idzie sobie kurierem.

Widziałem czujniki - jeden ten od kołka dostał, nawet ładnie - kołek się skrzywił. :):
Ponoć czujniki są sprawne, ale założone zostaną dwa nowe, co by się nie rozdrabniać.

Myśle nad nowym rozrusznikiem...

Jeśli nie wystąpią jakieś komplikacje to do soboty auto powinno zapinać jak trzeba... :peace:

Za zaoszczędzoną kase z tego "tysiaka" C4 dodatkowo dostanie nowe amory na przod.

:):

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 00:17:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no widzisz czyli dobrze sie skończyło a doświadczenie ci sie przyda bo w
fałce jest tak samo :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 02:14:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 23:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Nigdy nie mogłem zapamiętać, który czujnik od czego - teraz to już.... fiu fiu.
:):

Jak auto wróci do pełni sił - zdam relacje.

Tymczasem dziękuje za zainteresowanie i za wkład merytoryczny Osobom udzielającym się. :peace:

Pozdrawiam :sindbad:

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2010 02:48:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 23:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
mały v8 napisał(a):
Przy odkręcaniu koła pasowego nieraz majstry blokują wał wkładając w zęby łyżkę, albo jaiś przycinak, jak ustawiali ci ten rozrząd może wtedy wyszczerbili, jak jest miejsce niech narazie to naspawają i ładnie obrobia, bo kupisz nowe koło i znowu przyczyna będzie inna.


Mały, chyba trafiłeś w sedno... zęby są świeżo "ujeba**e", przynajmniej na takie wyglądają.
Kołek się ułamał, nie skrzywił.
Mechanik prowadzący uniewinnił rozrusznik.

Nowe koło z bolcem na miejscu. Skrzynia narzucona.
Czujniki od V8 mają za krótkie wiązki - więc zamówione zostały kolejne... poprawne.

Co by urozmaicić temat porobię w najbliższym czasie jakieś fotki pt "uwalony czujnik"; "szczerbate koło" co byście mogli sobie pooglądać... :):

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: