.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 20:57:31

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 26.paź.2015 20:10:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sty.2012 13:24:07
Posty: 28
Auto: A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 01' Q+tip
Witam.
Zacznę od tego, że olej(Total 10w40) w silniku był wymieniany jakieś tysiąc km temu razem z filtrem.
Jakiś czas temu wywalił się immobiliser - kluczyk rozminął się z immo, który go nie chciał widzieć i auto po 2s gasło.
Po kilkunastu próbach odpalenia i dojechania do elektryka, musiałem auto zaholować.
Po dopisaniu kluczyka do immo auto zaczęło żyć.

Z tym że klepał od razu na dwóch połówkach(na górze, pod osłonami klawiatury)
Dolałem oleju, nadal klepał jak diesel i świeciła się cały czas kontrolka od oleju.
Poziom oleju jest. Przy włączonym silniku pod korkiem oleju nie widać by był olej podawany na górę
silnika.

Bardzo ciężko znaleźć mi kogoś kto podejmie się diagnozy /naprawy. Byłem u 4 mechaników, ich diagnozy : auto nie chodzi na wszystkie gary (mit, jest płynne i żwawe jak dawniej), panewka, zawory, konieczna wymiana silnika.... Wszystko po 5min bez sprawdzania czegokolwiek.

Panowie, proszę o radę i doradztwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 26.paź.2015 21:05:38 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 13:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem. Trudno tak gdybać, ale może jakiś kanał olejowy się przytkał, może pompa nie podaje odpowiedniego ciśnienia...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 26.paź.2015 21:53:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 20:22:26
Posty: 5246
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak wyżej. Sprawdzenie na zegarze jakie masz ciśnienie. Po tym zdejmij miche i zobacz jak wygląda ssak - może złapał syf. Nie mniej jednak ja obstawiam, że pompa oleju wyzioneła ducha.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 27.paź.2015 09:36:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 10:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
A V8 nie ma zaworów zwrotnych na magistrali olejowej zasilającej głowice w olej?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 27.paź.2015 16:12:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sty.2012 13:24:07
Posty: 28
Auto: A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 01' Q+tip
krisker napisał(a):
A V8 nie ma zaworów zwrotnych na magistrali olejowej zasilającej głowice w olej?


Oj kolego, żebym ja to wiedział :) mój kod silnika to AEC.

Staram się dorwać mechaniora dla którego to będzie "opłacalne" aby to sprawdzić. Wbrew pozorom nie wszyscy chcą się tego dotykać. Lepiej wymienić olej i wszystkie filtry skasować klienta niż brudzić się za jakieś " drobne " :029:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 27.paź.2015 16:23:09 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 13:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Uzupełnij profil bo nawet nie wiadomo skąd jesteś :!:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 27.paź.2015 16:53:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 23:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Skalniak71 napisał(a):
krisker napisał(a):
A V8 nie ma zaworów zwrotnych na magistrali olejowej zasilającej głowice w olej?


Oj kolego, żebym ja to wiedział :) mój kod silnika to AEC.

Staram się dorwać mechaniora dla którego to będzie "opłacalne" aby to sprawdzić. Wbrew pozorom nie wszyscy chcą się tego dotykać. Lepiej wymienić olej i wszystkie filtry skasować klienta niż brudzić się za jakieś " drobne " :029:



Zależy skąd jesteś tak jak Gitmar napisał... Dzwoń do chłopaków z QUATTRO-SERVICE i pogadaj. Jeżdżą do Nich auta z całej polski.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 28.paź.2015 08:31:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 10:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
No i jednak jest zawór - 078103175d. Jest to zawór zwrotny i jeśli pełni taką samą funkcję co w V6 (na 99% tak), to gdy będzie uszkodzony, to może wpływać na smarowanie głowicy. Znajduje się pod kolektorem ssącym (pod deklem).

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 28.paź.2015 08:44:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.gru.2013 00:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
Kolego skalniak, jakbyś był z Warszawy albo okolic to mógłbym Ci polecić mechanika który nie dość, że ma smykałkę do takiego dłubania, to jeszcze nie zedrze. No ale to zależy od lokalizacji Twojej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 28.paź.2015 16:40:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sty.2012 13:24:07
Posty: 28
Auto: A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 01' Q+tip
Niestety dolnośląskie, okolice Wrocławia. Czy ten zawór zwrotny ma wpływ na odczyt ciśnienia na manometrze ? Czy kontrolka od oleju świeciła by się kiedy byłby to rzeczywiście ten zawór?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 29.paź.2015 10:14:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 10:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Z tego co wiem, to zawór ma się otwierać przy 2,5 bara (kierunkowo). Jeśli całkiem by się rozsypał, to na głowicę szło by za dużo oleju i ciśnienie na magistrali mogłoby spaść (kontrolka). Oczywiście to tylko jedna z możliwych opcji.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 29.paź.2015 23:46:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sty.2012 13:24:07
Posty: 28
Auto: A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 01' Q+tip
Ale skoro puszczał by zbyt wiele oleju to owszem ciśnienie by spadło, ale nie było by problemu ze smarowaniem, zawory by nie klepaly tak jak ma to miejsce obecnie. Oczywiście to moje domysły...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 31.paź.2015 22:47:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 18:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
A powiedzcie... zawor jest na magistrali idacej z pompy do glowicy czy na jakims powrocie po fazatorach? Gdyby byl zaciety zamkniety i zlokalizowany na idacej do glowicy to faktycznie by cisnienie bylo tam nizsze. Sa jeszcze jakies powroty oleju po fazatorach w tym silniku i tam chyba tez jest jakas kryza?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 31.paź.2015 22:53:39 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 13:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Nie kojarzę żadnych fazatorów w AEC. To jeszcze prosty nie udziwniony silnik.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 31.paź.2015 23:25:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 18:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
W tym Plusowym silniku tez ich nie ma? Tak czy inaczej...zawor jest na dojsciu do glowicy czy na powrocie tego co nie zostalo wypchniete na walki i popychacze?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 01.lis.2015 20:21:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 11:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Zawory są na powrocie, mają zapobiegać spływaniu oleju z głowic, nie sądzę, aby to one były przyczyną.
Podstawowa sprawa - jak już było wyżej napisane - zmierzyć ciśnienie manometrem, bez tego dalej nie ma co szukać, bo powymieniasz sprawne na nowe, a problem zostanie :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 03.lis.2015 12:54:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sty.2012 13:24:07
Posty: 28
Auto: A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 01' Q+tip
Koledzy, prośba, jednocześnie zacząłem szukać pompy, znalazłem używke o nr 077115109F. Czy ktoś jednoznacznie stwierdzi czy ona pasuje? Z tego co się orientowalem to pasują z końcówką D i E. Tak czy inaczej jest to pompa z s4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 03.lis.2015 14:25:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 18:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Zagor napisał(a):
Zawory są na powrocie, mają zapobiegać spływaniu oleju z głowic, nie sądzę, aby to one były przyczyną.
Podstawowa sprawa - jak już było wyżej napisane - zmierzyć ciśnienie manometrem, bez tego dalej nie ma co szukać, bo powymieniasz sprawne na nowe, a problem zostanie :(


Może nie do końca silnik z C4.. ale z C5 no i lekko w temacie...

Tak sobie patrzę... strona 11 tego PDFa : http://www.kpematop.com/S6/V8-5VEngine.pdf
i co widać ? Jeden bypass w chłodnicy oleju i dwa "oil retention valves" na każdą z głowic. Więc... one trzymają to co może się cofnąć z głowicy do pompy ewentualnie. Powrót jest otwarty - czyli to co spływa kanałami po głowicy i bloku na dół silnika.
Ciekawie rozwiązano smarowanie wałków i napełnianie popychaczy. W banku 1 po modyfikacjach olej na wałki idzie bezpośrednio a smarowanie koników i popychaczy po fazatorze a w banku 2 przed modyfikacjami całość idzie po fazatorze... wychodzi na to, że jeżeli sitko w fazatorze się zaklei to... nie będzie smarowania wałków. Dobra modyfikacja...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi s6 c4 4.2 - problem ze smarowaniem silnika
PostNapisane: 03.lis.2015 15:24:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 10:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
U kolegi nie ma fazatorów (wg etki w plusie również nie ma). Ale gdzieś na forum były przypadki problemów ze smarowaniem wynikających ze wspomnianych zaworów dlatego o nich wspomniałem (oczywiście nie jako pewną przyczynę).

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: