.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 20:53:20

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi a6c5 2.4 Wiskoza - dalsza jazda
PostNapisane: 27.cze.2017 09:48:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2016 21:52:14
Posty: 7
Cześć,
Mam takie pytanie.
Podczas jazdy nawet tej do 200 km za raz temp nie przekracza 90 stopni na desce, nic się nie gotuje, itp.
Klimatyzacja chodzi na pół gwizdka, tzn, działa, ale nie schładza mocno, tylko tak odczuwalnie minimalnie. Gdy włącze ECON czuje ciepłe powietrze, gdy załącze klimę, już schładza ale minimalnie zimnym powietrzem (w innej audi jest mega zimno już). Klimatyzacja, sprężarka działa.

Mechanik stwierdził, że mam uszkodzoną wiskoze, wiatrak gdy odpalę klimatyzację włącza się na 2 bieg i słychać jak samochód na postoju wydobywa z siebie dźwięki niczym ze śmigłowca.

Wiem, że musze to zrobić, ale w ten weekend mam wyjazd pilny i musze mieć samochód na pokonanie 400 km. Pytanie brzmi czy mogę? Nic się nie stanie gdy klimę calkowicie wyłącze i będę tak jechał ciągiem 200km? Jak wspomniałem wcześniej, temperatura w normie zawsze, klima chodzi na pół gwizdka tylko, ale na 200% jest sprawna, problem jest z wentylatorem chłodnicy, wiskozą. Chodzi naprawdę ostro podczas włączonej klimy na postoju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6c5 2.4 Wiskoza - dalsza jazda
PostNapisane: 28.cze.2017 09:27:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 13:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Jak temp silnik w normie to co najwyżej spocisz się troche jak klima przestanie działać.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6c5 2.4 Wiskoza - dalsza jazda
PostNapisane: 28.cze.2017 18:43:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 09:30:29
Posty: 10361
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nic się nie dzieje , najwyżej zaje..iesz kompresor klimy, a jak wiatrak cały czas będzie chodził na drugim biegu , to zapewne w efekcie się spali, a jak się zagapisz to dlaczego by miał się silnik nie zagotować. Dopiero środa, jaki problem do piątku to ogarnąć?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6c5 2.4 Wiskoza - dalsza jazda
PostNapisane: 28.cze.2017 19:43:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 20:22:26
Posty: 5246
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Wiskoza to 15 minut roboty. Ale jak Ci się nie uda to jedź bez klimy bo ubijesz wiatrak. Jednak znając życie to dziwne aby załączał się na drugi bieg skoro temp w normie - pamiętaj, że ta na desce ma spory margines. Często mając 95-100 nadal pokazuje 90. Warto w vcdsie zobaczyć lub jakimś elmie czy innym skanerze.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6c5 2.4 Wiskoza - dalsza jazda
PostNapisane: 29.cze.2017 08:06:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 13:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
bloku napisał(a):
...pamiętaj, że ta na desce ma spory margines. Często mając 95-100 nadal pokazuje 90. Warto w vcdsie zobaczyć lub jakimś elmie czy innym skanerze....


To nie tak.

Z uwagi na komfort użytkowania auta koncernu VAG - inżynieria technologiczna wymyśliła taki myk aby nie drażnić oka usera auta stosując opcję z temperatura na desce czyli: temperatura silnika właściwa 80*C - to już na desce rozdzielczej 90*C, natomiast temp 79 *C to temp minimalnie mniejsza i na desce będzie wskazywać milimetr mniej niż 90*C , efekt jest gorszy w drugą stronę czyli jak temp wynosi 104*C - wskażnik na desce pokazuj nadal 90*C !!!! gdy temp silnika osiągnie 105*C to dopiero przy tej temp wskaźnik wychli się poza pion czyli poza pozycję 90*C.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6c5 2.4 Wiskoza - dalsza jazda
PostNapisane: 29.cze.2017 16:45:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 20:22:26
Posty: 5246
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Metodologia prawidłowa ale parametry zbyt duże. W żadnym nie miałem takiej skali co do wychyłów. Jedynie ASN pokazywał 90 przy 102 stopniach. AQJ, ANK czy obecny APR poakzują wychylenie przy 98 a 90 pokazuje dopiero jak osiągnie 89 stopni. Liczniki nie ruszane. Byłem pierwszy co tam zaglądał :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6c5 2.4 Wiskoza - dalsza jazda
PostNapisane: 29.cze.2017 17:42:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
bloku napisał(a):
Metodologia prawidłowa ale parametry zbyt duże. W żadnym nie miałem takiej skali co do wychyłów. Jedynie ASN pokazywał 90 przy 102 stopniach. AQJ, ANK czy obecny APR poakzują wychylenie przy 98 a 90 pokazuje dopiero jak osiągnie 89 stopni. Liczniki nie ruszane. Byłem pierwszy co tam zaglądał :D

Potwierdzam to co napisał Gustav.
Dopiero powyżej 110 st C wskazówka wychyla się powyżej 90 st C.
78 st C i mamy 90 st C na szafie.
Stare klamory (80/90/100/200/4000/5000/V8 etc...) pokazywały temperaturę rzeczywistą.
Ale termostaty w funkcji czasu szwankują i producent wprowadził ogłupiające szafy.
Nieważne czy to diesel czy benzyna.
Schemat jest ten sam.
Jeśli przy 89 st C szafa pokazuje Ci 90 st C - albo masz sfakane auto albo problemy z obsługa VAG`a...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi a6c5 2.4 Wiskoza - dalsza jazda
PostNapisane: 29.cze.2017 18:52:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 20:22:26
Posty: 5246
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
4 auta by tak wskazywały? No way. Co prawda najbliżej tych wartości co podał Gustav był APR ale też i najstarszy z nich jest. Także bardziej stawiam, że są jakieś widełki w których ma to tak działać.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: