.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 05:44:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp na ze
PostNapisane: 09.kwi.2018 22:10:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2018 21:21:21
Posty: 51
Cześć
Audi ponownie nie dało o sobie zapomnieć...
Wybraliśmy się na niedzielny obiad.
Po dojechaniu widoczne slady cieczy na parkingu (w sumie, sądząc po śladach, od momentu zatrzymania i wrzucenia wstecznego).
Zaparkowalem i od razu pod maskę.

Diagnoza: gotujacy sie, buzujacy i dymiacy płyn chłodniczy sięgający pod sam korek.
W rezultacie czego, pękła obudowa zbiorniczka i wylał się cały plyn.

Temperatura na desce w normie (ok.90 C), wentylator nie włączył się (nie miał powodu wg. wskazań na desce...), temperatura na zewnatrz ok.15 C.
Dodam jeszcze, ze bylo czuc straszny gorąc spod maski...

Czy mial juz ktos taki przypadek?
Co to moglo byc? Skad taki skok cisnienia? Zawiesił się termostat? Wentylator sie nie wlaczyl? Czujnik temperatury plyny chodniczego zglupial?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 10.kwi.2018 00:30:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Silv3r napisał(a):
Cześć
Audi ponownie nie dało o sobie zapomnieć...
Wybraliśmy się na niedzielny obiad.
Po dojechaniu widoczne slady cieczy na parkingu (w sumie, sądząc po śladach, od momentu zatrzymania i wrzucenia wstecznego).
Zaparkowalem i od razu pod maskę.

Diagnoza: gotujacy sie, buzujacy i dymiacy płyn chłodniczy sięgający pod sam korek.
W rezultacie czego, pękła obudowa zbiorniczka i wylał się cały plyn.

Temperatura na desce w normie (ok.90 C), wentylator nie włączył się (nie miał powodu wg. wskazań na desce...), temperatura na zewnatrz ok.15 C.
Dodam jeszcze, ze bylo czuc straszny gorąc spod maski...

Czy mial juz ktos taki przypadek?
Co to moglo byc? Skad taki skok cisnienia? Zawiesił się termostat? Wentylator sie nie wlaczyl? Czujnik temperatury plyny chodniczego zglupial?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka




Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Jedna uwaga :
Korek zbiornika płynu pełni też funkcję zawora upustowego , i jeżeli jest zbyt duże ciśnienie powinien je upuścić . Płyn w pewnym sensie ma prawo się jakoś tam "zagotować " , ale bez przesady , ... ale korek musi te ciśnienie upuścić . Jeżeli zawór w tym korku nie upuści ciśnienia - a tym samym temperatury wtedy może być to przyczyna konkretnego zagotowania się płynu . Jak weźmiesz korek do ręki , to jest możliwość wyciągnąć ten czarny środek - tę beczułkę . Ta beczułka jest zaworem upustowym który idzie rozebrać - często gęsto jest on zawalony delikatnie kamieniem , ... i nie upuszcza ciśnienia . Ja swój korek rozebrałem , było na nim trochę osadu - kamienia , ... który dość mocno skracał - ograniczał prace - skok zaworu upustowego . Jak będziesz go rozbierał , to uważaj , bo jest temu kilka sprężynek , które mogą Ci wystrzelić . I teraz reasumując, jeżeli korek nie upuści ciśnienia , .. to te będzie próbowało uciec różnymi innymi drogami , tym samym rozszczelniając inne połączenia węży - przewodów układu chłodzenia - to może być przyczyna Twego wycieku .
Postaram się wkleić zdjęcia na dziś pod wieczór z jego czyszczenia .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 10.kwi.2018 05:57:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2018 21:21:21
Posty: 51
Byłbym wdzięczny :)
Sięgając pamięcią do konstrukcji korka, nie kojarzę możliwości upuszczenia ciśnienia na zewnątrz, ale jest to do zweryfikowania jak będę miał korek w ręce.

Obrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 10.kwi.2018 07:34:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
A pompa kręci ? Może ukręciła się na ośce - widziałem taki przypadek na własne oczy.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 10.kwi.2018 09:16:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2018 21:21:21
Posty: 51
Nie sprawdzałem jeszcze.
Czekam na nowy zbiornik i dopiero wtedy odpale samochod.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 10.kwi.2018 13:10:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Wskazanie temperatury na desce i załączenie wentylatorów chłodnicy to dwie różne bajki. Wentylator chłodnicy załączany jest czujnikiem wkręconym w dół chłodnicy, przy wyjściu wystudzonego płynu. A termometr na desce otrzymuje sygnał z zupełnie innego czujnika temperatury, zupełnie inny obwód elektryczny.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 10.kwi.2018 19:20:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2018 21:21:21
Posty: 51
Zrobiłem test wentylatorów przez VCDS - śmigają aż miło.

Sam nie wiem juz gdzie szukać przyczyny :(

Wysłane z mojego SM-T280 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 10.kwi.2018 19:24:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Podmień korek na zbiorniku wyrównawczym.
Nawet gdyby pompa wody nie działała to właśnie korek jest wentylem bezpieczeństwa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 10.kwi.2018 21:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2018 21:21:21
Posty: 51
Tłumaczyłoby to dlaczego ciśnienie rozwaliło zbiornik zamiast dać upust korkiem...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 10.kwi.2018 23:08:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Silv3r napisał(a):
Byłbym wdzięczny :)
Sięgając pamięcią do konstrukcji korka, nie kojarzę możliwości upuszczenia ciśnienia na zewnątrz, ale jest to do zweryfikowania jak będę miał korek w ręce.

Obrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka




Tak wygląda wnętrze korka po rozebraniu , jak się przyjrzysz temu cypelkowi na dole po prawej , to zauważysz , że jest on zawalony kamieniem - osadem z płynu chłodniczego . I właśnie to blokuje upust ciśnienia w układzie chłodzenia . Należy to oczyścić , złożyć do kupy z powrotem , i gotowe .Nie ma sensu kupowania starego - nowego korka ze szrotu ... , będzie w podobnym stanie , .... nowego tak samo , ... wydatek koło 70 zł aso ... jak dobrze pamiętam . U mnie podciekał jakiś wąż od instalki gazowej na łączeniu , .... w tydzień jazdy potrafił wypluć nawet i 5 litrów płynu chłodniczego , jak się mocno nagrzał , męczyłem się z tym z pół roku ...., zrobiłem przegląd węży , poskręcałem , .. ale dalej ubywało , ... mniej ale jednak .... , no i zacząłem o tych korkach gdzieś czytać , że mają one upuszczać ciśnienie , ... jak zacząłem grzebać , do się dogrzebałem . Możesz też ewentualnie tę grubą sprężynę lekko skrócić o jakieś pół zwoju , wtedy upust ciśnienia będzie się odbywać troszkę wcześniej , ... przy mniejszym ciśnieniu . Było by fajnie , gdyby Tobie to rozwiązało problem ..... :):


Obrazek

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 11.kwi.2018 07:52:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
a nie jest tak przypadkiem, ze upust cisnienia przez korek to tylko awaryjna sytuacja...? np 120 gdy plyn sie zagotuje? albo woda, albo herbatka w ukladzie ze zmieszanych/nieodpowiednich plynow. a podczas normalnej eksploatacji nie otwiera sie wogole.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 11.kwi.2018 07:58:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2018 21:21:21
Posty: 51
Zdjecia mojego - jak wygrzebać czarny korek bez uszkodzen? Wystarczy podwazac niebieskie zaczepy wewnatrz? ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 12.kwi.2018 00:32:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Silv3r napisał(a):
Zdjecia mojego - jak wygrzebać czarny korek bez uszkodzen? Wystarczy podwazac niebieskie zaczepy wewnatrz? ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Ta beczułka jest tam na wcisk , .... ja to podważałem śrubokrętem płaskim , ... podważyłem niebieski zaczep , a później wbiłem się pod spód beczułki , i wyskoczył . Nawet sam chyba zauważyłeś , że ta beczułka jest luźna w środku , ... i lata sobie swobodnie na boki .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 12.kwi.2018 10:21:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Silv3r napisał(a):
Zdjecia mojego - jak wygrzebać czarny korek bez uszkodzen? Wystarczy podwazac niebieskie zaczepy wewnatrz? ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Jedź do ASO kup nowy korek, szkoda się wygłupiać i przegrzać V8 dla oszczędzenia 50 zł na nowy korek :(
Ale ... korek raczej nie jest temu winien :( - on ma upuścić, ale temp rośnie nie przez niego :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 13.kwi.2018 21:10:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2018 21:21:21
Posty: 51
Korek też zawinił - gdyby zadziałał tak jak powinien, to nie musiałbym wymieniać zbiorniczka ;)

Dzięki wielkie za podpowiedź Luki147!
Z pewnością jeden problem rozwiązany i mam nadzieję, że to było właśnie to... :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 16.kwi.2018 21:15:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2018 21:21:21
Posty: 51
Bawiłem się dzisiaj nieco VCDSem...

Po włączeniu silnika, na postoju temperatura powoli wzrasta i przy ok. 103C włącza się wiatrak chłodząc do ok. 99 C i tak dalej...

Za to po zgaszeniu silnika, temperatura doszła do 105C, ale wiatrak się już nie załączył (rozumiem, ze plyn wówczas nie krąży przez co wzrasta temperatura).

Jak ustawione sa wiatraki? Kiedy powinny się załączać?

Co wiecej, znalazlem opcje o nazwie "Thermostat Duty Cycle", czy miałby to być termostat?
Jeżeli tak, to jego wskazania u mnie są bardzo dziwne... pomimo 90C, jego wartość waha się od 13% do 90% ....
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 17.kwi.2018 01:41:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Termostat masz sterowany elektronicznie w tym silniku.
Temp po zgaszeniu może urosnąć o kilka stopni - ciepło idzie ku górze a czujnik masz w głowicy - normalne.
Podiagnozował był ten termostat.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 17.kwi.2018 07:50:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2018 21:21:21
Posty: 51
Tylko co i jak mogę jeszcze sprawdzić bez jego demontażu termostatu?

Wymiana nie jest prosta, zajmuje od 3h do 5h ze względu na utrudniony dostęp...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 27.kwi.2018 10:49:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2018 21:21:21
Posty: 51
Dla potomnych:
Chciałem dzisiaj rozebrać z ciekawości wcześniejszy korek i co się okazalo...
Ledwo przyłożyłem śrubokręt i korek zaczął się łuszczyć i sypać (!!!)

W środku wygląda to jeszcze gorzej - wszystko rozpada sie w rękach!

Rada: sprawdźcie zewnętrzny plastik korka np. Płaskim śrubokręt czy nie ulegl zestarzeniu i czy nie kruszy się (powinien być twardy). Dodatkowo jak widac, kolor zmienil sie na brązowawy...
ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S5 8T 4.2 V8 CAUA] Gotujący się płyn chlodniczy, temp n
PostNapisane: 28.kwi.2018 09:25:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Od razu wymień płyn chlodniczy. Korek nie rozlecial sie bez powodu ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: