.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 00:58:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: automaty B3 i B4 przełożenia główne
PostNapisane: 08.mar.2021 17:11:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Chciałem podpytać, czy im niższa wartość przełożenia głównego w automacie 4 biegowym np. 3.7 powoduje, że skrzynia jest dłuższa od przełożenia np 4.222..??
I czy wystarczy dobrać skrzynię z właściwym przełozeniem głównym aby zamienić, niekoniecznie szukać identycznego symbolu skrzyni...??

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: automaty B3 i B4 przełożenia główne
PostNapisane: 08.mar.2021 17:33:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5221
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Najważniejsze aby był to 4 biegowiec. Druga sprawa czy z opcją trybów sport i zima czy bez (ale to raczej w przypadku jak byś miał zmieniać wraz z elektryką). Samo przełożenie nie ma znaczenia, bądź co bądź to ośka :-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: automaty B3 i B4 przełożenia główne
PostNapisane: 08.mar.2021 17:44:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Mam opcje "sport" natomiast o zimie nic nie wiem...
Nie będzie sterownik głupiał..??
No i nie chciałbym mieć 4000rpm przy 100km/h... ;)

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: automaty B3 i B4 przełożenia główne
PostNapisane: 08.mar.2021 18:50:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
[quote="
No i nie chciałbym mieć 4000rpm przy 100km/h... ;)[/quote]
Kup sobie auto z normalnym silnikiem... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: automaty B3 i B4 przełożenia główne
PostNapisane: 08.mar.2021 18:54:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5221
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Poniżej masz kody skrzyń i ich przełożenia (tyle mam w swoich zasobach):

AEH z 2,0 90KM ABT - 4,222
AEL/ASC z R5 10V - 3,7
ARC z 2,0 ABT - 3,909
AZZ z 2,8 12V - 3,7
CBT z 2,0 90KM ABT - 4,222
CEB z R 10V - 4,222

Jakbyś spotkał się z KAS/KAR/KAU lub RBP to unikaj bo to 3biegowiec.

Co do trybów to jeśli zmieniasz kastę tylko a elektryka zostaje Twoja to każda z 3,7 będzie dla Ciebie odpowiednia jeśli chcesz przełożenie wydłużyć. Jak widzisz R5 i V6 je mają. Zastanawiam się tylko co siedziało w 20V - bo bywały fwd automaty 20V ale przypuszczam, że tam siedziała AEL/ASC.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: automaty B3 i B4 przełożenia główne
PostNapisane: 09.mar.2021 10:27:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
audi80forum napisał(a):
Symbol Rocznik Nadwozie Motor Główne 1. Bieg 2. Bieg 3. Bieg 4. Bieg 5. Bieg 6. Bieg Wsteczny Typ
AEH 7/91 - 12/95 B4 ABT 4,222 2,714 1,551 1 0,679 - - 2,111 Automatyczna
AEL/ASC 1/90 - 8/91 89 KV 3,7 2,714 1,551 1 0,679 - - 2,111 Automatyczna
AEL/ASC 1/90 - 8/91 89 KV 3,7 2,714 1,551 1 0,679 - - 2,111 Automatyczna
AKL 8/86 - 7/89 89 3A 4,111 3,545 2,105 1,3 0,943 0,789 - 3,5 Manualna
AKL 8/86 - 7/89 89 DZ 4,111 3,545 2,105 1,3 0,943 0,789 - 3,5 Manualna
AKL 8/86 - 7/89 89 JN 4,111 3,545 2,105 1,3 0,943 0,789 - 3,5 Manualna
AKL 8/86 - 7/89 89 JV 4,111 3,545 2,105 1,3 0,943 0,789 - 3,5 Manualna
AKL 8/86 - 7/89 89 MU 4,111 3,545 2,105 1,3 0,943 0,789 - 3,5 Manualna
AKL 8/86 - 7/89 89 NE 4,111 3,545 2,105 1,3 0,943 0,789 - 3,5 Manualna
AKL 8/86 - 7/89 89 SD 4,111 3,545 2,105 1,3 0,943 0,789 - 3,5 Manualna
AKL 8/86 - 7/89 89 SF 4,111 3,545 2,105 1,3 0,943 0,789 - 3,5 Manualna
AKM 8/86 - 8/90 89 JN 4,222 3,545 1,875 1,156 0,838 0,683 - 3,5 Manualna
AKM 8/86 - 8/90 89 JV 4,222 3,545 1,875 1,156 0,838 0,683 - 3,5 Manualna
AKM 8/86 - 8/90 89 NE 4,222 3,545 1,875 1,156 0,838 0,683 - 3,5 Manualna
AKM 8/86 - 8/90 89 PM 4,222 3,545 1,875 1,156 0,838 0,683 - 3,5 Manualna
AKM 8/86 - 8/90 89 RN 4,222 3,545 1,875 1,156 0,838 0,683 - 3,5 Manualna
AKM 8/86 - 8/90 89 RU 4,222 3,545 1,875 1,156 0,838 0,683 - 3,5 Manualna
AKM 8/86 - 8/90 89 SF 4,222 3,545 1,875 1,156 0,838 0,683 - 3,5 Manualna
AKS 8/86 - 8/90 89 JN 4,111 3,545 1,857 1,156 0,838 - - 3,5 Manualna
AKS 8/86 - 8/90 89 JV 4,111 3,545 1,857 1,156 0,838 - - 3,5 Manualna
AKS 8/86 - 8/90 89 NE 4,111 3,545 1,857 1,156 0,838 - - 3,5 Manualna
AKS 8/86 - 8/90 89 PM 4,111 3,545 1,857 1,156 0,838 - - 3,5 Manualna
AKS 8/86 - 8/90 89 PP 4,111 3,545 1,857 1,156 0,838 - - 3,5 Manualna
AKS 8/86 - 8/90 89 RN 4,111 3,545 1,857 1,156 0,838 - - 3,5 Manualna
AKS 8/86 - 8/90 89 RA 4,111 3,545 1,857 1,156 0,838 - - 3,5 Manualna
AKS 8/86 - 8/90 89 RU 4,111 3,545 1,857 1,156 0,838 - - 3,5 Manualna
AKS 8/86 - 8/90 89 SF 4,111 3,545 1,857 1,156 0,838 - - 3,5 Manualna
ALP 8/86 - 8/90 89 KV 3,7 3,545 2,105 1,3 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
ALP 8/86 - 8/90 89 NG 3,7 3,545 2,105 1,3 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
ALR 8/86 - 8/90 89 PS 3,7 3,545 2,105 1,3 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
AMR 9/87 - 8/90 89 RA 4,111 3,545 2,105 1,3 0,943 0,789 - 3,5 Manualna
ARC 7/91 - 9/91 B4 ABK 3,909 2,714 1,551 1 0,679 - - 2,111 Automatyczna
AUF 7/89 - 8/90 89 3A 4,111 3,545 2,105 1,3 0,943 0,789 - 3,5 Manualna
AXA 8/90 - 8/91 89 AAD 4,111 3,545 2,105 1,3 0,943 0,789 - 3,5 Manualna
AXC 8/90 - 8/91 89 SF 4,111 3,545 1,857 1,156 0,838 0,683 - 3,5 Manualna
AXC 8/90 - 8/91 89 JN 4,111 3,545 1,857 1,156 0,838 0,683 - 3,5 Manualna
AXD 8/90 - 8/91 89 KV 3,7 3,545 2,105 1,3 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
AXD 8/90 - 8/91 89 NG 3,7 3,545 2,105 1,3 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
AXE 8/90 - 8/91 89 PS 3,7 3,545 2,105 1,3 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
AXF 8/90 - 8/91 89 PP 4,111 3,545 1,857 1,156 0,838 - - 3,5 Manualna
AXG 9/91 - 12/95 B4 NG 3,889 3,545 2,105 1,429 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
AXH 8/90 - 8/91 89 PP 4,111 3,545 2,105 1,429 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
AXM 10/91 - 12/95 B4 NG 4,111 3,545 2,105 1,429 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
AXN 10/91 - 12/95 B4 ABK 4,556 3,545 2,105 1,3 0,943 0,789 - 3,5 Manualna
AZZ 7/91 - 12/95 B4 AAH 3,7 2,714 1,551 1 0,679 - - 2,111 Automatyczna
BAA 09/91 - 03/94 B4 1Z 3,889 3,545 1,842 1,156 0,838 0,683 3,444 Manualna
CAA 8/90 - 8/91 89 PP 4,111 3,545 2,105 1,429 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
CAC 9/91 - 12/95 B4 AAH 3,7 3,5 1,842 1,3 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
CBR 10/92 B4 AAH 4,556 3,545 2,105 1,3 0,943 0,769 - 3,5 Manualna
CBT 9/91 - 12/95 B4 ABK 4,222 2,714 1,551 1 0,679 - - 2,111 Automatyczna
CBV 7/91 - 12/95 B4 ABK 3,445 2,714 1,551 1 0,679 - - 2,111 Manualna
CBW 7/91 - 9/91 B4 NG 3,909 2,714 1,551 1 0,679 - - 2,111 Automatyczna
CCE 9/91 - 3/92 B4 ABT 4,111 3,545 1,857 1,156 0,889 0,725 - 3,5 Manualna
CCF 9/91 - 12/95 B4 ABK 4,111 3,545 2,105 1,429 1,029 0,838 - 3,5 SManualna
CCH 10/91 - 7/92 B4 ABK 4,556 3,545 2,105 1,3 0,943 0,769 - 3,5 Manualna
CDV 7/92 - 12/95 B4 ABC 4,111 3,545 1,857 1,3 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
CDX 9/92 - 12/95 B4 ABC 3,889 3,545 1,857 1,3 1,029 0,838 - 3,5 Manualna
CDY 3/92 - 12/95 B4 ABT 4,111 3,545 1,857 1,156 0,889 0,725 - 3,5 Manualna
CEB 9/91 - 12/95 B4 NG 4,222 2,714 1,551 1 0,679 - - 2,111 Automatyczna
CGR 10/92 - 12/95 B4, P1 ABY 4,111 3,5 1,889 1,32 1,034 0,857 0,711 3,455 Manualna
CGR 10/92 - 12/95 B4, P1 ADU 4,111 3,5 1,889 1,32 1,034 0,857 0,711 3,455 Manualna
CGT 7/92 - 12/95 B4 ABT 4,111 3,545 2,105 1,492 1,091 0,889 - 3,5 Manualna
KAR 2/87 - 7/88 89 SD 3,25 2,714 1,5 1 - - - 2,429 Automatyczna
KAS 2/87 - 8/91 89 JN 3,25 2,714 1,5 1 - - - 2,429 Automatyczna
KAS 2/87 - 8/91 89 JV 3,25 2,714 1,5 1 - - - 2,429 Automatyczna
KAS 2/87 - 8/91 89 NE 3,25 2,714 1,5 1 - - - 2,429 Automatyczna
KAS 2/87 - 8/91 89 PM 3,25 2,714 1,5 1 - - - 2,429 Automatyczna
KAS 2/87 - 8/91 89 RN 3,25 2,714 1,5 1 - - - 2,429 Automatyczna
KAS 2/87 - 8/91 89 RU 3,25 2,714 1,5 1 - - - 2,429 Automatyczna
KAS 2/87 - 8/91 89 SF 3,25 2,714 1,5 1 - - - 2,429 Automatyczna
KAU 7/87 - 8/91 89 3A 3,25 2,714 1,5 1 - - - 2,429 Automatyczna
KAU 7/87 - 8/91 89 AAD 3,25 2,714 1,5 1 - - - 2,429 Automatyczna
RBP 10/88 - 12/89 89 KV 3,083 2,714 1,5 1 - - - 2,429 Automatyczna
RBP 10/88 - 12/89 89 NG 3,083 2,714 1,5 1 - - - 2,429 Automatyczna


dzięki Bloku ;)
Pozwoliłem sobie zacytować znaleziony post, nie wszystkie skrzynie są tu uwzględnione, ale wynika z niego, że najmniejsze przełożenia główne 3,7 są w najmocniejszych silnikach: mój 7A i AAH...
Zatem logicznie myśląc, są to najdłuższe skrzynie..
Jeszcze zapytam, czy w C4 były identyczne skrzynie biegów jak w B4, czy różnią się..??np: https://www.otomoto.pl/oferta/automatyc ... zYCmX.html?

Moja skrzynia to ASC
Chcę zmienić jedynie skrzynie, bo przeciąga mi z 3 na 4..
Byłem w serwisie od skrzyń automatycznych, zmienili jakiś elektrozawór, wymienili olej z filterm i nieco się poprawiło, ale w dalszym ciągu to nie to..

Baskecior napisał(a):
Kup sobie auto z normalnym silnikiem... ;)

Dzięki za radę, wezmę ją pod uwagę.. ;)

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: automaty B3 i B4 przełożenia główne
PostNapisane: 10.mar.2021 14:05:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=2

Wybierasz "Car Prog 2" z lewej strony i dalej już ogarniesz.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: automaty B3 i B4 przełożenia główne
PostNapisane: 10.mar.2021 17:39:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Dzięki wordeck, wygląda na to, że skrzynie 4 biegowe z B3/B4 są takie same jak z C3/C4...
Różnią się co prawda przełożeniami głównymi, a co za tym idzie, prędkością obrotową przy danej szybkości, ale może warto kupić wyremontowaną i zamienić...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: automaty B3 i B4 przełożenia główne
PostNapisane: 10.mar.2021 18:38:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5221
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ten post był tworzony właśnie na bazie tego co posiadam w zasobach :D Bo jako jeden z dwóch (jeszcze Espe) mamy kopię bazy plików po awarii na PKA80 wiele lat temu ;-)

Co do skrzynki i jej problemów to zacznij od wymiany sprzęgła i pompy oleju przy konwerterze (bo nie pamiętam czy jest zewnętrzna czy w konwerterze). Najwidoczniej pod dużym obciążeniem nie jest w stanie utrzymać ciśnienia.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: automaty B3 i B4 przełożenia główne
PostNapisane: 11.mar.2021 02:45:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
A jeszcze podpytam, wg w/w stronki do skrzyni powinno wejść 5.4l oleju, spuszczone zostało równe 4L.. nie jest go za mało..??
To przeciąganie widoczne jest po nagrzaniu silnika, w sensie po przejechaniu ok 10 km..

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: automaty B3 i B4 przełożenia główne
PostNapisane: 12.mar.2021 10:33:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5221
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zawsze zostaje olej w sprzęgle/konwerterze.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: