.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 23:15:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a6 C5 2.4 v6 beznyzna+LPG szarpanie tylko na gazie
PostNapisane: 03.maja.2022 15:26:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Moje auto złapało focha , udaje żabkę ..... .
auto od samego początku było zagazowane. Na początku miało wstawione wtryski czerwone valteki, i jakiś tam reduktor tomasseto. I jeździło bezproblemowo na gazie, czasami raz na miesiąc coś tam delikatnie szarpnęło. Jakieś nie całe 2 lata temu wstawiłem wtryski złote hanny , plus do tego odpowiednie dysze kalibrujące, i reduktor ac stag R01 czerwony. Instalacja została u gazownika wyregulowana i wszystko działało cacy ,bez najmniejszego zająknięcia. Świece , i przewody wysokiego napięcia też był zmieniane dłuższy czas temu, jeszcze przed wymianą instalacji LPG, i też to było coś z górnej półki. Wymieniony też był termostat , i wszystko śmigało jak trzeba .
Od jakiegoś momentu auto zaczęło jeździć żabką , skakać , drgać, Na początku to były chwilowe , kilku sekundowe objawy , które same ustawały, Auto wpadało w głęboki rezonans , jakbyś jechał po kostce brukowej.
Teraz auto od samego początku jedzie "żabką" , nie ma sensu się nim rozpędzać , bo wpada w głęboki rezonans. Jak jedzie się tak do 50 - 60 kmh , nie przyśpieszając to jest ok. Na benzynie jedzie jedwabiście. Co ciekawe, jak na postoju przełączę na benzynę , to już ze słuchu idzie wywnioskować , że jest ogromna różnica w pracy silnika. Węże ogrzewające reduktor są gorące.

Tak sobie myślę, że może wtryskiwacz jeden nie pracuje , takie mam odczucie.
Czy czujnik płynu chłodzącego G62 może tutaj nabroić, jeżeli jest uszkodzony ??

posprawdzałem też te wężyki ciśnieniowe , niektóre był nieszczelne, i wymieniłem na nowe, jest ok, ale dalej nie ma poprawy.
Zamierzam jechać do gazownika, ale próbuje coś jeszcze sam wskórać, macie może jakieś pomysły ??

pozdrawiam Łukasz

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 C5 2.4 v6 beznyzna+LPG szarpanie tylko na gazie
PostNapisane: 03.maja.2022 15:57:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zacznij od podstaw. Diagnostyka pracy na benzynie (czujnik temp, sondy, odczyty z przepływki). Jak na benzynie się ustabilizować to zacznij szukac w instalacji LPG. Mi to troche wygląda na rozjechaną mape gazu i paliwa. Leje się tam jak chce a nie jak powinno.

Krótki test. Odpiac klemy na noc. Zakręcić przy butli LPG. Rano odpalić, przejechać normalnie 20km na benzynie. Powinien się ustabilizować (nauczy się map zapłonu i paliwa). Potem regulacja LPG. To najprostszy sposób bez osprzętu do LPG.

Co tam za sterownik LPG siedzi?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 C5 2.4 v6 beznyzna+LPG szarpanie tylko na gazie
PostNapisane: 03.maja.2022 22:33:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
bloku napisał(a):
Zacznij od podstaw. Diagnostyka pracy na benzynie (czujnik temp, sondy, odczyty z przepływki). Jak na benzynie się ustabilizować to zacznij szukac w instalacji LPG. Mi to troche wygląda na rozjechaną mape gazu i paliwa. Leje się tam jak chce a nie jak powinno.

Krótki test. Odpiac klemy na noc. Zakręcić przy butli LPG. Rano odpalić, przejechać normalnie 20km na benzynie. Powinien się ustabilizować (nauczy się map zapłonu i paliwa). Potem regulacja LPG. To najprostszy sposób bez osprzętu do LPG.

Co tam za sterownik LPG siedzi?


Sterownik gazu to Stag 300 . Jeżeli to miałyby być rozjechane mapy paliwa, i gazu, to jest ciekaw od czego one się tak rozjechały hmmm ?? Nie chce mi się samemu kombinować, wole od razu do zakładu pojechać, i niech mi ustawią od a do z. Jakoś tak dużo mnie nie kasują za tę usługę :peace:

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 C5 2.4 v6 beznyzna+LPG szarpanie tylko na gazie
PostNapisane: 04.maja.2022 06:48:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
STAG 300 i masz odpowiedź dlaczego sie rozjeżdżają. Ten sterownik jest bardzo prosty i zarazem poniekąd ułomny. Nawet wersja ISA2 nie jest znacząco lepsza. Tam co pół roku trzeba zaglądać do map i robić korkety. Nawet ustawienie korekt po temp nie pomaga - czasami wręcz działa odwrotnie i silnik szaleje.

Kup sobie za 40 PLN kabel do STAGa i sam możesz podziałać. Zwróci się szybko. Sam program jest prosty a i ustawianie map tez nie nalezy do trudnych choć wymaga trochę czasu i jazd.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 C5 2.4 v6 beznyzna+LPG szarpanie tylko na gazie
PostNapisane: 07.maja.2022 15:43:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
Słuchaj, a czy jakiś magik nie pomylił kolejności wtyczek od wtryskiwaczy LPG? Przecież to typowy objaw. Skakanie na LPG, czyli albo nie dostaje paliwa, albo dostaje w niewłaściwym momencie. Może jeszcze być coś namieszane w ustawieniach ze wzbogacaniem benzyną albo z docinaniem wtrysku. Podobnie powodem może być czujnik ciśnienia gazu, mapsensor a wreszcie sam reduktor/filtry gazu. Najlepiej podłączyć pod laptop i wszystko widzisz, jak na dłoni. A STAG-300 jest jednym z lepszych strowników, tylko trzeba zrozumieć, jak działa i odpowiednio ustawić...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 C5 2.4 v6 beznyzna+LPG szarpanie tylko na gazie
PostNapisane: 31.maja.2022 17:45:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
wordeck napisał(a):
Słuchaj, a czy jakiś magik nie pomylił kolejności wtyczek od wtryskiwaczy LPG? Przecież to typowy objaw. Skakanie na LPG, czyli albo nie dostaje paliwa, albo dostaje w niewłaściwym momencie. Może jeszcze być coś namieszane w ustawieniach ze wzbogacaniem benzyną albo z docinaniem wtrysku. Podobnie powodem może być czujnik ciśnienia gazu, mapsensor a wreszcie sam reduktor/filtry gazu. Najlepiej podłączyć pod laptop i wszystko widzisz, jak na dłoni. A STAG-300 jest jednym z lepszych strowników, tylko trzeba zrozumieć, jak działa i odpowiednio ustawić...

Pozdrawiam

A więc tak, ,.. powymienialem te wszystkie wężyki od ciśnienia, i dodatkowo pozakładałem na nie opaski samozaciskowe . Wszystko jest szczelne, i wszystko wróciło do stanu poprzedniego. Jak widać porządek z tymi przewodami o ciśnienia to podstawa. Muszę jeszcze przy gruszce ten przewodził mały wymienić, bo też pewnie lekko sparcial, słychać, że lekko coś tam syczy.

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 C5 2.4 v6 beznyzna+LPG szarpanie tylko na gazie
PostNapisane: 31.maja.2022 20:59:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tak czy siak w mapy musisz zajrzeć. Bo to, że uszczelniłes układ nie znaczy, że będzie dobrze. Sterownik po kilku dniach moze ci figla sprawić jak sobei korekty nałoży.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: