.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 00:23:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 14.gru.2023 01:18:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Pochwaliłem się już (może ktoś zauważył), że nabyłem Kaczkę, czyli MB 310 z benzynowym R4 2,3, 95 albo 105 KM. Silni pancerny, pomimo sporego nalotu nadal pracuje bez najmniejszego stuki i dymka. Ale... trochę słaby do 3,5t auta. I pomimo tego, że wolałbym go zachować w oryginale, to jednak auto am jeździć, w miarę trzymać prędkość pod górę i nie wymiękać z ładunkiem.

Stąd pomysł, aby wsadzić coś mocniejszego. Fałki są niestety za szerokie (choć kurzą mi się dwie ósemki, to chyba nadal tak zostanie), VR6 byłby akurat, ale trochę się go boję, tym bardziej, że wokół silnika nie ma dobrego przewietrzania (może jakąś dmuchawę?). Ale mam też w kawałkach 1,8t po Sharanie. Wystarczy poskładać, ożenić z jakąś solidną skrzynią (może z ori MB się uda?) i wio.
Pytania:
- czy VAG ma jakąś solidną skrzynię pasującą P&P do podłużnego 1,8t (tu akurat poprzeczne AWC) i tylnego napędu?
- AWC ma 150 KM, wiem, że tam bez mrugnięcia okiem da się ogarnąć 180 KM, a z dwoma mrugnięciami sporo ponad 200, ale co zrobić, aby motor miał dobry moment i odpowiedni zapas mocy?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 14.gru.2023 09:10:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jak mercedes to zakładaj jakieś coś mercedesowego z kompresorem. Moment jest od dołu, najlepiej zmienić razem ze skrzynią , bo szukanie biegów w kaczce to normalnie jak w przedwojennej ciężarówce. Najprościej kupić całą skorodowaną C klase i swapować na grubo. Do tego możesz ogarnąć sobie np klimatyzację, do tego automat, i jazda stanie się przyjemna.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 14.gru.2023 09:12:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zastanów się nad zastosowaniem manuala z MB W211 - przekładka i tak bedzie potrzebna ale jest nabliższa konstrukcjom vagowskich silników.

Jesli ma byc Audikowa skrzynia to najbezpieczniej skrzynia od S4 B5 - mocna, trwała ale rewizję warto zrobić bo czesto maja juz sporo za sobą. Gekon - koleś który robi konwersje pod 1,8T z 5b na 6b. Ale nadal zostanie problem przedniego napędu. Inna opcja to współczesna skrzynia od A4 B9 gdzie naped na przód przenoszony jest wałkiem kardana, który można odpiac.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 14.gru.2023 13:39:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Hmm, da się kupić 200 kompresor za niewielkie pieniądze. Wcześniej o tym nie pomyślałem, ale jest to jakieś rozwiązanie. Nic nie wiem na temat trwałości tych silników i skrzyń, do tego będzie też potrzebny cudotwórca do kastrowania elektroniki (typu ESP, immo itp niepotrzebne cuda). Muszę tylko pomierzyć, czy na szerokość zmieści się pod pokrywę.

Przykładowy:
https://www.olx.pl/d/oferta/sprzedam-me ... derIndex=5

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 19.gru.2023 10:56:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Silnik dobry ale żeby to z dołu jakoś jechało chętnie to bym nie powiedział, kumpel ma to w C-klasie ale to i tak chyba lepszy wybór do tego auta, 1.8T jak zauważyłeś mnie roboty z elektroniką bo tylko immo wyłączysz albo dasz emulator


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 19.gru.2023 16:59:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Teraz skupiam się nad M111 2,3 kompresor, 197 KM, ew. wolnossak 150 KM. Odpuściłem 2,0 - skoro w aucie jest 2,3 to niech tak zostanie, po co się ograniczać ;). Ponoć po lifcie w 2000 roku są te silniki nieco solidniejsze. Całe auto da się kupić w cenie do 4 tys, nawet z Niemiec z transportem do nas.

Na początek mogę wrzucić cała elektryke z osobówki, byle jechało. Potem mogę kasować sterowniki i porządkować kable. Zastanawiam się na ile parametry silnika są uzależnione od danych np. z ESP- czy nie będzie obcinać mocy.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 19.gru.2023 17:41:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Dobry pomysł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 20.gru.2023 14:11:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
rodzynek napisał(a):
Teraz skupiam się nad M111 2,3 kompresor, 197 KM, .


Od samego początku o tym mówię. Jeździłem takim co prawda w SLK , straszna rakieta, trakcji praktycznie brak. A taki bus będzie jeździł dynamicznie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 30.gru.2023 15:39:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
No i kupiłem dawcę. No i chcę go sprzedać w całości. No bo za fajny. No i nieodpowiedni. :D

Szukałem 230 Kompressor. M111 2,3 193 KM (do 2000 r) lub 197 KM (po 2000 r.). Najlepszy byłby ten starszy. Pojechałem do Niemiec po CLK, ale taki złom, że dałem spokój. I kupiłem C Sport Coupe 230 K z 2002/3 roku.I zonk, bo to 230 K to już nowszy motor M271 o pojemności zaledwie 1,8 i mocy 192 KM... Auto zadbane, bardzo przyzwoite i niemal bez rdzy (jak na Mercedesa), za ładne na złom, silnik trochę za mały do kaczki. Tak więc jak do marca się nie sprzeda w całości, to będę rzeźbić - najwyżej kaczka wykończy tego 1,8.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 30.gru.2023 18:54:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ile będziesz to cenił?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 31.gru.2023 00:09:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
6,5 tys

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 31.gru.2023 19:03:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
No to klops, czyli w W211 też jest już ten downsizing?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 31.gru.2023 20:35:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
W W211 szedł tylko jeden benzynowy R4 - 1,8 jako E200. Reszta to V6 i V8.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,8t do dostawczego Mercedesa na swapa
PostNapisane: 13.sty.2024 22:34:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Poprawka. Dawcy. Znów mógłby być o 2 miesiące starszy, ale 99% auta jest zgodna z oczekiwaniami :)

Obrazek

i to, o co chodziło:

Obrazek

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 131 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: