A więc chciałem z tego miejsca podziękować wszystkim tym którzy mi pomogli w diagnozie usterki,
A więc dziękuję sobie ! Wyłącznie !
Mam trochę żal, że wyświetleń tego wątku jest kilka tysięcy a nikt nawet nie poświęcił kilku minut aby coś podpowiedzieć, ale nic…. I teraz tak, zachować się jak śmieć jakich na forum nie brak i każdemu kto tu zapyta o rozwiązanie problemu a jest ono z jednej strony bardzo proste a z drugiej dość skomplikowane proponować Priv ?
Nie jestem taki i napisze jak najzwięźlej się da, ale to nie znaczy że się da to wytłumaczyć w dwóch zdaniach.
Problemem ciągłego i nieregularnego wypalania się DPFa w moim przypadku była aktualizacja softu silnika Dieselgate.
Praktycznie od samego początku miałem podejrzenia że coś jest namieszane w sofcie, myślałem że ktoś nieumiejętnie chciał zrobić Chiptunig lub coś w ten deseń ponieważ tak jak wspominałem wyżej parametry DPFa były bardzo dobre ! Z podkreśleniem na BARDZO !
Ale ostatecznie zagłębiłem się w temat jak przypadkowo znalazłem na zagranicznych forach wypowiedzi ludzi, co się potrafi dziać z ich autami po tej aktualizacji.
I teraz chciałbym podkreślić cos równie bardzo ważnego, ogólna opinia na forach na temat tych aktualizacji mówi, że numery softów od 9978 wzwyż to sa aktualizacje po Dieselgate, czyli śmietnik, syf ogólnie ch##j śmierdzący co pieprzy moc, otwiera EGR i syfi cały dolot oraz doprowadza do idiotycznych interwałów wypalania DPF. Wyłączenie EGR nic tutaj nie da. Trzeba zrobić Downgrade !
I teraz tak, tak jak wspomniałem ogólnie mówi się, że wszystko poniżej 9978 to jest ogólnie git i nic się nie dzieje bo to jest soft z przed Dieselgate. A to jest gówno prawda !!!!! Wszystkie softy z początkiem 99## to są softy po aktualizacji Dieselgate czyli śmietnik !!!!!! Każdy kto uważa inaczej jest partacz i wprowadza ludzi w błąd !!
Nie wiedział bym o tym gdybym nie znalazł kłótni na innych forach, jedni mówili tak inni siak.
Więc aby się upewnić obdzwonilem kilku tunerów w Polsce i kilku w Niemczech.
Aby było śmieszniej pierwszy Tuner do którego dzwoniłem wprowadził mnie w błąd i też upierał się że mój soft 9972 jest z przed Dieselgate i że Dieselgate jest od softów 9978. I już się poddałem na trzy dni i nie chciałem się dalej upewniać bo skoro taka osoba mi powiedziała że tak jest to myślę sobie … no chyba musi mieć rację.
Po trzech dniach myślę sobie upewnię się, człowiek może się mylić. Więc zadzwoniłem do następnego i ku mojemu zdziwieniu koleś do mnie mówi wprost „jasne że ma Pan softa po aktualizacji Dieselgate, wszystkie od 99## do Dieselgate”.
Myślę dobra 1:1, dzwonimy dalej.
Dzwonię do kolejnego, mówi stanowczo Dieselgate, trzeci, czwarty, piąty, wszyscy mówią Dieselgate.
Dobra szybka decyzja, szukamy Tunera w mojej okolicy ale też podzwonie tu w Niemczech i też się upewnię, wszyscy zgodnie mówią soft 9972 to jeb##y DIESELGATE !
Więc znalazłem Tunera, zrobił Downgrade, akurat tak się złożyło że kolo ogarnięty w tym temacie bo robił już takie rzeczy wielokrotnie !
Przy tym wpadł wirus na 225km, EGR OFF ( tak mówimy tu o Tunerze w Niemczech, tutaj też takie rzeczy robią i nie boją się o TÜV, ja mam świeżo po więc dwa lata będę miał spokoju, ale mówił mi że nikt się tutaj o to nie przyczepi, puki DPF jest to będzie git ) oraz modyfikacja skrzyni czyli podwyższenie punktów zmiany biegów.
I teraz tak, jaki jest efekt ?
Efekt jest taki że A3 jest bardzo przyjemna w jeździe po wirusie, obroty silnika nie utrzymują się przy 1100rpm, debilizm totalny …
Oraz najważniejsze!!! DPF się przestał wypalać co chwilę !! Jak narazie nie wypalał się od ponad 300km więc rekord totalny! Wiem że 300 to nie jest jeszcze dużo, ale już widać że jest git ! Kilometry się będą zwiększać, nie miałem jak narazie czasu aby więcej jeździć! Ale nie ważne jak szybko jadę nieważne ile stoję na postoju !
A dodatkowo co zauważyłem dochodzi do biernego wypalania !!! Czego w tym samochodzie od ponad 1600 przejechanych kilometrów nie zauważyłem !
Wystarczy mu około 350C na filtrze i filtr się nie zapełnia sadza !! A wszystko ponad 390C doprowadza do biernego wypalania ! Oczywiście mówię tu o jeździe z w miarę stałą prędkością !
Ponadto wcześniej zauważyłem jakieś dziwne lekkie ( niezauważalne na obrotomierzu ) bujanie obrotów, nawet nie falowanie, to było tylko słyszalne, praktycznie niewyczuwalne. Działo się to tylko na rozgrzanym silniku. Wspomniałem o tym tunerowi i nawet trafiłem z diagnozą bo się zapytałem czy to nie jest czasem EGR ? Odpowiedź była prosta, oczywiście że to EGR, na tym sofcie EGR otwiera się w bardzo dziwnych momentach aby obniżać temperaturę spalin co doprowadza do bujań obrotów, syfu w dolocie i ograniczenia mocy.
Po sofcie silnik pracuje zupełnie inaczej !! Nie trzeba być audiofilem żeby to dostrzec, brak bujań obrotów oraz DUŻO miększa praca silnika !!
Soft który w tym momencie mam zagrany ma numer 8361 !
Jakby ktoś miał jakieś pytania pomimo mojej męczonej wypowiedzi chętnie odpowiem.
Bierzcie i dzielcie się z tego wszyscy ! Pozdro
|