.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.paź.2024 12:30:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
PostNapisane: 18.lut.2018 17:42:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2016 18:46:55
Posty: 30
Może ktoś odświeżyć linki z analizy programem, jakie wartości mają być w danych blokach. Lub napisać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
PostNapisane: 03.sie.2018 20:36:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2010 14:49:35
Posty: 35
Auto: A6 C6 2006 3.0 TDI BMK Quattro Tip
Podpinam się do prośby o aktualizację lub pdf na maila. Jakie są różnice w 6 biegowych?

Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
PostNapisane: 04.sty.2019 07:37:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2017 21:26:28
Posty: 9
Auto: A6 C5 1.8T +LPG AEB
Posiada ktoś jeszcze pliki? Głównie chodzi o wartości bloków dla tipa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
PostNapisane: 14.sty.2019 12:24:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2012 17:55:30
Posty: 2
Panowie ma ktoś manula jak rozebrać skrzynie 5hp19, albo macie jakiś polecany zakład który ogranie skrzynie i konwertery z województwa Lubelskiego, Podkarpackiego, Małopolskiego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
PostNapisane: 07.lut.2019 18:31:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5233
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Według mnie problemem może być zbyt mała ilość oleju w skrzyni. Na zimnym silniku objętość jest mniejsza i może nie starczać na wytworzenie odpowiedniego smarowania.

Inna sprawa to sam konwerter, który jest już zużyty - zimny olej nie jest w stanie napędzić turbin w konwerterze na tyle aby przekazać pełną moc i płynnie wysprzęglić.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
PostNapisane: 13.mar.2019 14:54:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2012 13:18:58
Posty: 13
Lokalizacja: Monachium
Auto: Q7 4L
Witajcie!
Czy ten tutorial tyczy sie rowniez skrzyn 8-mio biegowych?
Jak np. Audi Q7 2012 rok?

Ok. Wlasnie zauwazylem ze NIE tyczy sie 8-mio biegowych skrzyn.

A czy posiada ktos proadnik, jak wymienic olej w powyzej wymienionej skrzyni?
Podobno ze trzeba autko na jakies obroty po pierwszym zalaniu olejem wkreicic zeby pompa oleju zassala, ale nie mam pojecia czy to prawda czy nie...

Przy okazji czy znany jest problem ze wycieka olej z powyzej wymienionej skrzyni?


Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
PostNapisane: 05.lip.2019 19:07:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.gru.2017 22:37:31
Posty: 11
Lokalizacja: LUBIN - DLU -
Auto: A4 B6 3.0 ASN quattro Avant
Witam, czy ktoś dysponuje materiałami dydaktycznymi z linków z pierwszego posta autora ? Bardzo potrzebne poleciało mi coś w napędzie TipTronic 5HP19 i nie umiem zdiagnozować dokładnie co z góy wielkie dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
PostNapisane: 17.lip.2019 11:55:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
5HP24 z S6- mojego brata została rozebrana. Ocena fachury wskazuje na konieczność wymiany kosza (rewersu), ale po konsultacji z Blokiem zapewne wymienimy oba, kompletne z wałkami. Potrzebne są jeszcze uszczelki - komplet. Skąd zorganizować części, żeby nie kupić chińskiego gówna?

Pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
PostNapisane: 06.wrz.2021 07:17:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5233
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli masz napęd quattro to masz Tipa w którym olej zmienia się co 60-80kkm. Pytanie tylko czy te wpisy sa z ASO? Jeśli tak to na 99% zrobili wymianę statyczną. Dlatego też nastawiaj się aby w najbliższej przyszłości zrobić wymianę dynamiczną z płukaniem skrzyni. I nie wierz w bajki o wymianach statycznych - to tylko półśrodek nie dający pewności, że będzie bezawaryjnie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
PostNapisane: 28.sie.2022 21:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2022 20:50:43
Posty: 2
Siema wariaty. Mam a6 c6 3.0 triptronic 233 konie asb 2008 rok. Mam problem ze skrzynia chyba jakieś łożysko w nie zaczęło wczoraj wyć. Ciężko powiedzieć podobny głos jak by pompa wspomagania wyla. Coś takiego będzie. Ale to tylko podczas jazdy daje gazu puszczam ustaje. Na biegu jałowym cisza. Odgłosy idą od środka z przodu. Gdzieś tak będzie jak ścina grodziow/ konsola. Także skrzynia do roboty i nie wiem czy konwerter nie siada bo szarpie 1-3 bieg i sport. Do tego chce by sprawdzili rozrząd. Na zimnym silniki 1-2 sęk słychać tak jak by napinacz ewentualnie łańcuch. Może ślizgi są już wyrobione. Mniejsza o to. Z TVN turbo zaczerpnąłem o to ten warsztat
https://autowawer.pl/
Co o nim sądzicie ? Czekam na wasze oponie zdanie pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
PostNapisane: 31.sie.2022 07:38:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2022 07:29:19
Posty: 2
Witam serdecznie,
W moim posiadaniu Audi S8 D2 2001r. Autko przez 6 lat w moich rękach sprawowało się bezproblemowo. Oczywiście wszystkie serwisy i naprawy wykonywane nawet z wyprzedzeniem.
Aktualny przebieg wynosi 320 tys.
Ostatnio wymieniłem rozrząd, napinacze, ślizgi i łańcuchy odpowiadające za zmienną fazę, cewki, wszystkie płyny. Przy okazji w silniku zrobionych jeszcze sporo rzeczy.
Silnik jak na wiek auta trzyma moc i naprawdę świetnie przyspiesza.
Niestety pojawiły się problemy ze skrzynią biegów 5HP24, kod FBG.
Problem polega na wibracjach, które pojawiają się przy przyspieszaniu od zera, ale tylko po rozgrzaniu auta ( na zimnym auto nie wpada w wibracje i drgania ).
Zregenerowany wał oraz kompletna z dwoma przegłubami przednia prawa półoś. Wymienione oleje w przednim i tylnym dyferencjale oraz z tylnym moście na oryginał z ASO. Wymieniony torsen. Co ciekawe na P lub N, kiedy napęd jest odpięty na pewnym zakresie obrotów są mocno wyczuwalne wibracje ze skrzyni + jak zbije się bieg np. z 4 na 3 i jedzie na wyższych obrotach i odpuszcza gaz to słychać uderzenia ze skrzyni, ale ciężko jest je jednoznacznie określić co może być ich przyczyną.
Poza dolegliwościami skrzynia nie zgłasza błędów, zmienia biegi idealnie, a obroty nie falują.
Ogromna prośba o pomoc. Może ktoś miał podobny problem lub ma do polecenia warsztat z okolic Warszawy, który będzie mógł wykluczyć inne tematy przed robotą skrzyni.

Z góry dziękuję za wszystkie komentarze, podpowiedz i wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] TIPTRONIC ZF-zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
PostNapisane: 16.wrz.2022 08:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2022 19:50:06
Posty: 2
Na początku Witam wstystkich klubowiczów. Pytanue mam odnośnie q5 3.0tdi 2011r. Od paru dni zauwazylem że przy mocniejszym naciśnięciu gazu auto szarpie powyżej 2500 obrotów sa dwa trzy szarpnięcia do momentu zmiany biegu (oczywiście s-tronik) bieg zmienia płynnie nie ma szarpnięcia. Podczas jazdy gdy skrzynie zmienia biegi do 2500 obrotów nic sie nie dzieje. Probowalem tak naprawdę delikatnie i nie czuje nic kompletnie jak by miala jeden bieg nie 7 i przy 85 wlscza D7 i jedzie płynnie podczas jazdy również płynnie tylko moment jak pedal w podłogę przed zmianą biegu szarpnie dwa trzy razy od D3 do D7. Może ktoś coś podpowie? Proszę bo rece mi opadają nalotu mam 206.000km modle się zeby to nue była skrzynia biegów


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: