.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2024 02:27:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.3]dynamika a rozmiar kol
PostNapisane: 26.paź.2003 23:41:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
Mam takie male pytanko - czy uwazacie ze zmiana kol z 195/65/15 na 225/50/16 w C4 2.3 moze odczuwalnie obnizyc dynamike auta??

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 00:10:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
nie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 00:20:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 20:59:32
Posty: 85
Lokalizacja: Kortrijk/Belgia
hans napisał(a):
nie

Caly Hans:
krotko i tresciwie
;)
Pozdry

_________________
Audi 100, 2.3B Avant, Quattro, '91 zamiennie z balonem na cieple powietrze o wypornosci 980kg, zasilanym gazem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 00:23:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
Chodzin wie o co chodzi ...a dla czytajacych ten watek dopisze , ze chodzi o odczuwalny , bo jako taka roznica zawsze bedzie ... w mniejszym stopniu odczuwalna przy mocniejszych autach i przy duzych autach(bezwladnosc auta) ...w malych autach z malymi silnikami typu matiz zalozenie alufelg wiaze sie z wyjeciem siedzen :lol:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 00:28:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
u mnie najwiekszy tuning silnika nastepuje po zmianie letnich 195/55 R15 a wczesniej 205/50 R15 na zimowe 175/70 R14 :wink:

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 00:30:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
nooo .... tylko ze twoje zimowki sa na stalowkach ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 09:10:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
No nie wiem, mam wrazenie ze go strasznie zmulilo...
Ale... na szybkim starcie ma lepsza przyczepnosc :D

Ale 225 to chyba za duzo dla mojego silnika, bede chyba musial zainwestowac w 205. Po za tym cos mi w maglownicy zaczelo pykac :(

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: dynamika a rozmiar kol
PostNapisane: 27.paź.2003 09:33:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
CHODZIN napisał(a):
Mam takie male pytanko - czy uwazacie ze zmiana kol z 195/65/15 na 225/50/16 w C4 2.3 moze odczuwalnie obnizyc dynamike auta??


I tak i nie. Zależy jak czuły jesteś. :D

Jak już hans pisał, im mocniejsze auto, tym mniej się to odczuje. Nie wiem jaką ma moc twój potworek, ale zmiana szerokości ze 195 na 225 to już jest całkiem znaczny wzrost oporów toczenia. Dodaj do tego większą masę opon 225/50/16 i felg (masa nieresorowana), i całkiem możliwe, że tą różnicę da się odczuć, aczkolwiek nieznacznie. Można też odczuć mały wzrost zużycia paliwa. Ja u siebie jestem w stanie odczuć zmianę pomiędzy 205/55/16 (zimówki), a 225/45/17 (letnie), pomimo tego, że masa jest praktycznie ta sama, bo moje 17-tki są stosunkowo lekkie, więc praktycznie tylko różnica w oporach toczenia.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 09:54:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
aaaa , no wlasnie , zapomnialem powioedziec ... jak zmenilem oponki z 195 na 225 to mi siadla pompa wspomagania :lol: ... ale i tak byla zakatowana bo jakis W^%^#$ wlal tam jakies geste gowno ...takze w tym miejscu daje sie to najbardzie odczuc ... teraz , po wymianie plynu i pomy jezdze juz caly sezon na 225 , poprzedni sezon w su ie tez wiekszosc bo pompa siadla pod koniec kwietnia ... i w zasadzie nic sie nie dzieje ... pompa tylko ciut glosniej chodzi . :wink: ...a zey bylo smieszniej to w C4 do wszystkich silnikow jest montowana dokladnie ta sama pompa wspomagania ;) ... a przeniez w Skach 225 sa seryjnie montowane takze na moje to wspomaganie jezeli jest w 100% sprawne to nie powinno sie sypac

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 10:22:50 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
ja mysle, ze troszke czuc. ale nie powinno byc duzo... moze the power of sugestia? :wink:

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 12:48:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
Hans, pamietasz moze ile pompa wspomagania kosztuje?

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 15:42:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
CHODZIN napisał(a):
Hans, pamietasz moze ile pompa wspomagania kosztuje?


DUZO :( :( :(
przynajmniej moja
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2003 20:26:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
u mnie w byłej 2.0 115PS przesiadka z 205/60/15 na 235/45/17 byla bardzo ale to bardzo odczuwalna, samochod stal sie mulowaty, nie chcial tak zwawo wyprzedzac.
Jak na zime zalozylem 195/65/15 i stalowe felgi to bylem w raju, wszystko bylo inaczej.
Tak jak mowi Hans im wiekszy i silniejszy motor tym ta zmiana nie jest taka odczuwalna , poprawia sie przyczepnosc na zakretach, po koleinach auto bardziej sie buja, no i przesiadka na nizszy profil pogarsza komfort jazy :cry:
Ja chyba juz nigdy nie zalozylbym 17" ALU no chyba ze do A8 :wink: bo na 15" jej nie widze :lol:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2003 00:03:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
CHODZIN napisał(a):
Hans, pamietasz moze ile pompa wspomagania kosztuje?


nowa w ASO kolo 700 pln ... uzywka 200-300 pln

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: