.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 21:11:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z krzywą kierownicą w Audi A6 C8
PostNapisane: 20.paź.2021 13:37:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2021 13:25:12
Posty: 4
Mam problem z ustawieniem prosto kierownicy w swoim A6 C8.
Problem występuje od momentu zakupu. W momencie odebrania auta (Audi Select) okazało się że kierownica jest znacznie przechylona w lewo. Nie przejąłem się tym zwłaszcza że 3 lata temu miałem to samo w Passacie i to nówce.
Niestety ani zbieżność ani geometria nic nie zmieniły. Wraz z serwisem próbowaliśmy manewrować drążkami kierowniczymi tak żeby wyprostować kierownicę. Niestety znalezienie idealnego ustawienia jest trudne. Ciężko jest też sprawdzić to co zrobili jeżdżąc wyłącznie po okolicznych drogach.
Niemniej podczas ostatniej wizyty udało się ją wycentrować. Nie od razu bo na wstępie była zbyt w prawo. Po 2-3 dniach sama przechyliła się w lewo i była idealnie. Mimo wszystko to niepokojące. Rozumiem że "coś" się może ułożyć ale nie zajmuje to kilku dni.
Niestety wczoraj zaczęło bić lewe przednie koło. Wulkanizator dołożyć 10g i bicie ustało. Za to kierownica znów minimalnie zmieniła swoje położenie.

Dodam też że auto jest niezwykle podatne na nachylenie drogi. Żaden mój poprzedni samochód taki nie był. Może "ten typ tak ma" ale szczerze w to wątpię.

Przy przeprowadzonych pracach serwis przeglądał auto i nie znalazł niczego niepokojącego.

Może wy macie jakiś pomysł na co warto zwrócić uwagę. Może ktoś miał też podobny problem.


Ostatnio edytowano 20.paź.2021 18:50:47 przez kristof46, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z krzywą kierownicą w Audi A6 C8
PostNapisane: 20.paź.2021 16:48:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10289
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ewidentnie coś jest niedokręcone, ew gdzieś na tulejach wahaczy, albo na wózku jest luz. Inna sprawa że ten model powinien mieć taką śrubę która idealnie ustawia położenie "zero" na maglownicy, nie widziałem ale gdzieś o tym czytałem. :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z krzywą kierownicą w Audi A6 C8
PostNapisane: 23.paź.2021 12:47:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2021 13:25:12
Posty: 4
Dzięki za odpowiedź.
Już zdążyłem się umówić kolejny raz do serwisu tyle że tym razem z jasnym sygnałem że czegoś szukamy. W sumie może lepiej jak coś znajdą bo po pierwsze obecnie przyjemność z jazdy taka sobie a dwa że jeszcze trochę i może się okazać że coś poważniejszego z tego wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z krzywą kierownicą w Audi A6 C8
PostNapisane: 28.paź.2021 15:47:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2021 13:25:12
Posty: 4
mały v8 napisał(a):
Ewidentnie coś jest niedokręcone, ew gdzieś na tulejach wahaczy, albo na wózku jest luz. Inna sprawa że ten model powinien mieć taką śrubę która idealnie ustawia położenie "zero" na maglownicy, nie widziałem ale gdzieś o tym czytałem. :D


Byłem w serwisie. Nic nie znaleźli. Początkowo mówili że może to być jakaś przekładania z elektroniką tyle że ja jej nie mam. Ostatecznie wiec nie wiem co się dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z krzywą kierownicą w Audi A6 C8
PostNapisane: 30.paź.2021 21:21:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Pokaż wydruk z tej geometrii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z krzywą kierownicą w Audi A6 C8
PostNapisane: 14.lut.2023 22:10:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2021 13:25:12
Posty: 4
roy43 napisał(a):
Mam niestety dokładnie ten sam problem. Geometria ustawiana wielokrotnie i za każdym razem kierownica - najpóźniej po kilka dniach - "przekręca" się w lewą stronę. Na jednym z wydruków widziałem, że tył z prawej strony stał niżej o 6 mm (410-416 mm), a przód o 4 mm (413-409 mm). Prócz tego była widoczna b. duża różnica w pochyleniu sworznia zwrotnicy (lewy 3 st. 11 min, a prawy 2 st. 37 min). Także suma kątów tj. kąt pochylenia koła +PSZ był różny dla obydwu kół (lewy 2 st. 46 min, prawy 1 st. 35 min). Auto brane jako nowe, z salonu. Uprzedzając pytania - nie wpadłem w żadną dziurę, nie jeżdżę po krawężnikach itp.

Czy udało ci się coś zdziałać?
Ja dowiedziałem inny serwis bo miałem obawy czy ci pierwsi po być może dobrze zrobionej geometrii nie zepsuli czegoś podczas regulacji drążków. Nowa geometria znacząco poprawiła prowadzenie się auta (bo to jednak ściągało) ale kierownica była znowu absurdalnie krzywo. Sami jednak zaproponowali abym usiadł i ustawił jak chce a oni tak zablokują. Tak też zrobiłem. Niby lepiej ale wystarczy jedna osoba z prawej i już trzeba kontrować. Ba jadąc samemu i tak muszę dać lekko w lewo (ustawiłem ją z minimalnie w prawo) więc teoretycznie na prostej drodze jest ok...tyle że takowych u nas nie ma. Każda ma spadek i to auto na to reaguje. Do tego pasażer i znowu trzeba kontrować. Ja rozumiem że auto może być podatne na pochylenie nawierzchnia ale nie aż tak. Nie ma bata. Tym samym kierownica jest lepiej ale tak naprawdę nigdy nie będzie dobrze bo wszystko zależy ile osób w środku itd. Co więcej w tym aucie nie da się ustawić auta do jazdy na wprost. Ono zawsze szuka jazdy w bok. Minimalnie ale jednak a lekka korekta i znowu auto w drugą jedzie. Strasznie to męczące. W dłuższych nawet taki 200km trasach po prostu się człowiek męczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: