.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.maja.2024 09:12:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] Drgania ukł. kierowniczego między 120-140km/h
PostNapisane: 08.paź.2006 15:41:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Chyba od czasu zlotu także myślę, czy alusków na torze nie załatwiłem. Ale nie noszą żadnych śladów, bo i nigdzie nie uderzyłem (pomijając próg w nawierzchni, który był na zakręcie za slalomem ale to chyba nie tylko ja miałem z tym do czynienie :diabel: ).
Co dziwne drgania występują tylko w tym przedziale prędkości... Powyżej 140 zanikają.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 16:42:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witaj,

Przerabiałem to wielokrotnie. Masz po prostu nie wyważone koła. I nawet jesli wulkanizator Ci wyważy to nie znaczy że bedzie OK. Ja byłem u 3-ech kolesi. Wawazali, mówili ze jest idealnie, ale dopiero czwarty miał o tym pojecie i zrobił to IDEALNIE :peace: Teraz spokój cisza nic nie drga!!! Ważne jest nie tylo przyklejenie ciężarka na obrecz koła ale też odpowiednie ustawienie opony wzgledem felgi :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 18:23:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
No właśnie kołeczka były idealnie wyważone (a oponki nowe) dopiero po rajdzie...
Hmm... Czy to możliwe aby przy tej jeździe z 4000obr/min, gdy auto stało w miejscu oponki przesuneły się po obwodzie względem alufelg ? W sumie to na odcinkach z betonową nawierzchnią poddane były dużym naprężeniom.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: mialem to samo
PostNapisane: 08.paź.2006 18:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2006 20:08:04
Posty: 44
kolego mialem to samo w setce avant.w podobnym przedziale i dodatkowo walilo po luku jak jechalem.wahacz wymieniony i po problemie.moze i u ciebie.......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 19:05:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
według mnie to nie będzie problem wyważenia kół
przy nie wyważonych kołach czuć drgania mniej-więcej w przedziale od 60-90(100)km/h
krzywe felgi to przedział ~20-40km/h
natomiast powyżej 100-…km/h to najczęściej pęknięty oplot w strukturze opony i podczas wysokich obrotów koła siła odśrodkowa wypycha gumę na powierzchni bieżnika co powoduje drgania, innymi słowy na powierzchni bieżnika pojawiają się garby

dziwne jest, że u ciebie te drgania znikają po przekroczeniu ~140km/h – nie wiem czy nie trzeba szukać przyczyny w zawieszeniu...

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 19:12:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2386
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Jeśli masz quattro to zwróć uwagę na podporę wału, znaczy na łożysko....
Ja miałem to samo w golfie II syncho, przy identycznych prędkościach...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 21:50:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2005 09:58:04
Posty: 98
Lokalizacja: Nysa / Opole / woj.opolskie
Też coś takiego mam 140-150 i przestaje stopniowo a przy 200 to nic nie czuć :)

_________________
ADI B3 80 1,8E DZ 82kW 160Nm -> Zielony metalic na niebieskich sprężynkach :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: mialem to samo
PostNapisane: 08.paź.2006 22:02:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
system1981 napisał(a):
kolego mialem to samo w setce avant.w podobnym przedziale i dodatkowo walilo po luku jak jechalem.wahacz wymieniony i po problemie.moze i u ciebie.......


Czyli jak wchodziłeś w łuk to drgała ci cała buda(tak jakby miało sie auto rozlecieć)??Czy wachacze były uszkodzone w widoczny sposób(wyszło na stacji diagnostycznej)??

Też mam coś takeigo

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 04:04:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Zgubiłeś obciążnik(-ki). Tak na moje oko. Ponowna wyważka, albo zmień warsztat. Może przykleił nie czyszczac felgi. W matizie może by się nie oderwało, ale w aucie z taką duszą... :diabel:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 10:41:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
jarekle napisał(a):
według mnie to nie będzie problem wyważenia kół
przy nie wyważonych kołach czuć drgania mniej-więcej w przedziale od 60-90(100)km/h
krzywe felgi to przedział ~20-40km/h
natomiast powyżej 100-…km/h to najczęściej pęknięty oplot w strukturze opony i podczas wysokich obrotów koła siła odśrodkowa wypycha gumę na powierzchni bieżnika co powoduje drgania, innymi słowy na powierzchni bieżnika pojawiają się garby

dziwne jest, że u ciebie te drgania znikają po przekroczeniu ~140km/h – nie wiem czy nie trzeba szukać przyczyny w zawieszeniu...


właśnie o to chodzi, ze u mnie problem niewyważenia odzywał się przy prędkości 110 - 130km/h :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 14:05:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
KRISOO napisał(a):
jarekle napisał(a):
według mnie to nie będzie problem wyważenia kół
przy nie wyważonych kołach czuć drgania mniej-więcej w przedziale od 60-90(100)km/h


właśnie o to chodzi, ze u mnie problem niewyważenia odzywał się przy prędkości 110 - 130km/h :):


tak sobie pomyślałem, że ta prędkość przy której czuć niewyważone koła może się różnić w zależności od rozmiaru koła, przecież większe koło potrzebuje mniejszych obrotów przy tej samej prędkości pojazdu co małe koło(kiedy usłyszałem takie wyjaśnienie miałem Toykę na 14'')
czyli objawy jakie opisuje 'mechitro' mogły by wskazywać na wyważenie

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 14:49:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2006 20:08:04
Posty: 44
tak tak kolego jak piszesz walilo jak nie wiem co,dodatkowo w kierownice.po mojemu tez jest wahacz u ciebie,pojedz na diagnostyke albo wez sam wielka lyche o podwaz sobie.jak zobaczysz ze lata to wiesz juz co.....a i u mnie byl jeden do wymiany i dlatego w jednym luku walilo najbardziej w drogim tak sobie..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 14:54:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Ja miałem to samo jak wyjechałem ze zlotu potem trochmniej biło alebiło i co sie okazało jak zdjełem koło to były dwa placki zaschniętego błota po oczyszczeniu felgi jak ręka odją.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 19:27:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Dokładnie (j.w.) biczowanie/drganie tylko przy określonej prędkości (jej zakresie) w 99% zależy od wyważenia koła, i to nie zależnie od jego rozmiaru, a od skali niedoważenia - mniejsze niedoważenia będą dawały się we znaki w innym czasie niż większe. Luzy np. w układzie kierowniczym będą dawały się we znaki w każdej prędkości, przy określonym oporze (hamowania/przyspieszania), itp. czy stopniu wyhylenia koła (skrętu/nacisku przez np. gałkę). Jeśli jedziesz prosto, bez żadnych zmian poza prędkościa, problemem prawie zawsze jest tylko niedoważenie koła.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 22:09:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
zacznij od zdjęcia obręczy i wydlubania/wyplukania resztek blota z wewnetrznej powierzchni. Później ew. wyważ i będzie dobrze, Jako urodzony wieśniak jeżdzacy pol zycia przez błocka mowie ci ze u mnei czesto o to chodzilo :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: