.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.cze.2024 16:13:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c3] pochylone kolo przod
PostNapisane: 08.paź.2006 14:28:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2006 11:46:20
Posty: 39
Lokalizacja: Katowice
witam.
Z gory przepraszam jesli temat juz sie wczesniej powtorzyl na forum, ale w wyszukiwarce niestety nie znalazlem:(.
A wiec o co chodzi:
Zauwazylem, ze lewe kolo w moim aucie jest bardziej "polozone"( mowa o ujemnym kacie pochylenia kola) niz prawe.
Pierwsze co zrobilem to sprawdzilem czy nie ma luzow na wahaczu, ale nic nie zauwazylem.
Nastepnie porownalem z prawym kolem jak jest ustawione gorne mocowanie kola, ale niestety gdy przy prawym kole jeszcze jest taka mozliwosc tak przy lewym niestety doszlo juz do konca owalu.
Samochod nie byl bity, a jego przebieg to ok.250tys km
Wiem, ze sa jeszcze inne podzespoly, ktore wplywaja na to, ale nie chcialbym nic sugerowac-byc moze mieliscie ten sam problem i winna byla tylko jedna czesc.
Dziekuje i pozdrawiam!

_________________
Audi 100 2.2 1985r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 16:06:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nic nie zrobisz jedynie pomoze wymiana kolumny , poniewaz golen jest krzywa . Zmeczenie materialu i nasze drogi . Nie mozna tego prostowac bo pomoze na jakis czas i dalej bedzie tak jak jest . Wachacz dolny jak ma wyrobiona glowke to tez troche kolo ucieknie na zewnatrz ale moim zdaniem to wymien kolumne. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 17:13:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A w jakim stanie jest sworzeń wahacza??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 17:43:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2006 11:46:20
Posty: 39
Lokalizacja: Katowice
sworzen wahacza jest ok. tzn. nie ma luzow i chodzi ciezko.

_________________
Audi 100 2.2 1985r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 22:29:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Kolumna to ostatnia rzecz ktora byla by do wymiany!!!! Sprawdz wszystkie polaczenia gumowo metalowe.Sforzen,tuleja wachacza,tulejki drazka st., tuleje ustalajace-poduszki pod wozkiem, poduszki na mc,personie. jak juz wszystko to sprawdzisz skrupulatnie i nic nie znajdziesz.Przyjzyj sie dokladnie wachaczom i amortyzatorom jesli sa ok.To ustaw zbierznosc i katy. Jesli kolo nadal pozostanie w negatywie w stosunku do drugiego to znaczy,ze juz podluznica sie "wymyka". To nic strasznego jednak katow juz nie ustawisz do fabrycznych. mozesz jedynie dopasowac do nich zbierznosc. Cygaro ma dosc miekka konstrukcje i nie jest to nic nadzwyczajnego w tym aucie.
Oczywiscie nie wiem w jakim stopniu odbiega to od normy w tym wypadku. I zasadniczo diagnoze stawialem z kart :diabel:

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 22:37:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lut.2004 11:28:44
Posty: 123
Lokalizacja: śląsk
gdyby to byla kolumna to albo samochod byl wypadkowy albo musialbys najechac na mega wyrwe polamac felge,rozwalic opone i powybijac sobie zeby.... tak jak przedmowcy...proponuje sprawdzic cale zawieszenie i zlikwidowac luzy... jezeli masz juz wymieniac mcphersona to najlepiej kup nowy....
pozdr,

_________________
FSO Polonez 1.6GLI 94r-był 1997-1998
FIAT 126 P 78r-był 1998-1999
AUDI 80 B3 1.8 89r-bylo 1999-2004
AUDI S4 4.2 QUATTRO MANUAL 6 B. 93r.Piękna niunia aczkolwiek do dopieszczenia...;)-było 2005-2007
Peugeot 406 2.0hdi 140ps(chips) 00r. -byłby nadal gdyby nie crashhboombang 2007-2008
Yamaha Grizzly 660 4x4 - jest 2007-?
Audi A8 D3 4E V8 TDI -jest 2008-?
Honda X11 2010-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 02:41:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10308
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jedż na geometrie niech diagnosta powie ile całość lezy, potem do blacharza niech rozepchnie "kielichy" i dorób , lub dokup rozpórke kielichów, Bo innej opcji tu nie widze.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 04:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Cygarka się składają i to jest norma. mały v8 dobrze radzi, trzeba rozepchać kielichy i zastosować rozpórkę, najlepiej ze śrubą rzymską.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 18:58:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2006 11:46:20
Posty: 39
Lokalizacja: Katowice
Dziekuje za zainteresowanie tematem i za odpowiedzi.
Zbliza sie weekend, wiec posprawdzam cale zawieszenie jescze raz.
Bralem pod uwage jeszcze lozysko kola i/lub gorne mocowanie kolumny. Jesli chodzi o skrzywienie McPhersona to raczej to wykluczam-samochod musialby byc po porzadnym unfallu, zeby odksztalcic tak masywna konstrukcje (wczesniej poddalyby sie inne elementy zawieszenia). Mowiliscie natomiast o rozporce na przednie kielichy. Czy ma ktos z Was moze zdjecie takiej w c3?
Interesuje mnie, przede wszystkim, jak zostalo rozwiazane mocowanie do samej kolumny.
Pozdrawiam

_________________
Audi 100 2.2 1985r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: