.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 14:03:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 01.wrz.2012 09:08:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Jako że Was tu więcej, postanowiłem się poradzić.
Amortyzatory ledwo zipią 250k km na blacie a jak znam życie, to jeżdżą w tym aucie od fabryki, więc zapadła decyzja - zmiana i tu zonk :(
Ori ASO - drogie i nie wiem czy aż tyle warte - 4 sztuki to prawie koszt zakupu Bilsteina B14, a do tego warto byłoby zmienić i sprężynę, bo swoje też już zrobiła

Więc rozważam dwa rozwiązania
1. Bilstein B8 Sprint x4 + jakaś sprężyna i tu znowu problem, bo nie ma nic normal, wszystko - 30, -40 itd.
2. Bilstein B14 - gwint - ale nie będzie glebiona, choć wiadomo że 2 cm spadnie, bo zakres jest - 30 do -70 a seryjnie S6 z 1BD jest -10

Koszt obu rozwiązań pewnie porównywalny, chyba wybiorę B14 bo chyba Bilstein jak coś złożył do kupy razem, to będzie lepiej działać niż Bilstein B8 + HR, czy inne sprężyny??

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 01.wrz.2012 09:35:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Do esy są zdaje się B6-ki ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 01.wrz.2012 09:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Do eSy są B6 lub B8, cena taka sama, bo to ten sam amortyzator, B8 to krótsza wersja B6, ale generalnie masz rację do fabrycznej sprężyny bardziej pasuje B6, ale skoro na rynku nie ma sprężyn -10, tylko -30, -40, to trzeba kupić B8.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 01.wrz.2012 09:41:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Znam te tematy, sam kiedyś kupowałem B8 :)

Chyba nie za bardzo złapałem: chcesz obniżać czy zostać przy serii?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 01.wrz.2012 09:50:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Chciałbym zostać przy serii, bo można normalnie autem pod krawężnik podjechać, ale niestety zmienić należałoby i sprężyny bo wiadomo jak jest, swoje już zrobiły i może się którejś zachcieć pęknąć :(, i tu jest problem, bo na rynku sprężyny są, ale wszystko -30 i więcej :(
Więc doszedłem do wniosku, że trzeba będzie kupić jakąś aftermarketową sprężynę typu HR, Vogtland i do tego B8.
W podobnej cenie (nieznacznie drożej) mam gwint B14.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 01.wrz.2012 10:44:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
nowe B6 na standardowej sprężynie podniesie nieznacznie auto lub będzie ten sam poziom. więc jesli nie chcesz gleby to spróbuj najpierw same amorki wlozyc, a pozniej ewentualnie skrocisz sobie w zerkopolu na B8. 250kkm to normalny przebieg dla sprężyn, chyba że jezdzily od poczatku po dziurach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 16.gru.2017 09:24:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Panowie muszę zmienić amorki z przodu ale nie chcę pchać się w wielkie inwestycje, nie wiem ile auto ze mną jeszcze zostanie. Mam zawias 1BD z amorkiem nr 4b3413031m. W carsie są bilsteiny b6 za dobre pieniądze ale tam twierdzą, że to do zwykłego zawieszenia. Jak te b6 w końcu zachowają się na eSkowym zawiasie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 16.gru.2017 21:45:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli to Bilstein do V6TDI/V8 to możesz zakładać. Będzie działać poprawnie. Głównie chodzi o nacisk na oś pod które to wartości są robione amorki.

Nie wiem jaką masz cenę ale można też dorwać KONI Street T 8250-1001 - ok. 350 PLN/szt

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 17.gru.2017 10:38:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Myślałem o tych koni, ale nigdzie nie mogłem znaleźć czy będą pasować. W kontekście B6 kojarzę coś tu na forum, że są ok do eSkowego. Konkretnie model 24-065085 390zl/szt.
Generalnie chcę po prostu mieć pewność, że mi się auto nie podniesie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 17.gru.2017 11:05:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Za wysokość nie odpowiada amorek tylko sprężyna. Jedyna sytuacja jaka może zaistnieć to auto bardziej siądzie gdy do sprężyny seryjnej zastosujesz amorek o skróconym skoku.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 24.gru.2017 09:07:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Zdecyduje się na te KONI, chociaż katalogi podają, że to nie do zawieszenia sportowego.
Bloku - czy na tył amorki z tej serii czyli 8250-1004 też będą odpowiednie?
Dzięki i pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 24.gru.2017 15:11:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tak. Beda okey.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 ANK - amortyzatory + sprężyny czy gwint?
PostNapisane: 06.cze.2021 09:13:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli są to sprężyny fabryczne to we wlepce w bagażniku masz oznaczenie zawieszenia - 1BD/1BE lub 1BV. Jeśli są niefabryczne to odezwij się do chłopaków z venom24 (mają siedzibę w pomorskim, w Rumii - mają nawet zestawy gwintu do S6 C5 bo byłe moje auto było wzorem do produkcji tego zawiasu).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: