.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.paź.2024 12:54:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 13.lis.2016 12:18:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
silnor3ki napisał(a):
Nowszy zacisk alu, na który nie wchodzi 15" felga, czyli lipa.
Ręczny jest identycznie rozwiązany jak w alu zacisku (a nie taki patent jak ori w A6 C4, który notorycznie rdzewieje na ośce przy dźwigni), w zaciskach tego typu rdzewieje ośka od dźwigienki na szerokści 1-2cm od góry samej dźwigienki i przez to puszcza na simmeringu, ten sam problem w alu czy w żeliwnym, jak w żeliwnym wejdzie rdza pod oring to też nie problem bo do wyczyszczenia i w niczym nie przeszkadza bo nie ma szans aby ta rdza doszła do ośki tłoczka (no chyba, że ktoś by jeździł bez tego oringu i zacisk miał ze 30 lat), w alu jak zardzewiej ośka dźwigienki ręcznego to też wilgoć/woda dostaje się do środka więc żadna róznica pomiedzy alu a żeliwnym.

Ośki samoregulatorów (czyli domyślam się, że piszesz o prowadnicach zacisku) jak są posmarowane odpowiednim smarem to przez 20 lat nic im się nie stanie (przy szczelnych gumkach) przerabiałem temat u siebie, po 5 latach od przeczyszczenia i posmarowania są jak w dniu kiedy to zrobiłem, tak samo w tych 17 letnich żeliwnych, które teraz mam ośki są jak nowe, smar odpowiedni był założony i nic im nie jest, ani grama rdzy. Waga rzeczywiście większa, ale samego zacisku tylko bo alu czy żeliwny i tak jarzmo z żeliwa przecież, jakiejś ogromnej różnicy w wadze rzędu 5-10 kg to tam nie ma.


ale piszesz epopeje, samoregulator to jest m.in ta ośka o której piszesz http://allegro.pl/zacisk-tyl-audi-a6-c5 ... ml#thumb/1 i nie chodzi o cieknięcie tylko o zapiekanie się w korpusie zacisku co objawia się nie działającym ręcznym a w alu które nie koroduje zjawisko jest min a w żeliwnym z C4 czy D2 zacisku już jest agonia po 20 latach, mi jak stanęły ori z C4 to nawet ich nie próbowałem reanimować, kupiłem alu po 50zł i mam spokój kilka lat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 13.lis.2016 15:07:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
epopeja czy nie ale chyba kolega coś nie umie czytać ze zrozumieniem.
Napisałem, że konstrukcja alu i żeliwnego od A8 D2 jest identyczna (mam obydwa na stole w garażu rozebrane). To co ma się tam zapiekać jak wewnątrz nie ma tego samoregulatora ?
Ośka od dźwigienki ręcznego jest schowana pod simmeringiem (też wspomniałem w poprzednim poście) simmering identyko jak w alu. Tylko ośka może skorodować w części wystającej nad simmering - i jest to ten sam problem w alu czy w żeliwnym bo ośki są identyczne. Przyznaję rację tylko w kwestii rdzewienia alu, które nie występuje w jego przypadku. Ale czyszczenia było też sporo z nalotów i syfu jak kupiłem używki alu, i już w przypadku alu raczej szczotką na wiertarce tego się nie robi bo alu miękkie, a żeliwny można w ten sposób albo do piaskowania i jak nowe są.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 13.lis.2016 16:06:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
silnor3ki napisał(a):
epopeja czy nie ale chyba kolega coś nie umie czytać ze zrozumieniem.
Napisałem, że konstrukcja alu i żeliwnego od A8 D2 jest identyczna (mam obydwa na stole w garażu rozebrane). To co ma się tam zapiekać jak wewnątrz nie ma tego samoregulatora ?
Ośka od dźwigienki ręcznego jest schowana pod simmeringiem (też wspomniałem w poprzednim poście) simmering identyko jak w alu. Tylko ośka może skorodować w części wystającej nad simmering - i jest to ten sam problem w alu czy w żeliwnym bo ośki są identyczne. Przyznaję rację tylko w kwestii rdzewienia alu, które nie występuje w jego przypadku. Ale czyszczenia było też sporo z nalotów i syfu jak kupiłem używki alu, i już w przypadku alu raczej szczotką na wiertarce tego się nie robi bo alu miękkie, a żeliwny można w ten sposób albo do piaskowania i jak nowe są.


nie masz w zaciskach koszyczków ze sprężynami? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 13.lis.2016 23:43:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
W A6 C4 ori są koszyczki ze sprężynami, w A8 D2 też, ale druga część za sprężyną, czyli mechanizm ręcznego to w A6 C4 jeden element scalony z koszyczkiem, sprężyną i ośką, która wystaje poza zacisk a do której przychodzi dźwigienka ręcznego (nakładana na frez), a w A8 D2 koszyczek, sprężynka, ośka ręcznego (ta na którą się nakręca tłoczek) to każde z osobna nie połączony ze sobą element + do tego dochodzi mały trzpień pchający ośkę tłoczka + ośka zespolona z dźwigienką ręcznego jako kolejny osobny element.

W A8 D2 ośka ręcznego zespolona z dźwigienką (ta na którą od zewnątrz zakłada się linkę) wchodzi w zacisk poprzez simmering na dodatek wchodzi ta ośka w tulejkę z tworzywa (a nie bezpośrednio w zacisk) więc nie bardzo jest tam co zardzewieć i zaciąć ręczny (inaczej jak w patencie z A6 C4 gdzie cały mechanizm jest inaczej zabezpieczony przed dostawaniem się wilgoci/wody/brudu itp.
W A8 D2 na dodatek tłoczek z trzpieniem chroni oring na końcu tego właśnie trzpienia, a w części kolejnej (czyli osobnie montowanego mechanizmu ręcznego) wszystko pracuje w smarze a nie tak jak w zacisku A6 C4.

Nie wiem za bardzo z kogo chcesz zrobić za przepraszam bardzo idiotę, przecież rozbierałeś zacisk A8 D2 i A6 C4 również, do tego podesłałeś linka dwa posty wcześniej do części, o której piszę powyżej znajdującej się w A6 C4, zatem na 100% wiesz jak wygląda i jeden i drugi mechanizm i wiesz, że to zupełnie inne patenty. Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi, wybacz.

No chyba, że masz na celu zmuszanie mnie do pisania epopei i zaśmiecania tematu niepotrzebnymi postami, no to gratuluję, udało ci się i tym razem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 22.mar.2017 19:25:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2014 20:37:23
Posty: 4
witam. temat przerobiony . tarcza ori .audi a6 c4 wysokość 64 mm klocki audi a6 c4 zaciski audi a8 d2 przed lift ....wszystko siada bez najmniejszej przeróbki ..trzeba tylko zmienić osłony tarcz albo je delikatnie podgiąć żeby nie ocierało o tarczę ...aktualnie na dotarciu ...pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 22.mar.2017 23:52:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2014 20:37:23
Posty: 4
witam ...kolega silnor3ki coś do mnie napisał na priva ale za krótko jestem na forum i nie mogę odczytać ...napisz w temacie na forum ..pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 23.mar.2017 18:12:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
Hehe ;)
Pisałem czy możesz wrzucić jakieś fotki i opisac wrażenia ze swapa.
Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 23.mar.2017 20:22:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2014 20:37:23
Posty: 4
witam...fotki zrobię jak będę zmieniał osłony jeszcze bo juz ciemno się robiło jak składałem wszystko do kupy ...jeśli jest wszystko wcześniej przygotowane do przekładki sama zmiana to chwila moment ...ja dodatkowo wymieniałem wszystkie uszczelniacze i gumy w zaciskach i malowanie proszkowe ...układ jest jeszcze delikatnie zapowietrzony więc zostaje dokładne odpowietrzenie i wymiana płynu hamulcowego ...pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 24.mar.2017 00:30:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
To zrób kolego wszystko jak należy i opisz jak się cały układ zachowuje w praktyce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 24.mar.2017 15:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
może ja teraz w końcu po prawie roku zbierania się do swapa przedstawię kilka fotek jak to u mnie wyszło ;) Chyba jestem pierwszym, który zrobił w ośce także dla zainteresowanych polecam rzucić okiem.
Hamulec jest nie do porównania z tym co miałem wcześniej ! Przynajmniej na suchym bo na mokrym jeszcze nie testowałem. 60km/h pedał w podłogę i samochód stoi w miejscu (wiem, nie do uwierzenia w przypadku C4 ;) )
Linki ręcznego pasują ori z ośki na milimetry ale trzeba je wyjąć z wahacza i poprowadzić inną drogą, wypadałoby również zdjąć osłonę tłumika i poluzować linki na regulacji o jakieś 0.5-1cm ale nie miałem dzisiaj na to już czasu. Na przodzie mam wentylowane 288mm ATE + klocki ATE.

Zastowałem tak:
Tarcze 269mm wentylowane Zimmerman od S6 (ET o 5mm mniejsze niż ori w A6 C4 więc musiały iść podkładki -> dorobione u tokarza)
Klocki ATE takie jak w A6 C4
Przewody hamulcowe inne (dłuższe, bo ori w ośce są gdzieś o połowę za krótkie) dobierałem na alledrogo po uprzednim zmierzeniu, długości nie pamiętam ale numer MEYLE to 014 525 0002)
Zaciski od A8 D2 przedlift (żeliwne) pasują spokojnie pod 15" felgi,sprawdzałem osobiście. ( jak ktoś jest zainteresowany to mam Alu zaciski od A8 D2 z jarzmami na zbyciu ).
Śruby mocowania jarzm oczywiście musiałem dać dłuższe.

https://zapodaj.net/d538c7ee2d376.jpg.html
https://zapodaj.net/16a2ed9b8e47a.jpg.html
https://zapodaj.net/20fd7ea67c5ad.jpg.html
https://zapodaj.net/297c5729b18f2.jpg.html
https://zapodaj.net/1851ac90f88b1.jpg.html
https://zapodaj.net/574f36771bb9f.jpg.html
https://zapodaj.net/521407f31fd8e.jpg.html
https://zapodaj.net/550be4c435efe.jpg.html
https://zapodaj.net/6b28f21a7357f.jpg.html
https://zapodaj.net/fbf644095a2f3.jpg.html

@
rok po swapie tyłu zdecydowałem sie też na dorzucenie przodu 312mm. Teraz to dopiero jest różnica pomiędzy ori 288mm + 245mm lite a 312mm + 269mm wentylowane. Hamulec niebo a ziemia, wszystkim niezdecydowanym polecam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 17.lis.2019 14:54:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2019 06:48:52
Posty: 4
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Audi A6 C4 ABC quattro
Witam. Mam wszystkie graty pod swap na 312 przód do C4 quattro. Kupiłem nowe jarzma udało się znaleźć za 190 sztuka. Kupiłem cale Macphersony bo nie mam czasu na przestój auta, Moje pytanko czy są dostępne jakieś osłony tarczy większe które podejdą p&p.
I kwestia tyłu> mam do kupienia zaciski żeliwne od a8 d2 razem z jarzmami za 400 z wysyłką> opłaca się to>?? Mam tył hamulce i tak do wyrzucenia kończą się. Blachy osłonowe tarcz tylnych nie istnieją. Czy coś da się dopasować z innego audi na wieksze tarcze czyli 269mm>??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 17.lis.2019 15:03:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2019 06:48:52
Posty: 4
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Audi A6 C4 ABC quattro
Znalazłem cos takiego>
https://www.drive2.ru/l/6660173/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 20.lis.2022 13:40:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2012 16:16:26
Posty: 30
witam
panowie czy tarcza wysokość 46.3 mm podejdzie bez problemu po zastosowaniu podkładek i zmieści se w jarzmo ? Bo są takie tarcze tańsze i bardziej dostępne jak te ori od S6 . Tylko mają grubość 22mm a nie 20mm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: