.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.maja.2024 14:34:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 04.kwi.2014 11:50:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Wymiary klocka są takie same, ale w zacisku z A8 jest tłoczek o średnicy 43mm, więc w porówaniu ze standardowym tłoczkiem 38mm masz przyrost siły rzędu 28%. To sporo. Do tego dochodzi działanie siły na większym ramieniu, więc realnie można spodziewać się zysku rzędu 40%. Jest o co walczyć

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 29.kwi.2014 21:01:18 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 04.kwi.2014 12:09:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
źle przeczytałem, ty o tłoczku ja o klocku :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 07.kwi.2014 21:20:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Z ostatniej chwili:
przyszły do mnie zaciski alu z A8 (tłoczek 43mm) wraz z jarzmami i muszę przyznać, że jest to takie samo jarzmo, jakie otrzymałem od DeSa (pamiętasz Paweł, nasze romantyczne spotkanie pod Kolumą Zugmunta :ura: )
Zaciski już oczyściłem, ku mojemu zdumieniu, wszystko w idelanym stanie, prowadnice chodzą, wszelkiego rodzaju gumki jak nowe :galy: Nie muszę kupować zestwau naprawczego :diabel:
Ciąg dalszy, w miarę wolnego czasu i przypływu gotówki, oczywiście nastąpi

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 07.kwi.2014 21:54:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
te alu zaciski są niezniszczalne póki co, mam u siebie wszystkie 4 zaciski z A4/B6 i gumki też są jak nowe, wszystko śmiga aż miło, do pełni szczęścia zmień jeszcze serwo i pompę to zobaczysz jakie hamowanko będzie, nie wiem czy zwróciłeś uwagę, że do zacisków od A8 musisz mieć inne przewody


Ostatnio edytowano 07.kwi.2014 22:03:18 przez hubos21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 07.kwi.2014 21:57:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jakie serwo proponujesz?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 07.kwi.2014 22:04:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ja mam u siebie takie, serwo dwukomorowe i pompa z tłoczkiem 25,4mm z A4/B6

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 16.kwi.2014 22:12:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Akcja się rozwija:
przed chwilą kupiłem tarcze Jurid 269/20 ET60
http://allegro.pl/tarcza-ham-269-20x18- ... 96879.html
Gdy tylko przyjdą, przymierzę do piasty i jarzm - wówczas okaże się jaki (i czy wogóle) potrzebuję dystans między zwrotnicą i jarzmem.
Zaciski też już przygotowane do montażu, złożone na nowo, wszystko cacy.
Przy okazji zamierzam też odnowić osłony wewnętrzne tarcz, bo jedna jest mocno skorodowana, a drugiej....już nie ma :(

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 20.kwi.2014 07:23:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
hubos21 napisał(a):
ja mam u siebie takie, serwo dwukomorowe i pompa z tłoczkiem 25,4mm z A4/B6

Obrazek

Byłem zainteresowany tematem i znalazłem info, że od T4 też wsadzają.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 21.kwi.2014 06:12:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
adiaudi napisał(a):
hubos21 napisał(a):
ja mam u siebie takie, serwo dwukomorowe i pompa z tłoczkiem 25,4mm z A4/B6

Obrazek

Byłem zainteresowany tematem i znalazłem info, że od T4 też wsadzają.


możliwe, najpierw wsadziłem od D2 bo miałem pod ręką ale pompa już leżała trochę na sucho i była padnięta, kupiłem to z B6 świeżo wyjęte z auta, akurat ono pasuje idealnie do C4 bo się mieści między te pozaginane przewody paliwowe z prawej strony co idą do tylnych kół no i ten jeden co idzie od dołu po serwie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 29.kwi.2014 20:42:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No, chłopaki - projekt ruszył dalej.
Dziś poprzymierzałem wszystko na aucie.
Tak to będzie wyglądać: Tarcza Zimmerman 269/20 (ET=60mm), Zacisk 43mm aluminiowy z A8, i jarzmo żeliwne z A8. Klocek hamulcowy jest ten sam, co w większości aut używających z tyłu tarczy 245/10.
Obrazek

Po zdjęciu oryginalnej tarczy okazało się, ze stan osłon przeciwkałużowych jest - delikatnie mówiąc - kiepski :)

Obrazek

Jak widać, na osłonie znaleść można pierwsze oznaki korozji :D Przy okazji wymiany hamulców, założę osłony z blachy aluminiowej
Obrazek

A teraz najważniejsze - co z pasowaniem zestawu zwrotnica / piasta / tarcza / jarzmo?
Okazało się, że jarzmo przykręcone do zwrotnicy pasuje na styk, ale niestety obciera o zewnętrzną powierzchnię tarczy. Od strony wewnętrznej mamy za to 4,5mm luzu. Tak więc podkładki o grubości około 2mm zapewnią centralne ustawienie szczeliny w jarzmie względem tarczy. Inna opcja to stoczyć na tokarce 1mm z grubości tarczy i wówczas wszystko da się złożyć bez podkładek.
Obrazek

Kolejna konieczna modyfikacja to rozwiercenie wspornikia linek "ręcznika". Oryginalna linka z A6C4 kończy się tuleją o średnicy 14mm, a "oczko" w zacisku od A8 ma średnicę 12,5mm. Trzeba to rozwiercić.
Obrazek

C.D.N....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 29.kwi.2014 21:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Przerabiałem temat. Nie ruszaj tarczy. Daj po dwie podkładki pomiędzy zwrotnicę a jarzmo.
Najlepszym rozwiązaniem będzie blacha dystansowa ~3mm. Mam coś takiego przygotowanie, ale nie mogę się zebrać na wymianę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 29.kwi.2014 22:17:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A czy zakładasz przedłużone śruby? Moje aktualne śruby mają gwint o długości 52mm. Przydałyby sie takie 54-55mm. Czy tu trzeba kupować jakieś specjalne, szczególnie mocne? Czy zwykłe z Castoramy dadzą radę?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 29.kwi.2014 22:48:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
Muszą być dłuższe bezwzględnie, bo Ci te stare powyrywa jak będzie mniej zwojów ledwo chwytać. I kup porządne śruby , bo plasteliny z castoramy to się nadają do składania modeli, a nie bezpieczeństwa, które jak mówisz chcesz poprawić.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 29.kwi.2014 23:30:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Czyli śruby 10.9 bezwzględnie co najmniej.

via C64

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 30.kwi.2014 07:00:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Pamiętaj, że jest tam gwint drobnozwojowy, czyli śruby M10x1,5 klasa 10.9. Kupisz je np. w "Metalzbycie". Tak jak koledzy radzą szukaj dłuższych.
Patent z podkładkami to rozwiązanie doraźne. Ostatecznie proponowałbym włożyć blachę dystansową pomiędzy zwrotnicę, a jarzmo. Będzie większa płaszczyzna przylegania. Na podkładkach zacisk jest odsunięty od zwrotnicy i opiera się tylko o te podkładki.
Zgubiłem w zeszłym roku na "autobanie" w okolicy Stuttgartu jedną śrubę. Na szczęście osłony przy autostradach są skręcane śrubami M10 kl. 5.8., "pożyczyłem" jedną i dojechałem do domu ;)

Sprawdź co jakiś czas, czy Ci się nie luzuje zacisk, żebyś nie miał takiej przygody jak ja :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 30.kwi.2014 08:37:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Marianb napisał(a):
Patent z podkładkami to rozwiązanie doraźne. Ostatecznie proponowałbym włożyć blachę dystansową pomiędzy zwrotnicę, a jarzmo. Będzie większa płaszczyzna przylegania. Na podkładkach zacisk jest odsunięty od zwrotnicy i opiera się tylko o te podkładki.

W oryginale styk zwrotnicy z jarzmem to dwa mniej-więcej okrągłe obszary o średnicy około 25-30mm. Tej średnicy chcę mieć podkładki. Powierzchnia styku będzie duża więc nie spodziewam się jakichś problemów, tym bardziej że podkładki będą dość cienkie
Dziękuję Wam za wskazówki co do śrub, przy okazji: rozmiar potrzebnych śrub to M10x1,25-60, na Allegro 1,45 zł za dwie sztuki :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 20.maja.2014 20:16:33 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 30.kwi.2014 09:38:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
podkładki przetrzyj leciutko papierem ściernym, tarcie będzie lepsze między nimi.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 30.kwi.2014 14:49:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 13:36:30
Posty: 187
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Audi 100 C3 2.2 10V Turbo
Ja zawsze składam na klej Loctite 243 i jeszcze nigdy nie było opcji żeby się odkręciły jak złapał...
Pozdrawiam

P.S. Całkiem fajny temat, obserwuję do zakończenia... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 30.kwi.2014 18:35:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
czyli wyszło jeszcze lepiej niż przypuszczałem, bo z obliczeń wychodziło, że będzie potrzeba dać dystans 5mm ale nie do końca było wiadomo czy grubość jarzma jest taka sama w C4 i A8, wychodzi na to, że nie więc tylko podkładka 2-3mm więc bez stresu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4] swap tylnych hamulców na większe pod 16" - co wło
PostNapisane: 30.kwi.2014 22:06:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Gdyby nie to, że okolicy nie mogę kupić właściwych śrub (byłem dziś w 3 specjalistycznych sklepach, nigdzie nie mają M10x1,25-60) to w weekend robiłbym przekładkę.
A tak - muszę czekać na śruby z Allegro. Jutro wycinam z blachy alu nowe osłony tarcz i powalczę z podkładkami - zobaczę co uda mi się wygrzebać w garażu.
Będę na bieżąco meldował o postępie prac.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 20.maja.2014 20:17:58 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: