.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.maja.2024 20:42:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 ALT] - nie odpala na zimnym, brak mocy
PostNapisane: 24.kwi.2018 13:23:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
Drodzy klubowicze,
mam problem z moim ALT, nie chce palić na zimnym, po nocnym staniu z rana muszę go kręcić 5-6-7 razy po 5-10 sekund. Obroty silnika wskazuje wskazówka na obrotomierzu. Pompę słychać jak pracuje po przekręcaniu kluczyka. Odpinam przepływomierz i silnik jakby wchodzi delikatnie wyżej na obroty 50obr/m więcej, podłączam i jakby wytłumienie. Obroty silnika bardzo powoli schodzą z podpiętym jak i nie podpiętym przepływomierzu. Jak auto odpali i pochodzi powiedzmy 2-3 min. to każde następne odpalanie jest już od "strzała". Odpala bez problemu jak jest ciepły. Badałem na vagu temp czujników G62 i G83 wszystko niby sprawne i odczyty zgodne z tym co powinno być. Zastanawia mnie tylko fakt że w grupie 01Engine blok 007 nie odczytuje wartości z G62 i 83 dopiero w w grupie 17 blok 130, 131 i 134 wszystkie wartości są prawidłowe.

Dodatkowo auto jest zamulone, przy naciśnięciu gazu czuć lekki zryw tylko przez 100/150obr/m a póżniej nic, rozpędza się jakby mimowolnie powoli, bez względu czy gaz naciskam delikatnie czy do podłogi. Błędów na vagu brak. Są jakieś dot. alarmu, centralnego zamka, spalona żarówka przeciwmgielna, radio itp. Nic konkretnego związanego z przepływką, halla, czujnikiem temp, czy pompą paliwa.

Macie jakieś propozycje? W którym kierunku mogę iść????
Proszę o pomoc.

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 ALT] - nie odpala na zimnym, brak mocy
PostNapisane: 25.kwi.2018 14:54:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
No więc tak,
po nocnym postoju podłączyłem VAG-a i zacząłem sczytywać wartości z grupy 130,131 i 134 i co się okazało. O Ile w grupie 134 wszystko było prawidłowo tzn. Temperatura g62, zewnętrzna, silnika oraz zasysanego powietrza były zbliżone (max 2 stopnie różnicy) o tyle w grupie 130 doznałem szoku. W drugim okienku (g83 - temperatura na wyjściu z chłodnicy, dolny wąż z czujnikiem i wtyczką) widniało pięknie 139 stopni :):)
Pomyślałem chyba się coś zwiesiło. Reset vaga i ponownie również ze 139 stopniowym efekcie. Pomyślałem sobie a co będzie jak czujnik po prostu odepnę i zobaczymy. 2 minuty, czujnik odpięty. Moc wróciła, auto ciągnie już od niskich obrotów 2tys, wskazówka obrotomierza opada szybko do obrotów około 850-900. Wszystko wygląda na okej. Zobaczę po nocnym postoju i zdam relację.

Czy ten czujnik g83 może dawać aż takie opłakane efekty gdy jest zepsuty? Nie wiem ale mam nadzieję, że moje problemy z ALT skończą się wraz z jego wymianą.

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: