.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 17:28:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 05.lis.2020 21:02:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
To nieco zmienia postać rzeczy...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 06.lis.2020 07:18:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
heh, doktoryzuj się doktoryzuj :) Wiedza to potęgi klucz ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 06.lis.2020 07:29:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Leoś, a czy mógłbym Cię prosić o fotkę serwa u Ciebie, miejsce montażu..
Tak, na wszelki wypadek, gdyby moje członek strzelił..:)

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 06.lis.2020 07:45:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
miejsce jest dokładnie to samo, tam nie ma filozofii, trzeba tylko ręke w trzech miejscach złamać, montując trzy śruby od strony przedziału pasażerskiego ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 06.lis.2020 07:57:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Mam tam w pobliżu kilka wtyczek, stąd prośba...
Od czego servo założyłeś?? Domyślam się że B4, ale z jakim silnikiem??

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 06.lis.2020 08:55:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
2.0 ABT po 93 na przykład ma takie, tutaj chodzi tylko o to, żeby serwo było 10'' , największe dostępne w B4.
Wtyczki tam są jedynie od czujnika ciśnienia w samym serwie, w podciśnieniowym tego nie ma, więc ją jedynie odpinasz i zapominasz o sprawie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 06.lis.2020 09:13:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
O widzisz, myślałem, że tylko silniki V6 mają duże serwa a tu się okazuje, że wszystkie FL...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 06.lis.2020 22:22:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5210
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Co śmieszne zdarzało się tak, że ABK miało większe serwo od ABC - sporadycznie bo sporadycznie ale tak bywało.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 08.lis.2020 14:48:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jako ciekawostkę napiszę tylko, że wczoraj założyłem naprawione serwo i pojeździłem trochę. Jak na ten krótki czas, jest bardzo dobrze. Cisza, właściwe hamowanie i brak wycieków :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 09.lis.2020 07:25:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
No widzisz, brawo Paweł!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 20.lis.2020 08:06:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Następuje mały zwrot w akcji, wczoraj udało się serwo rozebrać..
Na tłoczkach są podwójne uszczelnienia, zwykły oring gumowy, który rozpręża oring z teflonu..
W Warszawie na Łopuszańskiej jest firma, która dorabia na wymiar takowe rzeczy, komplet kosztuje niespełna 50pln.. dziś mam odebrać...

Pytanie: jaki płyn do wspomagania wlać..?? wiem, że zielony ale czy mineralny czy syntetyk..??

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 20.lis.2020 08:17:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Zawsze to był mineralny

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 20.lis.2020 08:18:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
mineralny zielony febi 6161 albo z serwisu zamiennik g002000

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 20.lis.2020 08:40:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
pentosin chf 11s :okulary:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 20.lis.2020 08:44:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Kurde, kupiłem Swag syntetyk... mogę go zamienić na minerał, ale tak sobie pomyślałem, czy nie zrobić nim płukania całego układu... bo w maglu na pewno jest sporo jeszcze starego płynu...
Dobry to pomysł..??

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 20.lis.2020 09:17:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ani się waż wlewać syntetyka.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 20.lis.2020 10:44:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Leo napisał(a):
ani się waż wlewać syntetyka.


Tutaj bym polemizował. Masz pewność, że oryginał G004000M2 jest mineralny?

EDIT:
Oleje mineralne G002000M2 zostały wycofane z produkcji i zastąpione przez Volkswagena olejem syntetycznym G004000M2. Syntetyczny płyn jest kompatybilny z jego mineralnym odpowiednikiem nie ma wpływu na żywotność układu wspomagania cała jego specyfikacja została uwzględniona przez producenta. Oznaczenia mineralny a syntetyczny informują nas o pochodzeniu bazy oleju użytego do wytworzenia produktu a nie o jego gęstości.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Ostatnio edytowano 20.lis.2020 11:04:26 przez DeS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 20.lis.2020 11:02:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Jesteś pewien że AFTERMARKETOWE syntetyki są odpowiednie dla układu? Jesteś pewien, że autor wleje oryginalny zamiennik g002000 do układu? :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 20.lis.2020 11:07:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Leo napisał(a):
Jesteś pewien że AFTERMARKETOWE syntetyki są odpowiednie dla układu? Jesteś pewien, że autor wleje oryginalny zamiennik g002000 do układu? :)


"Dwójki" na pewnie nie wleje, bo nie można jej już kupić. Z oryginału tylko "czwórka", ale jest syntetykiem.
___

Ja ostatnio wlewam Pentosina (Fuchs) opierając się na tej informacji z SJMAutotechnik:

Mineral Oil for Hydraulic Power Steering/Brake System

Audi recommends using only a mineral oil based fluid for the hydraulic power steering/brake system. This is for the large reservoir mounted on the firewall to the left of the brake master cylinder (RHD).

Pentosin is the manufacturer for the Audi factory fluid part number G 002 000. The Audi 5000 up to the 1989 models used the Pentosin CHF 7.1, in 1989 they went to a Pentosin CHF 11S which is a synthetic version with an improved temperature range.

The Pentosin cans indicate that the CHF 7.1 and the CHF 11S should not be mixed together, although the Audi service bulletins listed below say it is ok to mix them. Best advice if you are unsure which fluid was used in your car, is to flush out the old fluid when you had the new version (CHF 7.1 or 11S)

A quick look at the Pentosin CHF 7.1 container (white colored metal container with green cap), and at the Pentosin CHF 11S, (green colored metal container with red cap) provided the following information.

Pentosin CHF 7.1

Hydraulic system mineral oil for level control systems, hydro pneumatic suspension, shock absorber, power steering. Range of operation, -40C to +100C, especially recommended for countries of cold climate. Close container after use. Very Important: Pentosin CHF 7.1 should not be mixed with Pentosin CHF 11S or any other hydraulic oil BMW Teile Nr: 81 22 9 407 549 Green Color fluid

Pentosin CHF 11S

Synthetic Oil for central hydraulic systems, level control, hydro pneumatic suspension, shock absorber, power steering. Range of operation: -40C to +130C, especially recommended for countries of cold climate. Close container after use. Very Important: Pentosin CHF 11S should not be mixed with Pentosin CHF 7.1 or any other hydraulic oil. BMW Teile Nr: 81 22 9 407 758 USA BMW Teile Nr: 82 11 1 468 041 Porsche Teilenummer: 000.043.203.33 Olive Color fluid (Olive color, is defined as "yellow green")

2 of my local wholesale parts source list the Pentosin CHF 11S as the G 002 000, and the Pentosin CHF 7.1 is listed by them as the G 002 000 G. (The "G" means Green?) The CHF 7.1 costs 25% less than the CHF 11S from these suppliers.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3 Coupe 7A, twardy hamulec
PostNapisane: 20.lis.2020 11:19:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Autor kupił Swag 99 90 6161

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: