.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 21:17:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 12.lis.2021 21:22:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2020 16:11:36
Posty: 22
Cześć mam problem z blokującym się hamulcem w przednim kole od strony kierowcy. Po kilkukrotnym napompowaniu hamulca na uruchomionym silniku koło bardzo mocno trzyma do tego stopnia że po przejechaniu 2 km felga była bardzo gorąca. Mechanik stwierdził mocno skorodowany zacisk, który wymienił wraz z płynem hamulcowym.Po naprawie koło po napompowaniu hamulca trzyma o wiele mnie bo auto swobodnie się toczy ale po podniesieniu samochodu czuć nadal że zacisk trochę trzyma no i po trasie jest róznica w temperaturze między jednym a drugim kole na tej samej osi. Osobiście skłaniałbym sie do uszkodzonej pompy hamulcowej, ponieważ z tyłu na kole od strony pasażera widziałem że klocek hamulcowy był bardziej zużyty niż po stronie przeciwnej oraz też można jest wyczuć róznicę w temperaturze między kołami na tylnej osi. Z tego co wyczytałem sekcje na pompie rozdzielają się na krzyż tzn 1 sekcja lewy przód i prawy tył 2 sekcja prawy przód i lewy tył. Ktoś spotkał sie z podobną usterką? Będę wdzięczny za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 12.lis.2021 21:59:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2021 19:23:24
Posty: 69
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Audi 80 b3 1,8 S PM
Może być za długi popychacz pompy między serwem a pompą , zwykle jego długość jest regulowana . Należy ustawić tak aby przy puszczonym pedale hamulca był minimalny luz na tym popychaczu . Gdy pompa jest minimalnie wciśnięta płyn hamulcowy nie może się cofnąć do zbiorniczka .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 12.lis.2021 22:04:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2020 16:11:36
Posty: 22
A w takim wypadku nie blokowały by się wszystkie koła, dodam że jak auto postoi to wszystko wraca do normy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 13.lis.2021 02:37:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2021 19:23:24
Posty: 69
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Audi 80 b3 1,8 S PM
Są w pompie dwie sekcje tłoczące i nie zawsze równo załapują . Któraś wcześniej a któraś później i ta wcześniejsza może ci blokować spływ do zbiorniczka , a jak się płyn hamulcowy od ciepła rozszerza to coraz mocniej blokują koła tej sekcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 13.lis.2021 12:39:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2020 16:11:36
Posty: 22
Dziś po podniesieniu samochodu po cało nocnym postoju i ręcznym zakręceniu koła nadal było czuć opór, wziąłem kawałek pręta i poruszałem całym zaciskiem i koło zaczęło się kręcić swobodnie. Zacisk jest cały nowy, wszystko zostało nasmarowane i teraz pytanie czy może być to przewód elastyczny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 14.lis.2021 14:32:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
dokładnie tak, tu masz to pokazane:
https://www.youtube.com/watch?v=jRNJXelyvtM

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 14.lis.2021 16:23:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2020 16:11:36
Posty: 22
Prawdopodobnie jutro uda mi się wymienić ten przewód, dam znać co wyszło.
EDIT
niestety wymiana przewodu nic nie dała, i teraz pytanie pompa hamulcowa czy ABS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 16.lis.2021 18:03:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2021 19:23:24
Posty: 69
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Audi 80 b3 1,8 S PM
Popuść przewód ciśnieniowy przy zacisku koła i sprawdź opór obrotu. Lekko używaj hamulca w trakcie hamowania aby klocki się dotarły jeśli są nowo założone. Można też sfazować biaksem krawędź uszczelki prostokątnej uszczelniającej przy tłoczku od strony zewnętrznej ( 1,5 milimetra 45 stopni ) . Spowoduje to większą chęć cofania się tłoczka. Fazy takie mam zrobione w obydwu kołach przednich , koła u mnie chodzą lekko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 16.lis.2021 21:12:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2020 16:11:36
Posty: 22
Klocki nie są nowe więc to opada, a może być taka sytuacja że to uszczelnienie prostokątne na tłoczku zawinęło się albo przemieściło i to przez nie tłoczek nie do końca się cofa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 16.lis.2021 22:09:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2021 19:23:24
Posty: 69
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Audi 80 b3 1,8 S PM
Przy wkładaniu tłoczka miejscami na sucho , czasami następuje częściowe nadcięcie wewnętrznej krawędzi przy tłoczku i zaklinowanie tej nadciętej części pomiędzy tłoczkiem a cylinderkiem , to może powodować za małe cofanie się tłoczka przy puszczeniu hamulca. Tłoczek cofa się w cylinderku dlatego że uszczelnienie prostokątne tłoczka chce wrócić do swojego prostokątnego kształtu gdy nie ma ciśnienia. Gdy hamujemy uszczelnienie prostokątne jest raczej bardziej trapezowe bo wychodzący tłoczek je jak gdyby przechyla , tarciem gumy o tłoczek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 17.lis.2021 13:38:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2020 16:11:36
Posty: 22
Dzisiaj byłem na stacji kontroli pojazdów no i opór toczenia tego koła to 0.25 kn przeciwnego 0.16 ogólnie różnica około 30 procent przy hamowaniu koło blokujące się miało mniejsza siłę hamowania o okolo 20 procent tylna os idealnie, więc problem z naciskaniem serwa na pompę hamulcowa bym raczej wykluczył. Diagnosta stawia na błąd montażu nowego zacisku, może rzeczywiście to uszczelnienie prostokątne zostało przycięte. I jeszcze jedno pytanie po zdjęciu zacisku, złapaniu za tarcze i zakręceniu tarcza robi max pół obroty czy to nie za mało? Może dostało i łożysko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 17.lis.2021 18:22:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2021 19:23:24
Posty: 69
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Audi 80 b3 1,8 S PM
Może jest samochód na biegu ? Jak chcesz sprawdzić opór łożyska koła to zdejmij tarczę hamulcową i kręć samą piastę w której jest gwint do śrub koła .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 17.lis.2021 18:35:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2020 16:11:36
Posty: 22
Samochód nie był na biegu, był na luzie skrzynia manualna, tarczy nie dotykało nic. Jutro rozbiorę drugie koło gdzie jest dobrze to będę mial porównanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 18.lis.2021 08:00:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
ciekawa historia, tak rozwalone łożysko że aż się zacierało,
w sumie łożyska w b8 i podobnych lubią paść

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (a5 2012 1.8 tfsi CJEB) trzymanie zacisku
PostNapisane: 18.lis.2021 11:41:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2020 16:11:36
Posty: 22
Dziś zdjąłem zacisk ale tym razem założyłem koło i wykonuje ono z 1 no moze 1.5 obrotu mniej więcej jak z drugie strony więc może sama tarcza to za mało zeby się kręciło? Zresztą po ponownym założeniu zacisku i napompowania hamulcem koło wyraźniej mocniej trzymało po drugie stronie choćbym nie wiem ile pompował hamulec kręci się swobodnie. Zastanawia mnie bo podłączeniu vcds i sprawdzenia ciśnienia w układzie hamulcowym pokazywało od 0.3 bara do 0.6 nie powinno być tam 0? Po wciśnieciu hamulca do oporu pokazuje ponad 100 bar. Zastanawia mnie to że nawet jak dotknę minimalnie hamulec to auto już zaczyna delikatnie hamować, czy tak powinno być?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: