.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 14:43:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Przegląd pompy hamulcowej - nie działa po złożeniu
PostNapisane: 06.mar.2022 01:13:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.cze.2020 10:16:57
Posty: 10
Lokalizacja: WWA
Auto: Audi 100 C4
Cześć, potrzebujemy z kolegą pomocy w ogarnięciu pompy hamulcowej w skodzie Favorit. Konstrukcja podejrzewam taka sama jak w starszych audiczkach z tych lat.
Przed jej wyjęciem wszystko było OK, ale, że robimy hamulce, to postanowiliśmy wyjąć pompę, rozebrać, przeczyścić, złożyć.
Po złożeniu jednak tłoczki stają dęba po kilkukrotnym wciśnięciu pedału hamulca, szczególnie ten krótszy, od strony pasa przedniego (hamowanie koła lewy przód i prawy tył). Uszczelki (nowe) na pewno założone poprawnie. Złożyliśmy też na starych, ale to samo.
Kończą nam się pomysły czemu tak się dzieje. Najpierw myśleliśmy, że to dlatego że włożyliśmy tłoczki na sucho, ale lejąc płyn na bieżąco i zalewając komory jest to samo. Żeby wyjąć potem tłoczki, trzeba wypychać je kompresorem, a przy pierwszym demontażu wystarczyło stuknąć lekko do góry nogami. Teraz złożyliśmy na starych uszczelkach, ale bez zmian.
Pomocy. Jesteśmy bliscy pogodzenia się z porażka i zakupu nowej pompy. Dostaję sygnały, że niektórzy też robili taką operację i za każdym razem pompa przestawała działać. Zastanawiam się jednak nad mechanizmem który to powoduje. Rozumiem, jak na sucho tłoczki staną na uszczelkach gumowych, to zrozumiałe. Ale że przy zalewaniu płynem na bogato też? Nie czaję. Założone są po prostu nowe uszczelki. A nowa pompa jak kupimy jakiś zamiennik, będzie składana w inny sposób?

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Przegląd pompy hamulcowej - nie działa po złożeniu
PostNapisane: 06.mar.2022 09:24:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10289
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Na moje oko w tym dłuższym tłoczku sprężyna kantem staje. Jak chodziło trzeba było przepłukać i tam nie grzebać :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Przegląd pompy hamulcowej - nie działa po złożeniu
PostNapisane: 06.mar.2022 11:01:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.cze.2020 10:16:57
Posty: 10
Lokalizacja: WWA
Auto: Audi 100 C4
Dobra dobra, teraz to wszyscy mądrzy, było nie grzebać :-)
Sprężynka na zdjęciu tak się ułożyła, wystarczy ją pomacać i się prostuje, poza tym ma znacznie mniejszą średnicę niż cylinder i nie dotyka wcale cylindra. z obu stron jest zamocowana w tłoczkach i nie ma że zakantuje. Problemem jest to że tłoczki stają na uszczelkach. Na prawdę długo się mocowałem, żeby sprężonym powietrzem do 6-7bar z kompresora wypchnąć krótszy tłoczek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Przegląd pompy hamulcowej - nie działa po złożeniu
PostNapisane: 06.mar.2022 11:58:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10289
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Tłoczek chodził w określonym położeniu się dotarł do pompy,obróciliście go i owal który się na nim wytarł zwyczajnie teraz blokuje się w wytarciu pompy, a sprężyna kantem staje bo straciła swoją sprężystość, i dodatkowo nie ma siły wypychać tłoka który ma ciężej chodzić.Jeszcze raz powtarzam było nie grzebać, gumki zmienia się jak ciekną, a nie na wszelki wypadek. Teraz to idź kup nową za 70 złotych i tyle. :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Przegląd pompy hamulcowej - nie działa po złożeniu
PostNapisane: 15.kwi.2022 11:07:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.cze.2020 10:16:57
Posty: 10
Lokalizacja: WWA
Auto: Audi 100 C4
Pompę należało złożyć na smar silikonowy. My złożyliśmy na taki z dodatkiem PTFE, cylinder i uszczelki smarowane na grubo. Układ odpowietrzony, trochę pojeżdżone, wszystko zdaje się być OK.
70 zeta w kieszeni :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: